Ga naar inhoud

Xenon, maar dan anders

sledgehammer

Aanbevolen berichten

Hoe krijg je nou dat ronde gat in het bestaande lamp glas??

Met X5 reflectoren, deze zijn van kunststof en met een beetje dremelwerk zo in de z3 behuizing toepasbaar. Er kan ook een gat in het bestaande glas worden gemaakt met een diamant holle gatenboor.

Danny,

De laatste series kon je direct met Xenon upgrade bestellen, volgens mij, wel als vervanger van de halogeen lampen, dus niet helemaal optimaal, maar toch stoer.

Wel met rebased H9 lampen ipv de orginele D2S lampen toch? Van de prijs viel je achterover, en dan had je ze nog niet eens gebruiksklaar. -_-

Link naar reactie
  • Reacties 39
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

GEWELDIG ! als ze te koop waren had ik ze bij voorkeur nu al in huis gehaald :lol2: Heb nu zelf er ook xenon er in zitten en je merkt wel een duidelijk vooruitgang tov halogeen. Maarja je blijft die lensen techniek of projector missen. Ik wwet niet hoe je erop komt maar het is echt GEWELDIG ! :wave:

Link naar reactie
Hobby graag aan de auto, en met de nodige doorzettingskracht lukt alles.

Hieronder een citaat van de website van Justine Henin (no1 ranglijst vrouwen tennis).

'Dat is de fout die velen van ons maken.

Ze leggen zichzelf grenzen op.

Ze bepalen vooraf wat mogelijk en onmogelijk is,

en bij het onmogelijke leggen ze zich neer.

Maar soms is wat onmogelijk lijkt alleen maar moeilijk,

en dan is het slechts een kwestie van doorzetten".

ook chapeau(petje) af danny!

Link naar reactie
Hieronder een citaat van de website van Justine Henin (no1 ranglijst vrouwen tennis).

'Dat is de fout die velen van ons maken.

Ze leggen zichzelf grenzen op.

Ze bepalen vooraf wat mogelijk en onmogelijk is,

en bij het onmogelijke leggen ze zich neer.

Maar soms is wat onmogelijk lijkt alleen maar moeilijk,

en dan is het slechts een kwestie van doorzetten".

ook chapeau(petje) af danny!

Dit kan toch niet van de site van Justine Henin komen?

Die spreekt geen letter Nederlands.... :schater::schater:

Ze is Belgische maar verloochend wel de tweede landstaal.

Dit kan je nou niet maken! <_<

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Nog geen flitsers, en dat had ik ook eigenlijk wel verwacht. Ze zijn netjes op de juiste hoogte afgesteld, op de foto zie je ook een kleine trap in de lijn zodat je tegenliggers niet verblind. Op langere afstanden is deze trap beduidend groter. Je kunt ook nog eventueel automatische hoogteverstelling aanschaffen van Hella, lampen gaan dan naar beneden wanneer de auto achter inveert. Echter heeft dit systeem een kleine vertraging, en door de stugge vering mis ik het totaal niet.

Naast het feit dat het licht evenwijdig over het wegdek verdeeld is, geven orginele D2S (4100K) lampen 3200 lumen, 6000K lampen ongeveer 2500 lumen, en 8000K nog geen 2000 lumen. Nog altijd het dubbele van halogeen verlichting, dat rond de 1000 lumen zit.

Om een echt goede indruk te krijgen moet je het gewoon zelf zien. Verschil met de E90 van mijn ouders was echt enorm, en naar een dergelijke verlichting was ik eigenlijk naar op zoek. Zal kijken of ik mijn neefje met zijn 8000K eens meekrijg voor een vergelijking. :blink: Of wellicht een local die zich wilt aanbieden. :unsure:

dsc02944ij1.jpg

Link naar reactie
Weet niet of je het leuk vind om helemaal naar Zuid-Limburg af te reizen? :thumbup: Komen vast wel weer meetings waar jullie zelf je mening kunnen geven. :thumbup:

3000K, geel/goud? Gewoon voor de looks of voor de regen?

Hmm, das inderdaad niet om de hoek... komt nog wel een keer dan. Setje in mijn vorige auto was 8000K en dat was ik een beetje zat, daarom heb ik de 3000K laten overkomen. De lampen starten blauw/groen op en verkleuren binnen een paar seconden naar lichtgeel/goud. Ik moet zeggen dat ze veel prettiger kijken bij mist en regen. Het effect van de oplichtende witte lijnen langs de weg is wel iets minder, maar de reflectie op de borden niet. Qua looks vind ik dit uiteindelijk ook stukken mooier.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in