Ga naar inhoud

Vragen staat vrij?

bling

Aanbevolen berichten

...want morgen ga ik weer even wat dingen aanpassen.

Er is een partijtje chroom voor het interieur binnen gekomen en het meeste is duidelijk maar nog 3 dingen niet:

1. Handremknop: zit geen schroefdraad in dus gewoon ouwe eraf trekken en de nieuwe erop klikken? Of niet?

2. Deurpinnetjes; niet duidelijk of dit op- en afschroeven is of dat het ook gewoon eraf trekken is. Wie weet het?

3. Rolbeugel: Waarschijnlijk moet het dak los maar het is aardig koud en ik heb geen zin in een gescheurd achterruitje, kan het gewoon geopend worden op het moment of kan ik beter even de fohn van m'n vrouw lenen om de boel voor te verwarmen?

Cheers

Link naar reactie
  • Reacties 17
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

1. Handremknop

(Montagetijd : ca. 30 seconden)

Tegen de klok indraaien. Op een gegeven moment voel je weerstand en draai je hem zo los. Wel een beetje voorzichtig want er zit een veertje achter dat eruit kan springen.

2. Deurpinnetjes (Citaat van BRMS.net)

(Montagetijd : ca. 5 tot 10 minuten)

Open eerst de zijruiten. De originele pinnetjes verwijdert u door ze met een tang met een draaiende beweging naar boven trekken. (zij hebben geen schroefdraad) Daarna de chrome-line pinnetjes weer met een draaiende beweging op de metalen pen drukken. Houd hierbij de deurgreep aan de binnenkant open zodat de pinnetjes in de hoge stand staan.

U kunt eventueel een drupje afwasmiddel in de chroom pinnetjes gieten, zodat ze zich makkelijker op de juiste positie laten drukken. Als de pinnetjes zich niet goed laten aandrukken, kunt u ze eventueel iets inboren.

3. Rolbeugel

Zeker niet zomaar het dakje opengooien in de morgen. Fohn is je beste optie, of de auto warm laten draaien. :rolleyes:

Link naar reactie

Zo, dat was weer een middag die ik niet weer terug krijg!

En het begon zo mooi, handremdopje en deurpinnetjes gingen nog sneller dan hierboven gezegd en fleurt de boel aardig op. Aangezien ik nogal een twijfelaar ben had ik onlangs op Ebay zo'n plaksetje (chroom) voor het interieur gekocht; gewoon om eens te kijken hoe alles staat zodat ik niet duur geld weggooi voor iets wat ik achteraf niet mooi vind.

Kostte me 4 tientjes (eat that, BB!) en de kwaliteit valt me overigens 100% mee maar goed; klokje, alarmlichtschakelaar (mooi woord voor scrabble), knopomhulsels onder het stuur en de luchtroosters links en rechts boven op het dashboard alvast gedaan. Verder wil ik alleen nog even kijken hoe het staat op de luchtroosters links, rechts en centraal maar dat komt van de week wel eens een keer.

(Die roosters op het dashboard hou ik overigens wel gewoon zwart waarschijnlijk want spiegelt hinderlijk in de voorruit)

Voorlopig resultaat:

PB250058.jpg Ja ik weet het, stoffen is er even bij ingeschoten vandaag.

En toen begon de ellende; de doppen van de winddeflector verwijderen; inbus losdraaien no prob maar tering wat zaten die doppen vast! Verwarmen, rubber soepel maken en maar voorzichtig blijven sleuren en na een uur eindelijk los! Mezelf beloont met een pilsje, de camera alvast erbij gepakt, achterruitje verwarmen en dak los want nu zou ik wel eens even mooi die rolbeugel monteren!

Niet dus; bevestigingsgaten te klein! :rolleyes: Morgen maar eens rustig kijken wat de opties zijn (uitboren oid? er is aardig speling in het kunststof). Betreft overigens een set als hieronder:

rollbar.jpg

Link naar reactie
  • 1 maand later...
is het inmiddels gelukt met je rolbeugels? wat is de diameter van de rolbeugels en van de pasgaten op de auto? zou eens zien hoe het bij mij zit.
Nee, liggen rustig op zolder tot ik genoeg redenen heb om naar Reeuwijk te rijden. Is overigens vrij logisch dat ze groot zijn want 1 mm te ruim is al een rotgerammel natuurlijk.
Link naar reactie

Gewoon met een dremel het hardplastik iets opruimen.

Je kan ook met een zaklampje door het reeds onstane gat kijken en dan zal je zien dat onder het hardplastik zich een ijzeren buis bevindt en deze is echt ruim genoeg om de beide poten van je rollbar in te steken.

Het is echter de truuk om het gat dusdanig op te ruimen dat de poten er mooi stroef inschuiven.

Het is echt niet moeilijk, Ruud zal het beamen.

Suc7 :newblush:

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in