Ga naar inhoud

hoe goed is jullie frans..Oplichter??

Hendrik

Aanbevolen berichten

Zat even op autoscout te kijken en kwam een z3 M coupe tegen voor 7500,-, toch even kijken en navragen. Hij stond ook op een franse marktplaats voor 22.000, dus ik dacht misschien heeft de beste man een typfout gemaakt. Maar na een e-mail contact krijg ik dit:

Bonjour,Maintenant je suis allé avec le travaille en Ireland,et ici je peux pas l'utiliser car les voitures ici ontle volant a droite et pour ca j'ai decidé de la vendreet prendre une autre avec la guide a droite. Pourraisons de travaille je peux pas me retourner et lavendre, et dont je la vends a ce prix la. Pour etre bien claire, la voiture est immatricullee enFrance, avec des papiers francaise. J'ai prêt tous lesdocuments necessaire pour la vente etl'immatriculation ( CCE, Carte Grise, Controletechnique a jour, Certificat de Non gage, Certificatde cession, Facture avec mon nom ). Pour faire l'affaire je voudrais utiliser le servicede transport Ficus Ltd. C'est un service internationald'expédition pour amener la voiture chez vous, quivous donnera la possibilité d'inspecter le véhicule.L'auto est deja chez eux et elle peut être envoyée en2-3 jours. Vous aurez jusqu'à 5 jours et une limite de200 kilomètres pour examiner la voiture et à s'assurerde son bon état. Vous pouvez aller avec elle a-t-unconcessionare pour l'examiner au moteur et tous. Vouspouvez également vérifier les papiers avec un avocatainsi vous puissiez voir qu'elle n'est pas gagé, tout.L'argent restera au service de livraison jusqu'à vousdécidiez si vous gardez la voiture ou pas. Seulementapres ca je serais payé. Je m'assume toute la responsabilité en ce qui concernel'état de la voiture, donc si vous verrez que lavoiture n'est pas comme je vous ai dit, j'accepte dela renvoyer sans aucune obligation de votre part. Lesfrais de transport seront tous a ma charge.Si vous voudriez l'acheter svp contactez-moi aussitôtque possible par mail ou, si vous voudrez, partéléphone. Voici mon num. 0040753128671. Veuillez m'envoyer votre adresse complet ainsi je peuxvoir combien il cout la livraison et s'il estavantageux pour moi de faire la transaction avec vous. Cordialement!

Nu is mijn frans niet al te best, maar daar hebben ze vertaalsites voor uitgevonden(en daar wordt ik nu niet veel wijzer van) Is hier iemand goed in frans??

NB. na het lezen van de gedeeltelijke vertaling, lijkt het mij een soort oplichtingspraktijk, maar vind het vreemd omdat ficus LTD wel bestaat.

Link naar reactie
  • Reacties 25
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

als ik tussen de letters door lees. Maak jij het geld over aan ficus (de partij die de auto bij jou bezorgt) en maken zij het geld pas aan de verkoper over wanneer jij besluit de auto te houden.

Ik zou zo mijn geld in mijn zak houden denk ik.

Link naar reactie
als ik tussen de letters door lees. Maak jij het geld over aan ficus (de partij die de auto bij jou bezorgt) en maken zij het geld pas aan de verkoper over wanneer jij besluit de auto te houden.

Ik zou zo mijn geld in mijn zak houden denk ik.

Dit dacht ik ook ja, wilde ook nog niet in zee gaan met de aanbieder. Maar ben even benieuwd wat de verkoper nu echt bedoeld?

Link naar reactie

Even door google translate getrokken. Die gaat niet van Frans naar NL, maar wel van Frans naar Engels:

Hello, Now I went with the works in Ireland, and here I can not use it because the cars here ontle flying right and I decided to ca the vendreet take another with the right guide. Pourraisons of work I can not go back and lavender me, and which I sell at this price. To be clear, the car is immatricullee enFrance, with papers in France. I prepared all lesdocuments required for the sale etl'immatriculation (CEC Carte Grise, Controletechnique a day, Certificate of No pledge, Certificatde assignment bill with my name). To make the deal I would use the servicede Transport Ltd Ficus. This service internationald'expédition to bring the car at home, quivous provide an opportunity to inspect the véhicule.L 'car is already at home and it can be sent en2-3 days. You will have up to 5 days and a maximum de200 km to examine the car and s'assurerde its good condition. You can go with it at-unconcessionare to examine the engine and all. You can also check the papers with a avocatainsi you can see that it is not pledged, tout.L money will remain in service delivery until vousdécidiez if you keep the car or not. Seulementapres ca I would be paid. I m'assume entire responsibility whatsoever concernel'état of the car, so if you see that lavoiture's not like I told you, I accept dela return without any obligation. Lesfrais transport will be a ma charge.Si you want to buy please contact aussitôtque possible by mail or, if you want, partéléphone. Here is my num. 0040753128671. Please send me your address complete I peuxvoir how much and it cost delivery and if estavantageux for me to make a transaction with you. Sincerely!

Ik ga altijd maar uit van: if it sounds too good to be true, it probably is. Je vingers niet aan branden zou ik zeggen.

Link naar reactie

Het is idd het gebruikellijke oplichterstrucje. Hij is voor z'n werk in Ierland, wagen in Frankrijk, je krijgt 5 dagen om ermee te rijden, enz. enz.

Maar je moet eerst je bedrag overmaken aan het "onafhankelijke" Ficus Ltd.

Laat maar zitten, zou ik zeggen.

Trouwens, ik had ook moeite met het Frans en dat is mijn tweede taal. Ik vermoed dat er een senegalees oid accent in doorklinkt :birthday:

Link naar reactie

in gebrekkig nederlands;

Goedendag, nu ben ik all?vec het werk in Ireland, en hier kan ik het niet gebruiken want de auto's hier ontle stuur aan de rechterkant en voor d.w.z heb ik decid?e vendreet een ander met de gids aan de rechterkant nemen. Pourraisons van werken ik kunnen me niet terugsturen en lavendre, en waarvan ik het tegen deze prijs verkoop. Om zeer duidelijk te zijn, is de auto immatricullee enFrance, met papieren Frans. Ik heb pr?tous vereiste lesdocuments voor de verkoop etl' inschrijving (CEG, Grijze Kaart, Controletechnique heeft dag, Certificaat van niet- waarborg, Certificatde overdracht, Rekening met mijn naam). Om de zaak te doen zou ik het servicede vervoer Ficus Ltd. Het willen gebruiken ben een dienst internationald' exp?tion om de auto bij u te brengen, quivous possibilit?' v?cule. inspecteren zal de auto is reeds bij hen geven en zij kan?e envoy?en2-3 dagen. U zult tot hebben? dagen en een grens de200 kilom?es om de auto te onderzoeken en?' assurerde klank goede?t. kunt u met a-t-unconcessionare haar gaan om het te onderzoeken aan de motor en iedereen. Vouspouvez?lement v?fier de papieren met een avocatainsi u kunt zien dat zij niet gag?tout. het geld zal blijven ten leveringsdienste tot?ousd?diez is als u de auto of niet houdt. Seulementapres d.w.z zou ik pay?Je me aanvaard hele responsabilit?n zijn wat concernel'?t van de auto, derhalve als u zult zien dat lavoiture niet is zoals ik u heb gezegd, ik aanvaardt dela zonder enige verplichting van uw kant terugsturen. Lesfrais van vervoer zullen zijn iedereen heeft mijn last als u het zou willen kopen svp contact opneemt aussit?ue mogelijk per mail of, als u zult willen, part?phone. Ziehier mijn num. 0040753128671. Gelieve me uw adres aldus te verzenden volledig ik peuxvoir hoeveel hij kosten de levering en als estavantageux hij voor mij om de transactie met u te doen. Hartelijk!

Link naar reactie

Dit soort praktijken kom je tevens op mobile.de constant tegen.

Een verhaaltje van een man die z'n auto zogenaamd in Engeland heeft staan en hem daar niet op kenteken krijgt vanwege het stuur aan de "goede" kant. (onzin).

Trap er niet in...

Link naar reactie
Gast france bleue

Naar aanleiding van het gesloten topic begonnen door Hendrik over een M Qpé te koop op internet in Frankrijk, leek het ons verstandig wat informatie te verschaffen over de mogelijkheid een auto te importeren uit Frankrijk.

In Frankrijk zijn Z3's over het algemeen, vooral 2.8 en M's en auto's met weinig kilometers, veel goedkoper, met name in de steden.

Er zijn verschillende internetsites die occasions aanbieden waaronder AutoScout en La Centrale. Zelf hebben we 2x een zeer goedkope 2.8 gekocht via internet en beide transacties zijn perfect verlopen. In Frankrijk is het zeer gebruikelijk dat de verkoper gebruik maakt van een soort automakelaar (in ons geval ook). De automakelaar krijgt in ruil voor de presentatie (showroom, reclame, internet, klantenbestand, prestige) en administratieve afwikkeling van de transactie een percentage van de verkoopprijs, te betalen door de verkoper. De automakelaar haalt de auto op bij de verkoper en levert hem af bij de koper! Dit is een volledig normale gang van zaken in Frankrijk en absoluut in het voordeel van de koper (ivm onderhandeling bijvoorbeeld).

Natuurlijk zit de wereld vol met oplichters, ook in Frankrijk, maar de brief geschreven aan Hendrik (in perfect Frans overigens, m.u.v. enkele spaties) op voorhand bestempelen als oplichterij lijkt ons te ver gaan. Voor wat betreft de aangeboden auto, wanneer Hendrik ervan af zou zien, gaan we zelf eens een kijkje nemen! :unsure:

Wanneer iemand hierdoor op het idee zou komen een Z in Frankrijk te willen kopen en hulp nodig zou hebben bij het slechten van de administratieve barriere, zijn we altijd bereid te helpen.

Kristafred

Link naar reactie

Hallo Krista en Fred,

Wat ontzettend top dat jullie nog op dit gesloten onderwerp reageren :) .

Denk ik heel goed om te weten voor a.s. Z-kopers dat het in Frankrijk dus duidelijk heel anders werkt.

Of de genoemde advertentie dan ook betrouwbaar is, is een tweede uiteraard ;).

P.S. wanneer zijn jullie weer eens in den landen? Kunnen we er een meeting omheen organiseren <_<... met kroketten :blink::unsure:

Link naar reactie
Gast france bleue

Of het hier echt om een oplichter gaat is vooralsnog niet duidelijk. Wel zou je het bijzonder kunnen vinden dat iemand na woonachtig te zijn geweest in Frankrijk naar Ierland verhuist en er een Roemeens mobiel nummer op na houdt maar dat terzijde.Waar het om gaat is dat de verkoper gebruik wenst te maken van een zgn. traderservice cie. genaamd :Ficus ltd.

Deze ltd is moeilijk te traceren, heeft onbezette telefoonlijnen en zelfs de Duitse dochters hebben Engelse lijnen.

Omdat het voor iedereen mogelijk is om zonder veel problemen een ltd op te zetten met een behoorlijke privacy bescherming lijkt het mij onverstandig met zo'n firma direkt in zee te gaan. Laat staan over zee.

Blijft staan dat het niet alleen voor de koper een risico zou kunnen zijn dus waarom de auto niet direkt uit Ierland halen. Tenslotte is vliegen leuk en terug met een QP volgens sommigen nog leuker. We wagen het er op en bellen meneer Debibelou nog maar eens. Zo gauw hij de carte grise heeft overgefakst en we de Z hebben verzekerd, halen we hem op. Hij hoeft alleen maar z'n mobieltje aan te zetten.

Fred

Link naar reactie
Zo gauw hij de carte grise heeft overgefakst en we de Z hebben verzekerd, halen we hem op.

een zzz voor Krista? of heb ik iets gemist..... :m:

Link naar reactie
Gast france bleue
een zzz voor Krista? of heb ik iets gemist..... :m:

Nee, ik bedoel wanneer die verkoper er in toestemt de auto zonder tussenkomst van een of andere intermediar te verkopen,ik bereid zou zijn hem met wie dan ook op te halen :m:

Uit de voorafgaande post kun je wel opmaken dat de "vekoper" z,n mobieltje allang heeft weggegooid.

Link naar reactie
Nee, ik bedoel wanneer die verkoper er in toestemt de auto zonder tussenkomst van een of andere intermediar te verkopen,ik bereid zou zijn hem met wie dan ook opte halen :m:

helemaal op de hoogte nu :m:

Uit de voorafgaande post kun je wel opmaken dat de "vekoper" z,n mobieltje allang heeft weggegooid.

:schater: :schater: dat had ik wel gelezen...

Link naar reactie
Gast france bleue
En weer open.

Interessant Kristafred, bedankt voor je post, en houdt ons op de hoogte. :thumbup:

Ha sledge,

We hebben Hendrik in een PB. geschreven dat we met name FICUS LTD als tradeservice nogal verdacht vinden en gisteren Traderonline security hebben ingelicht,welke de zaak hoog opneemt en over een paar dagen hun bevindingen zullen doorfaxen .

We posten de resultaten wel.

Kritafred

Link naar reactie
Ha sledge,

We hebben Hendrik in een PB. geschreven dat we met name FICUS LTD als tradeservice nogal verdacht vinden en gisteren Traderonline security hebben ingelicht,welke de zaak hoog opneemt en over een paar dagen hun bevindingen zullen doorfaxen .

We posten de resultaten wel.

Kritafred

Zo, dat zijn geen halve maatregelen. Ben benieuwd hoe dit afloopt.

Link naar reactie
Da's trouwens ook geen Frans telefoonnummer die de man opgeeft, maar een Roemeense...

En zijn Frans is zo miserabel slecht dat het geen Fransman kan zijn; die maken heel andere taalfouten...

Dat meldde ik ook al in post 7. Het gaat echt niet om wat accentjes en foute samentrekkingen.

Voor mij al voldoende om achterdochtig te zijn. :foto:

Link naar reactie
(in perfect Frans overigens, m.u.v. enkele spaties) op voorhand bestempelen als oplichterij lijkt ons te ver gaan. Voor wat betreft de aangeboden auto, wanneer Hendrik ervan af zou zien, gaan we zelf eens een kijkje nemen! :foto:

Kristafred

ik kan niet anders dan hier even op antwoorden. als u dit als perfect frans wil bestempelen... het staat bol van de grammaticale en spellingsfouten en is duidelijk door iemand geschreven wiens moedertaal het frans zeker niet is. het roemeense nummer verbaast me niet

Link naar reactie
Gast france bleue

Wat wij bedoelden te zeggen met onze reactie was dat het erg voorbarig is op basis van taalfouten in een brief (nauwelijks meer dan in een gemiddelde post op het Z3 forum!) te concluderen dat iemand een oplichter is.

Kristafred

Link naar reactie
  • 2 weken later...
Gast france bleue

Laatste ontwikkeling:

In een email adviseert Traderonlinesecurity niet met Ficus-ltd zaken te doen . Niet als koper maar ook niet als verkoper omdat deze ook door dit soort "bedrijven" kunnen worden benaderd hun auto onder bepaalde onzekere voorwaarden te verkopen. Voor meer info over fraude en de bescherming er tegen . http://www.traderonlinesecurity.com/

Niettemin allemaal een goudeerlijk 2008 gewenst. :thumbup::thumbup:

Kristafred

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in