Ga naar inhoud

Is het forum aan het veranderen?

rdeknegt

Aanbevolen berichten

Ligt het aan mij maar is het forum aan het veranderen. De laatste tijd lijkt met meer op een marktplaats voor newbies en sommige topics verzanden in oeverloos gelul.

Zie regelmatig het woord "slotje" voorbijkomen, geloof dat dit nog nooit zo vaak gebeurde.

Misschien word ik te oud en moet ik me bij het Dacia forum gaan aanmelden :schater:

gr rob

Link naar reactie
  • Reacties 35
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Dag Rob,

Je conclusie is juist. En dan nu de knuppel..... Het veranderd inderdaad en ik zie sommige gewaardeerde forummembers nauwelijks meer terug hier. Nu is een geintje of een "scherpe" opmerking op zijn tijd best leuk. Maar ik heb het gevoel dat hier het kroeg ge... met flauwe opmerkingen de overhand begint te krijgen. Als ik een weekje of wat niet op het forum ben geweest en ik klik op nieuwe berichten vind ik tig pagina's berichten met oneliners en ander oeverloos gezwam/flauwe opmerkingen met geen enkele relatie tot Z3-s waar ik me doorheen moet worstelen. Ik was vroeger enthousiast gebruiker van het forum, maar de waarde begint voor mij af te nemen. Wmb mogen de moderators strenger optreden en diegene die graag willen MSN doen dat mijns inziens op MSN en niet met oneliners op dit forum of kom gewoon naar een van de meetings, kan je de andere members live ontmoeten, veel "gezelliger" kletsen.

Edit: Overigens zijn er nog genoeg interessante bijdrages van members om dit forum met regelmaat te blijven raadplegen.

Groet,

Simon

aangepast door Rob
Link naar reactie

Forum verandert idd, maar is ook logisch. De Z3 bereikt intussen een prijskategorie die vrij toegankelijk is voor velen en aankoop is dan vlug besloten.

Na enige tijd (de zomer) is het leuke ervan af en denkt men aan het Z3 forum om de wagen terug kwijt te raken. Redenering : liefhebbers - zullen wel goede prijs voor zo'n kar over hebben.

Het is een manke redenering en jammer, maar kan je weinig anders aan doen dan negeren die posts. Op deze manier zullen die goudzoekers snel doorhebben dat ze hier aan 't verkeerde adres zijn.

Doe ik ook met posts waar het oeverloos gelul de bovenhand neemt. Vaak jammer dat een soms leuk topic ten onder gaat, maar ik denk maar zo : er zijn belangrijker zaken dan me op te winden over deze situatie. Ik heb heus nog wel andere dingen in mijn leven dan het forum :thumbup:

aangepast door Rob
Link naar reactie

voor een beperkt deel ga ik mee met de gepresenteerde stelling, het oeverloze geklets (onder meer door ondergetekende :wave: ), krijgt soms de overhand, echter om dit naar MSN te verwijzen vind ik ietwat ver gaan: het forum is niet alleen een waardevolle bron van informatie maar tevens een instrument om op beperkte wijze sociale contacten te onderhouden, tussen de verschillende IRL meetings door natuurlijk :m:

De afgelopen dagen heb ik tbv een lopende modificatie aan mn QP, veel zoekwerk op het forum verricht en door oude topics geneuzeld. Ik vond het eerlijkgezegd treffend te constateren dat 'vroegah' minstens zo slap werd geinteracteerd door diversen die we over het het algemeen als 'de oude garde' bestempelen. Veel incrowd grapjes, mede als gevolg van het feit dat het forum destijds een kleinere, selectieve groep mensen bevatte. De intonatie is sindsdien wellicht wat scherper geworden en de acteurs veranderen continu, echter denk ik dat de balans tussen zinnig vs. onzinnige reacties, over een lange periode bezien, niet veel is veranderd. Het zal mogelijk eerder liggen in verandering die iedere persoon doormaakt: je eigen interpretatie van wat zinnig of onzinnig, dan wel leuk of suf is, is ongetwijfeld ook aan verandering onderhevig. :thumbup:

PS ik vind de misplaatste -d's en -t's in de diverse reacties (ook in dit topic <_< ) en het structureel aan de laars lappen van de meest elementaire grammaticale regels, regelmatig storender dan een flauwe grap of scherpe opmerking hier en daar :schater:

Link naar reactie

Eerst een dooddoener :m: Ik denk dat elk forum voortdurend verandert. In het begin is het nieuw en/of heb je het hard nodig om dingen te weten te komen. Daarna is het ook leuk om met de mensen die je kent onderling wat lol te trappen. En vervolgens is het nieuwe of het bijzondere er misschien wel van af. En er zijn dan ook wel erg veel onderwerpen inmiddels aan bod geweest. Het wordt moeilijker om iets echt nieuws te vinden.

Toen ik hier - ook nog maar kort geleden eigenlijk - rondneusde viel mij de vaak positieve manier van reageren op. Nieuwkomers worden (enthousiast) begroet en vaak op een leuke manier, soms een beetje met een plaagstootje. En natuurlijk lekker om een foto foto foto zeuren, maar dat hoort erbij! En gemakzuchtige types die meteen met een ladder vragen komen zonder zelf hun best te hebben gedaan worden wat koeltjes ontvangen. En terecht! <_<

Op bijna elke technische hulpvraag worden (grotendeels zinnige) antwoorden gegeven, dus dat is ook alweer positief :thumbup:

Mensen die zonder "de passie van de oude hap Z3-liefhebber" een betaalbare Z3 kopen (en misschien al snel weer dumpen) zijn wat mij betreft even welkom. Ze komen en gaan vanzelf weer weg.

Verder lees ik hier absoluut geen scheldkanonnades en treurig ego-geschreeuw à la op fok.nl of geenstijl.nl (niet te vergelijken, maar voor mij pure schrikbeelden van internet). Dus de moderatie zit ook wel goed :fiew: denk ik dan... (slijm slijm, krijg ik nu eindelijk een officieel Z3-forum petje?)

Soms is het geneuzel in een topic wel fors ja, maar er zitten dan ook wel weer regelmatig geniaal-leuke reacties tussen moet ik zeggen. Zoiets moedigde mij vandaag weer aan (ik had echt even tijd...) om mijn best te doen op een hopelijk aansprekend "slap verhaal" (zie: Welk Z3-type ben jij?). Sommigen zullen zoiets als geneuzel ervaren, het zij zo...

Kortom: Zo slecht gaat het niet volgens mij... :wave:

Link naar reactie
Ligt het aan mij maar is het forum aan het veranderen.
Zou vreemd zijn wanneer dat niet zou gebeuren. Gezien de gezamelijke hobby zijn de meeste technische zaken al wel eens de revue gepasseert dus die bron wordt langzamerhand wat droger ook al gaat er altijd wel eens anders kapot of wordt er iets anders vervangen.

Wat wel overblijft zijn dan meets (moet ik ook echt eens aan beginnen), filmpjes én aangezien steeds meer mensen steeds meer anderen kennen veel gekeuvel.

De laatste tijd lijkt met meer op een marktplaats voor newbies
Daar zou - naar mijn mening - inderdaad wel wat aan gedaan mogen worden. Maak desnoods een Z-te-koop-topic aan waarin iedereen zijn/haar advertentie kwijt kan, ben je ook van dat gezeik af. Overigens zijn de reacties bij gevraagd positiever dan bij aangeboden. :thumbup:
en sommige topics verzanden in oeverloos gelul.
Lijkt me sterk dat dat "vroegah" niet zo was (hangt uiteraard wel samen met het steeds grotere ons kent ons gehalte).
ik vind de misplaatste -d's en -t's in de diverse reacties (ook in dit topic) en het structureel aan de laars lappen van de meest elementaire grammaticale regels, regelmatig storender dan een flauwe grap of scherpe opmerking hier en daar
Hier ben ik het helemaal mee eens, iedereen maakt wel eens een foutje maar de MSN-taal is erger dan de MSN-achtige opmerkingen (oneliners).

PS: Waarom staat er een komma achter regels?

Link naar reactie

(dit had ik eerst, eerder vanavond, hier gepost, past hier beter)

Ligt het aan mij maar is het forum aan het veranderen. De laatste tijd lijkt met meer op een marktplaats voor newbies

Zo'n gevoel heb ik af en toe ook. Ik ben dan pas kort "onder ons", maar er zijn de laatste tijd wel erg veel nieuwe leden die zich om 13:12 aanmelden en om 13:31 hun eerste (en zo te zien voorlopig laatste) post plaatsen:

Z3 1.8

103.000 km

€ veel teveel

Ook over mensen die zich niet voorstellen is er veel te doen. allemaal redenen waarom er veel posts offtopic raken.

Is het misschien een idee om voor nieuwe leden een richtlijn op te stellen van wat "we" verwachten? Schijnbaar horen daarbij:

- stel je even voor na je registratie, liefst even met :thumbup:

- als je een nieuw topic post, plemp dan niet wat termen/km standen/gegevens op een hoop, maar vertel even wat je precies wilt/aanbiedt/vraagt

Die "richtlijnen" zouden eventueel in een welkomstemail gestuurd kunnen worden na aanmelding. Kunnen daar meteen ook de links in naar "how to place pictures" en "hoe zoek ik met de Rob knop" Als we niet aangeven wat "gewenst gedrag" is, is het ook moeilijk om nieuwe members er op aan te spreken.

Zaken als een "oude garde" en "inside jokes", dat zul je altijd hebben, in ieder community (op internet of IRL). Na een tijd is de "nieuwe garde" niet meer zo nieuw en wordt vervangen door een nieuwe "nieuwe garde" die dat gevoel dan weer heeft.

Link naar reactie

Of het forum veranderd weet ik niet, ben hier pas 1 jaar actief...

Wat me wel opvalt is dat (helaas net als in het dagelijkse leven) het regelmatig lijkt te ontbreken aan respect voor een eigen mening cq manier van gebruik van het forum...

- Als iemand in zijn eerste post netjes een vraag stelt, geen antwoord krijgt op zijn/haar vraagt maar te horen krijgt dat hij/zij zich eerst voor moet stellen... Ik heb me ook niet bij mijn eerste post voorgesteld... om de doodeenvoudige reden dat ik nog niet eerder op een forum was geweest en niet wist dat dat "hoorde" en al helemaal niet hoe/waar dat moest...

- Als iemand een off-topic post plaats in de "off topic lounge" wordt er geroepen dat het niks met de Z3 te maken heeft dus niet op het froum thuis hoort... Waarom heet het dan "off topic"... Of als er iemand bij zijn eerste bezoek een advertentie plaats in het "handel" topic...

Als ik een topic niet interessant vind lees ik eroverheen. Wat betekend dat ik het grootste deel niet eens bekijk... Er zijn (inmiddels) zoveel members en internet en ook dit forum worden steeds bekender en meer gebruikt... Dat is het denk ik niet raar dat er ook steeds meer "misbruik" is.

Maar de beste manier om botte "eerste registratie" handel/vragen tegen te gaan is denk ik dat gewoon niemand reageert, ook geen rotopmerking. Des te sneller is een dergelijk topic doodgebloed en weet zo'n poster dat ie op een dergelijke manier niet welkom is.

@MdV: wat betreft grammaticale en taalkundige fouten... deze post stikt er vast ook van. Niet omdat ik geen nederlands spreek, niet omdat ik toevallig dyslectisch ofzo ben, maar gewoon omdat ik (ook al doe ik m'n best) grammaticaal een flop ben, ondanks dat ik het VWO gedaan heb... :thumbup: . Dus ik vind jouw opmerking best wel ongepast... sorry... Niet iedereen is een talen-wonder...

Link naar reactie
Ligt het aan mij maar is het forum aan het veranderen?

Antwoord: Ja en over vijf jaar is het wederom veranderd. Dat is soms leuk, soms vervelend.

Wat meer filosofisch: Volgens het Taoisme is alles in een perfecte harmonie, een harmonie die niet statisch is, maar in voortdurende verandering, een voort-durend wisselend evenwicht. Het erkent, dat alles zijn tegendeel heeft. Dat niets kan bestaan zonder dat tegendeel en dat er voor alles zijn tijd is.

Link naar reactie
@MdV: wat betreft grammaticale en taalkundige fouten... deze post stikt er vast ook van. Niet omdat ik geen nederlands spreek, niet omdat ik toevallig dyslectisch ofzo ben, maar gewoon omdat ik (ook al doe ik m'n best) grammaticaal een flop ben, ondanks dat ik het VWO gedaan heb... :thumbup: . Dus ik vind jouw opmerking best wel ongepast... sorry... Niet iedereen is een talen-wonder...
Volgens mij - ik wil niet in zijn schoenen stappen maar ik had daar ook commentaar op - bedoelde hij niet een slip of the fingers maar meer het MSN-taalgebruik (mss, hebbe, grttz etc.).

Zaken die iedereen wel gewoon beheerst maar die niet door iedereen nodig worden gevonden wanneer ze het qwerty-klavier bespelen.

Link naar reactie
@MdV: wat betreft grammaticale en taalkundige fouten... deze post stikt er vast ook van. Niet omdat ik geen nederlands spreek, niet omdat ik toevallig dyslectisch ofzo ben, maar gewoon omdat ik (ook al doe ik m'n best) grammaticaal een flop ben, ondanks dat ik het VWO gedaan heb... :newblush: . Dus ik vind jouw opmerking best wel ongepast... sorry... Niet iedereen is een talen-wonder...

helemaal mee eens. Nu op NL2 TIEN VOOR TAAL

Link naar reactie

Voor dat jullie me een azijnzeiker vinden. Harold's bijdrage "Welk Z3-type ben jij" vind ik bijvoorbeeld een smaakvolle bijdrage op de juiste plaats, in de Praatgroep. Ik heb er ook niets op tegen als daar gezwamt wordt en als ik tijd heb, zwam ik mee. Maar sommige wat serieuzere technische onderwerpen in de andere lounges worden soms volledig ondergeneeuwd in een melige oneliner lawine. En dat is zonde voor de serieuze vragensteller en de serieuze beantwoorder en ondermijntdtdtttd de kwaliteit van dit uitstekende forum. Maar ik zag net dat Sledge al wetten en regels heeft opgesteld. Dus wmb slotje erop. Ben je al in slaap gevallen Marvin :newblush:

Link naar reactie
Sledge en Rob!!!!

Hier en hier.

Ik sluit me helemaal bij Zzazkia. Dit maakt het voor iedereen (oud en nieuw) helder en duidelijk. Super, goed gedaan! :newblush:

Slotje hierop, kan dit topic slapen :party:

Link naar reactie

Simpel gezegd...Ja, het forum is aan het veranderen, en dat is niet erg, verandering is onderdeel van het leven, sterker nog het is een voorwaarde.

Stilstand is achteruitgang.

Ik erger mij aan mensen die iets te koop aan bieden zonder een werkelijk forumlid te zijn geweest.

Ik erger mij wanneer zaken anders worden voorgesteld dan ze lijken te zijn.

Ik erger mij aan forumleden die (zonder zich voor te stellen) in hun eerste post iets te vragen hebben en vervolgens niets meer van zich laten horen.

Ik erger mij aan slotjes die te pas en te onpas geplaatst worden zonder dat de discussie voerende leden daar iets over te zeggen hebben.

Ik zou mij kunnen ergeren aan mensen die zich ergeren aan mijn ergernissen, maar dat doe ik niet (meer).

Ik erger mij dus best wel eens aan iets, een enkele keer geef ik daar dan ook nog mijn mening over (zou toch moeten kunnen), boven alles echter beleef ik enorm veel plezier aan het lezen van de oeverloze dicussie's en snedige opmerkingen over en weer over de meest onbenullige en anderzijds meest interessante onderwerpen.

Laten we vooral niet de illusie koesteren dat we het allemaal met elkaar eens zijn op alle vlakken, waar het om gaat is dat we afwijkende meningen kunnen accepteren.

Ik kan mij dus in veel van hetgeen eerder is gepost vinden, maar niet in alles.

Nou, gooi nu maar weer op slot. :newblush::party: :lol2:

P.S. heb overigens bijzonder veel waardering voor de moderators die orde proberen te handhaven op het forum, ben gewoon geen voorstander van slotjes.

Link naar reactie
Simpel gezegd...Ja, het forum is aan het veranderen, en dat is niet erg, verandering is onderdeel van het leven, .........

Ik erger mij aan .......

Ik erger mij wanneer ....................

Ik erger mij aan forumleden .........

Ik erger mij aan slotjes die ........................

Ik zou mij kunnen ergeren aan ...........

Ik erger mij dus best wel eens aan iets, een enkele keer geef ik daar dan ook nog mijn mening over (zou toch moeten kunnen), boven alles echter beleef ik veel plezier aan het lezen van de oeverloze dicussie's en snedige opmerkingen over en weer over de meest onbenullige en anderzijds meest interessante onderwerpen.

P.S. heb overigens bijzonder veel waardering voor de moderators die orde proberen te handhaven op het forum, ...............................

Beetje lullig om te zeggen, maar ik erger me bijna nergens aan. Vind het leuk, om net als bluess brother, pretentieloos op het forum rond te hangen.

Als ik wat nuttige informatie heb plaats ik het, en probeer er goede trefwoorden in te verwerken zodat het later gemakkelijk gevonden kan worden.

Het forum zou kunnen verbeteren als mensen na het plaatsen van een posting deze zelf even kritisch doorlezen op TYPEfouten en het vervolgens even verbeteren (kan middels EDIT).

Link naar reactie
Sledge en Rob!!!!

:party: :lol2: ;) :thumbup::thumbup::thumbup::thumbup:

Hier en hier.

Helemaal top heren!!! Als mensen nu nog de robknop e.d. om hun oren gegooid krijgen hebben ze het verdiend/verdient ;) .

Schijn een aardige discussie losgemaakt te hebben. :newblush:

Maar bovenstaand is een goed idee.

(hopenlijk heb ik geen spelvouten gemakt vandaag)

Link naar reactie
Beetje lullig om te zeggen, maar ik erger me bijna nergens aan. Vind het leuk, om net als bluess brother, pretentieloos op het forum rond te hangen.

Als ik wat nuttige informatie heb plaats ik het, en probeer er goede trefwoorden in te verwerken zodat het later gemakkelijk gevonden kan worden.

Is toch niet lullig. Mensen moeten zich misschien niet zo snel ergeren aan anderen. De een plaatst nuttige informatie en de ander wil gewoon lekker pretentieloos ouwehoeren op 't forum. Moet allebei kunnen denk ik.

Link naar reactie

Ook maar even de knuppel in het hoenderhok. Het stoort mij mateloos dat wanneer iemand iets vraagt, te koop aanbied of wat dan ook zonder zich eerst te hebben voorgesteld meteen het gezeur om voorstellen en foto's begint. Met alle respect ik denk dat alle ZZZ's in alle kleuren en smaken al zijn langs gekomen zo langzamerhand. Als iemand zich niet voorsteld en je hebt daar moeite mee lees lekker verder, geef vooral geen antwoord en laat lekker gaan. En wat betreft dat MSN gebabbel (waar ik ook schuldig aan ben) we kunnen ook met 1300 members de kroeg in gaan hoeven we überhaupt niet meer op topic's te reageren en hoef je je ook niet te ergeren. Kijks eens op andere fora daar wordt nog meer geouwehoerd dan hier, dus wat dat betreft valt het wel mee. Zooooooooo, heb mijn zegje gedaan succes ermee :thumbup:

Link naar reactie

Goh heeft nog lang geduurd voor jij je hebt laten verleiden te reageren :schater:

Iedereen stoort en ergert zich er maar lekker op los, het is een prima discussie om aan te zwengelen maar ik vermoed dat degenen die zich mogelijk door dit topic aangesproken zouden kunnen voelen, hun gedrag er weinig tot niet door zullen aanpassen. Kennelijk is het forum en de berichten die honderden leden er op zwengelen, voor sommigen iets om je echt over op te winden. Nou, niet voor mij eerlijkgezegd. Scherp reageren is 1, maar om je te ergeren :thumbup: mensen, er zijn ergere dingen in de wereld die ergernis vereisen. Inmiddels is alles haast wel gezegd over de Z's dus neemt het klets-gedeelte de komende jaren ongetwijfeld toe, so be it zou ik zeggen. Ik ga mee in de redenatie van Roger dat degenen die zich ergeren niet hoeven te reageren (mag wel natuurlijk, lekker happen leidt tot leuke discussies :thumbup: ) Gelukkig staan de meeste slap-geouwehoer-topics daar waar ze thuis horen: lekker in de Off topic lounge/ praatgroep. Als het teveel wordt grijpt een mod vast in.

Link naar reactie

Ben het met de laatste spreker eens, off topic is voor slap gezwets. Waar het mij omging , dat serieuze onderwerpen verzanden in slap goh. Gebruik daar de off topic voor, zodat de serieuze items leesbaar blijven en men niet eerst door een hoop onzin moet scrollen.

Soms pik ik een interessant item weer op na een week en dan blijkt er oeverloos gezwam in te staan, wat niets met het oorspronkelijk item te maken heeft. Daar ging het mij om. Gezellig ouwehoeren is ook belangrijk, maar open dan een nieuw item in off topic.

Maar al bij al blijk ik toch niet de enige te zijn die zich ergerde, dus er is hoop

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in