Ga naar inhoud

inbouw metertje in notenhouten (midden)console

Rob43

Aanbevolen berichten

Hallo mensen, denk ff mee als je wilt.

Ik heb kortgeleden van Seadajak een perfect notenhouten console gekocht met de bekende 4 ronde gaten.

3 zijn voor het verwarmingsysteem en één voor de alom bekende (digitale) analoge klok.

Maar IK wil helemaal geen klokje; ik wil graag een economizer (vacuum)meter inbouwen op die plaats. De - reeds gekochte - meter heeft de gewone diameter van 52 mm (+/- 2").

BMW zou BMW niet zijn als er weer niet een afwijkende maat was bedacht. M.a.w. de gehele meter glijdt er zondermeer doorheen en kan dus ZO niet worden vastgezet.

Ik heb dus een vulring nodig of een adapter, die het (kleine) verschil weet te overbruggen. (liefst van chroom om het allemaal een beetje knap te houden)

Nu, ik ben al 4 dagen op pad en schiet bepaald niet op. Ik ben er inmiddels achter dat ik het niet moet zoeken in de Automaterialenbranche, want daar kijken ze me aan of ik van een andere planeet kom.

Eigenlijk ben ik op zoek naar 4 ringen, want ik zal ook de 3 verwarmingsgaten aan de randen moeten opvullen (zeker 's avond geen gezicht, verlichting schijnt erdoor).

Nu hoor een paar van jullie zeggen; "no problem" de BMW-dealer verkoopt deze ringen. Ja, zeg ik dan, maar het moet wel leuk blijven.........de dealer verkoopt ze voor € 33,00 per stuk. En ik weiger om € 132,00 uit te geven voor een paar stukjes metaal.

Op dit moment zoek ik het in de (geloof het of niet) pijpleidingbranche. Misschien verkopen die een RVS (chrome) pijp met een buitendiameter van exact 60 mm (meet maar na). Ik zaag ze wel op maat.

Mijn vraag aan jullie is nu; weten jullie wellicht een (eenvoudige) oplossing. Wellicht zijn er chrome(?) ringen in de handel, die ooit zijn geproduceerd voor een totaal ander doel, maar ook prima kunnen worden gebruikt voor het bovenstaande.

Geef ff een seintje als je iets zinnigs hebt te melden over dit - voor mij - inmense probleem :hypocritesmiley:

Link naar reactie
  • Reacties 4
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

GOOGLE eens op METALEN RINGEN , je zal nog verbaasd zijn wat je vind !?! :hypocritesmiley:

Misschien zit er iets bruikbaars bij ! ;)

aangepast door Marvin
Link naar reactie
GOOGLE eens op METALEN RINGEN , je zal nog verbaasd zijn wat je vind !?! :birthday:

Misschien zit er iets bruikbaars bij ! :drank:

Marvin bedankt via "METALEN RINGEN-site" Google inderdaad (uiteindelijk) geslaagd bij een (éénmans)Heemskerksbedrijfje, waarvan de "baas" alle tijd nam, omdat hij enthousiast raakte na de explicatie en de (opvul)ringen voor mij heeft gefabriceerd.

Link naar reactie
Marvin bedankt via "METALEN RINGEN-site" Google inderdaad (uiteindelijk) geslaagd bij een (éénmans)Heemskerksbedrijfje, waarvan de "baas" alle tijd nam, omdat hij enthousiast raakte na de explicatie en de (opvul)ringen voor mij heeft gefabriceerd.

Weer een tevreden Member ! :birthday::drank:

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.