Ga naar inhoud

Wat is de truc om dit weer vast te zetten

bridders

Aanbevolen berichten

Deze unit zit los. Ben vandaag een uur aan het prutsen geweest om dit weer vast te zetten. Ik zie aan de binnenkant een plastic raamwerk zitten en ik vermoed dat deze nodig is om de unit vast te klikken.

De knopjes eruit gehaald en nog is het me niet gelukt. Wat is de gouden tip/truc?

pa130187smalllb4.jpg

BTW, heeft iemand toevallig een afdekplaatje over? Deze is inmiddels ergens in de middentunnel gevlucht...

Link naar reactie
  • Reacties 10
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Deze unit zit los. Ben vandaag een uur aan het prutsen geweest om dit weer vast te zetten. Ik zie aan de binnenkant een plastic raamwerk zitten en ik vermoed dat deze nodig is om de unit vast te klikken.

De knopjes eruit gehaald en nog is het me niet gelukt. Wat is de gouden tip/truc?

BTW, heeft iemand toevallig een afdekplaatje over? Deze is inmiddels ergens in de middentunnel gevlucht...

...Ik ben met precies hetzelfde bezig. Ben de hele middag al druk bezig om de midden console te vervangen met de onderdelen die ik van jou heb gehad :newblush: Zit nu zelf ook met dat bakje... Voor de rest ben ik er bijna.

Ga dit topic dus scherp in de gaten houden.

Link naar reactie

Daar zit ik ook altijd zo mee te kloten, ik geloof dat die achterste ring over het raamwerk heen geklemd zit. Beide delen dus goed tegen elkaar aan drukken, er komen geen klikvingers aan te pas of iets dergelijks.

Die afdekplaatjes, schrik niet, €6,- per stuk. Let op dat je de brede versie pakt, de smalle zijn pre-facelift en maar €2,- P.S. Ik ben ook nog opzoek naar twee, vertik het om ze bij de dealer te halen. :( Dus als iemand er nog meer heeft liggen. :newblush:

Link naar reactie

Raampje onderin klikt over bovenste raampje. Kwestie van uren kloten en dan kan ie er nog spontaan afvliegen als je de knoppen weer monteert.

Na de laatste montage maar het uren pielen overgeslagen.

Op het hele frame met knoppen komen toch gen trekkrachten. Je drukt immers alleen op de knoppen. Je wilt alleen dat het geheel netjes blijft zitten.

Simpel twee dotjes kit links en rechts, even aandrukken tot de kit droog is en klaar.

Als je niet teveel kit gebruikt kun je het in de toekomst echt wel netjes weer los krijgen en dit is een onderdeel dat je echt niet elke maand lostrekt.

Vanuit mijn techneuten hart niet mijn ideale oplossing maar soms moet je ook gewoon pragmatisch zijn.

Zal even kijken of ik de afdekplaatjes nog heb, want ik had ze over. Als ik ze heb, krijgen jullie wel een PM.

Link naar reactie

Als je het weet is het simpel, zoals met alles.

Eerste manier, klik de schakelaars eruit en laat ze los hangen, je kan met je vingers door de sleuven het raampje onder het console aangedrukt houden vervolgens klik je het paneel vast.

Tweede manier moet wel zo zeker al heb je geen schakelaar paneel maar een bakje. maak de hoes van de handrem los pak een grote imbussleutel steek deze met de haakse kant via de opening v.d. handrem onder het raampje en druk het paneel of bakje vast.

Mij lukt het zo. succes.

aangepast door Marvin
Link naar reactie
Als je het weet is het simpel, zoals met alles.

Eerste manier, klik de schakelaars eruit en laat ze los hangen, je kan met je vingers door de sleuven het raampje onder het console aangedrukt houden vervolgens klik je het paneel vast.

Tweede manier moet wel zo zeker al heb je geen schakelaar paneel maar een bakje. maak de hoes van de handrem los pak een grote imbussleutel steek deze met de haakse kant via de opening v.d. handrem onder het raampje en druk het paneel of bakje vast.

Mij lukt het zo. succes.

Thanks Ruud! Gelukt met de eerste methode. Ik heb wel even de middenarmsteun verwijderd en dat gaf met net meer werkruimte.

Nu alleen nog een afdekkapje a 6 EUR. GGrrrrr....

Link naar reactie
Ahaaa! is dat custom made? ik zie nml dat je daar ook achteruitverwarming knop hebt zitten.

Nee hoor. Standaard BMW alarm ledje. Is wel mooier gestyled dan de pre-facelift, zoals overigens alle knopjes een moderner tintje hebben gekregen.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in