Ga naar inhoud

Lichte rammel rv?


Z3emmer

Aanbevolen berichten

Sinds ik mijn HT gemonteerd heb, is het een stuk stiller in de :D maar zoals Johan al zei heb ieder voordeel z'n nadeel. Helaas dus ook bij mij.. Ik hoor nu een rammel ergens vandaan komen die ik niet kan traceren en moeilijk kan omschrijven. Het klinkt ongeveer alsof in het handschoenkastje iets ligt te rammelen. Dat is nu leeg dus kan het niet zijn. Ik hoor het voornamelijk bij kleine hobbels in de weg, tussen de 15 en 70 km/u. Het lijkt te komen van de rechter voorwielophanging. Het is geen metalig geluid, maar klinkt redelijk dof.

Ik heb er al wat zoekopdrachten op los gelaten, maar kom er niet uit. Het zijn niet de remblokken, want rijden met slepende remmen levert hetzelfde geluid op. Ook komt het volgens mij niet van de achterste schokbrekerrubbers, maar duidelijk van voren. Ik heb de auto op de brug gehad en de onderste ophangrubbers gecontroleerd. Van de draagarmrubbers tot en met de stabilisatorstangophangingen (thnx 2 sledgehammer voor de FAQ). Deze doen wat ze moeten doen, maken geen geluid en zien er perfect uit.

Tot nog toe heb ik de volgende opties over: het bovenste schokbrekerrubber rv, of misschien de fuseekogels. Zou dit kunnen passen in het plaatje dat ik geschetst heb en is dit makkelijk te controleren? Wie weet raad?

Link naar reactie
  • Reacties 4
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

Dank voor je antwoord, maar volgens mij is het iets anders. Ik heb al een veerpootbrug en het komt niet van het handschoenkastje zelf, maar verder van voren.

Als het geluid bij jou in de bestuurdersruimte binnen komt, klinkt het alsof het van voren komt, echter met geluid en het gehoor kunnen zich rare fenomenen voordoen, het is heel goed mogelijk dat het toch van achter komt maar dat het van voren lijkt te komen, ik zou toch eens vluchtig een aantal zaken aan de achterkant bekijken.

Succes,

Ad.

Link naar reactie

Hoi,

Ik heb ook een rammel zoals jij omschrijft.

En ook ik heb (vandaag) mijn (Wiesmann) Hardtop gemonteerd.

In mijn geval komt het toch echt bij achterkant van de Hardtop vandaan.

Blijkbaar moet ik hem harder aantrekken aan de achterkant, dan moet ik er vulplaatjes tussenuit halen.

Maar hij gaat al zo strak vast........

Ga er volgende week wel weer wat tijd in steken.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.