Ga naar inhoud

Vervolg slipcursus Lelystad interesse?

Sjonnie Kroket

Aanbevolen berichten

In navolging op de slipcursus in Lelystad is er gesproken oven een eventuele vervolg cursus ZZZ(Z) beheersing. Ik heb vanavond Jorge (de ANWB trainer) gesproken om te informeren wat eventueel de mogelijkheden zijn. Het is de bedoeling dat wij het circuit naast de ANWB testbaan af huren. Dit is het circuit waar ook de politie zijn cursussen uitvoert. Deze baan kan per uur worden afgehuurd kosten dezes liggen tussen de 250 en 300 euro afhankelijk of je het gehele circuit of een gedeelte huurt. Wij kunnen zelf aangeven wat we precies willen uurtje (s) driften (en nieuwe banden aanschaffen) de ideale lijn rijden wagen beheersing enz.enz. Deze cursus wordt gegeven door Jorge en zijn broer. Graag wil ik van een ieder weten of er überhaupt belangstelling is wat men wel en niet wil en of men de voorkeur geeft voor een doorde weekse dag of een zaterdag. Let op beperkte inschrijving van max. 15 deelnemers. Ik kan op dit moment nog geen inzage in de kosten geven aangezien ik eerst moet inventariseren wat een ieder wil en voor hoeveel uur. Wellicht kijkt Jorge met mij mee naar dit topic en kan hij eventueel ook meer duidelijkheid verschaffen. Let op men dient in tegenstelling tot de slipcursus zelf voor een verzekering te zorgen, wellicht dat sommigen hierdoor zullen afhaken. Ik zie jullie reacties wel tegemoet (gewoon in dit topic s.v.p.)Voor de volledigheid zal ik een lijst met belangstellenden aanmaken

1 Z3Mroadster

2 Maik

3

4 Edwin

5 MdV

6 Superduper

7 Davids Z3

8 Roodkapje

9 (S)toploss

10 Bas 1.9 Turbo

11 M coupe for life

12 Eric Z

13 Mohikaan

14 Eggybee

15 Z3Mrunner

16 Zzazkia

17 Perry Z3

18 Loek

19 Crusader

20 ZZZtje

21 Zwartkapje

22 Michel#1

23 Shayman

24 Andre

Edit: lijst toegevoegt op 9 oktober 2007

PS, aangezien Huub degene is geweest die de organistie voor de slipcursus heeft geregelt zal ik mijn best doen hem over te halen ook met deze vervolg dag mee te doen.

Zie antwoord wat ik vandaag van Jorge heb gekregen

Beste Roger,

Ik heb van de week jullie forum weer is bezocht, en het was erg leuk om te zien dat iedereen erg veel zin heeft in een training.

Echter heb ik zelf geen goed nieuws betreffende de baanhuur.

Ik heb afgelopen week contact gehad met de beheerders van het circuit, om te kijken welke dagen beschikbaar zouden zijn. Het blijkt echter dat het circuit tot eind dit jaar, begin volgend jaar volledig is volgeboekt.

Wat blijkt, een aantal grote bedrijven en rijvaardigheidsinstellingen hebben het circuit tot eind van dit jaar volledig volgeboekt met trainingsdagen en daarnaast hebben ze een groot aantal opties genomen voor dagen die zij het circuit mogelijk willen afhuren.

Toch heb ik de desbetreffende persoon nog gevraagd (min of meer gesmeekt) om te kijken of ze niet ergens een gaatje kunnen vinden op een doordeweekse dag. Hij zou dit voor mij gaan bekijken, maar beloofde me helemaal niks. Het is voor mij nu dus afwachten of we een dag kunnen krijgen, en zo ja, welke dag dat gaat worden.

Als ik zelf heel eerlijk ben zie ik de situatie erg somber in, waar ik goed van baal!

Dit is trouwens ook iets wat voorheen nooit het geval is geweest, dat bedrijven een groot aantal dagen als optie konden nemen. Hierdoor komen wij, als particulier zijnde, gewoon op de allerlaatste plaats terecht en zijn wij eigenlijk niet meer interessant voor hun.

Ik baal er behoorlijk van, want dit soort trainingen zijn voor mij toch ook nog steeds het leukst om te geven en ik had me er dan ook al erg op verheugd, daarnaast vind ik het ook gewoon erg vervelend en lullig voor jullie.

Misschien is het daarom een idee om op jullie forum al te kijken of er misschien animo is om eerst de gevorderde training bij de ANWB te volgen en begin volgend jaar dan de training op te zetten die we nu voor eind november in ons gedachten hadden. Aangezien ik op jullie forum zag dat jullie dat ook al van plan waren, en wat op dit moment veel meer zekerheid bied dan dat ik op dit moment jullie kan bieden.

Het enige wat ik op dit moment kan doen is even afwachten of ik deze week nog bericht krijg, krijg ik dit niet dan ga ik er begin volgende week nog een keer naar toe om te vragen of ze misschien toch nog een dag kunnen geven aan ons. Uiteraard zal ik je hiervan op de hoogte houden, maar voor nu kan ik helaas nog niks voor jullie betekenen.

Met vriendelijke groet,

Jorge

Link naar reactie
  • Reacties 50
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Lijkt me super! lijnen rijden, voortuigbeheersing etc... :thumbup:

Driften alleen als ik tegen die tijd toch aan nieuwe bandjes toe ben.... :wave:

wensen hangt een beetje af van het prijskaartje. Maar zolang dat allemaal 'bij-en-bij' blijft....

Ik weet niet wat er buiten baanhuur, instructeurs, verzekering, eten nog bij komt?

Link naar reactie

:thumbup: ikke graag

ideale lijn, voertuigbeheersing. ff kijken wat ie doet, en als afsluiten nog een paar uurtjes driften op de halve cirkel bij de ANWB :wave:

Link naar reactie
afsluiten nog een paar uurtjes driften op de halve cirkel bij de ANWB :wave:

:thumbup: JAA, ik wil!

Vader heeft ook interesse, in dat geval zouden we met 2 ZzZ'tjes komen, voorkeur gaat uit naar maandag of dinsdag.

zaterdag is voor ons onmogelijk.

Link naar reactie

Roger, het zal je niet verbazen, maar ik ben er bij (als het ná 12 nov is ivm mn vakantie). De QP is wel in voor dit soort activiteiten :thumbup:. Ideale lijn & wagenbeheersing (bij hogere snelheden) wel zo prettig. Alleen door-de-weeks graag, als er dan toch gekozen mag worden: bij voorkeur op een vrijdag :wave:.

Zonder de fun en het nut van je initiatief in twijfel te trekken, zouden we kunnen overwegen in het voorjaar het vervolg van de eerdere Basis Slip-& Gripcursus bij de ANWB te boeken. De Plus training kost evenveel als de Basis training, maar gaat verder in het verfijnen van de skills. Voordeel is wel dat de baan nat is (scheelt zeker een paar mm's rubber) en we gemakkelijk een verzekering kunnen afsluiten via de ANWB. Daar gooi ik over een paar maandjes nog wel een balletje over op.

Link naar reactie
Zonder de fun en het nut van je initiatief in twijfel te trekken, zouden we kunnen overwegen in het voorjaar het vervolg van de eerdere Basis Slip-& Gripcursus bij de ANWB te boeken. De Plus training kost evenveel als de Basis training, maar gaat verder in het verfijnen van de skills. Voordeel is wel dat de baan nat is (scheelt zeker een paar mm's rubber) en we gemakkelijk een verzekering kunnen afsluiten via de ANWB. Daar gooi ik over een paar maandjes nog wel een balletje over op.
Plus training is een prima vervolg op wat we al hebben gedaan, ik zie het balletje wel vallen ;) Echter is dit een cursus waarbij wij degene zijn die aangeven wat we willen v.b. als iedereen 2 uurtjes wil driften no problem ik zal Ruud vragen e.e.a. te sponseren wat betreft bandjes :schater:
Link naar reactie
Plus training is een prima vervolg op wat we al hebben gedaan, ik zie het balletje wel vallen ;) Echter is dit een cursus waarbij wij degene zijn die aangeven wat we willen v.b. als iedereen 2 uurtjes wil driften no problem ik zal Ruud vragen e.e.a. te sponseren wat betreft bandjes :schater:

Ik zal de gebruikte bandjes nog even bewaren.

Ik heb er ook wel zin in :blink:

Link naar reactie

Aangezien hier nogal wat watjes rondlopen die in de winter niet durven te "Knallen in Duitsland" kan ik mij voorstellen dat hiervoor veel animo is. :blink: Ik heb het niet nodig ;) maar ga wel mee voor de gezelligheid. Maakt mij niet zoveel uit wat we gaan doen maar een beetje driften lijkt mij leuk. Ook de dag doet er niet toe. Ik maak er gewoon tijd voor.

Link naar reactie
Aangezien hier nogal wat watjes rondlopen die in de winter niet durven te "Knallen in Duitsland" kan ik mij voorstellen dat hiervoor veel animo is. :nono: Ik heb het niet nodig ;) maar ga wel mee voor de gezelligheid. Maakt mij niet zoveel uit wat we gaan doen maar een beetje driften lijkt mij leuk. Ook de dag doet er niet toe. Ik maak er gewoon tijd voor.
Ook een uurtje navigeren behoort tot de mogelijkheden :blink::schater:
Link naar reactie
Ook een uurtje navigeren behoort tot de mogelijkheden :blink::schater:

Altijd weer leuk om te zien hoe een beetje bluffen tot resultaat leidt. Om jullie alvast de wind uit de zeilen te nemen, het volgende verhaal:

In 1986 kocht ik mijn eerste nieuwe auto, een Alfa 33 met prachtige wielen en geweldig klinkende Boxer-motor. Drie maanden later was ik op mijn werk en het sneeuwde verschrikkelijk. Omdat mijn kantoor in een bijgebouw zat gingen wij altijd lunchen op het nabijgelegen hoofdkantoor. Vanwege de sneeuw bood ik aan te rijden. Dus collega's erin en gaan. Omdat ik pas een slipcursus had gevolgd reed ik behoorlijk snel en mijn collega's werden een beetje nerveus. Niks aan de hand zei ik, ik heb toch pas een slipcursus gedaan! Ik was nog niet uitgesproken of ik vloog uit de bocht en knalde keihard tegen een stoeprand. Het gevolg was dat die mooie nieuwe Alfa niet meer was uit te lijnen en ik elke drie maanden andere voorbanden moest kopen. Gelukkig duurde dat maar tot 1992 want toen ging de drijfstang door het blok en was het einde Alfa rijden. ;)

Link naar reactie

Ik doe ook zeker mee.

Ik hoop alleen dat het niet in de winter is want dan heb ik mijn winterbanden eronder.

(In het ergste geval wissel ik ze wel voor een dag.)

Het feit blijft dat je op het politie circuit meer te weten komt over wat je wagen allemaal kan en hoe die reageert in de bochten en 'vreemde' handelingen op hogere snelheid.

Dit gevoel miste ik een beetje op de gladde baan.

(het ging daar vaak zo gezapig en langzaam.)

Ik heb al 3x een pro-drive training met de motor op het politie-circuit gedaan.

Het is een prachtig circuit waar je heel mooi bochtenwerk kan oefenen.

Je kan er ook heel mooi snelle rondes rijden!!!

Driften zal er echter denk ik niet van komen.... Het is super scherp asfalt met heel veel grip.

(Je banden zullen er wel wat sneller door slijten dat is zeker).

Maar zoals ik al vermeldde.... Ik doe zeker mee !!!

(Die bandjes heb ik er wel voor over)

Link naar reactie
Gezien de enthousiaste reacties zal ik Jorge deze week bellen voor een afspraak om het e.e.a. te organiseren. Ook zal ik zorgen voor een kosten plaatje en een aantal data waaruit wij kunnen kiezen :thumbup:

Vraag ook zeker even wat een dagverzekering kost.

Dit zal wel iets hoger liggen dan bij de ANWB.

(Als gevolg van het feit dat de snelheden ook zeker hoger zullen liggen...)

Link naar reactie
Gezien de enthousiaste reacties zal ik Jorge deze week bellen voor een afspraak om het e.e.a. te organiseren. Ook zal ik zorgen voor een kosten plaatje en een aantal data waaruit wij kunnen kiezen :thumbup:

je bent goed bezig, thanks.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.