Ga naar inhoud

electrische kap standaard op een 2.8???


brommie

Aanbevolen berichten

Sinds vandaag zijn wij de trotse eigenaar van een supergave Z3 2.8.

Nou zit ik de toenmalige folder uit mijn hoofd te leren <_< en zie staan dat het dak electrisch is. ;)

Volgens de BMW dealer waar de auto vandaan komt, is het een handmatig te bedienen dak.

Heeft hij een knopje over het hoofd gezien?

Is het dak defect en dacht hij...daar komen ze nooit achter????

of.....

zit er standaard gewoon geen electrisch dak in de 2.8 :unsure:

En als het er wél in zit????? hoe gaat ie dan open?????

ik lees allerlei dingen over rempedalen intrappen en doorschakelen van kabeltjes.

Het rempedaal weet ik te vinden ;) ..het gas trouwens ook :lol: kabeltjes begin ik niet aan :) ......maar het knopje?????? géén idee.

Hoop op een verhelderend en leerzame reactie.

groeten Ron

Link naar reactie
  • Reacties 16
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Voor zover ik weet is een electrisch dak gewoon een optie, en zijn niet alle 2.8's hiermee uitgerust.

als er een electrisch dak in zit, zou je aan de linkerzijde in de kofferruimte minder ruimte moeten hebben dan aan de rechterzijde.

de knop voor het electrisch dak zou zich moeten bevinden tussen de stoelen bovenop de midden tunnel.

electrische kap is niet met de hand te bedienen (bij mij niet althans), je ZzZ heeft dus geen electrische kap.

Vind het ook totaal overbodige luxe. Ik heb nu wel een electrische kap, maar vind het net zo makkelijk zonder.

Met de hand heb je de kap sneller open en het scheelt ook ruimte in de kofferbak.

Link naar reactie

De dealer heeft gelijk, voor zover ik weet waren alleen de originele Nederlandse 2.8 v.z.v. een elec.dak vandaar dat het ook in de Nederlandse folder staat. Jij hebt waarschijnlijk een geïmporteerde ;)

Overigens is het echt een must een elec.dak ik zou een andere 2.8 kopen als ik jouw was <_<:schater:

Veel plezier met je ZZZ :)

Link naar reactie
Kijk eens na of je de aangegeven knopjes hebt.

softtoper9.jpg

dat knopje bedoelde ik dus. deze zit bij mij tussen de stoelen, wist niet dat deze bij het pre-facelift model op een andere plek zit.

@topicstarter: veel plezier met je nieuwe Z en welkom hier ;)

Plaats eens wat foto's van je Z in de membersgallery :unsure:

:)

Overigens is het echt een must een elec.dak ik zou een andere 2.8 kopen als ik jouw was ;) :schater:

Of je koopt er een Qp bij, hoef je ook niet te twijfelen of deze wel/niet een electrische kap heeft... <_< toch Roger? :lol:

Link naar reactie

Ik meen dat het bij de Duitse 2.8's ook standaard was. Maar bedenk wel: je kon als 'optie' je auto ook zonder electrisch dak bestellen, dan ging er weer iets van de prijs af.

Het is me niet helemaal duidelijk of je de auto nu al thuis hebt staan of dat die nog bij de dealer staat, dus om zeker te weten of je het hebt:

- kijk eens of de bedieningsknopjes erin zitten;

- kijk eens of de pomp links achterin je kofferbak zit;

- ga met je VIN-nummer naar de BMW-dealer en laat een optielijst uitdraaien (sowieso leuk om te hebben). De kans dat iemand 'm na levering er nog uitgeschroefd heeft is niet zo heel groot.

Overigens: bij mij zien de knopjes er iets anders uit dan op de foto van Michel#1. En ik heb ook al eens gelezen dat iemand ze verplaatst heeft naar midden tussen de stoelen, dus kijk daar ook nog even :smart:

Enne: foto's, foto's, foto's :thumbup:

Link naar reactie

Je bent daar toch zo achter???

Als je de kap met de hand eenvoudig kunt openen, heb je GEEN electrisch dak ... klaar! :smart:

En waarom zou hij zeggen dat hij er niet in zit als ie er wel in zit ... meestal verzinnen ze er juist zaken bij!!

Link naar reactie
Je bent daar toch zo achter???

Als je de kap met de hand eenvoudig kunt openen, heb je GEEN electrisch dak ... klaar! :smart:

En waarom zou hij zeggen dat hij er niet in zit als ie er wel in zit ... meestal verzinnen ze er juist zaken bij!!

Sommige dingen in het leven zijn zo simpel...

Link naar reactie

Nou we zijn erachter (life is simple inderdaad) Ons dak kan héééél makkelijk met de hand geopend worden, we hebben niet van die knopjes...en ook achterin zit (behalve de EHBO koffer...voor als je tóch niet zo goed kunt rijden als je altijd hebt gedacht <_< ) geen systeem voor een dak.

Die Duitser die de Z3 nieuw heeft gekocht.....jawel...hij is geimporteerd in 2003......heeft misschien wel zijn laatste centen uitgegeven aan deze waaaaaaaaaaaanzinnige auto...en een elctrisch dak kon er niet meer af. Nou de kap is idd zo open....

Gisteren een stuk open gereden en dit geeft toch wel een heel groot gevoel van vrijheid.

Foto's.....ze volgen. Vandaag was mijn vrouw ermee op pad. :wave: Terwijl ik in de trein zat :schater:

Hij is in ieder geval Montreal Blau (ohne W...gaan we weer...'t is een Duitse auto)

Link naar reactie
Die Duitser die de Z3 nieuw heeft gekocht.....jawel...hij is geimporteerd in 2003......heeft misschien wel zijn laatste centen uitgegeven aan deze waaaaaaaaaaaanzinnige auto...en een elctrisch dak kon er niet meer af.
Kan natuurlijk ook een meer praktische reden zjn geweest, je hebt het dakje veel sneller dicht met de eigen knuistjes dan met een electromotortje.

Maar veel plezier met je bak en hopelijk snel wat foto's idd.

Link naar reactie

Ahhhhh Montreal Blau (ohne w) is een lekker kleurtje. Genieten maar <_<

Toch nog even de :wave:: pas je wel op dat het ruitje bij deze lage temperaturen erg bros kan zijn? In het handboek staat "bij temperaturen onder de 0 C de kap niet bedienen, om beschadigingen te voorkomen". Ik weet overigens zelf ook nog niet hoeveel kwaad dit in de paktijk kan. Ik denk dat het op het ruitje slaat, de kap zelf zal toch niet zo'n probleem zijn? Heeft iemand hier nog info over?

En, zeker met dit weer en als je de slipcursus nog niet gedaan hebt: met zo'n 2.8 ga je wel heel gemakkelijk de bocht om als het glad is...

Voor de rest: welkom en we kijken uit naar de foto's.

Over de vrouw met de auto weg laten gaan en zelf in de trein gaan zitten houd ik verder maar mijn mond :wave:

Link naar reactie
Ahhhhh Montreal Blau (ohne w) is een lekker kleurtje. Genieten maar <_<

Toch nog even de :wave:: pas je wel op dat het ruitje bij deze lage temperaturen erg bros kan zijn? In het handboek staat "bij temperaturen onder de 0 C de kap niet bedienen, om beschadigingen te voorkomen". Ik weet overigens zelf ook nog niet hoeveel kwaad dit in de paktijk kan. Ik denk dat het op het ruitje slaat, de kap zelf zal toch niet zo'n probleem zijn? Heeft iemand hier nog info over?

En, zeker met dit weer en als je de slipcursus nog niet gedaan hebt: met zo'n 2.8 ga je wel heel gemakkelijk de bocht om als het glad is...

Voor de rest: welkom en we kijken uit naar de foto's.

Over de vrouw met de auto weg laten gaan en zelf in de trein gaan zitten houd ik verder maar mijn mond :wave:

Volgens mij de kap niet open doen bij vorst. Zeker met vochtig weer kan de geopende kap aan elkaar vastvriezen en krijg je hem niet meer dicht

Link naar reactie
Volgens mij de kap niet open doen bij vorst. Zeker met vochtig weer kan de geopende kap aan elkaar vastvriezen en krijg je hem niet meer dicht

bij lage temperaturen kan het ruitje breken. net zoals bij lotte3z is gebeurd.

Link naar reactie

uuuh...jaa....dat ie wel erg makkelijk de bocht om gaat met dit weer, heeft mijn vrouw vandaag ontdekt :thumbup:

Ik (vanuit mijn trein) kreeg een belletje van de vrouw (vanaf de kapper)....of het normaal is dat als je het gas intrapt, dat de achterkant je dan wil inhalen..... :party:

Daar helpt geen enkele stabiliteitscontrole meer...dr haar zit goed....en MIJN auto is nog heel..... :blink:

heeft trouwens iemand een tip voor een los zittend hemeltje? Of moet ik die vraag in een ander gedeelte van het forum plaatsen (ben niet zo'n held met de PC)

De dealer heeft ernaar gekeken en er iets aan gedaan, iets met klitteband, maar vanmiddag kreeg mijn vrouw toch weer het dakje op haar pas gekapte haar :banaan:

Zonder dollen...zowel mijn vrouw als ik hebben een 4 weekse rij- en slipcursus gedaan, dus laat ik haar niet afschilderen alsof ze niet kan rijden :drank: (moest ik zeggen...onder enige dwang :banaan: )

Link naar reactie

Zooooo hee, van :wave: via :huh:, :wave:, :fiew: en :wave: tot :sick: in twee dagen.

Laat niemand zeggen dat een Z3 bezitten geen emotionele aangelegenheid is :schater: :schater:

Enfin, die les is vast geleerd. Niemand hier zegt dat je vrouw niet kan rijden. Integendeel zelfs, als ze de Z3 op de weg gehouden heeft met dit weer :thumbup:.

PS Ik heb persoonlijk wat minder last dat mijn haar in de war raakt van dat geslip :fiew:

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.