Ga naar inhoud

Verschil in Wiesmann hardtop?


maik

Aanbevolen berichten

Zo juist gebeld met Wiesmann Duitsland om een hardtop voorbereiding te bestellen.

Nu blijkt de Wiesmann hardtop niet te passen op mijn facelift Z3. -_-

Volgens Wiesmann passen de hardtops vanaf serienummer 9.1200 op het nieuwe model.

Ik heb zelf serienummer: 9.418

De man was er niet helemaal zeker van, dus iemand hier die dit kant bevestigen?

Of wellicht dat er hier iemand is die een pre-facelift wiesmann hardtop toch op een facelift z3 heeft weten te plaatsen?

Volgens Wiesmann was de hardtop door een stuk van de hardtop te verwijderen toch te plaatsen, maar dat lijkt me een behoorlijke ingreep, maar als iemand er ervaring mee heeft, laat het me even horen.

B)

Link naar reactie
  • Reacties 24
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Bel eens met Rob, bij Hoefa in Utrecht, importeur Wiesmann.

Ik heb daar mijn HT gekocht en 2x laten plaatsen: eerst voor mijn 1.8 facelift, daarna voor mijn 2.8 pre-facelift. Goede service, veel kennis in huis. Succes!

aangepast door Rob
Link naar reactie

Hé, is dat toeval?! Vandaag zou in Naarden de Wiesmann hardtop (een gebruikte, nieuw gespoten) op mijn 2.0 (facelift model) geplaatst worden.

Ze waren er bijna klaar mee, de voorbereidingsset was zojuist ingebouwd, de schakelaar van de achterruitverwarming ook, de hardtop stond er al op. Kortom: Bijna klaar en toen opeens: PATS! De ruit knalde!! B)

Ze hadden dit nog nooit meegemaakt zeiden ze. Ik krijg natuurlijk een nieuwe (en anders was het ook onder de garantie vergoed werd mij nog eens verzekerd). Volgende week maandag op herhaling...

Ik zie geen reden om aan hun vakmanschap te twijfelen, maar wel opvallend gezien dit berichtje over geschiktheid voor de facelift versie van de 2.0

Kortom: Ik ben ook benieuwd of een van jullie hier iets over kan zeggen! -_-

Link naar reactie
Bel eens met Rob, bij Hoefa in Utrecht, importeur Wiesmann.

Ik heb daar mijn HT gekocht en 2x laten plaatsen: eerst voor mijn 1.8 facelift, daarna voor mijn 2.8 pre-facelift. Goede service, veel kennis in huis. Succes!

Bedankt! Heb gebeld en ze zeiden dat de hardtop niet ging passen tenzij deze werd aangepast.

Hij wist nog een wiesmann HT voor facelift te liggen, dus zou me terugbellen.

Ben nu wel benieuwd hoe groot de aanpassing aan de hardtop is om 'm passend te maken, iemand ervaring hiermee?

Link naar reactie
... maar wel opvallend gezien dit berichtje over geschiktheid voor de facelift versie van de 2.0....

Kijk even het serienummer van de HT na. is deze lager dan 9.1200 gaat het niet passen. hoger dan 9.1200 dan gaat het wel passen. Aldus Wiesmann Duitsland zelf.

Link naar reactie

Kijk het mooie van een Forum is dat er veel informatie te vinden is over wielen, uitlaten en uiteraard ook de HT's......de mooie zoekfunctie had je een hoop ellende kunnen besparen....

quote (Dit is al vaker gemeld, de Wiesmann set wordt niet meer geleverd meen ik, in ieder geval moet je even opletten want er zijn 3 soorten.

Deze voorbereidingset wordt wel schaars)

quote (Zijn het openingen voor een bajonetsluiting en aan beide zijde vierkante plasticjes met bekabeling die erbovenop liggen dan is het zeker een Wiesmanvoorbereiding.

LET OP! bij aanschaf als je hiertoe besluit want een Wiesmann heeft 3 type's uitgebracht, ze zullen IMHO niet allemaal passen op jou voorbereiding.

Etc...

Toen ik mijn Wiesman HT kocht voor mijn Z3 wist ik dus ook niet beter en heb toen de gas aan de bestuurderskant weggehaald en een deel weggeslepen aan het frame van de softtop dit is een van de manieren op hem toch passend te maken, bij mij zat hij prima maar proberen te verkopen en een goede HT zoeken lijkt me een betere optie.

In ieder geval succes met de HT want een Wiesman is natuurlijk wel een van de mooiste HT's.

André

Link naar reactie

Andre bedankt voor je reactie

Ik had de search voor aanschaf van de HT inderdaad gebruikt, en ook gelezen dat er verschillende types voorbereidingen zijn. verschillende hardtops voor pre-facelift en facelift was ik nog niet tegengekomen. Ik denk dat jij toendertijd de verkeerde hardtopvoorbereiding hebt aangeschaft ipv. de verkeerde hardtop.

Aanpassingen maken aan de auto zie ik nu niet zo zitten, aan de hardtop wil ik eventueel nog overwegen, en met een aanpassing aan de hardtop moet het volgens Hoefa Utrecht gaan lukken, maar daarvoor wacht ik even hun telefoontje af.

Link naar reactie
Ik heb de voorbereidingsset en HT gekocht die op een "96 hebben gezeten, heb destijds zelf de set uitgebouwd maar is me toen niet opgevallen dus dat gebeurd je maar 1 keer.

Ben benieuwd wat de oplossing gaat worden.

Suc6

En aan de hardtop hoefde niets veranderd te worden ivm. de bollere achterschermen? dat was volgens Wiesmann en Hoefa namelijk het probleem.

Maar als het zo is dat jij een pre-facelift hardtop zonder aanpassingen aan de hardtop zelf hebt weten te plaatsen op een facelift, zou het betekenen dat die van mij met de juiste voorbereidingsset toch moet gaan passen.

Link naar reactie

Hallo,

Ik begin me nu toch zorgen te maken:

Heb een Wiesmann Hardtop gekocht met serienummer 9.1332 die nu bij de spuiter is.

Heb een voorbereidingsset besteld bij Hoefa en afgelopen vrijdag geprobeerd e.e.a. alvast in te bouwen.

Had precies opgegeven wat voor Z3 ik heb; een standaard 1.9 van 1996.

Ten eerste was de schakelaar de verkeerde; deze was gebaseerd op het serienummer van de kap

in plaats van de leeftijd van de auto!

Verder zitten er geen bouten bij, eigenlijk alleen twee beugels met banjonet en wat kleingrut, dus je kan er nog niets mee.

Heb hun dringend verzocht de juiste spullen op te sturen; dan kan ik vrijdag verder.

Ik hou me nu nog even in; iedereen kan een foutje maken, als je dat maar vlot hersteld.

Hoop dus maar dat mijn (nieuwere) kap straks past op mijn (oudere) Z3.........

Link naar reactie
Hallo,

Ik begin me nu toch zorgen te maken:

Heb een Wiesmann Hardtop gekocht met serienummer 9.1332 die nu bij de spuiter is.

Waarom? Nu kunnen we juist ruilen en heb ik er 1tje die wel op m'n facelift model past :birthday::schater:

Om je gerust te stellen. ik heb in de search gevonden dat het nieuwe model hardtop ook passend is op de oude modellen maar andersom niet. Dus geen probleem volgens mij. In de hardtopvoorbereidingen zit wel verschil.

wat voor kleur Z heb je? Mijn HT is artic silber. mocht je nou een zelfde kleur Z hebben, dan is een eventuele ruil zo gek nog niet.

Link naar reactie

Zojuist mailde Cabrio Care mij terug:

"U heeft een Wiesmann hardtop gekocht van het allerlaatste model, van de allerlaatste serie. Deze past op iedere Z3 van 1995 tot aan 2003. Als Wiesmann Dealer weten wij exact welke series Wiesmann hardtop er op welk type en bouwjaar Z3 passen. Iedere Wiesmann hardtop heeft een chassisnummer dat wij kunnen vergelijken met door Wiesmann aan ons ter beschikking gestelde lijsten. "

Zo zit het dus. En ik ben blij dat die ruit - als hij het al moest begeven - niet ergens onderweg gesprongen is, maar ter plekke nog...

Link naar reactie
Iedere Wiesmann hardtop heeft een chassisnummer dat wij kunnen vergelijken ....

Ik ben benieuwd waar het Chassis zit bij zo'n hardtop... :drank::guitar: Of zouden ze toch serienummer bedoelen... :birthday:

Mooi dat die van jou wel past Harold! Goede info, misschien heb ik nog een klein kansje als ik ze mail.

Link naar reactie
Koop een QPe heb je geen last van dat geneuzel :drank: ... :schater:

Ja en jij een blikopener, dan kan je ook eens "open rijden" :birthday:

Houdt het dan nooit eens op met dat gezever over hoe geweldig een qpe dan wel een roadster is? :guitar:

Wees gewoon 's blij met wat je hebt en wees eens blij voor een ander wat die heeft!!!!

Niet alleen specifiek voor jou bedoelt, maar in het algemeen. :party:

Link naar reactie
Ja en jij een blikopener, dan kan je ook eens "open rijden" :birthday:

Houdt het dan nooit eens op met dat gezever over hoe geweldig een qpe dan wel een roadster is? :guitar:

Wees gewoon 's blij met wat je hebt en wees eens blij voor een ander wat die heeft!!!!

Niet alleen specifiek voor jou bedoelt, maar in het algemeen. :party:

Je kan ook iets lezen met een knipoog zonder het meteen in het negatieve trekken, dat vind ik pas gezever :drank: Bovendien kan ik je melden hoe een roadster rijd, afgelopen jaar 17000 plezier kilometers.
Link naar reactie
Je kan ook iets lezen met een knipoog zonder het meteen in het negatieve trekken, dat vind ik pas gezever :birthday: Bovendien kan ik je melden hoe een roadster rijd, afgelopen jaar 17000 plezier kilometers.

En jij wilt moderator worden? Weer een topic omzeep. Bedankt...! :schater:

Link naar reactie
Je kan ook iets lezen met een knipoog zonder het meteen in het negatieve trekken, dat vind ik pas gezever :guitar: Bovendien kan ik je melden hoe een roadster rijd, afgelopen jaar 17000 plezier kilometers.

Klopt Marcel, als je de topics zou checken waarbij dit speelt dan zul je zien dat dit zich allemaal afspeelt tussen forumleden die elkaar zeer goed kennen en heel veel lol met elkaar hebben. Als het een serieuze strijd zou zijn geweest dan zou dit wel een heel naar platform zijn met veel kinnesinne.

Onze frieze vriend hierboven heeft zelfs zowel een roadster als een QP dus een ultiemer bewijs is er niet. Tenzij de man natuurlijk een gespleten geest heeft en zijn innerlijke QP geest daadwerkelijk een hekel heeft aan zijn andere innerlijke Roadster geest. Dat zou natuurlijk wel serieus kunnen. Ja misschien heb je toch gelijk. :schater:

Na de twee Nadia's hebben we nu ook twee Rogers. Waar gaat dit toch allemaal heen met dit forum?

:birthday: Sorry Maik. Ik zal er mee stoppen.

Link naar reactie
Je kan ook iets lezen met een knipoog zonder het meteen in het negatieve trekken, dat vind ik pas gezever :rolleyes: Bovendien kan ik je melden hoe een roadster rijd, afgelopen jaar 17000 plezier kilometers.

Soms is het wijs om te zwijgen!

Bij dezen doe ik dat.

Maik, terug naar jouw topic;

Ik heb toendertijd 2 hardtops gehad, waarvan 1 origineel en de 2e een Wiesmann.

Persoonlijk vond ik de Wiesmann mooier vanwege zijn gestroomlijnder achterruit.

De BMW hartop vond ik echter iets steviger. (voorruitstijl bevestiging)

Ook ik heb zitten pielen met het uitzoeken om het passend te krijgen en heb me door de eerder genoemde firma in Utrecht laten informeren.

Het klopt inderdaad, dat a.d.h van het serienummer van de Wiesmann hardtop direct kan worden nagegaan of deze voor jouw Z3 geschikt is.

Helaas is het meestal zo, dat je zo snel mogelijk een top wilt hebben en koopt en daarna pas na gaat of het wel de juiste is.

Mij is het toen ook zo vergaan, maar had de mazzel dat de bevestigingssetjes gewoon te leveren waren.

Uit jouw relaas blijkt dit voor jou jammerlijk niet zo te zijn.

Mocht je een ruil kunnen plegen met een ander, dan zou dat natuurlijk geweldig zijn en ik wens je hierin veel suc7.

Ennuh.......... sorry voor mijn stukje vervuiling van jouw topic. :lol:

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.