Ga naar inhoud

Dakar-rally afgelast

MdV

Aanbevolen berichten

Helaas lees ik zojuist dat de Dakar-rally 2008 is afgelast.

Dat heeft de organisatie vrijdagmiddag tijdens een speciaal belegde persconferentie bekendgemaakt. De oorzaak voor de afgelasting zijn de veiligheidsproblemen in Mauretanië. Het is voor de eerste keer in de geschiedenis dat de woestijnrally compleet wordt geschrapt. De 30e editie van de Dakar-rally voor motoren, auto's en vrachtwagens zou zaterdag in Lissabon beginnen.

De Franse autoriteiten waarschuwden de organisatie voor mogelijke terroristische aanslagen in Mauretanië. Daar werden vorige maand vier Franse toeristen gedood. De rallykaravaan zou van 11 tot 19 januari in Mauretanië verblijven. Negen etappes zouden door dit land gaan.

Ik kan me voorstellen dat Z-rijders een verhoogde belangstelling hebben voor Formule 1, rallyrijden, de 24u van Le Mans en de Dakar-rally, ben dus benieuwd naar jullie reacties hierop. Je vindt het suf zandhappen of een prachtevenement, er zal weinig tussen tussen zitten vrees ik ;) Zelf vind ik behoorlijk jammer, helaas reiken de tentakels van islamitisch terrorisme verder dan velen zouden willen. Dit betekent dat de situatie in een land als Mauretanië, is verslechterd ten opzichte van eerdere jaren. Je zal er wonen, tussen het (potentiele) geweld en de waanzin. :blink: Ik beleefde ieder jaar toch wel plezier op de late avond met de vaak spectaculaire beelden op RTL5. B)

Link naar reactie
  • Reacties 14
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

Hadden ze de route dan niet iets om kunnen gooien of zeg ik nu iets heel erg stoms ;)

Wel jammer dat zo'n groot evenement moet wijken voor dit soort terrorisme....vrees dat dit in de toekomst alleen nog maar erger zal worden...maar dan komen we weer op geheel andere onderwerpen terecht..

Link naar reactie

de dreiging moet toch bijzonder groot geweest zijn om zo'n drastische beslissing te nemen. in brussel was het nieuwjaarsvuurwerk ook afgelast. toch triestig.

wat te denken ivm sponsors ed? stel je voor dat je nipt nipt een budget kan vrijmaken met je laatste centen en dan zoiets. allesbehalve... het moet toch serieus geweest zijn in andere landen ook, anders vliegen ze toch een stuk om? hebben ze nog al gedaan in het verleden. een hele spijtige zaak, sebiet gaan we nog ongerust worden

Link naar reactie

Denk maar dat de meesten het grootse deel van hun budget zelf bijleggen. In de krant staat vandaag een interview met een motorrijder die een budget van 50000€ nodig had, om "low budget" de Dakar te rijden.

Van dat bedrag betaalde hij zelf 30000€. Mooi bedrag voor een paar weken door de zand ploeteren...

Vraag is nu, wat recupereert hij van dit bedrag ? Geloof nooit dat de Dakar organisatie alles netjes gaat terugbetalen...

ik heb altijd een dubbel gevoel bij de Dakar gehad : als rallyliefhebber vind ik het knap om zo door de woestijn te razen, maar het stoort me ook dat "men" de Dakar bekijkt als een stelletje mafkezen, die zonder omkijken, door een hoop arme landen racen. En uiteindelijk is het dat ook ...

Link naar reactie
ik heb altijd een dubbel gevoel bij de Dakar gehad : als rallyliefhebber vind ik het knap om zo door de woestijn te razen, maar het stoort me ook dat "men" de Dakar bekijkt als een stelletje mafkezen, die zonder omkijken, door een hoop arme landen racen. En uiteindelijk is het dat ook ...

Frank, je haalt hier mijns inziens wel een waardevol punt aan... of een rally als Dakar ethisch verantwoord is, daar kunnen we een heel forum over volkladderen: er zijn zeker genoeg invalshoeken te bedenken om te beredeneren dat dit niet het geval is.

De reacties na de afgelasting van diverse deelnemers waren op zich wel treffend: velen gaven aan gewoon te hebben willen rijden, met name omdat de dreiging alleen, er nu toe leidt dat het evenement wordt geannuleerd. Het klinkt simpel, maar op deze wijze geven 'we' toe.

aangepast door MdV
Link naar reactie
Helaas lees ik zojuist dat de Dakar-rally 2008 is afgelast.

Ik kan me voorstellen dat Z-rijders een verhoogde belangstelling hebben voor Formule 1, rallyrijden, de 24u van Le Mans en de Dakar-rally,

Ik kon er gewoon niet van slapen en daarom zit ik nu om bijna 02.00 uur dit tragische bericht te lezen..... :schater::schater:

Nee het interesseert mij totaal niet. Interesse score op een schaal van 10:

F1 6

rallyrijden 4

Le Mans 3

Dakar 1

Maar ik vind het wel heel rot voor jou Martijn ;)

Link naar reactie

Zou het het eind van Dakar zijn of wordt het volgend jaar Zuid-Amerika?

Hoorde het gisteren ook al op tv zeggen. Als ze nu vanwege de dreiging afzeggen kan dat volgend jaar natuurlijk weer gebeuren.

Link naar reactie

Erg jammer dat het niet door gaat. Ik kijk zelden tot nooit tv, maar voor de Dakar maakte ik iedere dag een uurtje vrij.

Hoorde het gister pas op de luchthaven nadat ik terug kwam van m'n vakantie.

Was er voor vertrek nog de twijfel of we wel op vakantie konden (vertrek via brussel) vanwege geplande aanslagen. Na terugkomst is alweer het volgende gecanceled.

Het is natuurlijk helemaal belachelijk dat de westerlijke wereld steeds meer gestuurd en beperkt word door terroristische dreigingen.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in