Ga naar inhoud

Dagje Nurburgring...intresse ??

Davids Z3

Aanbevolen berichten

• Reacties 59
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

AFAIK is de taxi voor dit jaar volgeboekt, en als je gelukt hebt kun je de plaats innemen van uitvallers. Een rondje kost €250,- voor drie man (wederom AFAIK).

VLN is zeker leuk voor een keer, wil je het vaker bezoeken is het de moeite waard je er wat meer in te verdiepen.

Als je zelf niet rijdt, is het weekend de beste keus, dan kom je zowat iedere exoot tegen die je je maar wensen kan. Een doordeweekse dag is weer perfect wanneer je als beginneling de baan op wilt, op een doorsnee zondag komen ze je van alle kanten voorbij met tientallen tegelijk.

Mits het weer meezit, ben ik altijd in voor een weekend. ;)

Informatieve site: http://ring-world.nl/ (alleen IE)

Link naar reactie

Opties :

Datum Uhrzeit Veranstaltung

Sonntag, 14.10.07 08:00 bis 18:30 Uhr Touristenfahrten, 14.10.2007

(Nordschleife)

Montag, 15.10.07 13:00 bis 18:30 Uhr Touristenfahrten, 15.10.2007

(Nordschleife)

Samstag, 20.10.07 13:30 bis 18:30 Uhr Touristenfahrten, 20.10.2007

(Nordschleife)

Sonntag, 21.10.07 08:00 bis 18:30 Uhr Touristenfahrten, 21.10.2007

(Nordschleife)

Montag, 22.10.07 13:00 bis 18:30 Uhr Touristenfahrten, 22.10.2007

(Nordschleife)

Sonntag, 28.10.07 08:00 bis 17:00 Uhr Touristenfahrten, 28.10.2007

(Nordschleife)

Donnerstag, 01.11.07 08:00 bis 17:00 Uhr Touristenfahrten, 1.11.2007

(Nordschleife)

Sonntag, 04.11.07 08:00 bis 17:00 Uhr Touristenfahrten, 4.11.2007

(Nordschleife)

Samstag, 10.11.07 13:15 bis 16:30 Uhr Touristenfahrten, 10.11.2007

(Nordschleife)

Sonntag, 11.11.07 09:00 bis 16:30 Uhr Touristenfahrten, 11.11.2007

(Nordschleife)

Samstag, 17.11.07 09:00 bis 16:00 Uhr Touristenfahrten, 17.11.2007

(Nordschleife)

Sonntag, 18.11.07 09:00 bis 16:30 Uhr Touristenfahrten, 18.11.2007

(Nordschleife)

Sonntag, 25.11.07 09:00 bis 16:00 Uhr Touristenfahrten, 25.11.2007

(Nordschleife)

Samstag, 01.12.07 09:00 bis 16:00 Uhr Touristenfahrten, 1.12.2007

(Nordschleife)

:unsure:

Link naar reactie

I'm game weer of geen weer ik ga zeker een rondje rijden,ik zal proberen een copiloot te charteren die de baan goed kent,tenminste de bochten goed kent.mischien kan hij dan per toerbeurt in verschillende wagens meerijden.

Ik ben er een keer op zondag geweest met de motor was druk en je moet goed opletten.

het liefst hoop ik op een beetje regen zodat de motorrijders afhaken en de mensen op slicks/semi slicks ook.

Als het regent gaat de gemiddelde snelheid ook omlaag en is het allemaal wat gelijker qua vermogen etc.

De locals zijn toch niet bij te houden ook al rijden ze in een corsa,daar zou best wel eens een calibra 2.0 in gelepeld kunnen zijn!

Link naar reactie
Wie is het er mee eens om een zondag in November te prikken ?? Laten we zeggen zondag 18 November :unsure: of eventueel de zaterdag de 17e November
Voorkeur voor zaterdag :angry:
het liefst hoop ik op een beetje regen
En ik niet, ik zal meteen maar aangeven dat ik met regen afhaak. Yep echte kappersmentaliteit ik zal het zelf maar zeggen :foto:
Link naar reactie
Voorkeur voor zaterdag <_<

En ik niet, ik zal meteen maar aangeven dat ik met regen afhaak. Yep echte kappersmentaliteit ik zal het zelf maar zeggen :lol:

Hoezo, kapersmentaliteit ?? Gewoon gezond verstand noem ik dat... <_<

Het is wel zo dat bij regen de snelheid lager ligt, maar het maakt het er niet simpeler op. Er zijn heelwat valstrikken op de NS.

Link naar reactie
ik zal proberen een copiloot te charteren die de baan goed kent,tenminste de bochten goed kent.mischien kan hij dan per toerbeurt in verschillende wagens meerijden.

het liefst hoop ik op een beetje regen zodat de motorrijders afhaken en de mensen op slicks/semi slicks ook.

Als het regent gaat de gemiddelde snelheid ook omlaag en is het allemaal wat gelijker qua vermogen etc.

Wat een gevaarlijke en verkeerde gedachten gman... :unsure:

Aan een ervaren Co-Piloot(te) heb je helemaal niets als jeZelf geen ervaring hebt op het gevaarlijkste cirquit van de wereld.

Juist als je een beetje veilig wilt rijden Zou je nóóit op een natte baan moeten gaan racen, dat vergt alleen maar meer stuurmans en rem kunst.

Op een nat cirquit Zal de snelheid een fractie lager liggen maar dat het dan ook gelijker wordt qua vermogen is een onlogische gedachte.

Juist dan komen de regentalenten naar boven en die Zullen je links en rechts om de oren vliegen.

Als die 300+ Peekaa hebben weten Ze die ook te gebruiken.

Link naar reactie

Ik heb maar niet gewacht en ben gisteren naar de Nordschleife gereden met m'n ZZZ.

Mooi weer, knappe VLN race gezien en op de terugweg een aantal "alternatieve" toerwegen onderzocht op hun ZZZ forum tocht kwaliteiten.

Tussen NS en Schleiden nog een mooie "berg en dal" route gevonden, moeten we volgende keer zeker meenemen als we naar ginds gaan... :newblush:

Link naar reactie
Vandaag is het eigenlijk ook wel een mooie dag :newblush: (denk mode)

Jij bent verwend, je woont er bijna om de hoek!!! 3x schakelen en je bent er! :schater:

Link naar reactie
Wie is het er mee eens om een zondag in November te prikken ?? Laten we zeggen zondag 18 November :thumbup: of eventueel de zaterdag de 17e November

Ik denk dat de meeste members het al weer te laat in het jaar vinden,

en het liefst meer zekerheid hebben over het weer voor ze toezeggen !?! :blink:

Heb zelf ook zo iets. Lijkt me weer prachtig om er een weekend van te maken

maar ik heb ook , gezien de te rijden afstand, die onzekerheid om het al toe te zeggen. :wave:

Lastig om te organiseren lijkt me . :wave:

Link naar reactie

Het is een beetje onzekere periode aan het worden voor die omgeving. Ik ken het daar maar al te goed, eind oktober/ begin november kan het daar al sneeuwen en als het regent kunnen de Ring en de weggetjes er naar toe erg veradelijk zijn.

Ik ben zelf altijd in voor een weekendje Ring, maar het liefst weer in het voorjaar.

Link naar reactie
Ik ben zelf altijd in voor een weekendje Ring, maar het liefst weer in het voorjaar.

We Zullen weer bellen hé Marc... :thumbup: (In 2008 spreken we weer af bij die fameuZe splitsing... :schater: )

Link naar reactie
Wat een gevaarlijke en verkeerde gedachten gman... :thumbup:

Aan een ervaren Co-Piloot(te) heb je helemaal niets als jeZelf geen ervaring hebt op het gevaarlijkste cirquit van de wereld.

Juist als je een beetje veilig wilt rijden Zou je nóóit op een natte baan moeten gaan racen, dat vergt alleen maar meer stuurmans en rem kunst.

Op een nat cirquit Zal de snelheid een fractie lager liggen maar dat het dan ook gelijker wordt qua vermogen is een onlogische gedachte.

Juist dan komen de regentalenten naar boven en die Zullen je links en rechts om de oren vliegen.

Als die 300+ Peekaa hebben weten Ze die ook te gebruiken.

Beste Zedri,

ik ga niet racen op het gevaarlijkste circuit van de wereld,ik ga wel een rondje rijden op de mooiste tolweg van de wereld.

Tijdens rijvaardigheids/race cursussen op verschillende circuits heb ik persoonlijk heel veel baat gehad bij een ervaren co-piloot,juist terwijl ik onervaren was/ben.

Hoe denk je dat veel onervaren mensen die op circuits racen/rijden dat geleerd hebben?

Ik meende dat het wel handig zou zijn om zo'n persoon mee te vragen voor forumleden die op de NS willen rijden niet racen.

Op een natte baan rijden is idd erg moeilijk en veilig rijden kan mits je de snelheid en rempunten aanpast,een uitstekende kans om je rijvaardigheid op een hoger niveau te brengen.

Wat mijn persoonlijke ervaringen betreft kan ik alleen maar zeggen dat een natte baan toch meer een soort egaliserend effect heeft tussen verschillende types auto/pk's.Zie het niet als wet of regel.Maar ik heb gemerkt dat een overvloed aan PK's in de regen lastiger te controleren is waardoor mensen met minder pk's toch wat dichter bij kunnen komen.

Natuurlijk zullen de regentalenten en meer begaafde coureurs dit weten uit te buiten.Ik ben maar een leek en race niet maar rijd wel op circuits , ook in de regen.

Ik predik zeker geen gevaarlijke en verkeerde gedachten,het idee om naar de NS te gaan is prima en als jullie willen is er een copiloot beschikbaar die de baan goed kent als je wilt rijden niet racen.

Racen is een hele andere discipline die wordt uitgevoerd in een race auto met FIA gekeurde veiligheidsvoorzieningen op een afgesloten circuit/traject over een van te voren vastgestelde afstand/tijdsduur met inachtneming van alle op de autorensport van toepassing zijnde regels mbt veiligheid (brandweer/doktoren/ambulances/bemande baanposten))tijdswaarneming etc...

gman

Link naar reactie

ben dus vandaag in men eentje gereden. was behoorlijk schrikken! effe met de voetjes terug op de grond: ik kan NIET rijden!!!!! het doet echt héél vies met al die heuvels.

ik denk dak nog maar wat ga zoeken naar een ps2 spelletje met de ring op...

de weg heen en terug viel ook super mee. heen over de snelweg en terug over de kleine baantjes eupen-maastricht. een tip: na eupen weer de snelweg op: pokkedruk, veel file, rode lichten enz... en probeer zeker maastricht te vermijden: voor het inrijden staat zo 1 licht dat om de 5 minuten efkes op groen gaat: hatelijk!

kon natuurlijk niet ontbreken:

naamloosaf0.png

onderweg nog tegen gekomen:

euprdv6.png

bijna thuis weer getankt: een onwaarschijnlijk lage 10,8 liter verbruik!!! ben echt een watje aan het worden :schater:

de volgende rit ga ik zonder twijfel mee, indien het werk het toelaat

Link naar reactie
ik ga niet racen op het gevaarlijkste circuit van de wereld,ik ga wel een rondje rijden op de mooiste tolweg van de wereld.

Hoe denk je dat veel onervaren mensen die op circuits racen/rijden dat geleerd hebben?

Ik meende dat het wel handig zou zijn om zo'n persoon mee te vragen voor forumleden die op de NS willen rijden niet racen.

Tja, die eerste regel is een dikke vette 1-0 voor jou... :kisstogether:

Die tweede begrijp ik volkomen.

Zeker altijd leuk om iemand te ontmoeten die weet hoe het is om hard te rijden.

Volgens mij had ik ook niks geZegd over écht knetterhard racen, maar ik ben blij dat je er verstandig over nadenkt... :kisstogether:

Link naar reactie
ben dus vandaag in men eentje gereden. was behoorlijk schrikken! effe met de voetjes terug op de grond: ik kan NIET rijden!!!!! het doet echt héél vies met al die heuvels.

ik denk dak nog maar wat ga zoeken naar een ps2 spelletje met de ring op...

Gaaf PieterJan, dan ben je al de derde Coupé'er tussen de lessers... :kisstogether:

Dat oefenen op een ps2 helpt behoorlijk, althans, bij Sledgehammer, die kon me destijds toch even vooruit Zeg... :kisstogether:

Link naar reactie

Volgens mij had ik ook niks geZegd over écht knetterhard racen, maar ik ben blij dat je er verstandig over nadenkt... :kisstogether:

Beste Zedri,je hebt ook gelijk om de NS niet te onderschatten!!HET IS EEN SERIEUS STUK ASFALT.

gman

Link naar reactie

Volgens mij had ik ook niks geZegd over écht knetterhard racen, maar ik ben blij dat je er verstandig over nadenkt... ;)

Beste Zedri,je hebt ook gelijk om de NS niet te onderschatten!!HET IS EEN SERIEUS STUK ASFALT. :kisstogether:

gman

Link naar reactie
Dat oefenen op een ps2 helpt behoorlijk, althans, bij Sledgehammer, die kon me destijds toch even vooruit Zeg... :kisstogether:

Mij heeft Danny toen ook flink geholpen met coachen ! :kisstogether:

msleh.jpg

;)

Link naar reactie
Beste Zedri,je hebt ook gelijk om de NS niet te onderschatten!!HET IS EEN SERIEUS STUK ASFALT. :kisstogether:

gman

Mooi iedereen weer vriendjes ;) dus David wanneer gaan we, gewoon een datum prikken want het einde van het jaar nadert met rasse schreden en anders moet we nog maar een keer knallen in Duitsland :kisstogether:
Link naar reactie
anders moet we nog maar een keer knallen in Duitsland :oops:

Ik stem in... ;) :thumbup::thumbup:

dagje Nurburgring zie ik ook wel zitten. maar wat een eind rijden... :blink: het gaat al zo hard met de km's....

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in