Ga naar inhoud

Leuk afdelingsuitje

Edwin

Aanbevolen berichten

Afgelopen zaterdag een leuk uitje gehad met mijn afdeling. We hadden al een paar jaar niets gedaan dus een beetje budget opgebouwd en dan kun je een keer iets leuks doen.

's ochtends melden in het restaurant boven de Martinair vliegschool in Lelystad (bij sommigen hier wel bekend).

Hier namens Prodrive opgevangen door Hans Deen, inze instructeur van die dag.

dscf7699smallfg0.jpg

We hadden een aantal verschillende onderdelen gepland, deels met de eigen auto en deels met auto's van Prodrive.

We begonnen de dag met een uitwijkproef. Met 60km/h aanrijden op groene lichten. Vlak voor de pionnen schiet het licht op rood en moet je kiezen tussen links of rechts uitwijken. Slechts bij 1 van die uitwijkmogelijkheden gaat het licht op groen. Het is dus niet alleen uitwijken maar ook kijken waar je heen kunt en dan nog de auto tot stilstand brengen.

Later werd de reactietijd nog met 0.2 seconde ingekort. Wat een verschil zo'n klein beetje tijd maakt zeg :blink:

Na de uitwijkproef een bermproef gaan doen. Op een schuin aflopend stuk wit glad spul je auto uit de berm sturen. Stuur je teveel ga je meteen achterstevoren, stuur je te weinig haal je het niet.

Minder spannend dan de andere onderdelen van de dag maar wel leuk en leerzaam.

Na de lunch naar de "driftcirkel". In tegenstelling tot de baan van de ANWB hier een hele witte cirkel waar we met 2 auto's tegelijk op konden. We hadden de keuze uit 2 e36's en even later nog een e30. Uiteraard heel gaaf om te doen als het even wil lukken. Na afloop ook nog even een paar rondjes gedraaid met de 118d. Verbazingwekkend hoe eenvoudig hiermee te driften was.

dscf7765smallsv9.jpg

dscf7782smallux7.jpg

Na de cirkel met de eigen auto de kombaan op. Twee rondjes achter Hans Deen. Niet meer op hoge snelheid nadat een Peugeot 807 een ASP-storing kreeg en bijna de vangrail in was gedoken :angry: . Toch nog met iets van 130km/h rond. Daarna nog een keer tot bijna stilstand bovenin de bocht. Voor mij hoefde dat niet. Wat gaat je evenwichtsorgaan dan door de war zeg :sick: Je kijken naar rechts en ziet asfalt en naar links de wolken.

Daarna weer met de e36's op pad en 180 graden slips oefenen. Je kent het wel uit de film. Hard achteruit aan komen rijden 180 graden draaien en er vandoor.

Als iemand de komende tijd nog een bestuurder voor een vluchtauto voor een bankoverval nodig heeft :muur::angry:

Afsluiter van de dag was een slalomwedstrijd met de e30. Een mooie fanatieke afsluiter van een leuke dag.

Link naar reactie
  • Reacties 11
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

En dan zeker over de A15 richting Tiel vlammen op maandag.... Volgens mij heb ik je daar gespot 's ochtends vlakbij de kruising met de A2. Ik zag een (vuile) zilveren 1-serie voorbij vlammen met je bedrijfsnaam op de achterruit.

Maar... cool uitje hoor!

Link naar reactie
En dan zeker over de A15 richting Tiel vlammen op maandag.... Volgens mij heb ik je daar gespot 's ochtends vlakbij de kruising met de A2. Ik zag een (vuile) zilveren 1-serie voorbij vlammen met je bedrijfsnaam op de achterruit.

dat zou wel eens kunnen kloppen ja. Ik heb me toch wel gedragen? :blink:

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in