Ga naar inhoud

Mistlampen voor?

Hansje

Aanbevolen berichten

hallo,

Ik heb sinds kort een bmw Z3 1.8 gekocht uit 1997 (rood) maar nu wil het zijn dat ik me mistlampen voor niet kan inschakelen? Onder het stuur zit wel de knop voor achter maar er mist ene knopje naasr voor voor volgens mij? het is namelijk gewoon een plat vlakje rechts naast achter.. Dus ik krijg me "spots" (die plate onder je normale lampen) in me bumper niet aan. Weet iemand hoe dat kan en hoe ik het zou kunnen maken? of evt ergens onderdelen kan aanvragen?

Is de afschermcover van de linnen cap trouwens vereist als je cabrio rijd? of is dat meer een nuttelose extra? het is namelijk best een lomp ding omaltijd maar mee te nemen..

bedankt,

Hans

Link naar reactie

Zou het niet zo kunnen zijn, dat de vorige eigenaar de mistlampen aan voorzijde louter voor de "looks" heeft geplaatst?

Bovendien, wat moet je met brandende mistlampen?

Het is:

1. illegaal om ze aan te zetten (behalve bij minder dan 50 mtr zicht)

2. voor Sjonnie's die ze laten branden om te laten zien dat ze mistlampen hebben

3. ca. 0,0002 keer per jaar is het dermate mistig dat je ze mag inschakelen

Een Persenning ("afschermcover") is niet verplicht in NL, ziet er wel fraai uit!

Ps. ik ben altijd heel lief tegen nieuwkomers, maar een aantal zullen het op prijs stellen wanneer je jezelf even voorstelt in de daarvoor bestemde afdeling.

Link naar reactie

ah, maar toch vind ik het raar dat de knop er niet is maar de lampen er wel zitten.. en dat wil ik dus weten waarom er geen knop zit.

Ik wist niet eens dat er een speciale topic is om voor te stellen, heb niet veel tijd om te internetten hier (zit op een marine fregat en en ben atm aan het varen). en iedereen wil internetten en doen dus heb geen tijd om het hele forum uit te zoeken gelijk. maar nu ik het weet zal ik het later even doen. :thumbup:

Link naar reactie

Uitleg:

Jouw Z3 is af fabriek niet geleverd met mistlampen ... dus GEEN schakelaar.

De vorige eigenaar heeft de mistlampen erin gezet. (voor de looks)

Wat krijg je dan???

Juistem, een Z3 met mistlampen, zonder schakelaar. Raar he?

Link naar reactie
Martin, er is er hier maar één die uiterst kritisch en vooral verveeld doet. :thumbup:

Maar ben je aardig voor een nieuw lid, nu? Nee.

Geef toe, ik begon aardig! :schater:

Link naar reactie
Het is:

1. illegaal om ze aan te zetten (behalve bij minder dan 50 mtr zicht)

Voor de mistlichten aan de voorzijde is dat het geval bij dichte mist - dus met een zicht van minder dan 200 meter -, hevige sneeuwval of zware regenbuien. Ze mogen dus niet worden gebruikt bij mist met een zicht van bijvoorbeeld 700 meter, bij "motregen" of hier en daar een sneeuwvlok

wel ff juiste info geven :thumbup:

Link naar reactie
  • 2 jaren later...

mijn vraag is nou .Mag je dan zo door de APK?

Uitleg:

Jouw Z3 is af fabriek niet geleverd met mistlampen ... dus GEEN schakelaar.

De vorige eigenaar heeft de mistlampen erin gezet. (voor de looks)

Wat krijg je dan???

Juistem, een Z3 met mistlampen, zonder schakelaar. Raar he?

Link naar reactie
  • 1 maand later...

Hallo luitjes,

Ook ik heb geen mistlampen aan de voorzijde, maar wil ze er dus wel in hebben (zitten er dus af fabriek niet in, is dus een optie), ben deze week bij de mijn BMW dealer geweest en heb daar wat info gekregen. :wave:

De bedrading voor de mistlampen voor zit er nog niet in, deze kabelset (compleet) is leverbaar (onderdeel nummer: 61 12 9 405 813) met een prijs van € 40,38 incl. btw, het Kontakt Mistlamp/Mistachterlicht (schakelaar voor in het dashboard ) (onderdeel nummer: 61 31 6 901 957) met een prijs van € 32,95 is ook leverbaar.

Ook heb ik de handleiding gekregen om het e.e.a. te monteren en de kabelset aan te brengen, ga dat nu binnenkort dan ook maar doen.

P.s. een setje originele mistlampen kost bij de dealer € 144,63 (is mij alleen nog niet duidelijk of daar ook de kleine afdekplaten bijzitten??) (onderdeel nummer : 63 17 0 009 207).

Ik zie op het internet ook mistlampen staan voor +/- tussen de € 35,- en € 55,-, kan iemand mij misschien vertellen of deze goed zijn, ik wil geen rotzooi op mij Ztje, dan maar wat meer uitgeven,( maar als dat niet nodig !!!)

Misschien heeft iemand hier al wat ervaring mee ??? :D

Link naar reactie

He Ron,

Ik ben vandaag even aan het poetsen geweest en dacht ik haal even de blind kapjes van de mistlampen er af, en wat blijkt, zit de complete bedrading er al is incl. de zekeringen, alleen nog de schakelaar en de lampen aanschaffen en klaar is kees, (binnenkort maar eff bestellen)

Blijkt mijn Ztje af fabriek de optie van complete accessoires bekabeling te hebben meegekregen :thumbup: scheelt weer een hoop duiten en flink wat tijd om het aan te leggen

Link naar reactie

Nee, dat leek mij ook al niet het leukste klusje, de hele verdeelkast moest los gehaald worden ( ik had de installatie beschrijving al van de dealer gekregen), had daarom al zoiets van komt later wel, nu niet meer dus.

Grt Theo

Link naar reactie
  • 11 jaren later...
  • Administrator

Erwin, Ik zou Theo (@De Beertjes) even een PM sturen als ik jou was. Theo is al even niet meer online geweest. En ik zou ook even een voorsteltopic openen in de Members Gallery; dat vergroot de hulpbereidheid van de meeste members doorgaans wat. up:

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in