Ga naar inhoud

na de koude start

pj311

Aanbevolen berichten

ok, het wordt er niet meer beter op. even dit topic samenvatten en dan kan het op slot:

Nee broer :smart: , jij begint erover dat je vriendin je van achteren pakt en als wij daar dan op reageren dan gaan we de boel niet op slot zetten

Link naar reactie
  • Reacties 63
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Nee broer :smart: , jij begint erover dat je vriendin je van achteren pakt en als wij daar dan op reageren dan gaan we de boel niet op slot zetten

is vooral om mezelf een beetje in toom te houden :schater:

Link naar reactie

En iemand al gedacht aan een standkachel. Even aanzetten met de afstandsbediening (of timer) en de auto is lekker warm en ijsvrij.

Tevens wordt de motor voorverwarmd en heb je dus geen echte koude start meer wat weer extra slijtage voorkomt

Ik weet alleen niet of dit een ZZZ past...

Link naar reactie
Is zo'n ding groot/klein? Neemt het ruimte in van je interieur? We hebben al zo weinig ruimte binnen.

Neemt geen ruimte in het interieur in, zit vaak ergens achter je voorbumper gemonteerd en is niet groot.

Link naar reactie

Hij zat linksvoor onder de voorbumper gemonteerd en qua grootte schat ik ongeveer 30x30cm. In feite is het een bezinegestookte kachel die gekoppeld zit aan je koelvloeistofcircuit. Afhankelijk van de plaatsing wordt eerst het 'motorblok'circuit verwarmd, waarna een thermostaat opent en ook het interieur verwarmd wordt. Ik had in de VW een automatische climatronic dat hier zelfs een aparte stand voor had en zichzelf inschakelde als de koelvloeistof op temperatuur was. Ik weet niet hoe dit bij de Z3's werkt, aangezien de kachel niet echt automatisch gestuurd wordt. De olie werd overigens indirect verwarmd tot een graadje of 60 hartje winter. Al met al heb ik er veel plezier aan beleefd!

Link naar reactie
De oplossing:

Maar, soort van on-topic... vanavond/morgenochtend ga ik waarschijnlijk een voorruit-verwarmertje uitproberen. Klein kacheltje met een timer om de voorruit te ontdooien. Zal nog wel ff laten weten of dat werkt (of dat ik een nieuwe ruit moet bestellen :wave:).

Heb je deze al geprobeerd Zzaz? Ik heb er vorig jaar ook een gekocht maar vergeet 'm ook steeds de avond ervoor te plaatsen. Bovendien ben ik bang dat ie van mijn dashboard glijdt. Ben benieuwd naar je ervaring.

Off topic: zie nu pas dat je gebruikster 1000 van het forum bent. Best mooi. :wave:

Link naar reactie
Heb je deze al geprobeerd Zzaz? Ik heb er vorig jaar ook een gekocht maar vergeet 'm ook steeds de avond ervoor te plaatsen. Bovendien ben ik bang dat ie van mijn dashboard glijdt. Ben benieuwd naar je ervaring.

Off topic: zie nu pas dat je gebruikster 1000 van het forum bent. Best mooi. :m:

Heb 'm zelf nog niet geprobeert. Staat best strak tegen de voorruit, iets verder naar achter glijdt ie van het dashbord af...

Frank heeft 'm wel even getest. Bij hem stond ie ook vrij dicht tegen de voorruit met als resultaat dat er een mooi vlakje van 20x30 cm ijsvrij was :).

Niet echt een handig speeltje dus :thumbup:.

En nr. 1000.... tja, ik ben gewoon heel speciaal :).

Link naar reactie
Standkachel is leverbaar voor de Z3, staat in de ETK onder groep 64, heating/verwarming. ;) Gaat wel een klein maandsalaris aan op. ;)
Ik zie wel iets onder 64 95 over een independ. heater, maar ik zie geen prijs?

En aangezien ik niet weet wat jij een klein maandsalaris noemt, heb ik geen idee wat zoiets kost ;)

Zuiver uit nieuwsgierigheid hoor, zo'n standkachel lijkt me wel bereluxe, maar voorlopig overbodig. En als Al Gore gelijk krijgt, blijft het ook overbodig :schater:.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in