Ga naar inhoud

Yucatan & Chiapas - Mexico

MdV

Aanbevolen berichten

In navolging van diversen alhier even de ogen extra open gehouden tijdens de afgelopen vakantie... slechts 1x Z3 en 1x Z4 zien rondcrossen :party:... enkel en alleen in Cancun. Verder veel Amerikaans, SUVs en uiteraard VW Kevers. En veel op 4 wielen wat hier 15 jr geleden, al niet meer door de APK zou komen. Vanochtend teruggekomen uit Mexico! Heerlijk genoten... op eigen houtje een rondreis gemaakt vanuit Cancun naar Chichen Itza, Uxmal, Palenque, San Cristobal de las Casas, Biosphera Becan, richting Tulum naar Isla Holbox.

De meesten zal deze route wellicht weinig zeggen, maar kort samengevat ... in totaal 2800 km gereden in ruim 3 weken tijd, echt een prachtige tocht. Het schiereiland Yucatan in Mexico ten noorden Guatamala en Belize en stuk de bergen ingetrokken. Junglepaden doorgeakkerd met Jeep Wrangler, echt geweldig. Echt vrienden gemaakt bij de Hertz (not).. men leek te verwachten dat gringos keurig op tolweg blijven haha. De laatste paar daagjes rustig ontspannen op klein eilandje. Veel gezien, Maya-cultuur geproefd, van prachtig weer genoten (de straten van Villahermosa staan nu blank... :blink: ) en uiteraard van goed smakend eten genoten.

Mexico is absoluut een land met tegenstellingen, verdeling welvaart is amper eerlijk te noemen en op kleine afstanden genomen zijn de verschillen tussen mensen enorm. Dit neemt niet weg dat ik eenieder die openstaat voor avontuur en een bijzondere ervaring zou aanraden hier eens een kijkje te nemen. Van het bijna zielige mega-toerisme in Cancun (lijkt haast op de 51e staat van de VS inclusief volledige Engelstalige luchthaventerminal) tot diep in de jungle verstopte Maya tempels van Calakmul en prachtig witte stranden aan de oostkust, dit is een bijzonder veelzijdig land. En tja, die lage USD koers houdt het leuk :drank: . Ik reis veel maar ben zeer zeker onder de indruk geraakt. Aanrader: San Cristobal de las Casas, bergstad op 2100m hoogte, 200 km ten zuiden van Palenque. Echt een geweldige plek op aarde.

dsc00190so8.jpgdsc00274en0.jpg

dsc00269wq3.jpgdsc00656ev0.jpg

dsc00357tu9.jpg

dsc00515iv9.jpgdsc00664kn3.jpg

dsc00569ze9.jpgdsc00423pk3.jpg

Ik post wat kleine plaatjes in dit topic, mocht iemand alhier die kant nog eens op willen gaan en meer details, pics en tips&tricks willen, PM me dan even dan! En morgen... tja dan gaat de QP weer van stal voor een heerlijk herfstritje :angry:. Kan niet wachten :birthday:

Link naar reactie
  • Reacties 7
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

Welkom Back Martijn !!! :wave:

Mooi verhaal van een prachtig land lijkt me. :foto:

Ooit als ik rijk en veel vrije tijd heb een van de landen op me lijstje ! :ok:

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in