Ga naar inhoud

Hoge kilometerstanden en zwakke punten Z#


Z3Mrunner

Aanbevolen berichten

  • Reacties 14
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

bij mij staat er 198300 (ongeveer) op de teller,en ook bijna geen olie verbruik.

tijdje terug een lekke radiateur en is verholpen door Ruud.

verder geen gekke dingen gehad(afkloppen)

Link naar reactie

De vorige Z3 2.0 had 140dkm op de teller bij aankoop en 170dkm bij verkoop.

geen problemen gehad buiten het normale onderhoud.

1x airbag sensor, verder geen problemen.

Nu is er sinds 3 maanden een Z3 2.0 met 15dkm voor in de plaats gekomen.

hierbij: thermostaat vervangen en ABS sensor vervangen.

2 kleine reparaties maar toch: een hoge /lage kilometerstand zegt dus niet alles.

Beide 2 liters reden precies hetzelfde ondanks de verschillende kilometerstand en waren bij het stoplicht even snel (langzaam :schater: )

Het verschil in kilometerstand merk je vooral in de details.

het stuurtje word kaal, de instap beschadigd, steenslag... meer gebruiksporen dus. Maar technisch merkte ik weinig tot geen verschil.

Link naar reactie
het stuurtje word kaal, de instap beschadigd, steenslag... meer gebruiksporen dus. Maar technisch merkte ik weinig tot geen verschil.

ik heb er een nieuw stuur en een nieuw raam in laten zetten,ook daar geen last meer van -_-

Link naar reactie

Ik heb er 130K op staan. Heb de auto net, dus nog maar 3K gereden. Moet zeggen dat behalve wel eens een klein geluidje vanaf het differentieel, ik verder weinig kan ontdekken.

Geen uitgescheurde diff-ophanging. geen olielekkage. Motor loopt soepel en zonder al te veel bijgeluiden. Versnellingsbak is strak. Al met al valt het me niet tegen voor een :m:M met 130 K.

Heb wel vrij veel last van spoorvorming, maar dat kan ook komen door de 265/R19 die erop liggen.... -_-

Link naar reactie

Een 2.8 QP, op 100K gekocht, nu op 118K.

Vervangen:

- Koppeling + drukgroep

- nieuw differentieel incl huis

- Volledige distributie incl koppaking (was niet lek, maar "moest" meteen mee)

- Waterpomp

- Thermostaat

- ABS-hydropomp

- VANOS

- Raammechanisme rechts

- Kachelkraan

- Multiriem incl alle looprollen

Gelukkig dit alles onder garantie gedaan :D Was wel 9500 Euro bij elkaar via de dealer B) Meer dan de helft was niet nodig, maar ze kregen de rammel maar niet gevonden. Och ja, nu is ie nieuw -_-

Nu moeten de bakkerknechten van de achterklep eigenlijk vervangen worden, de klep blijft niet meer omhoogstaan. Schokdempers zijn eigenlijk wel toe aan vervanging, vind hem wat te vaak worden. Tevens onderstelrubbers een keer in zijn geheel doen. Verder geen problemen, ding doet het vlekkeloos!!!

Link naar reactie
Een 2.8 QP, op 100K gekocht, nu op 118K.

Vervangen:

- Koppeling + drukgroep

- nieuw differentieel incl huis

- Volledige distributie incl koppaking (was niet lek, maar "moest" meteen mee)

- Waterpomp

- Thermostaat

- ABS-hydropomp

- VANOS

- Raammechanisme rechts

- Kachelkraan

- Multiriem incl alle looprollen

Gelukkig dit alles onder garantie gedaan :D Was wel 9500 Euro bij elkaar via de dealer B) Meer dan de helft was niet nodig, maar ze kregen de rammel maar niet gevonden. Och ja, nu is ie nieuw -_-

Nu moeten de bakkerknechten van de achterklep eigenlijk vervangen worden, de klep blijft niet meer omhoogstaan. Schokdempers zijn eigenlijk wel toe aan vervanging, vind hem wat te vaak worden. Tevens onderstelrubbers een keer in zijn geheel doen. Verder geen problemen, ding doet het vlekkeloos!!!

Zo Fabian, dat is een aardige lijst. Is dat allemaal in jouw periode gebeurd of heeft de vorige eigenaar ook delen hiervan uitgevoerd. Dit loopt toch zo stevig in de papieren, denk ik.

Link naar reactie

Allemaal sinds ik hem heb. EN alles onder garantie gelukkig. Speelde sinds dag 1, maar ze wisten niet waar te beginnen met de rammel. Vandaar dat zon beetje alles onder de kap vervangen is.

En het was uiteindelijk gewoon wat ik al sinds dag 1 dacht dat het was, de hydraulische kettingspanner van de distributie. Maarja, nu is alles nieuw -_-

Link naar reactie

Fabian,

Bij mijn auto precies hetzelfde verhaal.

Bij de vorige eigenaar dan. Ook de Vanos etc. etc. vervangen om een rammeltje op te lossen ... geweldig.

Mijn Coupe 2.8 gekocht met 109.000km, nu 125.000km ... geen enkel probleem. Alleen versleten remschijven.

Link naar reactie

Bij mij staat er ook 250000 op de teller... heb dr nu sinds Augustus en nergens last van gehad.. alleen met de kou start ze wat moeilijker, maar een nieuwe accu kost vrij weinig en daarmee zal het wel verholpen zijn (hoop ik).

Link naar reactie

Onze 2.8 heeft inmiddels ook 150k op de klok, buiten een nieuw gasklephuis geen narigheid.

Alleen het normale onderhoud en wat kleinigheden die bij zo`n stand horen, te weten;

Multisnaren en rollen, zelfdenkende fan en omdat de boel er toch af lag ook de waterpomp maar vervangen door een met een rvs schoepenrad.

Ook heb ik vorig jaar de schokdemers vervangen door Koni`s en zijn de remblokken en schijven vervangen.

Oh ja, niet te vergeten de volle :lol: rubbers in de voorophanging met nieuwe draagarmen.

Rij nu met :rolleyes: veren en nastelbare Koni dempers en dit vindt ik een zeer goede combinatie.

En omdat de voorruit onder de steenslag zat heb ik deze laten vervangen maar dat heeft de verzekering betaald.

Af en toe gaat het ABS lampje branden maar dan moet alleen Ruud ff de pomp weer testen met de computer en dan is die klacht weer voor lange tijd weg.

Voor de rest een probleemloze auto waar we nog wel een ton mee zullen rijden (is nu het plan).

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.