Ga naar inhoud

RDW avontuur


Azzzhole

Aanbevolen berichten

Hi,

Vanmorgen om kwart voor acht zat ik al in de wachtkamer bij de RDW om onze Z3 'zonder afspraak' te laten keuren. Ondanks dat het al snel volstroomde met mensen die hun auto op afspraak kwamen laten keuren, was ik binnen een half uur aan de beurt en kon ik de auto de keuringshal inrijden. Aardige keurmeester die wel enthousiast werd van de Z3, maar ja met slechts 28.000 kilometers is de auto amper de verwarmde garage uitgeweest en nog helemaal nieuw...

Na de keuring nog een kwartiertje wachten op de uitslag en dan in de rij voor de douane. Althans dat dacht ik. De uitslag kwam wel binnen een kwartier maar dat was iets heel anders dan ik verwacht had; De auto was afgekeurd! :nono:

Ondanks de sublieme technische staat, was er één ding wat de keurmeester niet beviel: Het stads-/parkeerlicht in de voorbumpers schijnt niet alleen naar voren maar ook opzij en dat mag niet. Daar sta je dan, al m'n verweer dat die lampjes origineel zijn en dat alle Z3's (na de facelift) dat hebben, kwam niet over. Volgens de keurmeester was het 'iets amerikaans' en moest minimaal het lampje aan de zijkant afgeschermd worden. Daar krijg je het wel warm van, ik moest maar een nieuwe afspraak maken.

Toch ben ik maar even naar een dealer gereden, eentje waar ik nog nooit geweest was en dan met zo'n lullige vraag. Gelukkig trof ik een superaardige werkplaatschef en had ik alle geluk van de wereld: voor een APK-steekproef was er heel toevallig net iemand van de RDW bij de dealer aanwezig. De werkplaatschef heeft vol vuur de RDW-keurmeester kunnen overtuigen dat het stadslicht zo hoort en origineel gemonteerd zit. Uiteindelijk is er telefonisch contact geweest tussen de BMW-dealer en en het RDW-keuringsstation en mocht ik terug naar het keuringsstation om de auto alsnog goedgekeurd te laten verklaren. De werkplaatschef is wel een kwartier voor me bezig geweest en ik hoefde als niet klant helemaal niets te betalen. Hulde voor BMW-dealer van Hooff in Veldhoven! Als m'n Z3 ooit onderhoud nodig heeft weet ik wel waar ik naartoe ga.

OK, weer terug naar het keuringsstation, stempeltjes gekregen en alsnog in de rij voor de douane. Door de enorme drukte en omdat er maar twee man beschikbaar was nog wel drie uur zitten wachten. Ik had een wel heel globale opsomming van de gemonteerde accessoires vermeld en de strenge douanier geloofde daar natuurlijk helemaal niets van. Hij zou de lijst adhv het chassisnummer opvragen bij de importeur en zo de BPM berekenen :thumbup:

Wellicht onder druk van de enorme rij achter me kwam de douanier na een half uur met een lijstje en zou het 'BMW-tje' zelf wel ff checken. Bij de door mij aangegeven metallic lak, leren bekleding en mistlampen werd door de douanier nog de airco en sideairbags bijgeteld. In de stress ben ik de andere accessoires vergeten te melden, dat kwam misschien ook omdat ik de sleutels met afstandbedening thuis had gelaten en alleen de reservesleutel bij me had. Dan werkt het alarm ook niet... :thumbup: Het was te koud om het electrisch dak te openen, en zo vielen de rolbeugels ook minder op. Waarom de 17" wielen, chrome interieur en exterieur pakket, het M-onderstel en de hifi-installatie niet geconstateerd zijn weet ik ook niet, ik dacht er zelf op de terugweg pas aan... :muur::blink: (begin m'n forumnaam wel waar te maken).

Uiteindelijk 1480 euro BPM moeten pinnen. Nu nog een paar dagen geduld tot het kenteken binnen is en de platen gemaakt zijn. Als die erop zitten poetsen en op de foto!

Groeten, Charles

Link naar reactie
  • Reacties 12
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Leuk verhaal. Ik kan me de frustratie wel voorstellen.

Waarom is de keuring nodig? Toen ik een 320D touring in NL kocht 5 jaar geleden, kreeg ik gewoon een Europees certificate of conformity mee die ik in Engeland gewoon opstuurde. Dat was wel een nieuwe auto dus maakte dat iets uit?

Link naar reactie
Leuk verhaal. Ik kan me de frustratie wel voorstellen.

Waarom is de keuring nodig? Toen ik een 320D touring in NL kocht 5 jaar geleden, kreeg ik gewoon een Europees certificate of conformity mee die ik in Engeland gewoon opstuurde. Dat was wel een nieuwe auto dus maakte dat iets uit?

Klopt, is ook niet nodig als de auto uit een ander EU-land komt, is deze aldaar geregistreerd geweest en kan dan zonder keuring in een ander EU-land worden toegelaten.

Link naar reactie

Gelukkig is het toch allemaal goedgekomen. Wel ff stressen als je zo wordt afgescheept ja. Voel je je weer lekker machteloos tegenover zo'n instantie.

Mooi om ook eens een goed verhaal over een dealer te lezen.

Link naar reactie

heb ook goede ervaring bij van hooff. doen de moeite om juiste dingen voor je te bestellen.

heb daar chrome handgrepen en raamlijst gekocht.

bevalt me beter dan van laarhoven ondanks dat deze van dezelfde holding zijn.

mss kom ik je wel eens tegen

m vr gr marco

Link naar reactie
Moest misschien ook maar eens wisselen van de Tilburgse dealer naar de Veldhovense met de hoop dat deze betere service verleent.

Zeker doen dat wisselen naar de veldhovense dealer, van hooff heeft ook niet voor niets de klanten tevredenheids troffee van BMW nederland gewonnen in 2006!

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.