Ga naar inhoud

Torsiestijfheid carrosserie Z3 QP


Botty

Aanbevolen berichten

David, ik was deze auto echt compleet vergeten (de QP bedoel ik natuurlijk :thumbup: ), tot ik poosje geleden een zwarte zag rijden op de A1. Die ging net de afslag -ri andere snelweg- op. Maar toch nog lang genoeg kunnen bekijken om "geraakt" te worden (overigens had het jonge stel in de auto ook volop belangstelling voor mijn witte Grale). Sindsdien ben ik me gaan verdiepen in de ins- en outs van de Z3 QP. Toch lijkt dat lekker winst maken me niet zo eenvoudig, de QP's die op marktplaats staan lijken niet snel te verkopen. Vooral die in Warmond niet :schater:

Gelukkig staat die van mij niet in Warmond ;)

Tot nu toe heb ik nog nooit verlies gedraaid op een auto die ik weer verkocht dus met deze komt dat ook wel goed... (ben natuurlijk geen handelaar maar wissel gewoon graag om de 6mnd a 1jr van auto)

Link naar reactie
  • Reacties 93
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

David, ik was deze auto echt compleet vergeten (de QP bedoel ik natuurlijk :wave: ), tot ik poosje geleden een zwarte zag rijden op de A1. Die ging net de afslag -ri andere snelweg- op. Maar toch nog lang genoeg kunnen bekijken om "geraakt" te worden (overigens had het jonge stel in de auto ook volop belangstelling voor mijn witte Grale). Sindsdien ben ik me gaan verdiepen in de ins- en outs van de Z3 QP. Toch lijkt dat lekker winst maken me niet zo eenvoudig, de QP's die op marktplaats staan lijken niet snel te verkopen. Vooral die in Warmond niet :schater:

Als jij eens wist wat ik voor die auto betaald heb... lach je je echt rot!

En dat gelul over lift op de achteras: Who f*cking cares...... ik denk dat alle Roadster rijders nu meteen aan een inruil denken.

Zoek lekker alle antwoorden in de documentatie waar je ook bovenstaande onzin uit hebt.... kunnen wij weer gewoon lekker slap ouwehoeren over zaken die er wel toe doen!

Zo, en nu eten.

Link naar reactie
Martin, wist je dat een M roadster bij 200km/h tweemaal zoveel "lift" heeft op de achteras dan een Z3 M QP?

Lift op de achteras is niet fijn. Daar zijn een aantal Audi TT rijders door aan hun einde gekomen voordat het model technisch werd aangepast. ;)

Iemand belang bij een :m: roadster inruil :m: QPe mogelijk ik wordt gek van die liftsters :wave: overigens met mijn TT roadster ook nooit problemen mee gehad ;)

EDIT: vergeet die inruil ik kom nooit boven de 200 km p/u ik hou hem nog even :schater:

Link naar reactie
kunnen wij weer gewoon lekker slap ouwehoeren over zaken die er wel toe doen!

Ja, daar zijn jullie goed in. Je kunt dit draadje ook links laten liggen en mensen laten reageren die het wel interessant vinden.

wist je dat een M roadster bij 200km/h tweemaal zoveel "lift" heeft op de achteras dan een Z3 M QP?

Waar heb je die info vandaan als ik vragen mag Botty?

Link naar reactie
Als jij eens wist wat ik voor die auto betaald heb... lach je je echt rot!

En dat gelul over lift op de achteras: Who f*cking cares...... ik denk dat alle Roadster rijders nu meteen aan een inruil denken.

Zoek lekker alle antwoorden in de documentatie waar je ook bovenstaande onzin uit hebt.... kunnen wij weer gewoon lekker slap ouwehoeren over zaken die er wel toe doen!

Zo, en nu eten.

Martin, ik lach me sowieso rot, maar dan om jou. Ondanks jouw "juridische studie" weet je jezelf hier aardig voor lul te zetten, om maar even in jouw terminologie te blijven. Ik vraag me echt af waar jij je brood mee verdient, ik denk dat het qua niveau ergens tussen Jomanda en Rasta Rostelli in ligt.

Maak jij uit welke zaken er toe doen om hier besproken te worden op dit Forum? Ik dacht het niet.

Maak jij uit wat zin en onzin is? Ik mag HOPEN van niet.

Maak jij uit wat IK wel en niet moet doen? Antwoord kan je wel raden denk ik. En anders bel je Jomanda maar op. Of Rasta Rostelli.

Link naar reactie
Martin, ik lach me sowieso rot, maar dan om jou. Ondanks jouw "juridische studie" weet je jezelf hier aardig voor lul te zetten, om maar even in jouw terminologie te blijven. Ik vraag me echt af waar jij je brood mee verdient, ik denk dat het qua niveau ergens tussen Jomanda en Rasta Rostelli in ligt.

Maak jij uit welke zaken er toe doen om hier besproken te worden op dit Forum? Ik dacht het niet.

Maak jij uit wat zin en onzin is? Ik mag HOPEN van niet.

Maak jij uit wat IK wel en niet moet doen? Antwoord kan je wel raden denk ik. En anders bel je Jomanda maar op. Of Rasta Rostelli.

Het voornaamste deel van mij salaris verdien ik met krantjes verkopen voor 50ct bij AH. Verder ben ik bezig met zaken die gegarandeerd lucratiever zijn dan technische gegevens van auto's opsommen!

Voor mezelf maak ik inderdaad uit wat zin en onzin is. Je begrijpt vast waar jouw vragen onder vallen. Bovendien pretendeer ik ook niet voor jou iets uit te maken.

Wat jij doet, moet je vooral zelf weten. Koop in godsnaam eens zo'n auto, i.p.v. de constante ge-ouwehoer over technische gegevens waar niemand de afgelopen tien Z3-jaren behoefte aan heeft gehad.

Link naar reactie
Ja, daar zijn jullie goed in. Je kunt dit draadje ook links laten liggen en mensen laten reageren die het wel interessant vinden.

Waar heb je die info vandaan als ik vragen mag Botty?

Danny, het Duitse blad Sportauto heeft metingen verricht in de windtunnel van Daimler Chrysler. De M roadster heeft 64 kg lift (achteras) bij 200 km/h, de M Coupe heeft dan 29 kg lift. Sportauto verricht bij een uitgebreide test altijd verschillende interessante metingen aan auto's, echt de moeite waard om te lezen. Een Porsche Boxter heeft bij 200 km/h een lift van 36 kg.

Russische autojournalisten hebben in de windtunnel in Dmitrov een Audi TT getest, die had bij 144 km/h een lift op de achteras van 337 Newton. De M Coupe had bij dezelfde snelheid een lift van 118 Newton. Als je op internet zoekt naar de problemen in de beginfase met de Audi TT, dan vind je dat daar daadwerkelijk ongevallen van zijn gekomen. Ik heb echter geen conclusies verbonden aan het verschil in lift tussen de M roadster en de M Coupe. Zo'n roadster zal best aardig op de weg liggen. En de lift helpt vast bij het in model houden van het kapsel van de bestuurder. Daar hebben ze het waarschijnlijk om gedaan :schater:

Link naar reactie
Iemand belang bij een ;) roadster inruil :m: QPe mogelijk ik wordt gek van die liftsters :wave: overigens met mijn TT roadster ook nooit problemen mee gehad :m:

Ik heb nog wel een ouwe Batavus fiets. Weet alleen de lift gegevens daar niet van. Beetje ingedutte boel op het Batavus Forum namelijk. :schater:

Link naar reactie
Jep! Zowel morgen als overmorgen. Ik heb dr zin an! Wilde eigenlijk Martin meevragen al expert maar die heeft daar vast geen zin in (en waarschijnlijk drukke dag bij de AH morgen) :sick:

Ben wel benieuwd welke 3.0's je op het oog hebt :thumbup:

Link naar reactie
Martin, ik lach me sowieso rot, maar dan om jou. Ondanks jouw "juridische studie" weet je jezelf hier aardig voor lul te zetten, om maar even in jouw terminologie te blijven. Ik vraag me echt af waar jij je brood mee verdient, ik denk dat het qua niveau ergens tussen Jomanda en Rasta Rostelli in ligt...

ow ow ow heren, doe dit nou niet. Dat er slap geouwehoerd wordt 'prima', maar dit vind ik echt te hard op de man spelen. Denk erom: je kent elkaar niet, alleen van wat scherpe uitingen en snotty statements op het computerscherm. Stap morgen lekker in je ZZZ (als je een hebt), geef gas en geniet. :thumbup:

Link naar reactie
... Zo'n roadster zal best aardig op de weg liggen. En de lift helpt vast bij het in model houden van het kapsel van de bestuurder. Daar hebben ze het waarschijnlijk om gedaan :schater:

haha nou weet ik dat Botty een verbastering is van je achternaam, maar je mag de letters -ty ook gewoon van je nickname afschrappen als je met dergelijke statements :sick: een forum met +/- 1000 roadster rijders komt verblijden :schater:

die (toekomstig) QP rijders toch... :thumbup:

Link naar reactie
Martin, ik lach me sowieso rot, maar dan om jou. Ondanks jouw "juridische studie" weet je jezelf hier aardig voor lul te zetten, om maar even in jouw terminologie te blijven. Ik vraag me echt af waar jij je brood mee verdient, ik denk dat het qua niveau ergens tussen Jomanda en Rasta Rostelli in ligt.

Maak jij uit welke zaken er toe doen om hier besproken te worden op dit Forum? Ik dacht het niet.

Maak jij uit wat zin en onzin is? Ik mag HOPEN van niet.

Maak jij uit wat IK wel en niet moet doen? Antwoord kan je wel raden denk ik. En anders bel je Jomanda maar op. Of Rasta Rostelli.

Je doet je best maar ik denk dat Martin aan het laatste touwtje trekt :thumbup:

Link naar reactie
Martin, wist je dat een M roadster bij 200km/h tweemaal zoveel "lift" heeft op de achteras dan een Z3 M QP?

Lift op de achteras is niet fijn. Daar zijn een aantal Audi TT rijders door aan hun einde gekomen voordat het model technisch werd aangepast. :thumbup:

ROFLMA :schater:

Lekker belangrijk de achteras :schater: wanneer de neus goedgaat volgt de rest, bla bla maar lekker door, goed voor de hits op dit topic waar je blijkbaar op kickt,

Wat een onzin allemaal, ik heb je een pb gegeven, wie niet horen wil moet maar voelen.

Ik heb zo het idee dat je de opvolger gaat worden van hartge meneer :schater: daar soliciteer je wel naar IMHO :sick:

Link naar reactie
ROFLMA :schater:

Lekker belangrijk de achteras :schater: wanneer de neus goedgaat volgt de rest, bla bla maar lekker door, goed voor de hits op dit topic waar je blijkbaar op kickt,

Wat een onzin allemaal, ik heb je een pb gegeven, wie niet horen wil moet maar voelen.

Ik heb zo het idee dat je de opvolger gaat worden van hartge meneer :schater: daar soliciteer je wel naar IMHO :sick:

Ik zeg (nog) niets.... :thumbup: :sick: :schater:

Link naar reactie
ow ow ow heren, doe dit nou niet. Dat er slap geouwehoerd wordt 'prima', maar dit vind ik echt te hard op de man spelen. Denk erom: je kent elkaar niet, alleen van wat scherpe uitingen en snotty statements op het computerscherm. Stap morgen lekker in je ZZZ (als je een hebt), geef gas en geniet. :sick:

Ze zouden eerst eens een biertje moeten drinken samen :thumbup:

Link naar reactie
Ze zouden eerst eens een biertje moeten drinken samen :sick:

Och, waarom. Het is hier net als in het normale leven: je hoeft niet iedereen te mogen. Met de een kun je nu eenmaal niet overweg en met de ander wel. Het zij zo.

Ik kan niet met de (posts van de) man overweg, zo is eerder al gebleken. Ik reageer dus niet meer en da's goed voor beiden. :thumbup:

Link naar reactie
Och, waarom. Het is hier net als in het normale leven: je hoeft niet iedereen te mogen. Met de een kun je nu eenmaal niet overweg en met de ander wel. Het zij zo.

Ik kan niet met de (posts van de) man overweg, zo is eerder al gebleken. Ik reageer dus niet meer en da's goed voor beiden. :thumbup:

Omdat: Onbekend maakt onbemind, beiden kennen elkaar niet echt, kans dat als ze elkaar tegen komen in de kroeg zonder te weten wie ze zijn, de heren het uitstekend met elkaar kunnen vinden, hahaha, zijn tenslotte allebei behoorlijke autofreaks.

Maar goed, het zal wel niet gebeuren en dat is voor mij ook prima.

Ik vindt het echter wel jammer dat het tentoongespreide haantjesgedrag niet gebaseerd is op het feit dat de heren elkaar kennen en niet mogen (wat inderdaad gebeurt in het leven), maar gebaseerd is op een paar posts in dit forum en onbegrip voor elkaars "anders" zijn.

Link naar reactie
Omdat: Onbekend maakt onbemind, beiden kennen elkaar niet echt, kans dat als ze elkaar tegen komen in de kroeg zonder te weten wie ze zijn, de heren het uitstekend met elkaar kunnen vinden, hahaha, zijn tenslotte allebei behoorlijke autofreaks.

Maar goed, het zal wel niet gebeuren en dat is voor mij ook prima.

Ik vindt het echter wel jammer dat het tentoongespreide haantjesgedrag niet gebaseerd is op het feit dat de heren elkaar kennen en niet mogen (wat inderdaad gebeurt in het leven), maar gebaseerd is op een paar posts in dit forum en onbegrip voor elkaars "anders" zijn.

Ik denk dat mijn Blauwe Z3 broeder behoorlijk de waarheid heeft weten te verwoorden... :thumbup:

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.