Ga naar inhoud

winterbanden Z4


rdeknegt

Aanbevolen berichten

Net terug van 3 weken vakantie in Ierland. voelt hier weer aan als een mierenhoop :angry:

Foto's op mijn website. Nu de vraag ....

Zit aan winterbanden voor mijn ZZZZ te denken. Wat is verstandiger: nieuwe velgen plus banden of banden op oude velgen laten zetten.

Verder, wat is een redelijk adres om dit te laten doen, neem aan dat de stealer niet verstandig is.

gr Rob

Link naar reactie
  • Reacties 16
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

hangt van de maat af, welke staan er nu onder?

kleine maat: winters erop, en voor de zomer een verse set zoeken

grote maat: volledige set kleine winters zoeken

een set 2e hands gaat altijd goedkoper zijn en dikwijls heel interessant

als het financieel haalbaar is, 2 sets is toch altijd beter, voor de band en ook voor je velgjes

+ ook altijd leuk om eens te wisselen! :angry:

Link naar reactie

zit nu 17" onder, wil eigenlijk ook weer 17" hebben, 16" toont niet mooi.

Wat is beste Bandenboer of stealer?

Link naar reactie

sowieso velgen + banden, zeker als je nog de standaard runflats op je huidige velgen zitten hebt: die zijn namelijk niet evident te verwijderen en bijgevolg meer kans op beschadigen van de velg. Een bandenboer met ervaring en de juiste bandentrekker kan dit zeker voor je doen, maar als je elk jaar met die miserie wil zitten... bovendien moet je bij elke bandenwissel de wielen weer balanceren...

Link naar reactie
Ik loop ook al een tijdje te twijfelen wat nu verstandig is.

Klopt het dat je voor de runflats ook speciale velgen nodig hebt?

Leo

neen.... BMW zal beweren van wel... maar SterlingZ4 had destijds RFT's op BBS RX velgen.

Link naar reactie

Wat ik ooit een ergens gelezen heb is dat op de velgen waar run flat banden op gemonteerd worden, ook normale banden gemonteerd kunnen worden.

Bestaan er eigenlijk runflat winterbanden? Of wordt het dan hopen in de wintermaanden geen lekken band te krijgen en met een spuitbus rondrijden?

rob

Link naar reactie
Wat ik ooit een ergens gelezen heb is dat op de velgen waar run flat banden op gemonteerd worden, ook normale banden gemonteerd kunnen worden.

Bestaan er eigenlijk runflat winterbanden? Of wordt het dan hopen in de wintermaanden geen lekken band te krijgen en met een spuitbus rondrijden?

rob

Je moet voor de gein eens NIET runflat banden op je zzzz monteren.... dan zal je niet meer geneigd zijn om RFT winterbanden te overwegen...

Link naar reactie
Je moet voor de gein eens NIET runflat banden op je zzzz monteren.... dan zal je niet meer geneigd zijn om RFT winterbanden te overwegen...

????? minder stugge vering met normale banden?

Dit is bekend, runflats zijn stug, maar anders waren het geen runflats :schater:

Raak trouwens aardig gewend aan stugge vering (heb ook m onderstel), en na laatste 3 weken Ierland kan ik alleen maar zeggen: wegligging is zeer goed, net een kart

rob

Link naar reactie
en als je dan geen-rft's hebt ligt die nog beter op de weg.

Op mijn oude Z4 3.0, ook RFT vervangen met non-RFT. Geweldig verschil, heel goed gemerkt in Zwitserland in de bergen ...

100% gelijk Paul... het is niet voor niets dat BMW op de ///M modellen sowieso GEEN runflats aanbiedt...

Link naar reactie

en als reserveband? een spuitbus?

Heb vandaag 3 van de 4 velgen opgehaald bij Pj, meer kreeg ik niet in de zzzz. Gelukkig heeft pj maandag as een service beurt bij Ruud en neemt hy het 4e wiel mee. Scheelt mij weer een ritje Capelle ad y - Diest = 370 km

rob

Link naar reactie

Zal bij vervanging er eens aan gaan denken, denk dat ik in voorjaar nog zo.n 10k km met mijn zomer achterbanden kan doe

rob

ps mis mijn foto bij mijn topics, gisteren was ie er nog <_<

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.