Ga naar inhoud

Aanschaf Z3


sytze

Aanbevolen berichten

Dag allemaal,

Even voorstellen; ik ben de zoon van een ontzettende cabrio liefhebber die nog nét iets te lang op z’n pensioen moet wachten. Naast Triumphs, Auston Healeys en ander klassiek geschut, heeft hij nu ook modernere bolides zoals de Z3 ontdekt. Om de wachttijd tot z’n pensioen wat te veraangenamen, zit hij nu serieus te denken aan een Z3 aanschaf.

Omdat ik hem een beetje netjes wil helpen bij z’n aankoop, heb ik me hier geregistreerd. Hij is zelf niet zó heel handig met forums, dus daar kan ik een helpende hand toesteken. Ik hoop dat de liefhebbers die hier zitten een beetje kunnen meedenken.

Ik heb de search al gebruikt om wat adviezen in te winnen, maar de antwoorden zijn vaak erg technisch en gaan met (type?)nummers, en daarin ben ik niet zo thuis. Een basic tipje zoals waar kunnen roestplekjes zitten, slijtage aan het dakmechanisme of iets van die aard is al genoeg.

Okee, over de wens

Motorinhoud en specs maken hem niet zoveel uit, hij gaat meer voor de looks. Z’n absolute droom is een lichtblauwe met witlederen interieur, zoiets als hier: autotelegraaf.nl/z3

Maar op korte termijn:

Zaterdag gaan we kijken (kijken kijken; niet kopen) bij een autodealer die een Roadster 1.8 heeft staan.

De link staat hier: autotrack.nl/z3

Wat voor kleine tips kunnen jullie meegeven om op te letten?

Alvast bedankt voor jullie reacties, ik zal na zaterdag berichten hoe het gegaan is!

Link naar reactie
  • Reacties 77
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Koop een 2.8 ipv een 1.8, of toch op zijn minst een 6 pitter.

Waarom moet er nu weer zon antwoord gegeven worden.

Ik rij zelf een 1.9 en vindt het helemaal top kom niet te kort en op een leuke bochtige weg raakt de 2.8 mij zeker niet kwijt.

Ik berijp dat het geluid van de 2.8 geweldig is en dit is dan ook het enige wat ik mis.

In aanschaf is de 1.8 of 1.9 een stuk goedkoper waardoor je vaak een auto koopt met minder km en meer specs voor minder geld.

Ik moet dus ook zeggen kopen en een ding er moet een airco in zitten nooit verwacht dat ik die zoveel zou gebruiken.

en koop een complete auto met alles zoals je hem zou willen anders wordt het toch sleutelen achteraf.

Suc6 met de aankoop.

Gr Eric

:D

Link naar reactie
Ik moet dus ook zeggen kopen en een ding er moet een airco in zitten nooit verwacht dat ik die zoveel zou gebruiken.

en koop een complete auto met alles zoals je hem zou willen anders wordt het toch sleutelen achteraf.

Suc6 met de aankoop.

Gr Eric :D

Dank voor je enthousiaste reactie Eric! Hier staat overigens de occasion

Het volgende zit erop:

ABS, airconditioning, alarmsysteem, boordcomputer, bumpers in carrosseriekleur, centr. deurvergrendeling afst.bed., dubbele airbag, elektr. ramen voor, elektr. buitenspiegels, getint glas, lederen bekleding, lichtmetalen velgen , mistlampen, startonderbreker, stuurbekrachtiging, stuur hoogte verstelb., voorstoel(en) elektr. verstelbaar, zij-airbags.

Bouwjaar:

04-1996

Km-stand:

80.182

Prijs:

€ 11.450

Is dit een vreemd bedrag voor een tien jaar oude 1.8?

En Eric (of iemand anders) heb je nog punten waarop ik onderuit zou kunnen gaan? Zijn er geen bekende slijtageplekken ofzo?

Link naar reactie
Waarom moet er nu weer zon antwoord gegeven worden.

Omdat het zo is. Als je een echte liefhebber bent/wordt dan krijg je gegarandeerd spijt van een viercylinder denk ik. Ik heb wel direct een zescylinder gekocht (2.2i) maar wil nu na 1,5 jaar naar een ///M. Misschien ben ik wel een extreem voorbeeld (echter zeker geen uitzondering) maar ik ben van mening dat het een goed advies is om direct voor de 2.8 te gaan, uiteraard voorzover het binnen het budget past. Overigens zal de gemiddelde 2.8 een stuk luxer zijn uitgevoerd dan de 1.8 of 1.9. De kilometerstand zal meestal wel wat hoger zijn maar voor een zo ver doorontwikkelde zescylinder is dat normaliter geen probleem. Ik koop liever een 2.8 met 120.000 km dan een 1.8 met 80.000 km.

EDIT Die prijs is zeker voor een BOVAG auto met garantie niet te hoog maar je zult altijd wel goedkopere vinden. Zoek ook eens op dit forum want dat is goedkoper en betrouwbaarder dan de meeste handelaren.

Link naar reactie

Hallo welkom hier :D

Bovenstaande ZZZ lijkt mij toch echt te duur ! Heb je er al is aan gedacht om hem wellicht uit Duitsland te halen aangezien ze daar toch aanzienlijk goedkoper zijn ?

Hoe dan ook mocht je voor een 4 cilinder gaan dan zou ik voor de 1.9 gaan ipv een 1.8 aangezien dit toch gewoon fijner rijdt en wat couranter is. Alles is natuurlijk afhankelijk van het budget dat je hebt en wilt uitgeven.....mocht je rond de 12k willen uitgeven dan is het wel raadzaam is in Duitsland te kijken aangezien je dan ook voor een face lift model kan kijken (vanaf eind 99).

Je kan natuurlijk ook kijken voor een Coupe B)

Link naar reactie
Omdat het zo is. Als je een echte liefhebber bent/wordt dan krijg je gegarandeerd spijt van een viercylinder denk ik. Ik heb wel direct een zescylinder gekocht (2.2i) maar wil nu na 1,5 jaar naar een ///M. Misschien ben ik wel een extreem voorbeeld (echter zeker geen uitzondering) maar ik denk dat het een goed advies is om direct voor de 2.8 te gaan, uiteraard voorzover het binnen het budget past. Overigens zal de gemiddelde 2.8 een stuk luxer zijn uitgevoerd dan de 1.8 of 1.9. De kilometerstand zal meestal wel wat hoger zijn maar voor een zo ver doorontwikkelde zescylinder is dat normaliter geen probleem. Ik koop liever een 2.8 met 120.000 km dan een 1.8 met 80.000 km.

Ik ben een echte liefhebber en gelukkig zit iedereen anders in elkaar.

maar alles heeft toch te maken met prijs en het gebruik denk ik.

Ik rij met veel plezier in de 1.9 en mis de pk`s niet.

Deze week een aantal dagen in een nieuwe boxster gereden maar de beleving is toch anders als in de z3, hij was zeker sneller en het geluid was erg gaaf maar ik kreeg geen cabrio gevoel. ik hoef dus ook geen 2.8 in de garage te hebben staan. Wat de km betreft geef ik je helemaal gelijk alleen zal de 2.8 een stuk duurder zijn.

Ik moet zeggen gebruik hem echt als bij auto voor zondag met leuk weer leuke dijkjes af te gaan.

als ik dagelijks moets rijden wilde ik ook een 2.8!!!

Ik vindt de prijs van 11.000 wel veel voor de auto.

gr eric

Link naar reactie
Ik ben een echte liefhebber en gelukkig zit iedereen anders in elkaar.

maar alles heeft toch te maken met prijs en het gebruik denk ik.

Ik rij met veel plezier in de 1.9 en mis de pk`s niet.

Deze week een aantal dagen in een nieuwe boxster gereden maar de beleving is toch anders als in de z3, hij was zeker sneller en het geluid was erg gaaf maar ik kreeg geen cabrio gevoel. ik hoef dus ook geen 2.8 in de garage te hebben staan. Wat de km betreft geef ik je helemaal gelijk alleen zal de 2.8 een stuk duurder zijn.

Ik moet zeggen gebruik hem echt als bij auto voor zondag met leuk weer leuke dijkjes af te gaan.

als ik dagelijks moets rijden wilde ik ook een 2.8!!!

Ik vindt de prijs van 11.000 wel veel voor de auto.

gr eric

sorry niet gezien dat het bovag was/is dus goede prijs

Link naar reactie
Hallo welkom hier :D

Hoe dan ook mocht je voor een 4 cilinder gaan dan zou ik voor de 1.9 gaan ipv een 1.8 aangezien dit toch gewoon fijner rijdt en wat couranter is. Alles is natuurlijk afhankelijk van het budget dat je hebt en wilt uitgeven.....mocht je rond de 12k willen uitgeven dan is het wel raadzaam is in Duitsland te kijken aangezien je dan ook voor een face lift model kan kijken (vanaf eind 99).

Je kan natuurlijk ook kijken voor een Coupe B)

Zelf hebben we ongeveer anderhalve maand geleden een 1.8 gekocht en de opmerking"ga dan voor een 1.9"vind ik niet correct daar de inhoud tussen een 1.8 en 1.9 zo weinig is dat zelfs de BMW dealer de 1.8 een 1.9 noemt. Delal niet te min.. de opmerking eerder gemaakt van, zorg dat er een airco in zit, is zeker op zijn plaats, zelfs als je "open" rijdt en stil staat in een file of stoplicht met de volle zon in je gelaat zal je de airco dankbaar zijn dat hij er is. De andere opmerking van kijk voor een facelift is ook terecht.. Na Mei 1999 heeft de Z3 'billen'gekregen en is iets breder geworden van achter wat hem een stoerder uiterlijk geeft. Alleen blauw met witte stoelen zal erg moeilijk worden. Kijk ook eens voor een individual.. deze speciale edities zijn zeer fraai. Kijk eens op www.BRMS.net die heeft een paar zeer mooie en zeer goede te koop staan, wel iets duurder maar je koopt veel kwaliteit. Suc6

Link naar reactie
Waarom moet er nu weer zon antwoord gegeven worden.

Ik rij zelf een 1.9 en vindt het helemaal top kom niet te kort en op een leuke bochtige weg raakt de 2.8 mij zeker niet kwijt.

Ik berijp dat het geluid van de 2.8 geweldig is en dit is dan ook het enige wat ik mis.

In aanschaf is de 1.8 of 1.9 een stuk goedkoper waardoor je vaak een auto koopt met minder km en meer specs voor minder geld.

Ik moet dus ook zeggen kopen en een ding er moet een airco in zitten nooit verwacht dat ik die zoveel zou gebruiken.

en koop een complete auto met alles zoals je hem zou willen anders wordt het toch sleutelen achteraf.

Suc6 met de aankoop.

Gr Eric

:D

Tsja, zo'n antwoord wordt gegeven omdat dat mijn mening is, het geluid van de 2.8 is werkelijk super, het vermogen is heerlijk, het koppel zorgt ervoor dat je ook heerlijk kunt touren zonder al te veel te hoeven schakelen, het is gewoon een absolute alleskunner.

Het aantal kilometers is niet echt een zorg van mij, deze motor is zo oerdegelijk dat je er rustig een paar ton op kan zetten.

Dat betekend dus niet dat je met een 1,8 geen plezier kunt hebben, nooit gezegd, ik denk alleen dat je meer plezier hebt met een 6 pitter als de 2,8.

Link naar reactie
Zelf hebben we ongeveer anderhalve maand geleden een 1.8 gekocht en de opmerking"ga dan voor een 1.9"vind ik niet correct daar de inhoud tussen een 1.8 en 1.9 zo weinig is dat zelfs de BMW dealer de 1.8 een 1.9 noemt. Delal niet te min.. de opmerking eerder gemaakt van, zorg dat er een airco in zit, is zeker op zijn plaats, zelfs als je "open" rijdt en stil staat in een file of stoplicht met de volle zon in je gelaat zal je de airco dankbaar zijn dat hij er is. De andere opmerking van kijk voor een facelift is ook terecht.. Na Mei 1999 heeft de Z3 'billen'gekregen en is iets breder geworden van achter wat hem een stoerder uiterlijk geeft. Alleen blauw met witte stoelen zal erg moeilijk worden. Kijk ook eens voor een individual.. deze speciale edities zijn zeer fraai. Kijk eens op www.BRMS.net die heeft een paar zeer mooie en zeer goede te koop staan, wel iets duurder maar je koopt veel kwaliteit. Suc6

Dus jij vindt 115PK of 140PK geen verschil :rolleyes: ... dit verschil is toch echt wel behoorlijk groot hoor..

Link naar reactie
. Kijk eens op www.BRMS.net die heeft een paar zeer mooie en zeer goede te koop staan, wel iets duurder maar je koopt veel kwaliteit. Suc6

Beetje overdreven, Alexander verkoopt de meeste auto's zo door zonder er ook maar iets aan te doen, garantie op papier NUL. Niet meer betrouwbaar als de gemiddelde particulier dus. Voor het zelfde geld koop je ook 6 pitters die minstens zo goed zijn.

:rolleyes:

Link naar reactie

Hallo,

Net nieuw hier dus heb misschien nog niet zoveel recht van spreken maar misschien dat ik onze insteek in de aanschaf van de Z3 kwijt mag?

ik....... eh... mijn vrouw en ik :rolleyes: hebben een maand geleden in Apeldoorn bij één of andere dealer een geïmporteerde Z3 gekocht die er uiterlijk gezien (bijna) perfect uit zag.... geen steenslagje te vinden (bijna) en geen ZICHTBAAR plekje roest waar dan ook. Onder de motorkap ook alles netjes, orginele schroeven dus geen schade gevalletje..... Met inruil zo'n 10 mille wat over het algemeen nu de gangbare prijs is voor een '97-er.

Voor ons maakte het ook niet uit dat dit een 1.8 was..... 1.9 was ook goed geweest, 2.8 leuk maar de wilde haren ben ik al enige tijd kwijt (figuurlijk, wel te verstaan). Uiteraard rijdt een 6 pitter sportiever en is meer vermogen leuk maar voor ons niet het belangrijkste.... the looks was het voor ons.

Ook extra's als electrisch dak, airco e.d. vond ik niet belangrijk, is natuurlijk ook afhankelijk van het budget maar voor ons is het een 2e auto voor erbij wat het anders maakt dan wanneer het de hoofd wagen wordt.....

Nadeel van weinig kilometers op de teller is dat hij lang heeft stilgestaan (voordeel is dat hij er zo goed uitziet) en stilstand betekent in ons geval dat we de afgelopen dagen nieuwe remschijven hebben laten installeren, de kap was niet meer mooi dus ook een nieuwe kap zit erop.... en zo zullen er nog wat dingen gedaan worden gaandeweg.

We hadden rekening gehouden met het feit dat er dingen vervangen moesten worden en voordeel daarvan is wel dat ik nu weet dat onze Z3 (naast er mooi uitzien) ook allerlei nieuwe dingen heeft waar ik voorlopig geen problemen meer mee hoef te verwachten..... Je weet wat er gedaan is c.q. vernieuwd is.....

Je kan er natuurlijk ook voor kiezen om een iets nieuwere te nemen en een duurdere die misschien beter onderhouden is maar dan nog heb je bv. 2e hands remschijven....

Denk wel dat het aan te raden is om, als je voor een kant en klaar GOEDE Z3 gaat, bij een gerenomeerd bedrijf te gaan kijken die ook garantie geeft e.d. En iemand meenemen met kennis van zaken die iets verder kan kijken dan alleen naar het uiterlijk is in dat geval misschien ook niet onverstandig... Die van ons moest nog een APK keuring en is daar doorheen gekomen met dus kromme en totaal verroeste remschijven, één handremkabel die rot en gebroken was etc.. etc.. dus dat zegt ook weinig.

Succes met het aanschaffen, eenmaal zo'n Beauty (Met Wielen) veranderd je leven..... ben 3 dagen van de leg geweest tot vanmorgen en we onze Beauty weer konden ophalen met nieuwe schijven.....

Groet:

Daan

Link naar reactie
Voor ons maakte het ook niet uit dat dit een 1.8 was..... 1.9 was ook goed geweest, 2.8 leuk maar de wilde haren ben ik al enige tijd kwijt (figuurlijk, wel te verstaan). Uiteraard rijdt een 6 pitter sportiever en is meer vermogen leuk maar voor ons niet het belangrijkste.... the looks was het voor ons.

Geef niets hoor, ben zelf al bezig aan mij 3e levensfase. Begon ook met een lief 1.8 en was er trots op, toch na 1 jaar al snel bekeken en een 3.0 gekocht. Wat denk je, kreeg daarmee ook mijn wilde haren weer terug :rolleyes:

Link naar reactie

Ik rij bijna dagelijks :rolleyes: met m'n zzz 1.9 facelift (2002) en heb daarbij, zeker in het Nederlandse verkeer, voldoende vermogen om vlot mee te komen. Alleen met de dikke diesels met veel PK's en een giga koppel wordt het moeilijker :thumbup: . Toch kijk ik wel voor een kleine 6 pitter 2.0 of 2.2 (om het verbruik in de hand te houden) omdat een auto van het type Z3 gewoon een 6 pitter hoort te hebben, de 1.8 of 1.9 hadden ze eigenlijk niet op de markt moeten brengen. :wave:

Link naar reactie
Zelf hebben we ongeveer anderhalve maand geleden een 1.8 gekocht en de opmerking"ga dan voor een 1.9"vind ik niet correct daar de inhoud tussen een 1.8 en 1.9 zo weinig is dat zelfs de BMW dealer de 1.8 een 1.9 noemt.

dit zegt meer over de (onkunde van de) dealer dan over de auto. Het verschil is zoals David al meldde, aanzienlijk. Nog even en een 3.0 en een 3.2 liggen dicht bij elkaar (90 PK ahum).

Persoonlijk vind ik vermogen een wezenlijk aspect van een fun car als de Z, dus heb je de mogelijkheid een 6 cylinder aan te schaffen, schroom niet. Als je een 4 cyl koopt, blijf dan maar weg bij ZZZ forumvrienden met een 6 cyl: een proefritje en je bent alsnog verkocht en dan overstappen gaat je alsnog (meer) geld kosten :rolleyes:

Link naar reactie
dit zegt meer over de (onkunde van de) dealer dan over de auto. Het verschil is zoals David al meldde, aanzienlijk. Nog even en een 3.0 en een 3.2 liggen dicht bij elkaar (90 PK ahum).

Persoonlijk vind ik vermogen een wezenlijk aspect van een fun car als de Z, dus heb je de mogelijkheid een 6 cylinder aan te schaffen, schroom niet. Als je een 4 cyl koopt, blijf dan maar weg bij ZZZ forumvrienden met een 6 cyl: een proefritje en je bent alsnog verkocht en dan overstappen gaat je alsnog (meer) geld kosten :rolleyes:

Het ligt toch een beetje aan het bouwjaar, de nieuwere 1.9 heeft 118 pk en de oudere 1.8 heeft 115 pk, alleen de oudere 1.9 (voor de facelift) heeft 16V en 140 pk

Link naar reactie

Ik zie dat de auto bij Polman staat.

Een erg goed bedrijf, BMW specialist met goede service en heel persoonlijk.

Wij (mijn vader) hebben er zelf een jaar of 5 terug een volledig gerestaureerde mercedes 220se cabriolet gekocht.

Gaan zo nu en dan ook kijken bij Wim wat hij heeft staan.

Heeft een grote collectie oldtimers en veel BMW's

alles wat hij heeft staan is in onberispelijke staan, alleen maar goed spul, zo zal dat ook weer zijn met deze ZzZ.

Dit is niet om de beste man de hemel in te prijzen of er reclame voor te maken, maar wij hebben er gewoon goede ervaringen mee.

De prijs vind ik inderdaad aan de hoge kant, maar natuurlijk is alles bespreekbaar.

Link naar reactie
Ga voor een :rolleyes: de rest is speelgoed :lipssealed: kom maar jongens :rolleyes:

:schater::schater: en het is nog waar ook.

Maar goed, even om op een aantal dingen in te gaan:

- Verschil tussen 1.8 en 1.9 is fors te noemen.

- Als het kan ga voor een 6 cilinder. Het gaat niet om de sprintjes of het racen maar het rijdt gewoon een stuk soepeler. Juist rustig rijdend met lage toeren merk je het verschil.

- Als je dan voor een 6 cilinder gaat ga voor de 2.8 (of meer uiteraard). Het verschil in verbruik met de 2.0 en de 2.2 is te verwaarlozen

- Orienteer je goed op wel of geen facelift. Persoonlijk vind ik de facelift .... ehhhh ....... een stuk minder mooi

- Opties? Probeer te gaan voor airco en stoelverwarming, hoewel het laatste gezien de autogeschiedenis niet echt noodzakelijk lijkt. Oh ja, en lederen bekleding.

Ik ben met een 2.8 begonnen omdat ik per sé een 6 cilinder wilde na het rijden in een 1.9. Na anderhalf jaar besmet met het :thumbup: -virus en deze dus na 2 jaar gekocht.

Link naar reactie
Hallo,

ik....... eh... mijn vrouw en ik :lipssealed: hebben een maand geleden in Apeldoorn bij één of andere dealer een geïmporteerde Z3 gekocht die er uiterlijk gezien (bijna) perfect uit zag.... geen steenslagje te vinden (bijna) en geen ZICHTBAAR plekje roest waar dan ook. Onder de motorkap ook alles netjes, orginele schroeven dus geen schade gevalletje..... Met inruil zo'n 10 mille wat over het algemeen nu de gangbare prijs is voor een '97-er.

Voor ons maakte het ook niet uit dat dit een 1.8 was..... 1.9 was ook goed geweest, 2.8 leuk maar de wilde haren ben ik al enige tijd kwijt (figuurlijk, wel te verstaan). Uiteraard rijdt een 6 pitter sportiever en is meer vermogen leuk maar voor ons niet het belangrijkste.... the looks was het voor ons.

Ook extra's als electrisch dak, airco e.d. vond ik niet belangrijk, is natuurlijk ook afhankelijk van het budget maar voor ons is het een 2e auto voor erbij wat het anders maakt dan wanneer het de hoofd wagen wordt.....

Nadeel van weinig kilometers op de teller is dat hij lang heeft stilgestaan (voordeel is dat hij er zo goed uitziet) en stilstand betekent in ons geval dat we de afgelopen dagen nieuwe remschijven hebben laten installeren, de kap was niet meer mooi dus ook een nieuwe kap zit erop.... en zo zullen er nog wat dingen gedaan worden gaandeweg.

We hadden rekening gehouden met het feit dat er dingen vervangen moesten worden en voordeel daarvan is wel dat ik nu weet dat onze Z3 (naast er mooi uitzien) ook allerlei nieuwe dingen heeft waar ik voorlopig geen problemen meer mee hoef te verwachten..... Je weet wat er gedaan is c.q. vernieuwd is.....

Je kan er natuurlijk ook voor kiezen om een iets nieuwere te nemen en een duurdere die misschien beter onderhouden is maar dan nog heb je bv. 2e hands remschijven....

Dag Didimon,

Je hebt in ieder geval al meer recht van spreken dan ik, want ik ben nog niet eens 24uur geregistreerd :thumbup:

Bedankt voor je uitgebreide reactie. Jouw verhaal klinkt een beetje zoals het er bij ons aan toegaat. (vooral die passage over: "ik... eh... mijn vrouw en ik :rolleyes:"

Wat je zegt zit inderdaad wel wat in, over lang stilstaan enzo.

In de berichten zie ik een aantal mensen die zeggen dat 11k erg veel is voor een 96er, maar ik zie ook mensen die zeggen dat de prijs meevalt.

Hallo welkom hier :rolleyes:

Bovenstaande ZZZ lijkt mij toch echt te duur ! Heb je er al is aan gedacht om hem wellicht uit Duitsland te halen aangezien ze daar toch aanzienlijk goedkoper zijn ?

Hoe dan ook mocht je voor een 4 cilinder gaan dan zou ik voor de 1.9 gaan ipv een 1.8 aangezien dit toch gewoon fijner rijdt en wat couranter is. Alles is natuurlijk afhankelijk van het budget dat je hebt en wilt uitgeven.....mocht je rond de 12k willen uitgeven dan is het wel raadzaam is in Duitsland te kijken aangezien je dan ook voor een face lift model kan kijken (vanaf eind 99).

Je kan natuurlijk ook kijken voor een Coupe :ph34r:

Hey David Z3!

Hoezo te duur dan? Waar klopt de combinatie niet? Wat verwacht je voor 11.000? Of andersom, wat voor prijs verwacht je van de specs zoals ze in mijn openingspost staan?

Voor de anderen die gereageerd hebben op de kleine motor die erin zit;

Mijn pa wil alleen maar toeren. Hij is iets voorbij de 55 maar heeft nog een aardige bos haar. Hij wilt die haren graag houden en niet eraf laten blazen door het vermogen van een 2.8 :m:

Hij zoekt echt alleen een good-looking. Alle gesprekken over het aantal cylinders en de inhoud ervan maken niet zoveel indruk van hem.

(noot: bij mij wel (:P) dus als een liefhebber een briljante Z3 heeft die heerlijk onderhouden is, met een prachtig interieur, een dikke motor én 11.000, laat het weten! :D)

Ik zie dat de auto bij Polman staat.

Een erg goed bedrijf, BMW specialist met goede service en heel persoonlijk.

Wij (mijn vader) hebben er zelf een jaar of 5 terug een volledig gerestaureerde mercedes 220se cabriolet gekocht.

Gaan zo nu en dan ook kijken bij Wim wat hij heeft staan.

Heeft een grote collectie oldtimers en veel BMW's

alles wat hij heeft staan is in onberispelijke staan, alleen maar goed spul, zo zal dat ook weer zijn met deze ZzZ.

Dit is niet om de beste man de hemel in te prijzen of er reclame voor te maken, maar wij hebben er gewoon goede ervaringen mee.

De prijs vind ik inderdaad aan de hoge kant, maar natuurlijk is alles bespreekbaar.

Dankjewel Maik!!

Daar hebben we wat aan! Echt bedankt!

Dat hij oldtimers had staan had ik al gezien op de website. Heel gevaarlijk, want mijn pa heeft een onmetelijke zwak voor klassiekers. Ik ben bang dat we nog láng bij deze dealer rondlopen ;)

- Als het kan ga voor een 6 cilinder. Het gaat niet om de sprintjes of het racen maar het rijdt gewoon een stuk soepeler. Juist rustig rijdend met lage toeren merk je het verschil.

- Als je dan voor een 6 cilinder gaat ga voor de 2.8 (of meer uiteraard). Het verschil in verbruik met de 2.0 en de 2.2 is te verwaarlozen

- Orienteer je goed op wel of geen facelift. Persoonlijk vind ik de facelift .... ehhhh ....... een stuk minder mooi

- Opties? Probeer te gaan voor airco en stoelverwarming, hoewel het laatste gezien de autogeschiedenis niet echt noodzakelijk lijkt. Oh ja, en lederen bekleding.

Hey Edwin, jij ook bedankt voor je reactie.

Dus het rijdt soepeler. Dat is wat we zoeken. Juist ook lage toeren gaan benut worden denk ik. Mijn pa rijdt graag op een mooie zondagochtend even naar de dijk om daar daar de lucht op te snuiven en weer weg te rijden met de zon in de rug, die verder opkomt... Voel je 'm? Bij dat beeld hoor je geen hoge toeren ;)

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.