Ga naar inhoud

Dagje Nurburgring...intresse ??

Davids Z3

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Bij dezen open ik maar even een topic om te kijken of er enig animo is om nog dit jaar een dagje naar de ring te gaan om gewoon te kijken of wellicht zelf het circuit op te gaan.

Voordat we het over data gaan hebben eerst maar is even kijken hoeveel animo er is.

Mochten er mensen zijn die willen helpen een dergelijke rit op te zetten dan hoor ik dat graag !

Gr,

David

Link naar reactie
  • Reacties 59
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Leuk idee David...

Alleen zoiets is wel alleen maar leuk als het weer een beetje gunstig is (lijkt mij), zeker als je zelf wil rijden.

Dus, zeker interesse maar afhankelijk van het e.e.a.

Er is toch al eens ooit een 2-daagse rit geweest naar de ring? Is dat misschien een optie, zeker gezien het feit dat het best een pokke-eind rijden is :rolleyes: .

Link naar reactie
Leuk idee David...

Alleen zoiets is wel alleen maar leuk als het weer een beetje gunstig is (lijkt mij), zeker als je zelf wil rijden.

Dus, zeker interesse maar afhankelijk van het e.e.a.

Er is toch al eens ooit een 2-daagse rit geweest naar de ring? Is dat misschien een optie, zeker gezien het feit dat het best een pokke-eind rijden is :rolleyes: .

Als je vroeg weggaat is het volgens mij goed te doen...maar een 2-daagse rit zou ook kunnen natuurlijk.

Het gaat mij er gewoon om om is te kijken wie er allemaal intresse hebben en van daaruit kunnen we dan is verder kijken hoe het te organiseren..

Link naar reactie

Voor aanstaande zaterdag heb ik al een pre-HT ritje ingepland met een vriend, beoogde doel, via de Ruhrsee naar de Eiffel. Dus gezamenlijk ritje richting Schleife zou wellicht een optie zijn.

@Navigator

Is zo'n VLN wedstrijd leuk om te zien? Kun je vrij rond het circuit bewegen of koop je een toegangskaart voor een bepaalde tribune?

Grtz!

Link naar reactie
Voor aanstaande zaterdag heb ik al een pre-HT ritje ingepland met een vriend, beoogde doel, via de Ruhrsee naar de Eiffel. Dus gezamenlijk ritje richting Schleife zou wellicht een optie zijn.

@Navigator

Is zo'n VLN wedstrijd leuk om te zien? Kun je vrij rond het circuit bewegen of koop je een toegangskaart voor een bepaalde tribune?

Grtz!

Wij zijn in april nog met een aantal mensen van het forum naar een wedstrijd gaan kijken en zij zullen ook kunnen beamen dat het deelnemersveld zeer de moeite is. Porsches, BMW Z4 Qp's, M3's, Vipers, Aston Martins, en verder het gebruikelijke materiaal van Golfjes, Astra's ed. De wedstrijd duurt 4 uren en start om 12 uur. Ongeveer 180 a 200 deelnemers.

Rondom de Nordschleife (is dus de oude Nurburgring) betaal je geen toegang en kan je toch op diverse plaatsen gaan kijken.

Als je de pitlane area in wil of op de tribune van het GP circuit, moet je iets van een 10 euro betalen (of wachten tot na afloop van de race, dan mag je zo binnen).

Hierbij het Topic van toen : https://www.bmwzforum.nl/index.php?showtopic=5336

De website van de VLN races (in 't duits, uiteraard) : www.langstreckenpokal.de

Mss tot dan :rolleyes:

Link naar reactie
indien we zelf op de ring gaan, ga ik mee. ik zit al zo lang te popelen om er eens over te kunnen rijden!

Tja ik denk dat ieder dat voor zich kan uitmaken toch ? Zelf vind ik het alleen al leuk om daar te zijn en te kijken...weet neit of ik er ook durf te rijden namelijk.

Link naar reactie
Sorry PJ, als er geracet wordt, kan er niet "gewoon" op gereden worden... Zal dan voor een andere keer zijn. :rolleyes:

Er hoeft toch ook niet op een race dag gegaan te worden...de bedoeling is juist dat een aantal mensen lekker gaan rijden daar en een aantal gewoon lekker rondkijkt aldaar...

Link naar reactie
Sorry PJ, als er geracet wordt, kan er niet "gewoon" op gereden worden... Zal dan voor een andere keer zijn. :wave:

zover was ik mee (voor een keer)

ik bedoel dat ik liefst op een keer ga wanneer het mogelijk is om zelf te rijden. laat maar horen als je nog is gaat!

Link naar reactie

Toevallig al een keer of wat geweest dit jaar, maar zelf maar 2 keer erop geweest, gisteren was het er te druk om zelf te rijden vond ik :wave: was trouwens gisteren met de fünfer en die moest de banden nog eens geballanceerd hebben, heb wel nog een medeforummer zien rijden!!! :thumbup: helaas geen foto van gemaakt, hij reed te snel!!!! :wave:

Maar van hieruit is het ook niet zo ver rijden als voor de meesten op dit forum. :thumbup:

p.s. we hadden eigenlijk nog zo'n limborit willen organiseren, maar helaas de tijd (druk op de zaak) en het aantal forumritten die al in de planning stonden van andere medeforummers, dus wie weet volgend jaar weer een officiële limborit!!! Dan zullen we zeker vroeg beginnen met plannen!!!!!! :thumbup:

aangepast door m coupe for life
Link naar reactie
Toevallig al een keer of wat geweest dit jaar, maar zelf maar 2 keer erop geweest, gisteren was het er te druk om zelf te rijden vond ik :wave: was trouwens gisteren met de fünfer en die moest de banden nog eens geballanceerd hebben, heb wel nog een medeforummer zien rijden!!! :thumbup: helaas geen foto van gemaakt, hij reed te snel!!!! :wave:

Maar van hieruit is het ook niet zo ver rijden als voor de meesten op dit forum. :thumbup:

p.s. we hadden eigenlijk nog zo'n limborit willen organiseren, maar helaas de tijd (druk op de zaak) en het aantal forumritten die al in de planning stonden van andere medeforummers, dus wie weet volgend jaar weer een officiële limborit!!! Dan zullen we zeker vroeg beginnen met plannen!!!!!! :thumbup:

Link naar reactie

als je gaat kun je het beste doordeweeks gaan als je ook wilt rijden.

In het weekend kun je ook rijden als er geen wedstrijden zijn maar dan moet je wel weten wat je doet het is dan erg druk op de NS.

Op de site www.nuerburgring.de kun je kijken welke dagen open staan voor zgn turistenfahrten.

ook staan de spelregels erop mbt rijden op de ring.

Het is wel handig als je een beetje ervaring hebt met rijden op een circuit of iets dergelijks.

Denk aan het weer,de ring straft je genadeloos af en weersomstandigheden kunnen aan een kant van de baan heel anders zijn dan aan de andere kant.

Rijdt met respect voor anderen en hun materiaal en overschat jezelf niet,je stuurt constant op blinde bochten af en er zou best wel eens een crash gebeurd kunnen zijn.Vandaar dat ik de voorkeur heb voor doordeweekse dagen.

in 1 dag is het makkelijk te doen,s'morgens vroeg weg ongeveer 300km vanaf de randstad,strippenkaart kopen paar rondjes knallen en dan weer rustig dog zeeeeer voldaan weer naar huis met in je achterhoofd wanneer mag ik weer?

we hebben een ringexpert op het forum,en de leukste plek is wat mij betreft waar zijn post is dat is Breitscheid.

Als je liever wilt kijken,voor circa 50 euro kun je met Sabine schmitz jeweetwel die duitse die ook op topgear geweest is ,in een M5 een rondje mee.....

AHOEAAA :wave:

Link naar reactie
Als je liever wilt kijken,voor circa 50 euro kun je met Sabine schmitz jeweetwel die duitse die ook op topgear geweest is ,in een M5 een rondje mee.....

AHOEAAA :thumbup:

Voor 50 euri wil ik wel een ritje met Sabine maken zonder te kijken :wave::schater: Ik vind het idee wel leuk, echter zoals aangegeven doordeweeks zodat wij zelf ook kunnen rijden ik ga niet zo'n t.... eind rijden alleen om te kijken :thumbup:
Link naar reactie
Maak in je eerste post anders alvast een namenlijstje David, van mogelijke deelnemers !?! ;)

Dat was ik ook zeer zeker van plan maar wellicht is het wel makkelijker om eerst een datum te bepalen... ;)

Gaat de voorkeur hier uit naar een zaterdag of een zondag ?

Link naar reactie

Er zijn mensen die willen rijden en er zijn mensen die willen kijken....ikzelf ga niet rijden aangezien mijn QP te koop staat en het zo zonde zou zijn als er iets mee gebeurt.

Mijn voorkeur gaat ook zowiezo uit naar het weekend aangezien ik doordeweeks geen tijd heb...je hebt nou eenmaal showpaarden en werkpaarden :schater: ;)

Maar begrijp ik het goed als er in het weekend altijd wedstrijden zijn of wordt er dan ook vrij gereden ?

Kan je in het weekend trouwens ook mee met de ring taxi ?

Link naar reactie

volgens mij kun je op de site van de ring zien wanneer er races zijn. Of je in het weekend met de taxi kunt weet ik niet maar anders mag je vast wel een rondje in de auto van Martin zijn pa :schater:

Link naar reactie
volgens mij kun je op de site van de ring zien wanneer er races zijn. Of je in het weekend met de taxi kunt weet ik niet maar anders mag je vast wel een rondje in de auto van Martin zijn pa :schater:

Dat was een intikkertje natuurlijk...dus bedankt voor het scoren :schater:

Ik ga die site van ze maar is even bestuderen...

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in