Ga naar inhoud

Carver One

Fabian

Aanbevolen berichten

vandaag 200km in een Carver One gestuurd, knal oranje.

Ik kan maar 1 ding zeggen: DE overtreffende trap van autorijden. GE-WEL-DIG! :!: 8)

Vriend en collega van me had hem voor dit weekend geregeld via de importeur in Heereveen. We hadden een tourrit met het werk vandaag, en het is altijd zaak dat iedereen met een zo speciaal mogelijk voertuig aan komt zetten. Alles was er, auto's uit 1920, hypermoderne cabrio's , motoren, Porkers, Ferrari's, TVR's, geweldig.

Maar de Carver One steelt de show. Het is op dit moment de enige in NL van de serie gebouwde One. Iedereen kijkt je aan, iedereen heeft een glimlach op zn gezicht, iedereen kijkt je na, het veroorzaakt bijna ongelukken gewoon. Carver brings joy to the world! ;)

Het rijden is echt geweldig. Eerst heb ik achterin plaatsgenomen, ERG krap, dat hou je niet langer als een uur vol. Dan zijn je darmen afgekneld, slaapt je kont en je benen, maar het is het waard. De eerste bocht weet je niet wat je overkomt, je begint gewoon keihard te lachen :D

Motortje is een 660cc 4-cilinder turbo met 68pk. Snel genoeg, lekker gretig voor de 660kg die hij voort moet slepen. 8 sec aan de 100, top van 185 ofzo. Pakt lekker op met de turbo. Meer is niet nodig, het past de Carver gewoon.

Daarna zelf rijden. En ja, dat moet je echt ff leren :D Het stuursysteem en kantelsysteem is echt ingenieus. Afhankelijk van de snelheid waarmee je aan het stuur draait en de hoek waarin je het stuur draait neemt hij de bocht. Ook de stand van het gas bepaald hoe scherp je de bocht neemt. Het heeft echt even gewenning nodig voordat je dat vloeiend en goed doet. Maar OW OW, als je dat eenmaal doorhebt....een ultieme bochtenridder. Wat een fantastisch gevoel als je een bocht aansnijdt, dat ding helemaal schuin hangt. Je hebt zin om je knie ff uit te steken :m: Het lekkerste zijn nog wel de opeenvolgende bochten, links, rechts, links, het gaat ZO vloeiend. Het systeem werkt echt TOP!

Voor mij DE overtreffende trap van autorijden. Had ik nu die 45K Euro, dan kwam er een. Meteen!

We kwamen in Oisterwijk nog langs een duur autobedrijf waar een feestje was, stonden Ferarri's, nieuwe M3 in de showroom, tig Fiatjes 500 (leuke auto trouwens!), maar de Carver stal de show :m:

Dit was hem:

c214748364825082007134041_1.jpg

Link naar reactie
  • Reacties 16
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Voor mij DE overtreffende trap van autorijden. Had ik nu die 45K Euro, dan kwam er een. Meteen!

g-e-w-e-l-d-i-g! er is naar ik me kan herinneren ook een top gear filmpje waar Hamster de Carver de hemel inprijst. Kwalificeert dit qua rijbewijs nu als motor of als auto? :lol:

Link naar reactie
g-e-w-e-l-d-i-g! er is naar ik me kan herinneren ook een top gear filmpje waar Hamster de Carver de hemel inprijst. Kwalificeert dit qua rijbewijs nu als motor of als auto? :lol:

Dat is dit filmpje:

http://www.youtube.com/watch?v=g12_fhrHDSw

Het is gewoon een auto,dus met autorijbewijs mag je erin sturen.

Link naar reactie

Dat ding was van een kennis van mijn pa (een campinghouder in N.wijkerhout), is een keer helemaal kort gereden!!!

Link naar reactie

Leuk speeltje, echt iets voor erbij... Vooral die Atom, die heb ik al eens op een trackday gezien, dat gaat echt hard.

Die Scarver lijkt me meer iets voor iemand die al motorrij ervaring heeft (ikke niet).

Nu mijn vrouw nog effe uitleggen dat ik er nog een vierde auto bij wil voor "effe" op circuit te gaan rijden :thumbup:

Link naar reactie
vandaag 200km in een Carver One gestuurd, knal oranje.

En ik heb je dan zien rijden...

Breda richting de Moerdijk (als ik me niet vergis...)

Het was zeker gewoon gevaarlij om je heen... Iedereen moest even kijken.

(Ikzelf trouwens ook... <_< )

Vooral mijn zoontje en mijn dochter vonden hem mooi, die snapten er niets van !!

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in