Ga naar inhoud

Torsiestijfheid carrosserie Z3 QP


Botty

Aanbevolen berichten

Over overdijven gesproken, koop er nou eerst maar eens één dan mag je verder zeuren. :newblush:

Staat dit in de Forumregels? Zo ja, dan heb ik daar toch overheen gelezen. Volgens mij heb ik voornamelijk gepost in de rubriek "Vragen staat vrij" :schater: . Daarnaast zie ik aan de "bekeken stand" dat het onderwerp goed gelezen wordt. Dus kunnen we nu concluderen dat "zeuren" scoort? ;)

Link naar reactie
  • Reacties 93
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

wist je trouwens dat je die binnen 1 minuut verder open kan laten gaan (dan wat normaal maximaal mogelijk was), zodat het daarna voelt alsof je een nieuwe, snellere motor hebt gekregen?

Cool! ;) Dat wist ik niet. Een motor met per aanzuigkanaal één gasklep kom je overigens niet vaak tegen in moderne auto's.

Link naar reactie
er zijn hier een aantal mensen die hun uiterste best doen om a-techneuten zoals ik ;) wat meer wegwijs te maken in de technische wonderen van de BMW Z3. Verder kan ik je enthousiasme wel waarderen moet je vooral mee doorgaan :newblush: Maar het wordt wel tijd dat je er 1 aanschaft :unsure:

Wordt gewaardeerd hoor. Verhalen uit de praktijk op technisch gebied zijn altijd interessant om te lezen. Ja, euh, ik heb ook liever vandaag dan morgen een QP in de garage staan. Maar 20K is veel geld voor mij dus ik mag wel een beetje kritisch zijn toch? Ik ben op dit Forum geregistreerd vanaf 26 augustus, dus minder dan 1 maand. Hoe lang deed jij er over voor ie in de garage stond?

Link naar reactie
nou mannen als ik het goed begrijp heeft Botty een wishlist samengesteld en een lijstje met enkele potentieele coupes .

Dit weekend ga je toch in die heimat zzz'jes bekijken/keuren?

Oja, en dit mag je niet verder vertellen......ons geheimpje: ;)

Klopt, ik heb een aantal auto's op het oog die ik wil bekijken. Natuurlijk moet dan ook maar blijken of ik er qua onderhandeling uit kom maar dat is deel 2.

Ja, dat geheimpje ken ik. Anders was ik hier nooit terecht gekomen :newblush:

Link naar reactie
Dat komt mss omdat je voornamelijk op fora voor italiaanse auto's zat, daar MOET je namelijk over techniek spreken.

Op een BMW forum moet men niet zo vaak over techniek praten, die wagens zijn namelijk betrouwbaar en performant... :newblush:

En voor de rest, laat maar komen die vragen, het lijkt haast een examen waarop we kunnen bewijzen wat we zoal weten van onze lievelingswagens. Wel benieuwd hoelang je nog enthousiaste antwoorden gaat krijgen :unsure:

Klopt helemaal. Er gaat veel stuk aan italiaanse auto's. Van het weekend op Zandvoort: Integrale motor van een vriend, net nieuw opgebouwd, stukgelopen: drijfstanglager. Verders 1 met pech aan dynamo en rembalans, een met remproblemen, een met uitlijnproblemen, en paar weekenden geleden een op Assen die ook de hele motor in de soep had. BTW, de Integrale "performde" ook best aardig in zn tijd: 6 wk rally titels op rij. B)

Over deel 2 van jouw posting: Ik ben andere Fora gewend, en vind het in vergelijking daarmee erg meevallen wat ik hier aan vragen op "papier" zet. Nevernooitniet zoveel weerstand daarover ondervonden als hier. Maaruhh, trek je "lederhose" uit en kijk eens op een "temperamentvol" italo forum zou ik zeggen ;) .

Link naar reactie
Wist jij dat de gaskabel daarvan uitrekt, waardoor de 6 gaskleppen in de loop der jaren niet meer helemaal openen??? Over motoren hoef je me niets te vertellen, vanaf dat ik kan lopen sleutel ik al aan motoren... ondanks mijn juridische studie, kan ik je er alles over vertellen (belangrijker: aan doen!!)

Mijn idee (en ik ben vast niet alleen) is dat je een auto koopt op gevoel. Wat maken alle technische gegevens uit, wanneer het ding er niet uit ziet of alsnog voor geen meter rijdt. Bij het aanschaffen van een auto, draait het voor een groot deel om emotie.

Ik vind de coupe gaaf, kan er lekker mee scheuren.... dus wat zal mij het uitmaken dat de deur niet meer opengaat als ik hem op krik, of dat ik achterin een zacht kraakje hoor.

En wat betreft de weak-points... elke auto heeft zijn weak-points. Wanneer je auto een als de Z3 (roadster of coupe) wilt hebben, zal je deze "weak-points" toch echt voor lief moeten nemen.

Martin, altijd handig als je zelf wat kan sleutelen. En dat je dan niet voor elk wissewasje naar de reperateur hoeft.

Natuurlijk koopt de liefhebber een auto op gevoel. Ik denk dat je mn lijstje met (ex)vervoersmiddelen wel gezien hebt en volgens mij past dat niet bij een puur rationeel denkend mens. Volgens mij heb ik wel duidelijk gemaakt waar mijn fascinatie voor technische gegevens vandaan komt. Wat je vergeet is dat je uit de technische gegevens juist heel veel kunt halen aan info, dus of een auto wel of niet "voor één of twee meter" rijdt.

Over het piepen, kraken en de andere vragen in dit draadje: volgens mij heb ik niet gesteld dat bij melding van één piep of kraak het hele ZzZ avontuur aan mij voorbij zou gaan. Vandaar dat ik de reactie van jouw kant nogal overdreven vond.

Qua weak points: Natuurlijk heeft elke auto die. Ik heb nooit het tegenovergestelde beweerd toch? ;)

Greetz, P

Link naar reactie
Ik denk dat ik toch maar even op zoek ga naar een Technisch boek over de Z3. ;)

Als ik me niet vergis word er op dit forum of het duitse forum een Bentley Manual aangeboden voor 60 euro,is normaal rond de 100 euro.

Heb zelf een Bentley manual over de 911 en ik vind ze uitgebreider en beter gefotografeerd dan de Haynes.

suc6!

Gman

Link naar reactie
Wordt gewaardeerd hoor. Verhalen uit de praktijk op technisch gebied zijn altijd interessant om te lezen. Ja, euh, ik heb ook liever vandaag dan morgen een QP in de garage staan. Maar 20K is veel geld voor mij dus ik mag wel een beetje kritisch zijn toch? Ik ben op dit Forum geregistreerd vanaf 26 augustus, dus minder dan 1 maand. Hoe lang deed jij er over voor ie in de garage stond?
Als je het eerlijk wil weten 1 dag, het hoeft allemaal niet zo moeilijk te zijn. Ik hou nou eenmaal van snel handelen en heb tot op heden nog geen spijt van mijn daden ;)
Link naar reactie
Hoe lang deed jij er over voor ie in de garage stond?
Was bij mij een paar maand dus doe maar rustig aan. Verschil was dat ik vooral zat te lezen als gast en ik al snel was overtuigd van de kwaliteit van de Z.

Overigens heb ik genoeg minder leuke ervaringen te melden mbt oa een opgefokte Escort XR, een Nissan 200 en een Mondeo uit de 1e serie dus ik ben niet helemaal onervaren wat rare aankopen aangaat...

Link naar reactie

Ik heb er inderdaad ook niet zo lang over nagedacht....gewoon beetje gekeken wat ik mooi vond...hoe ze in de markt liggen...hoeveel het scheelt om er 1 uit DL te halen...paar adressen uitgezocht....geld mee...en klaar....en als het niet had geweest wat ik ervan verwacht had dan had ik hem gewoon weer verkocht met een lekkere winst die ik in mijn zak kan steken (en dus ook al aantal keer heb gedaan)...dus zo moeilijk hoeft het niet te zijn....maar ieder zijn ding hoor :thumbup:

Link naar reactie

Hmmm, zit ik inderdaad ook iets anders in elkaar.

Gewoon de ZZZ meegenomen vanuit Duitsland en later dit forum ondekt.

Wist namelijk niet dat ik een forum nodig had voordat ik een auto ging kopen.... :schater:

Voor een nieuwe koelkast of huis beslis ik ook altijd zonder eerst een forum op te zoeken... :thumbup:

Link naar reactie
Hmmm, zit ik inderdaad ook iets anders in elkaar.

Gewoon de ZZZ meegenomen vanuit Duitsland en later dit forum ondekt.

Wist namelijk niet dat ik een forum nodig had voordat ik een auto ging kopen.... :schater:

Voor een nieuwe koelkast of huis beslis ik ook altijd zonder eerst een forum op te zoeken... :thumbup:

Juistem, ik was 2 dagen lid van het forum.... toen ik hem kocht, en daarna nog een.

Link naar reactie
Ach voor de juiste prijs is alles te koop :thumbup: nou ja bijna alles dan he...

Ik vind het nu al een klassieker maar dan wel een beest van een klassieker, gezien de PK's en de wegligging.

Dus die gaat dan gewoon geconditioneert de mottenballen in. Ben nu al teveel gehecht aan dit speeltje. :newblush:

Link naar reactie
Ik heb er inderdaad ook niet zo lang over nagedacht....gewoon beetje gekeken wat ik mooi vond...hoe ze in de markt liggen...hoeveel het scheelt om er 1 uit DL te halen...paar adressen uitgezocht....geld mee...en klaar....en als het niet had geweest wat ik ervan verwacht had dan had ik hem gewoon weer verkocht met een lekkere winst die ik in mijn zak kan steken (en dus ook al aantal keer heb gedaan)...dus zo moeilijk hoeft het niet te zijn....maar ieder zijn ding hoor ;)

David, ik was deze auto echt compleet vergeten (de QP bedoel ik natuurlijk :thumbup: ), tot ik poosje geleden een zwarte zag rijden op de A1. Die ging net de afslag -ri andere snelweg- op. Maar toch nog lang genoeg kunnen bekijken om "geraakt" te worden (overigens had het jonge stel in de auto ook volop belangstelling voor mijn witte Grale). Sindsdien ben ik me gaan verdiepen in de ins- en outs van de Z3 QP. Toch lijkt dat lekker winst maken me niet zo eenvoudig, de QP's die op marktplaats staan lijken niet snel te verkopen. Vooral die in Warmond niet :schater:

Link naar reactie
Wie weet....

Martin, wist je dat een M roadster bij 200km/h tweemaal zoveel "lift" heeft op de achteras dan een Z3 M QP?

Lift op de achteras is niet fijn. Daar zijn een aantal Audi TT rijders door aan hun einde gekomen voordat het model technisch werd aangepast. :thumbup:

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.