Ga naar inhoud

Soft top en leer van stoel beschadigd

Excalibur

Aanbevolen berichten

Ik had hier twee verschillende onderwerpen van kunnen maken, maar het gaat over twee dingen die kapot zijn aan de Z en waar de BMW dealer geen (bevredigende) oplossing voor heeft.

Het eerste is het dak (zie foto's). Net boven het achterraampje is over een lengte van 15 centimeter het doek een beetje los. Bij BMW hebben ze dit opgelost door er dubbelzijdig plakband tussen te doen. Tijdelijk gepruts dus. Ik zit er over te denken om het te lijmen. Geen idee of dit problemen oplevert als ik in de toekomst misschien ooit eens het ruitje moet vervangen? Het is verder geen problemen met lekkage.

lllllllllldscn1084ns5.jpgdscn1087so0.jpg

Tweede probleem vind ik ernstiger. Met een spijkerbroek waarvan een van die spijkers/dopjes kapot was in de stoel gaan zitten en toen dus daarmee de stoel beschadigd. Er zitten nu een paar flink diepe krassen in de zitting van de stoel. Enig idee wie hier een goed adres voor heeft om dit te laten repareren?dscn1089nn1.jpgdscn1090dp6.jpg

Link naar reactie
  • Reacties 8
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

Indertijd had ik dit probleem ook met mijn achterruit. Aan de onderkant bleef er water in staan. Heb toen transparante siliconenkit er tussen gedaan en de boel vastgeplakt.

Heeft zelfs eneke Ierse wolkbreuken zonder problemen overleefd.

rob

Link naar reactie

Voor wat betreft het leer: ik heb toen ik mijn Z3 van een Duitser overnam wel een adresje gekregen waar ze dit soort dingen praktisch onzichtbaar weg zouden kunnen werken. Ik heb zelf het resultaat overigens niet gezien, ik spreek die Duitser na (I can't believe I just said that :thumbup:). Als je wilt, kan ik dat adres wel opzoeken. Het zal ergens in de buurt van Remscheid zijn... dat maakt het waarschijnlijk ook niet echt aantrekkelijk.

Maar on the bright side: als er in Duitsland handwerkers zijn die dat kunnen, dan zal er hier in Nederland ook wel ergens eentje rondlopen :rolleyes:.

Link naar reactie

Die rand langs de achterruit laat bij iedereen los en doorgaans zorgt dat niet voor lekkages. Beetje plakprut ertussen en met een nagel of gelijkend voorwerp de rand terugstoppen in de kunststof rand. Klaar. Simpelweg een designfoutje van BMW.

Die stoel, tja... het is leer dus eigenlijk hetzelfde behandelen als lederen schoenen. Volgens mij is met wat poetsmiddel de grootste ellende verwijderd. Bij mij is de zijwang volledig afgesleten door in/uitstappen. Dat heb je met leer....

Link naar reactie
Voor wat betreft het leer: ik heb toen ik mijn Z3 van een Duitser overnam wel een adresje gekregen waar ze dit soort dingen praktisch onzichtbaar weg zouden kunnen werken. Ik heb zelf het resultaat overigens niet gezien, ik spreek die Duitser na (I can't believe I just said that :thumbup:). Als je wilt, kan ik dat adres wel opzoeken. Het zal ergens in de buurt van Remscheid zijn... dat maakt het waarschijnlijk ook niet echt aantrekkelijk.

Maar on the bright side: als er in Duitsland handwerkers zijn die dat kunnen, dan zal er hier in Nederland ook wel ergens eentje rondlopen :rolleyes:.

Bedankt, maar ik probeer het toch maar eerst in nederland. Mocht dat niet lukken stuur ik je zeker nog even een berichtje voor dat adres.

Bedankt

Link naar reactie
Ik had hier twee verschillende onderwerpen van kunnen maken, maar het gaat over twee dingen die kapot zijn aan de Z en waar de BMW dealer geen (bevredigende) oplossing voor heeft.

Het eerste is het dak (zie foto's). Net boven het achterraampje is over een lengte van 15 centimeter het doek een beetje los. Bij BMW hebben ze dit opgelost door er dubbelzijdig plakband tussen te doen. Tijdelijk gepruts dus. Ik zit er over te denken om het te lijmen. Geen idee of dit problemen oplevert als ik in de toekomst misschien ooit eens het ruitje moet vervangen? Het is verder geen problemen met lekkage.

lllllllllldscn1084ns5.jpgdscn1087so0.jpg

Beste Excalibur,

Ik heb mijn ruitje laten innaaien, dus op de plaats waar het loskomt wordt over de ganse omtrek het ruitje ingenaaid, prima gedaan, probleem opgelost!! http://www.degeet.be/

Het is geen goede foto maar ik denk wel dat je het kunt zien.

IMG_5764.JPG

Link naar reactie

Ik heb toevallig aankomende week een afspraak met 'Dr. Vinyl', een franchise organisatie die in elke provincie reparateurs hebben zitten voor zulke leder problemen.

zie drvinyl.nl

Mijn beschadiging van het leder is redelijk overeenkomstig met jouw beschadiging en bij mij was het geen enkel probleem om het te repareren zei hij

Link naar reactie

Ledertechniek Loopkantstraat 14/c Uden 0413-255001 heeft mijn stoelen gerepareerd. Had diepe krassen, bijna door het leer heen. Goed werk geleverd, maakt iedere kleur na, vrijwel niks meer van te zien. Heeft ook al het leer behandeld met een onderhoudsmiddel.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in