Ga naar inhoud

2.0 versus 2.8


Aanbevolen berichten

Dilemma. Ik kom er niet uit. Ik sta op het punt om een andere ZZZ te kopen: Een Z3 2.0 met slechts 70.000 km op de teller of een Z3 2.8 met 125.000 kilometer op de teller. De 2.8 is het pre face lift model (1997). De 2.0 is facelift model uit 2000.

Beide hebben een mooie zes cylinder :thumbup: moter.

Nu reageren de meeste direct op emotie (doe ik ook :) ) en gaan dan voor de 2.8. Is dit echter ook de meest verstandige en beste keuze. Is het verschil tussen een 2.0 en een 2.8 enorm? Zit er naast prestatie bijvoorbeeld een groot verschil in geluid?

Ik heb uiteraard al veel gelezen over beide uitvoeringen maar ben voor nu even specifiek benieuwd naar jullie meningen

Link naar reactie
  • Reacties 26
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Heb zelf de 2 liter gehad, en heb deze destijds aangeschaft omdat ik het facelift model wilde hebben en in ieder geval een 6 cilinder, het geluid is nagenoeg gelijk echter met een 2.8 gaat alles een stukje sneller zeker naar de top.

Ik denk persoonlijk dat je moet voor jezelf moet overwegen of je graag sneller wilt of een nieuwer type, de 2.0 kan prima meekomen maar je moet hem iets meer op toeren houden dan een 2.8.

Wanneer je aan brandstofverbruik denkt doet een 2.0 gemiddeld 1 op 10 (was in mijn geval) ik denk dat verbruik ongeveer gelijk is.

Daar komt nog bij dat ze ook 3 bouwjaren verschillen voor hetzelfde geld.

André

Link naar reactie

Keuzes, keuzes, keuzes... We weten donders goed hoe je je voelt. :thumbup:

Maar je noemt alleen de motor, bouwjaar en kms.

Is de onderhoudshistorie bekend bij de verkopende partij? Zijn dat dealers, handelaren of particulieren? (ivm garantie)

Welke unieke opties hebben ze?

Velgen / kleur / leder / sportstoelen / audio... dat soort dingen.

Zonder deze info zou mijn voorkeur naar de jongere 2.0i gaan;

iets goedkoper in gebruik, ook geweldig mooi geluid, voldoende vermogen voor het hedendaagse verkeer (zeker met kap neer).

:)

Link naar reactie

Ik zou voor de 2.8 gaan heb je meteen de goeie voorbumper :) qua model vind ik de 2.8 een stuk stoerder t.o.v. de facelift die ik persoonlijk wat vrouwlijker vind (ook niets mis mee overigens) en voordat iedereen met een facelift nou met kromme tenen in zijn schoenen zit :schater: het is mijn persoonlijke mening :thumbup:

Link naar reactie
Ik zou voor de 2.8 gaan heb je meteen de goeie voorbumper ;) qua model vind ik de 2.8 een stuk stoerder t.o.v. de facelift die ik persoonlijk wat vrouwlijker vind (ook niets mis mee overigens) en voordat iedereen met een facelift nou met kromme tenen in zijn schoenen zit :schater: het is mijn persoonlijke mening :thumbup:

lastige afweging, leuk dat je deze met ons deelt ;) . Bij de som bouwjaar, km stand en motorisering (en ervan uitgaande dat onderhoudshistorie bij beiden beschikbaar is en dat opties enigszins vergelijkbaar zijn) zou rationeel gezien, de wijzer uitslaan naar de 2.0. Echter, een auto als de ZZZ koop je IMHO niet met je verstand maar met het hart. The engine is more than half the fun... oftewel, de motor die in je ZZZ ligt, bepaalt voor mij absoluut de beleving en het plezier. Start je machine, voel de power van trappelende PK's die uitgelaten willen worden. Lekkerrr. Die belevenis lijkt me met de 2.8 sterker dan bij de 2.0. Ik vind de ZZZ er met de facelift niet mooier op geworden, de pre-facelift oogt m.i. stoerder. Dus... zou voor de 2.8 gaan!

De afweging ligt met name in wat voor ZZZ-er je zelf bent... een genieter die van tijd tot tijd, het rechterpedaal vol intrapt en geniet van een schop in je rug en de brullende ZZZ of eentje, die meer rustig met het verkeer meetoert, zonder uitspatting lekker rondstuurt. Als je beiden in je verenigt kan ik me voorstellen dat je het moeilijk hebt op dit moment :)

Succes!

PS lees nu dat de 2.8 style 42 17" heeft... maakt de keuze alleen maar makkelijker toch?

aangepast door MdV
Link naar reactie
Ik zou voor de 2.8 gaan heb je meteen de goeie voorbumper ;) qua model vind ik de 2.8 een stuk stoerder t.o.v. de facelift die ik persoonlijk wat vrouwlijker vind (ook niets mis mee overigens) en voordat iedereen met een facelift nou met kromme tenen in zijn schoenen zit :schater: het is mijn persoonlijke mening :)

Doorgaans stel ik jouw mening zeer op prijs Roger maar nu lul je uit je nek. Of solliciteer jij nu naar een facelift ;)

Overigens zou ik kiezen voor een zwarte 2.2 met Walnuss interieur en slechts 39.000 km :thumbup:

Link naar reactie
Doorgaans stel ik jouw mening zeer op prijs Roger maar nu lul je uit je nek. Of solliciteer jij nu naar een facelift :)

Overigens zou ik kiezen voor een zwarte 2.2 met Walnuss interieur en slechts 39.000 km :thumbup:

2.2 is toch een vier cylinder?

Het blijft moeilijk. PK's vind ik toch ook wel belangrijk. Ik heb indertijd te snel een 1.8 gekocht. Ik heb hier enorm van enoten maar ja....als je dan eenmaal er in gaat verdiepen en et virus echt te pakken krijgt...dan verlang je och wel naar zes cylinders....

Maar ja vraag blijft welke: 2.0 of 2.8...

Link naar reactie
2.2 is toch een vier cylinder?

voordat Frank uit zn stekker gaat :thumbup:

nee de 2.2 is een prachtige 6-cyl M54 motor. Sterker nog, vind de ZZZ die hij te koop heeft staan een van de mooiste van het forum (walnuss... lekker nootje)

Link naar reactie

Ik heb een 2.0 gehad (de gele) en rijd nu een 2.8 QPen kan je zeggen dat het verschil toch wel behoorlijk groot is...zeker qua power...maar ook qua rijden vind ik de 2.8 gewoon velen malen prettiger als de 2.0 ...je merkt gewoon dat de 2.0 echt de instapper van de 6cil. is...

Qua verbruik zit er bijna geen verschil tussen beiden motoren...ik denk zelfs dat mijn 2.8 iets zuiniger is als de 2.0 die ik had (logisch natuurlijk aangezien de 2.8 gewoon makkelijker het gewicht van de ZZZ in beweging zet)

Ik zou dus voor een 2.8 gaan als ik jou was.....komt bij dat de hunkering naar meer vermogen altijd zal blijven...vandaar dat ik mijn 2.8 nu ook verruil voor een M&M :thumbup:

Succes in ieder geval met je keuze !!

Je kan natuurlijk ook voor een 2.8QP gaan :)

Link naar reactie
Doorgaans stel ik jouw mening zeer op prijs Roger maar nu lul je uit je nek. Of solliciteer jij nu naar een facelift ;)

Overigens zou ik kiezen voor een zwarte 2.2 met Walnuss interieur en slechts 39.000 km :thumbup:

Zo ene staat hier op het forum te koop inderdaad erg fraai, gewoon een mailtje sturen en niet meer reageren is die gozer gewent :schater:
Link naar reactie

Ik persoonlijk vind de facelift vele malen mooier, dan de pre facelift.

De 2.0 6cilinder vind ik verre van traag en ook geschikt voor sportief rijgedrag.

Het verlangen naar meer vermogen houdt je altijd.

Verschil tussen 2.0 en 2.8 kan ik niet aangeven, aangezien ik nooit een 2.8 heb gereden.

plaats eens een fototje van beide ZZZ'jes.

Link naar reactie

Woudsend - Houten: 1½ uur rijden...

Als je het er een keer voor over hebt, kom gerust ff proberen in mijn 2.8 '98.

Zwart, Rood/zwart sportstoelen en M-onderstel :thumbup:.

1 ding, mijne is ge-chip-tuned en heeft een Eisenmann uitlaat dus is niet meer volledig standaard ;)

Ben destijds gevallen voor z'n looks, lekker breed kontje en super mooi, dat rood/zwart met chroom-pakket. Nu, 1 jaar later, ben ik nog steeds verliefd op de Z en kan nog heerlijk genieten van de kriebels in m'n buik bij het heerlijk hard optrekken (vooral als er zo'n gepimpte VW Golf denkt dat ie mij eruit kan trekken <_<).

O, Rob heeft er ook zo een... :thumbup:

Link naar reactie

Als je centen belangrijk vindt, kies de 2.0.

Als fun belangrijker vindt, kies de 2.8.

Heb ook een 2.8 gehad met dezelfde km-stand, man wat een fun zo'n zes cylinder in zo'n licht karretje.

Als je nog steeds twijfelt, gewoon in beide auto's een proefrit maken, daarna weet je precies wat je wilt.

Ik zou het wel weten. Zes cylinders!!! (persoonlijke voorkeur, is geen oordeel over 4 cylinders!!!)

Link naar reactie

Ook wanneer je de auto vooral voor tourritten gebruikt is het koppel wel van belang voor makkelijk en soepel rijden. De 2.0 (190 nm) is niet zoveel sterker dan de 1.8 (168 nm). De 2.8 (275 nm) is wel een stuk sterker. Voor een goede vergelijking kan je denk ik het beste een proefrit maken.

Link naar reactie
Gefeliciteerd Patrick, en meteen de juiste keuze gemaakt ;)
Inderdaad een mooie keus bij jou twijfel.

Ik zat dit topic pas te lezen en mijn gevoel zei mij dat je een 2.0 koopt wanneer je een rustige wagen wil maar wel 6 cylinders. Een 1.8/1.9 + wat extra voor wat extra. De 2.8 en 3.0 staan daar toch wel een zwaar stuk boven!

Have fun met haar en hopelijk zsm foto's!

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.