Ga naar inhoud

Landen waar je geen Z-serie tegenkomt


Ralf

Aanbevolen berichten

Zo af en toe gaan moderators en forumleden naar verre bestemmingen.

Sommige geven vooraf aan dat ze hun ZZZ(Z) zullen gaan missen, anderen beloven verslag te doen van hun Z-ervaringen abroad (we zagen VS, Costa Brava, Noorwegen etc) en weer anderen brengen ons enkel op de hoogte dat ze er een paar daagjes lekker tussen uit zijn. Leuk!

Wij zijn dik twee weken op reis geweest en ik wist dat in de ZZZ zou gaan missen :wave: en twee weken lang hard zou moeten zoeken naar een roadster of een QP. B)

Nu weer thuis, al weer lekker getoerd en de balans na twee weken Cuba:

Welgeteld EEN BMW, een 535i e60, met ambassade kenteken......

Het land is fantastisch ! De mensen helaas te arm en trainingspakken zijn er nog in de mode :blink:

Een kleine fotografische impressie van Cubaanse automobielen:

1010img2779qx6.jpg

Stationcar en limo

0709img2651wy1.jpg

Bussen waar Arriva in Noord Brabant een voorbeeld aan kan nemen, compleet met oude NL lijnnummers

0509img2594ix0.jpg

Trinidad wheelz

1010img2806ia4.jpg

1010img2813hs9.jpg

Havana

0509img2554cr9.jpg

Full-service Raststaette zonder V-Power

0909img1594vf4.jpg

Link naar reactie
  • Reacties 23
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ik sprak toevallig 2 weken geleden iemand die net in Cuba was geweest, zijn verhaal komt helemaal overeen met jou foto's. Zal ze m'n vader zo eens laten zien, die vind dat helemaal prachtig. Staan hier nog een aantal van die Amerikaanse sloepen in de garage (Auburn, Buick)

Hele mooie foto's, moet een hele ervaring zijn! B)

om de topic naam eer aan te doen:

In Egypte hoefde je ook niet te rekenen op een ZZZ

Deze stond (al een aantal jaren) geparkeerd in de hoofdstraat van Hurghada:

egypte13pm6.jpg

hurghadarq0.jpg

In China was uiteraard ook geen Z te bekennen:

dsc00049sp2.jpg

In HongKong daarentegen barst het van de dure auto's. :wave:

Auto rijden is daar alleen weggelegd voor de allerrijkste.

Een ZzZ is hier dan ook te min :blink: , meen dat ik er wel enkele ben tegengekomen.

Geloof dat er bovenop de aanschafprijs van de auto 300% belasting komt.

In hong kong auto's zoeken met een cilinderindhoud kleiner dan 3,5 liter is een kunst, het meeste wat je ziet rijden begint bij 5 liter.

Hong Kong:

china55cv6.jpg

china58cs2.jpg

dsc00070ll0.jpg

Mijn foto reportage van HongKong bestaat voor 80% uit auto's, de rest zal ik jullie maar besparen.... B)

Link naar reactie
Suriname denk ik. Ik ben in december daar en zal er zeker op letten...

Ben benieuwd, zien we -_- 's van het typische Surinaame 'autobeeld' op termijn ? :hypocritesmiley:

Link naar reactie
Ben benieuwd, zien we -_- 's van het typische Surinaame 'autobeeld' op termijn ? :hypocritesmiley:

vergis je niet in swietie sranang!

ok je ziet er geen zzz,maar wel sl 500's ,skylines,porsche's,moderne amerikanen

t is niet echt een cabrio land,de zon is te intens en sloopt je lak en interieur.

suriname is een beetje rusland, de minder bedeelde rijdt in een oud gebakje die met plakband en touw levend word gehouden.

voor de gewone man in de straat is er de japanse auto met de japanse benaming er nog op en het stuur a/d rechterkant.

Suriname is namelijk links verkeer.

De brandweer,ambulance,vuilophaaldiensten rijden in onze afdankertjes soms zelfs nog gewoon met de belettering erop da's wel leuk .

De rijken rijden,vliegen,varen in al het mooiste wat je maar kunt bedenken dat importeren ze zelf.....

t beste vervoer is een pick up/jeep ,stevig onderstel want de meeste wegen zijn in slechte staat.

Link naar reactie

Ik zag laatst foto's uit Cuba van een collega van me.

Er rijden daar dus oude bussen uit NL rond, met nog steeds de orginele bestemming (Nieuwegein, wijk bij duustede) op de voorkant B)

De auto's die daar nu nog in het bezit mogen zijn van het volk, zijn die auto's die op het moment dat Castro de macht kreeg daar in het land waren.. Mooi he dat communisme :D

Link naar reactie
...Er rijden daar dus oude bussen uit NL rond, met nog steeds de orginele bestemming (Nieuwegein, wijk bij duustede) op de voorkant :wave:

De auto's die daar nu nog in het bezit mogen zijn van het volk, zijn die auto's die op het moment dat Castro de macht kreeg daar in het land waren.. Mooi he dat communisme B)

Het merendeel van de bussen heeft zelfs nog de Nederlandse kentekenplaten bevestigd. Daaronder schroeven ze de Cubaanse platen ;-)

Ook vrachtauto's vinden hun weg naar Cuba, zo zagen we er een van de fa. Griffioen uit Eemnes.

De bus op de foto, lijn 013, vertrok al snel richting Hoedenskerke, Zeeland.

Een gids vertelde dat transport een van de grootste problemen is in het land. Liften is noodzaak. Mensen die een auto van de overheid ter beschikking staat, worden bij controleposten staande gehouden en krijgen reizigers toegewezen. Het bezit van een eigen auto (vaak zoals M@rc ook schrijft reeds in bezit voor de revolutie) word soms gedoogd. Omdat deze mensen een auto MOGEN rijden van de staat, moeten ook zij hun auto ter beschikking stellen aan reizende landgenoten.

We spraken een Cubaan van middelbare leeftijd die circa 40 km van zee af woonde. Hij had echter nog nooit het strand met eigen ogen gezien, gewoonweg omdat hij er niet kon komen.... Zo kan ik nog wel even doorgaan. Maar het land is absoluut de moeite waard, ga snel nu de trainingspakken koning nog in leven is of althans nog aan de macht lijkt te zijn.

Dames en heren, we kampen hier op het forum allen met een luxeprobleem. Niet erg en tevens vaak leuk, maar in een land als Cuba besef je dat wel weer eens.... :D

Link naar reactie
Het merendeel van de bussen heeft zelfs nog de Nederlandse kentekenplaten bevestigd. Daaronder schroeven ze de Cubaanse platen ;-)

Ook vrachtauto's vinden hun weg naar Cuba, zo zagen we er een van de fa. Griffioen uit Eemnes.

De bus op de foto, lijn 013, vertrok al snel richting Hoedenskerke, Zeeland.

Een gids vertelde dat transport een van de grootste problemen is in het land. Liften is noodzaak. Mensen die een auto van de overheid ter beschikking staat, worden bij controleposten staande gehouden en krijgen reizigers toegewezen. Het bezit van een eigen auto (vaak zoals M@rc ook schrijft reeds in bezit voor de revolutie) word soms gedoogd. Omdat deze mensen een auto MOGEN rijden van de staat, moeten ook zij hun auto ter beschikking stellen aan reizende landgenoten.

We spraken een Cubaan van middelbare leeftijd die circa 40 km van zee af woonde. Hij had echter nog nooit het strand met eigen ogen gezien, gewoonweg omdat hij er niet kon komen.... Zo kan ik nog wel even doorgaan. Maar het land is absoluut de moeite waard, ga snel nu de trainingspakken koning nog in leven is of althans nog aan de macht lijkt te zijn.

Dames en heren, we kampen hier op het forum allen met een luxeprobleem. Niet erg en tevens vaak leuk, maar in een land als Cuba besef je dat wel weer eens.... :rolleyes:

We gaan in november naar Afrika, denk dat we daar ook de nodige armoede zullen zien, ik ben benieuwd wat voor indruk dat op me zal achterlaten. Een Z3 daar tegenkomen (misschien nog in Kaapstad) lijkt me heel erg sterk.. Zimbabwe waar we ook heen gaan heeft het hoogste inflatiecijfer van de wereld op dit moment, er ligt daar niets meer in de winkels.

Link naar reactie
Dan doe ik ook maar even mee. Bijgaand een paar foto's welke ik afgelopen zomer (voor zover we die hebben gehad) in Frankrijk rondom de regio Avignon heb genomen. Staan volgens mij wel een paar bijzondere auto's tussen. Helaas geen ZZZ ;)

Sfeervol, (vooral die roest op die Renault :schater: ). Smullen. :thumbsup:

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.