Ga naar inhoud

Witte rook

ZZZ-Woudsend

Aanbevolen berichten

Ik ben momenteel druk aan het knutselen met mn nieuwe ZZZ. Ik rijd hem dus regelmatig de garage uit om buiten te sleutelen aangezien ik binnen bijna geen licht heb, Vervolgens weer naar binnen.

Er komt echter best veel witte rook uit de uitlaat en het geheel stinkt ook echt behoorlijk. Wat betekent dit :newblush:

Ik weet dat dit in en uit rijden niet echt goed voor de auto is maar ik heb nu even geen alternatief. Kan ook niet echt even een stukje gaan rijden aangezien de auto nog niet op kenteken staat.

Link naar reactie
  • Reacties 16
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

Ik ben momenteel druk aan het knutselen met mn nieuwe ZZZ. Ik rijd hem dus regelmatig de garage uit om buiten te sleutelen aangezien ik binnen bijna geen licht heb, Vervolgens weer naar binnen.

Er komt echter best veel witte rook uit de uitlaat en het geheel stinkt ook echt behoorlijk. Wat betekent dit :(

Ik weet dat dit in en uit rijden niet echt goed voor de auto is maar ik heb nu even geen alternatief. Kan ook niet echt even een stukje gaan rijden aangezien de auto nog niet op kenteken staat.

Hoezo heb je hem nog steeds niet op kenteken dan , je hebt hem inmiddels toch al een aantal weken ? Keuren en op Nederlands kenteken zetten is binnen een week gedaan..of wacht je tot de BPM gunstiger is ?!

Witte rook duidt volgens mij op olieverbruik als ik het niet verkeerd heb :newblush:

Link naar reactie
Hoezo heb je hem nog steeds niet op kenteken dan , je hebt hem inmiddels toch al een aantal weken ? Keuren en op Nederlands kenteken zetten is binnen een week gedaan..of wacht je tot de BPM gunstiger is ?!

Witte rook duidt volgens mij op olieverbruik als ik het niet verkeerd heb :newblush:

Is inderdaad nog niet op kenteken. Domweg niet aan toe gekomen: Nieuwe baan, daardoor opgeven lease auto en weer een andere auto voor woon - werk moeten kopen, thuis erg druk etc etc. Daardoor gewoon nog niet aan toegekomen. Nu wil ik eerst alle kleine klusjes, zoals interieur, afmaken. Daarna op kenteken!

Link naar reactie
wit = meerdere oorzaken (ook koelvloeistof/condens/water)

Precies, als je 'm alleen de oprit op en af rijdt, zou ik me geen zorgen maken, zeer waarschijnlijk gewoon condens. Gaat vanzelf weg als je een stuk rijdt.

Link naar reactie
Zou je dat wel doen? :newblush: Des te "slechter" de staat van de Z, des te lager de BPM die je nog moet betalen...

Onzin

Dit zou alleen van toepassing zijn wanneer BPM-berekening o.b.v. taxatierapport toegepast zou worden.

Link naar reactie

Dat had ik eergisteren ook met de chevrolet van m'n vader na een stukje stevig rijden, dat was helaas de koppakking die er bij 30.000km al tussenuit was... Dus KVS in de cilinders, witte rook en een auto die niet meer start :newblush:

Denk dat het bij de ZzZ gewoon is door het steeds koud in en uit de garage rijden, steeds de choke erop, en al de uitlaatgassen die daardoor in het uitlaatsysteem blijven hangen.

Link naar reactie
Oliedop aan de binnenzijde bekijken, heeft deze witte aanslag is je koppakking lek. Andere manier is om de oliepijlstok te verwijderen en een aansteker bij het uiteinde houden, als er koelvloeistof in de olie zit gaat het knetteren.

Leuke proefjes Danny ! Zeker bij de scheikunde lessen geleerd !!!! :thumbup:

15zfsph.jpg

:schater::wave:

Link naar reactie
Andere manier is om de oliepijlstok te verwijderen en een aansteker bij het uiteinde houden, als er koelvloeistof in de olie zit gaat het knetteren.

En bedankt hé... :wave:

1137639499.jpg

Witte rook verschilt toch duidelijk van condens?... :thumbup:

Link naar reactie

Witte rook uit de uitlaat bij een koude motor is toch vrij normaal? Let ´s ochtends maar eens op, dan zie je precies wie net met de auto wegrijd.

Stinken klopt ook, is vermoed een nog niet optimaal werkende katalysator. Ook dat is bij een warme motor weg.

De motor klinkt ook veel mooier als deze warm is... Kortom, warm is beter! :thumbup:

Link naar reactie
Voor of na de paddo´s??? :kisstogether:

Heb jij gisteren "Spuiten en Slikken" gekeken???

Na de paddo's natuurlijk ... :schater:

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in