Ga naar inhoud

Bezoek aan de dealer.

Tja

Aanbevolen berichten

Pffffff even stoom aflaten.

Vandaag bij de dealer geweest. Nu begrijp ik waarom de Duitsers dat "der Freundliche" noemen en de Amerikanen de term "stealer" gebruiken: terwijl de monteurs allemaal heel vriendelijk blijven, schrijft de man achter de balie glashard een dikke rekening uit. Enfin, ik had het kunnen weten...

En dat ze me met een vriendelijk gezicht onverrichter zake naar huis stuurden omdat "het nergens voor nodig was" om het gereserveerde arbeids-uur aan de computer ook daadwerkelijk uit te voeren, vond ik aanvankelijk ook wel prettig.

Totdat halverwege de rit naar huis bij mij het kwartje viel en tot mij doordrong dat het wel degelijk nodig was, maar dat ze daar aan de balie even niet begrepen hadden wat er eigenlijk allemaal moest gebeuren.

Dus je maakt een afspraak, ze zeggen dat het een uur werk is, je spreekt een datum af, komt terplaatse en dat uur is opeens niet meer nodig??? Inderdaad: de afspraakbon was fout opgemaakt.

Nou ja...

Maar waarom was ik daar eigenlijk?

Omdat ik bij de aanschaf maar drie sleutels had gekregen en wil voorkomen dat een van de vorige eigenaren met die vierde sleutel nog eens een uitstapje met mijn auto wil gaan maken. Paranoide? Mogelijk. Ik noem het "voorzichtig".

Zie Extra sleutels, verloren sleutels

Tegelijk wilde ik weleens weten waarom mijn alarm niet afgaat als ik de accu loskoppel. En waarom het ene alarm wel en het andere alarm niet afgaat bij het openen van de deur m.b.v. de sleutel.

Zie Alarmperikelen III.

En terwijl we daarmee bezig waren, kwam "der Freundliche" opeens met een aanzienlijk minder vrolijke blik melden dat ik een niet-eerlijke auto heb, want de "modulatie-punt" brandde. De waaat? Modulatiepunt?

Zie Modulatiepunt

Link naar reactie
  • Reacties 6
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

Oh oh, wat een problemen, gelukkig heb ik ben ik nog geen 1 serieus probleem tegen gekomen. Op lampje dat kapot was na, werd het netjes gemaakt bij de BMW.

Tijd om die z3 te verkopen een spiksplinternieuwe z4 te kopen! :banaan: :birthday:

Hahaha, jamaar....

Dit geneuzel ligt volgens mij meer aan de dealer dan aan de auto.

En die Z4.... Ik heb (omdat ik moest wachten) even in zo'n Z4 Coupe gezeten. Ruim hoor van binnen.

Maar zo vre-se-lijk lelijk van buiten :guitar:

Oeps, wat heb ik nu weer gezegd.

Link naar reactie
En die Z4.... Ik heb (omdat ik moest wachten) even in zo'n Z4 Coupe gezeten. Ruim hoor van binnen.

Maar zo vre-se-lijk lelijk van buiten :birthday:

Oeps, wat heb ik nu weer gezegd.

Mijn ervaring is ; krap van binnen en Heel mooi van buiten !!! :schater:

Smaken verschillen heh ! :guitar:

Link naar reactie

Dealer wordt weer eens flink zwartgemaakt.

Of het allemaal zo eenvoudig is, ik denk aan je teksten te lezen en aan je vraagstelling dit ook eindeloos daar gedaan hebt. dan kunnen ze zich wel eens vastlullen, monteurs zijn sleutelaars en geen praters. ( op enkele na dan )

En al wil je overal de definitie van weten dan zou je bij een proffessor moeten zijn die zelfs ook nog in de boeken moet.

Link naar reactie
Of het allemaal zo eenvoudig is, ik denk aan je teksten te lezen en aan je vraagstelling dit ook eindeloos daar gedaan hebt. dan kunnen ze zich wel eens vastlullen, monteurs zijn sleutelaars en geen praters. ( op enkele na dan )

Ja, dat nieuwsgierige, dat heb ik wel een beetje. Dat had je waarschijnlijk al eerder aan me gemerkt :lol: Maar de man begon spontaan alles toe te lichten wat hij deed, dus heb ik wel mijn best gedaan alles te begrijpen.

Toegegeven: het ging hier natuurlijk ook over een niet alledaagse actie aan niet alledaagse auto (!) en dan nog eentje die al uit productie is. Lijkt me logisch dat de meeste monteurs niet alles meer paraat hebben.

En al wil je overal de definitie van weten dan zou je bij een proffessor moeten zijn die zelfs ook nog in de boeken moet.
Zie boven: natuurlijk weet niet iedere monteur alles.

Maar misschien komen wij er wel langzaam beetje bij beetje achter en dan kunnen we het hier weer opzoeken :hypocritesmiley:

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in