Ga naar inhoud

Nieuwe liefhebber

Aart

Aanbevolen berichten

Even voorstellen......

<_<

Mijn eerste post op dit erg goede forum. Complimenten voor de veelzijdigheid aan informatie! Ik hoop er in de toekomst aan bij te kunnen dragen.........

Al jaren ben ik verslingerd aan de Z4 en heb nu eindelijk weer de financiele middelen om de dromen in iets tastbaars om te zetten. De afgelopen jaren heb ik al mijn energie en zuur verdiende euri's gestoken in de bouw van een eigen vliegtuig (geen dikdoenerij....kijk maar eens naar mijn werk op http://websites.expercraft.com/PHVII/ ) Deze is nu af, vliegt als een speer en vraagt om gezelschap van een fraaie zwarte Z4......

De afgelopen maanden (en met name weken) heb ik me uitgebreid ingelezen in de veelheid van informatie die onder andere op dit forum te vinden is. Ik heb besloten een 3.0i uit Duitsland te gaan halen en heb inmiddels een shortlist samengesteld van bij dealers beschikbare auto's die aan mijn profiel voldoen. Komende zaterdag ga ik een eerste rondje langs een aantal geselecteerde dealers maken......

Ik hoop dat jullie wat tips kunnen geven over het volgende:

- Welke specifieke technische aandachtspunten moet ik in de gaten houden?

- Wat zijn "gangbare" kortingspercentages bij de Duitse dealers bij een "bruto" bedrag van €25.000 ?

- Hoe kan ik het beste de betaling regelen cq hoe wil de dealer dit gedaan hebben?

Ongetwijfeld meer vragen later :)

Groets,

Aart

Link naar reactie
  • Reacties 16
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Dank allemaal voor de positieve reacties!

Het vliegtuig heb ik inderdaad zelf (samen met een maat van me) gebouwd. 3 1/2 jaar lang buffelen. Circa 2500 uur..........

Nu dit achter de rug is, heb ik mijn eega lief aangekeken of en Z4 bespreekbaar was. Ze vond het OK, mits het wel een zwarte zou worden......

Zouden jullie nog kunnen helpen met een antwoord op de vragen uit mijn eerste post?

Groet,

Aart

Link naar reactie

Welkom op het forum Aart!

Veel plezier met de voorpret!

Antwoord op je vragen heb ik niet. Kan me zo voorstellen dat mensen er overheen lezen... Misschien is het een idee om je 1e post te beginnen met "Aan het eind een paar vragen over de aanschaf van een Z4 maar ik zal me eerst netjes voorstellen.." (waar bemoei ik me mee :D ). Succes ermee in ieder geval.

aangepast door Marvin
Link naar reactie

Beste Aart, welkom op het Forum en ik zal proberen wel wat vragen te beantwoorden cq tips te geven.

Uiteraard vooropgesteld dat de Z4 natuurlijk geen mankementen kent :D

• Let op de datum bij invoeren, wanneer de Z4 bijna een jaar ouder wordt kan dit aanzienlijk in de BPM afdracht schelen (met veel optie's zo maar 1500 EUR)

• Een van de weinige punten kan zijn dat het dak wanneer je deze opent niet in het slot valt, testen door dak geheel te openen en te kijken of je met de handen het dak uit de vergrendeling kunt halen

• Wanneer je bij de dealer kijkt is het handig om de euro garantie erbij te nemen ik meen dat deze door heel Europa geldig is bij de dealers (hang me er echter niet aan op)

• Vraag wanneer dit nodig is een nieuwe TUV keuring, deze keuring in Duitsland is vrij streng en is 2 jaar geldig zo weet je dat de auto goed is nagekeken

• De betaling zou je kunnen doen via een overschrijving als het een dealer is (BIC en IBAN nr.)

• Korting is altijd moeilijk te zeggen, kijk eens op mobile.de en zie wat de prijzen doen de dealer is meestal wat duurder maar misschien kun je met de garantie iets regelen en 500 EUR lijkt me zowieso altijd mogelijk

• Let op alarm klasse 3, vaak niet aanwezig bij Duitse auto's en in Nederland vaak door de verzekering direct een aardige kostenpost.

Nou wie weet brengt dit mailtje meer aan het licht om het je wat makkelijker te maken, ik was in ieder geval snel klaar in Duitsland.

Succes :D

André

Link naar reactie
..........................................................................................

Succes :D

André

Kijk daaaaaaaaaar heeft Aart wat aan ! :D

Verder , succes met de zoektocht naar een mooie ZZZZ ! ;)

Link naar reactie

Hoi Aart,

Welkom op dit mooie forum.

Het enige dat ik nog zou kunnen toevoegen aan de tips van Andre :m: is dat je een PM kunt sturen aan Roodkapje (Ruud) misschien heeft hij nog meer tips voor de aanschaf.

Verder succes met de zoektocht en je eega heeft een goede smaak...mooi zwart is niet lelijk!!! :unsure:

Link naar reactie

Wederom dank voor alle reacties! Leuk ook om de diverse "goeroes" van dit forum te zien reageren.

De naam "Roodkapje" alias Ruud heb ik al vele malen voorbij zien komen en ik heb inderdaad de indruk gekregen dat hier een hele interessante bron van hulp en of info ligt......

Kan iemand (of hopelijk Ruud zelf) een benopte opsomming geven wat zijn mogelijkheden zijn?

Groet,

Aart

Link naar reactie
Wederom dank voor alle reacties! Leuk ook om de diverse "goeroes" van dit forum te zien reageren.

De naam "Roodkapje" alias Ruud heb ik al vele malen voorbij zien komen en ik heb inderdaad de indruk gekregen dat hier een hele interessante bron van hulp en of info ligt......

Kan iemand (of hopelijk Ruud zelf) een benopte opsomming geven wat zijn mogelijkheden zijn?

Groet,

Aart

Kort maar krachtig ALLES ;)
Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in