Ga naar inhoud

Xenon, maar dan anders

sledgehammer

Aanbevolen berichten

Mijn nieuwe mod komt langzaam van de grond. Xenon met projectors, zoals deze ook af fabriek geleverd worden. Het is een helse klus, maar het resultaat is er wel naar.

Setup:

X5 reflectoren (kunststof, dus makkelijk te bewerken)

Acura TSX, oftwel Honda accord projectors

D2S lampjes van Philips

Denso/Koito ballasten

Nieuwe bedrading met apart relais

Voordelen zijn een sterk verbeterd lichtbeeld, geen strooilicht, en een nieuwe frisse look. :blink:

Filmpje en foto's van de eerste tests.

3-9.jpg

1-8.jpg

2-9.jpg

Één kant zit er eindelijk in. :wave:

4-7.jpg

5-6.jpg

0.jpg

Volgend weekend de andere kant en hopelijk wat night shots. :blink:

Link naar reactie
  • Reacties 39
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

lijkt me lastig om dit trillingsvrij te krijgen!

serieuze en originele mod, ken eigenlijk alleen de Umnitza HID mod als serieuze tegenhanger, maar dit ziet er echt super uit ;)

Link naar reactie

Thx allen. ;)

@PVR: Xenon is nooit als optie leverbaar geweest voor de Z3. Je zou het wel verwacht hebben op de facelift modellen, maar nee.

@Ivo: Projector Z's zijn niet meer leverbaar, en maakte ook geen gebruik van xenon, maar halogeen projectors. Zag er wel super uit, en het enige echte aftermarket systeem dat ooit voor de Z geleverd is inderdaad.

Mijn eerste probeersel zit in principe muurvast, maar versie 2 komt op een nieuw gefabriceerde bevestigingsplaat die voor nog meer stevigheid zal zorgen.

Projector Z's:

159550wk6.jpg

Link naar reactie

Je bent gek! :lol:

Maar wel een geniale gek! ;)

Ik lees hier over al je projectjes en je uitleg bij diverse zaken maar hoe is je voorgeschiedenis? Ben je technisch geschoold of enorm volhardend? Ik zit nl. elke keer met m'n bek een halve meter los en denk dan: "Dat lukt mij nooit"

Link naar reactie

Hobby graag aan de auto, en met de nodige doorzettingskracht lukt alles. Maar dit alles wel dankzij de diverse fora's, waaronder z3forum, waar je op voorhand veel kennis uit kunt vergaren.

Even mijn verhaaltje updaten, mijn huidige projector ligt als het ware in het relfectorhuis, en zit vast met 4 draadstangeinden. Hier een voorbeeld:

full1512aspxxh8.jpg

Niet echt professioneel afgewerkt, en laat weinig ruimte over voor verstelling.

Versie 2 komt dus op een nieuw plaatje bevestigd, en het gehele reflectorhuis komt te vervallen. Alleen de rand blijft over voor de bevestigingspunten. Heb wat te veel materiaal verwijderd waardoor de ring is gebroken, maar dit was toch maar een test behuizing.

Wat denken jullie dat ik beste kan gebruiken, 0.9mm dikke lasplaat, of iets van stevig lexaan/plexiglas? Dit laatste moet natuurlijk wel buigzaam zijn (met een scherpe bocht/kleine radius) als ik het verhit.

1-9.jpg

4-8.jpg

3-10.jpg

2-10.jpg

Link naar reactie
Wat denken jullie dat ik beste kan gebruiken, 0.9mm dikke lasplaat, of iets van stevig lexaan/plexiglas? Dit laatste moet natuurlijk wel buigzaam zijn (met een scherpe bocht/kleine radius) als ik het verhit.

Fosforbrons 0.8 mm dik lijkt me een goede optie, stuur maar een werktekening, dan maak ik er eentje om te proberen.

Link naar reactie
@Ivo: Projector Z's zijn niet meer leverbaar, en maakte ook geen gebruik van xenon, maar halogeen projectors. Zag er wel super uit, en het enige echte aftermarket systeem dat ooit voor de Z geleverd is inderdaad.

Danny,

De laatste series kon je direct met Xenon upgrade bestellen, volgens mij, wel als vervanger van de halogeen lampen, dus niet helemaal optimaal, maar toch stoer.

Vind het altijd leuk, dat mechanische werk aan electronica :thumbup:

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in