Ga naar inhoud

BMW Z3 Geel, bekrast, wat nu!


Aanbevolen berichten

Hoi iedereen,

Helaas is in Belgie afgelopen weekend m'n Z3 lelijk bekrast.

Aan de rechterachterkant , net boven m'n wiel is een kras gezet van +/- 25 cm.

Ben zojuist bij de BMW dealer geweest en hun kunnen alleen een lakstift bestellen

met deze kleur. Ben ook bij een repair center geweest en hun kunnen die kleur niet

mengen, helaas. Er zijn geen alternatieven en de kleur die hij wel kon krijgen matched

misschien niet met de huidige, dus kleurverschil.

Nu wilde ik vragen of iemand weet of kleur 337 ( Dakar Yellow ) wel ergens te krijgen is?

En of iemand tips heeft met het gebruik van een lakstift. Deze heb ik maar besteld omdat ik

anders geen uitweg meer weet.

Iemand tips?

Help me aub want het is echt zonde van m'n auto.

Alvast bedankt.

Met vriendelijke groet,

Michael

Link naar reactie
  • Reacties 17
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

Het zal toch van de zotte zijn dat een autospuiter die kleur adh van de kleurcode niet kan maken !? -_-

Iets kleur verschil zou je kunnen krijgen, ligt er aan hoe oud de orginele lak is !

Affin, Succes ! B)

Link naar reactie

Ik dacht dat men tegenwoordig elke kleur kon maken aan de hand van het origineel. Indien dit een originele BMW kleur is, moet er toch informatie over te krijgen zijn? kleur nummer etc.

kocht 2 jaar geleden een nieuwe garagedeur. Wilde sponning bijwerken in de zelfde kleur.

Met RAL nummer naar de Gamma (of all places) en de pot verf die ik meekreeg was exact identiek. Dus een professionele verfmenger moet dit toch kunnen doen?

Link naar reactie

Ook welkom hier -_-

Natuurlijk kan dit ! Ik heb zelf in het verleden ook een Dakar Gelb II Z3 gehad en had daar ipv de lakstift een spuitbusje bijgekocht, je spuit heel simpel een beetje lak in de dop en met een fijne penseel werk je de krassen bij. Als de lak droog is even goed cleaneren en in de was zetten en kaar is kees !

Kleurverschil kan je altijd iets hebben helaas....

Als de krassen te groot / breed of te diep zijn zou ik spuiten wel overwegen !

Link naar reactie

Autoschadeherstelbedrijf Burger BV

Lijnbaan 13, 1969 NB Heemskerk

Telefoon 0251-232960 - Fax 0251-232975

Heeft mijn ///M spiegels en kieuwen gespoten en Maaral de BMW dealer aldaar brengt ook alle schadeauto's daar. Hij wist ook te vertellen dat er verschillende varianten van Sapphire schwarz zijn en heeft de juiste voor mij opgezocht. Weet dus waarover hij het heeft.

(NB ondanks dezelfde achternaam is het geen familie)

Link naar reactie

Ik dacht inderdaad ook dat elke kleur wel te maken zou zijn.

Wel met grijs enz. Alleen is dit een moeilijke kleur vertelde hij mij. En hij is de expert natuurlijk.

Ik heb met hem meegekeken in de computer voor de kleurcodes en het stond er echt niet in helaas.

Hij werkt altijd met de BMW samen zei hij en dit is de eerste keer dat hij het niet aandruft zonder

kleurverschil.

Ik heb sowieso zo'n lakstift besteld. Ga straks die kras even schoonmaken zodat het niet zo heel

erg meer opvalt.

Bedankt alvast voor de tips. -_-

Link naar reactie

Kleur kan toch op staal gemaakt worden?

Heb dit bij mijn ouwe 320 laten doen, geen verschil.

Ik gaf het tankdekseltje mee aan de vertegenwoordiger.

3 dagen later stond mijn litertje verf klaar, spuiten maar.

Praktisch geen verschil hoor. Enkel iets meer glans door de nieuwe vernislaag.

Dus ZEKER mogelijk. -_-

Link naar reactie

Het is een 1.8 dus niet de jouwe -_- haha

Zou wel leuk geweest hebben he B)

Heb daarnet heel m'n auto eens onderzocht en het is al op de rechterdeur

begonnen. Deze is alleen niet zo heel erg diep maar toch, je ziet het wel zitten.

Krijg binnenkort een telefoontje van de BMW garage voor m'n lakstift. Ben heel benieuwd

of dat een beetje goed werkt.

Misschien een rare vraag maar hebben mensen hier foto's van bijvoorbeeld? Voor de lakschade

en daarna?

Link naar reactie

Ieder schadebedrijf kan die kleur maken. vaak kan een schadebedrijf zelfs een lakstiftje in de juiste kleur tint maken.

Spuiten moet al helemaal geen probleem zijn. omdat dit een uni kleur is heb je kans op kleurverschil zeker bij geel en ook vaak bij rood komt dit voor.

om dit te voorkomen is verstandig om met een spuiter af tespreken dat het naast gelegen deel ook wordt mee genomen. zodat hij die kleur vloeiend uit kan spuiten en daarna daar blanke lak erover kan doen,het grootste voordeel is dat je dan geen kleurverschil krijgt onder een oranje lantaarnpaal,dit noemen ze metamerie. mocht je het niet zo uitgebreid aan willen pakken en kosten besparen dan is die tip met een spuitbusje een goede oplossing.

Ik maakte zelf altijd lakstiftjes bij mijn vorige baas en meestal was dit kosteloos. dit was bij een gewoon klein schade bedrijf,doen meestal niet zo moeilijk als een groot bedrijf en als een dealer

succes marcoz3

Link naar reactie

BMW deed niet heel erg moeilijk. Alleen vonden ze het ook raar dat diegene waarmee ze samenwerken die kleur

niet kon krijgen.

Die stift zal volgende week er wel zijn denk ik. Ik word netjes gebeld als deze binnen is. Kosten

waren maar 10 euro dus dat vind ik niet zo heel erg.

Ik kijk even naar het resultaat ervan. Mocht het toch een "Pain in the ass" blijven dan laat ik het

zeker spuiten. Het toch zonde uiteindelijk.

Link naar reactie

Gewoon de lakstift gebruiken. B)

Kras goed schoonmaken, dan ontvetten en met de lakstift de kras opvullen totdat je het ijzer niet meer ziet.

Dan goed laten drogen en daarna met een blanke lak lakstift de kras opvullen totdat deze geheel gevuld is( misschien moet je de blanke lak in een paar lagen over elkaar aanbrengen)

Daarna goed laten drogen en de overtollige blanke laklaag wegpoetsen met een poetsmiddel voor polijsten, tot dat het oppervlakte glad aanvoelt.

En weg is je kras. :D

Succes. -_-

Link naar reactie
Hoi iedereen,

Helaas is in Belgie afgelopen weekend m'n Z3 lelijk bekrast.

Aan de rechterachterkant , net boven m'n wiel is een kras gezet van +/- 25 cm.

Ben zojuist bij de BMW dealer geweest en hun kunnen alleen een lakstift bestellen

met deze kleur. Ben ook bij een repair center geweest en hun kunnen die kleur niet

mengen, helaas. Er zijn geen alternatieven en de kleur die hij wel kon krijgen matched

misschien niet met de huidige, dus kleurverschil.

Nu wilde ik vragen of iemand weet of kleur 337 ( Dakar Yellow ) wel ergens te krijgen is?

En of iemand tips heeft met het gebruik van een lakstift. Deze heb ik maar besteld omdat ik

anders geen uitweg meer weet.

Iemand tips?

Help me aub want het is echt zonde van m'n auto.

Alvast bedankt.

Met vriendelijke groet,

Michael

Ik heb een goede kennis die spuiter is van beroep. Daarnaast is hij een ervaren restauratiespuiter (klassiekers). Van hem begreep ik dat de BMW lakken te mengen zijn op kleurnummer. Van ieder kleurnummer zijn meerdere variantien (tot wel 10 stuks) welke elk een variatie zijn op het kleurnummer. Hier wordt getracht de leeftijd en/of de verweering van de lak te benaderen. Het is aan de vakkennis van de spuiter om de juiste variant uit te zoeken.

Ik heb enige staaltjes van zijn kunnen gezien en ik kon absoluut geen kleurverschil ontdekken. Hij beschikt over een eigen mengmachine en eigen spuitcabine. Hij is dus goed toegerust.

Mocht je daar eens om advies willen gaan, stuur mijj dan een PB. Het is in de kop van Noord Holland. Als je het alleen over 1 scherm hebt dan denk ik dat het ca: € 300,= gaat kosten.

Succes,

George Harting

Link naar reactie

Kijk.... Op zo'n manier geeft het forum weer een goed gevoel van binnen !!! :guitar:

Behulpzaam voor elkaar en trachten een ieders probleem goed op te lossen.

Michael, ik heb aan al deze goede raad verder niets toe te voegen.

Ik denk wel dat je blij bent dat je jouw probleem op dit forum kenbaar hebt gemaakt.

Je ziet het..., we helpen graag !!

Ik weet het..., het is een beetje :birthday: , maar ik moest het even kwijt. :drank:

Link naar reactie

Hoi iedereen,

Wil echt iedereen alvast van harte bedanken voor de ontzettende goede hulp hier op dit forum. Echt top!

Vandaar dat alle z3 rijders naar elkeer zwaaien :guitar: haha.

Probeer morgen even een spuitbus te kopen en voorzichtig bij stippen enz. Zal foto's maken zodat er iemand in

de toekomst misschien mee geholpen is.

Nogmaals onwijs bedankt allemaal!!! :birthday:

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.