Ga naar inhoud

Knalritten Duitsland

MdV

Aanbevolen berichten

Beste ZZZ-forummers, :m: -freaks en snelheidsduiveltjes :blink: ,

na de geslaagde, voorgaande knalritten in Duitsland en na overleg met diverse reguliere deelnemers, is het idee ontstaan om deze rit in 2008 een vast karakter te geven. Z3MRoadster en ik zullen de terugkerende ritten in 2008 organiseren. Gelukkig is wel al gebleken dat de rit met weinig organisatie, juist succesvol verloopt ;) dus veel moeite vergt dit niet, maar toch :rolleyes: .

De knalritten worden iedere laatste zondag van iedere 2e maand, georganiseerd! Hierdoor ziet de kalender voor 2008 als volgt uit:

• zondag 24 februari (verzamelen om 11.00u in Dedemsvaart)
  • zondag 27 april
  • zondag 29 juni
  • zondag 31 augustus
  • zondag 26 oktober

Om een en ander enigszins in goede banen te leiden en de veiligheid niet uit het oog te verliezen, hebben we in goed overleg een aantal simpele regels opgesteld:

• maximum aantal deelnemers per rit = 12 (dus naast organisatie nog 10 vrije plaatsen) dit kan door de organisatie bijgesteld worden
  • per rit wordt een apart aanmeldtopic opgezet (dit topic is alleen van toepassing op 24 februari!)
  • meld je ajb niet aan als je niet zeker bent dat je meekan, gun de plek liever aan een andere Z-rijder en rij gewoon een andere keer mee

• als de rit vol zit wordt de inschrijving gesloten
  • meerijden is op EIGEN RISICO, aanmelden betekent dat je je hiervan bewust bent
  • veiligheid uber alles, veiligheid uber alles, veiligheid uber alles
  • bedenk voor jezelf of je genoeg (rij)ervaring hebt om mee te gaan. Gas geven is makkelijk, veilig hard rijden is een stuk moeilijker.
  • deelname staat open voor iedereen, maar deelnemers die al eerder zijn meegeweest met de voorgaande edities, krijgen voorrang (zie *)
  • uiterlijk de avond tevoren kan de knalrit afgeblazen worden (bijvoorbeeld ivm de weersomstandigheden), hou het forum dus in de gaten
  • vaste verzamelplaats is Z3forum Clubhuis te Dedemsvaart, een versnapering vooraf/ achteraf wordt altijd op prijs gesteld ;)

Voor 24 februari zijn de volgende aanmeldingen genoteerd:

• Z3MRoadster (Mazda, maar cabrio) :schater:
  • MdV :m:
  • Rob (een van de founding fathers van dit spektakel)
  • Edwin/Nadia (dynamic duo/ snel stel)
  • Z3MRunner (chip erin & begrenzer eraf, rijdt ons allemaal zoek)
  • Roodkapje (welke Z wordt het deze keer?)
  • Memento (kan niet wachten tot het weer zover is)
  • (S)toploss (tegen die tijd Z4 :m: ?)
  • Maik (leg die studieboeken toch weg :unsure: )
  • Wheelz (tuurlijk nog een zwarte QP)
  • Zzazkia (gewoon gezellig ;) )
  • CfQP (334 PK Compressor Power)
  • M Coupe

EDIT 14.02: rit open voor iedereen.

aangepast door Rob
Link naar reactie
  • Reacties 90
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Ik wil nogmaals benadrukken dat een ieder op eigen risico meerijd zoals Martijn aangeeft. Als je dus twijfelt niet doen ik wil niet zeggen dat het constant 200+ is maar het kan er hard aantoe gaan. Ervaring heeft geleerd dat je je toch laat meeslepen door de rest en als je daarbij je twijfels hebt niet doen we gaan voor veiligheid. Sommigen zullen het onzin vinden maar ik denk dat diegene die mee zijn geweest het e.e.a. kunnen beamen. Het is overigens wel zo dat wij voldoende stops inlassen om weer bijeen te komen dus ook met een 1.8 kun je gerust meegaan. Ervaring leert ook hierbij dat iedereen bijna tegelijkertijd op de parkeerplaats aankomt of je nou een :blink: hebt of een 1.8 (turbo :rolleyes: ) Zoals Martijn aangeeft kun je met je vragen ook een pm sturen naar 1 van ons. :unsure:

@Martijn, goed gedaan jochie :m:

Link naar reactie

Z3MRunner bij deze op alle ritten present. 6x per jaar chaos moet een gezond mens toch kunnen verdragen. Onderschrijf zeker het punt van veiligheid en ervaring. Rechtdoor hard rijden op een leeg vliegveld kan iedereen. Pro actief en anticiperend rijden ivm met medeweggebruikers is toch iets wat je niet uit een boekje haalt. En hoe ervaren en oud we ook zijn, het blijft verleidelijk om toch even extra gas te geven. :unsure: (Zeker als die 3.0 QP er weer aan komt denderen :rolleyes: )

Link naar reactie

Leuk initiatief om het een terugkerend karakter te geven !!! :birthday:

Maar dit begrijp ik niet helemaal ???? :guitar:

(*) De volgende forummers hebben in de vorige edities meegereden en hebben daarom in de aanmeldtopics voorang boven de andere aanmelders:

:thumbup:

Link naar reactie

Ben het met Marvin eens, er zijn 16 mensen die eerder hebben meegereden. Ik zie nu al dat de interesse groot is, dus nieuwelingen kunnen het wel vergeten. Daar is vast heel goed over nagedacht.

Is het niet beter om twee groepen van 12 auto's (dan kun je ook een minder snelle klasse maken) te vormen en die met een tussenpoos van een half uurtje te laten vertrekken?

Link naar reactie
Ben het met Marvin eens,

Viel mij ook gelijk op.

denk dat de oude garde, voor de voorkeurs behandeling, ook een deadline van bijv 3 weken moet hebben om in te schrijven, zodat ander jong talent een paar weken van te voren weet, of ze wel niet mee kunnen.

Link naar reactie

waar maken jullie je druk om?

Er zijn tot nu toe 4 ritten georganiseerd waar steeds 12 auto's zich voor hebben kunnen aanmelden. We hebben tot nu toe volgens mij nog nooit tegen iemand hoeven roepen dat ie niet mee kan en toch met 4 ritten x 12 auto's komen we in totaal aan 16 verschillende deelnemers waar het er veel meer hadden kunnen zijn.

Als je mee wilt meld je je gewoon aan en kijk je of er inderdaad plek is. Als we echt een keer aan veel teveel aanmeldingen komen zien we dan wel weer.

Overigens hebben we tot nu toe altijd bij iemand thuis verzameld (wel zo gezellig overigens) en heeft diegene denk ik ook nog wel wat te vertellen over het aantal "vreemdelingen" over zijn vloer. (sorry Nicole, hun vloer ...... of moet ik zeggen haar vloer?)

Link naar reactie

Niemand verplicht Nicole en Roger om van hun huis een clubhuis te maken. Daarnaast verwacht ik een stijgende lijn in het aantal deelnemers, net zoals dat te zien is bij tourritten. Ik val (en denk Marvin ook) niet om het beperkt aantal deelnemers, maar meer om het feit dat er mensen voorgetrokken worden om het zo maar uit te drukken. Dat komt (heus) niet om het feit dat ik niet in dat lijstje sta. :birthday:

Ik snap heus wel de problemen, en zal me verder ook niet bemoeien met de organisatie, maar ik geef alleen een paar suggesties. :thumbup:

Link naar reactie
We hebben tot nu toe volgens mij nog nooit tegen iemand hoeven roepen dat ie niet mee kan en toch met 4 ritten x 12 auto's komen we in totaal aan 16 verschillende deelnemers waar het er veel meer hadden kunnen zijn.

Dan zou er toch ook geen reden hoeven zijn om te zeggen "deze 16 mensen krijgen voorrang" bij het inschrijven? Komt op mij gewoon niet uitnodigend over, op mensen die niet bij de "lucky 16" horen. That's all.

Verder niets dan lof voor dit soort initiatieven, don't get me wrong! :birthday:

Link naar reactie
Dan zou er toch ook geen reden hoeven zijn om te zeggen "deze 16 mensen krijgen voorrang" bij het inschrijven? Komt op mij gewoon niet uitnodigend over, op mensen die niet bij de "lucky 16" horen. That's all.

Verder niets dan lof voor dit soort initiatieven, don't get me wrong! :birthday:

Ik kan me niet echt druk maken om de voorrangsregel .... ze gaan toch altijd op een datum dat ik er niet bij kan zijn :schater: :schater: :schater:

Maat buiten dit om, als je wilt knallen in Duitsland, heb je daar het Z3-forum toch niet voor nodig???

Link naar reactie
Maat buiten dit om, als je wilt knallen in Duitsland, heb je daar het Z3-forum toch niet voor nodig???

Klopt ook wel weer. Ik ben na 18 km op een Autobahn zonder snelheidsbeperking.

Voor een forummeisje dat met je meerijdt, is het forum dan wel weer handig... :birthday:

Link naar reactie

En voor technische problemen aan je auto kun je ook naar de dealer, en die tourritten kan ik ook alleen rijden. Nee, laten we het forum maar sluiten. :birthday: Ik zal dit topic niet meer verder vervuilen, en als Mdv dat graag wilt, haal ik er wel een bezem doorheen. :thumbup:

Link naar reactie
Overigens hebben we tot nu toe altijd bij iemand thuis verzameld ..................nog wel wat te vertellen over het aantal "vreemdelingen" over zijn/haar vloer. (

Daar kan ik me wat bij voorstellen. :birthday:

Doen die boerenjongens uut friesland/overijssel en zo, wel hun klompen uit? :schater:

Link naar reactie

Ik meld me al wel vast een soort van aan, in de zin van... dan staat het er vast :).

Ik overleg nog ff met Frank, maar die wil denk ik wel...

En van Ruud en Yangkie MOETEN we mee, dus vrees dat we daar niet onderuit blijven komen ;).

(Afgelopen zondag wilden we ook al mee maar waren helaas verhinderd :unsure:).

Link naar reactie
Niemand verplicht Nicole en Roger om van hun huis een clubhuis te maken. Daarnaast verwacht ik een stijgende lijn in het aantal deelnemers, net zoals dat te zien is bij tourritten. Ik val (en denk Marvin ook) niet om het beperkt aantal deelnemers, maar meer om het feit dat er mensen voorgetrokken worden om het zo maar uit te drukken. Dat komt (heus) niet om het feit dat ik niet in dat lijstje sta. :)

Ik snap heus wel de problemen, en zal me verder ook niet bemoeien met de organisatie, maar ik geef alleen een paar suggesties. :)

suggesties zeker welkom! ik kan me je reactie goed voorstellen... er spelen twee factoren mee die er toe hebben geleid dat we dit idee lanceren (waarbij we begrip hebben voor de verwachte tegenreacties ;) ):

- veiligheid: er moet een maximum bestaan op het aantal autos, de Autobahn is geen circuit waar je EUR 14 neerlegt om een rondje te karren. Het is een nachtmerrie om zoiets met normale forumrit aantallen te moeten doen, reken er dan ook maar op dat de Polizei direct een einde maakt aan het racefeest. Gezien jullie reacties is hier begrip voor!

- Een medeforummer is zo vriendelijk zijn casa open te stellen voor ontvangst en napraten: dit is idd geen verplichting, maar gewoon een wens van de organisatie. Hoewel we alternatieve verzamelpunten hebben overwogen lijkt het me niet vreemd dat eenieder zelf bepaalt voor wie en voor hoeveel personen, de voordeur openzwaait. Daarbij zien we gewoon iedere keer dezelfde aanmelder(s) die keer op keer afhaken en de plek voor anderen bezetten (doordat deze personen zich niet aanmelden omdat ze zich weer zorgen maken over het aantal autos dat meerijdt <_< ) zie hier het verband tussen 1 & 2...

Is het niet beter om twee groepen van 12 auto's (dan kun je ook een minder snelle klasse maken) te vormen en die met een tussenpoos van een half uurtje te laten vertrekken?

:)

ennuh het staat eenieder natuurlijk vrij om op dezelfde data zijn/ haar huis open te stellen, een rit van zuid naar noord te organiseren :blink: en elkaar gezellig te treffen halverwege Duitsland :unsure:

Link naar reactie
Viel mij ook gelijk op.

denk dat de oude garde, voor de voorkeurs behandeling, ook een deadline van bijv 3 weken moet hebben om in te schrijven, zodat ander jong talent een paar weken van te voren weet, of ze wel niet mee kunnen.

goed punt, periode opgerekt van 7 naar 21 dagen :unsure:

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.