Ga naar inhoud

Torsiestijfheid carrosserie Z3 QP


Botty

Aanbevolen berichten

Was eigenlijk wel benieuwd, als je de auto voor op bokken heb staan, gaan de deuren dan nog normaal open?

Hoe zit het verder met de kraakjes, piepjes en rammeltjes?

Zijn er plekken waar de carrosserie kan scheuren? Heb volgens mij iets gelezen over diff ophangpunt van een M die problemen kan geven?

Gr-P

Link naar reactie
  • Reacties 93
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Was eigenlijk wel benieuwd, als je de auto voor op bokken heb staan, gaan de deuren dan nog normaal open?

Hoe zit het verder met de kraakjes, piepjes en rammeltjes?

Zijn er plekken waar de carrosserie kan scheuren? Heb volgens mij iets gelezen over diff ophangpunt van een M die problemen kan geven?

Gr-P

Het is wel een Bmw dus met die piepjes en kraakjes valt het reuze mee.

Wel eens een dorpel gezien van de ZzZ ?? Natuurlijk gaan de deuren gewoon open.

alleen wanneer de puntlassen losraken bij de dwarsbalk in kofferbodem kan het plaatwerk scheuren, komt idd. het meeste voor bij de M, kan ook niet anders die geeft ook het meeste vermogen.

Link naar reactie
Het is wel een Bmw dus met die piepjes en kraakjes valt het reuze mee.

Wel eens een dorpel gezien van de ZzZ ?? Natuurlijk gaan de deuren gewoon open.

alleen wanneer de puntlassen losraken bij de dwarsbalk in kofferbodem kan het plaatwerk scheuren, komt idd. het meeste voor bij de M, kan ook niet anders die geeft ook het meeste vermogen.

QP is zo stijf als wat. Chassis is bedoeld als cabrio! tel daar nog maar eens de QP additions bovenop. Vraag gman maar waarom hij geen cabrio heeft gekocht. Martinvh heeft paar mooie foto;s op het forum staan waar dit duidelijk zichtbaar is hoe fors dwarsbalken, onderdorpels en andere constructies zijn als het plaatwerk is verwijderd.

Link naar reactie

Goed om te lezen. Ja, uhhh, bij de vorige hobby auto was het niet zo vanzelfsprekend dat de deuren dan nog soepel open en dicht gingen, en was de carrosserie scheurgevoelig in de A en B stijl, en op nog wel wat andere punten. Daar kom je pas achter als de auto's geruime tijd gebruikt zijn. Hoopte eerlijk gezegd ook al op een reactie uit de praktijk van Roodkapje, das mooi.

Maar je merkt weer wel verschil als je een "domstrebe" aan de voorkant plaatst? Dat duidt dan toch op torsie die beperkt wordt middels die dwarsstaaf?

Link naar reactie
Het is wel een Bmw dus met die piepjes en kraakjes valt het reuze mee.

Die piepjes en kraakjes zijn er wel degelijk, zeker als je de bekleding achteraan in de koffer losmaakt om andere shocks en veren te plaatsen. Dan moet je nml alles demonteren en dan wil er achteraf wel wat rammeltjes e.d. zijn.

De veerpootbrug vooraan gaf mij vooral een beter stuurgevoel, minder zoekerig.

Denk niet dat dit zoveel met torsie van de kas te maken heeft...

Link naar reactie

er zijn complete chassis "bras" te koop, ook voor de QP. Bevestig je aan de onderzijde van het chassis ... kan ff geen details vinden ... op z3mcoupe.com moet wat te vinden zijn! :sick:

Link naar reactie
QP is zo stijf als wat. Chassis is bedoeld als cabrio! tel daar nog maar eens de QP additions bovenop. Vraag gman maar waarom hij geen cabrio heeft gekocht. Martinvh heeft paar mooie foto;s op het forum staan waar dit duidelijk zichtbaar is hoe fors dwarsbalken, onderdorpels en andere constructies zijn als het plaatwerk is verwijderd.

Heb niet zo'n zin om op te zoeken.

Ik zal wel een zeurpiet zijn wanneer ik beweer dat je ook kan overdrijven met "doe je huiswerk alvorens iets aan te schaffen".

Hij weet exact hoeveel boutjes er in een Z3 Coupe zitten, hoeveel metallicdeeltjes in de gehele lak, aantal stiksels in het leer etc etc.

Erg leuk dat iemand alles van de Coupe af wil weten (ik ben er zelf gek op.....), maar er is een grens. :sick:

Link naar reactie

Dat is mijn auto!!! hahaha, jij bewaart ook echt alles :schater::schater::schater:

Overigens goed dat ik niet alle foto's bij m'n reply heb staan he??? ROB!

Link naar reactie
Ik zal wel een zeurpiet zijn wanneer ik beweer dat je ook kan overdrijven met "doe je huiswerk alvorens iets aan te schaffen".

Hij weet exact hoeveel boutjes er in een Z3 Coupe zitten, hoeveel metallicdeeltjes in de gehele lak, aantal stiksels in het leer etc etc.

Erg leuk dat iemand alles van de Coupe af wil weten (ik ben er zelf gek op.....), maar er is een grens. :nono:

Martin, je bent geen zeurpiet, maar je overdrijft wel vind ik. Ik heb een autotechnische opleiding achter de kiezen (en bedrijfskunde, nadat bleek dat ik toch wel twee linkerhanden had ;) ) en ik heb een tijd lang beroepsmatig in technische beschrijvingen van auto's gezeten. Vandaar dat ik het erg interessant vind hoe een auto in elkaar steekt, wat na verloop van tijd de weak-points zijn, wat er aan modificaties mogelijk is, hoe je 'm sneller/beter krijgt, enz. enz. In vergelijking met andere Fora is de techniek hier behoorlijk onderbelicht vind ik. Misschien is de gemiddelde Z3 rijder daar toch wat minder in geinteresseerd. :unsure:

Wist je trouwens dat een S50 motor 6 gaskleppen heeft? :P

Link naar reactie
Martin, je bent geen zeurpiet, maar je overdrijft wel vind ik. Ik heb een autotechnische opleiding achter de kiezen (en bedrijfskunde, nadat bleek dat ik toch wel twee linkerhanden had ;) ) en ik heb een tijd lang beroepsmatig in technische beschrijvingen van auto's gezeten. Vandaar dat ik het erg interessant vind hoe een auto in elkaar steekt, wat na verloop van tijd de weak-points zijn, wat er aan modificaties mogelijk is, hoe je 'm sneller/beter krijgt, enz. enz. In vergelijking met andere Fora is de techniek hier behoorlijk onderbelicht vind ik. Misschien is de gemiddelde Z3 rijder daar toch wat minder in geinteresseerd. :unsure:

Wist je trouwens dat een S50 motor 6 gaskleppen heeft? :P

Over overdijven gesproken, koop er nou eerst maar eens één dan mag je verder zeuren. :nono:

Link naar reactie
Wist je trouwens dat een S50 motor 6 gaskleppen heeft? :nono:

wist je trouwens dat je die binnen 1 minuut verder open kan laten gaan (dan wat normaal maximaal mogelijk was), zodat het daarna voelt alsof je een nieuwe, snellere motor hebt gekregen?

:unsure:

Link naar reactie
In vergelijking met andere Fora is de techniek hier behoorlijk onderbelicht vind ik. Misschien is de gemiddelde Z3 rijder daar toch wat minder in geinteresseerd. :P
Wat mij betreft klopt dat inderdaad, ik moet de sleutel om kunnen draaien en het apparaat moet brullen. Wat betreft die techniek heb ik gelukkig een goed adres ;) Wat betreft die mening qua techniek met andere fora, er zijn hier een aantal mensen die hun uiterste best doen om a-techneuten zoals ik :unsure: wat meer wegwijs te maken in de technische wonderen van de BMW Z3. Verder kan ik je enthousiasme wel waarderen moet je vooral mee doorgaan :nono: Maar het wordt wel tijd dat je er 1 aanschaft ;)
Link naar reactie

nou mannen als ik het goed begrijp heeft Botty een wishlist samengesteld en een lijstje met enkele potentieele coupes .

Dit weekend ga je toch in die heimat zzz'jes bekijken/keuren?

Wat de stijfheid van de coupe carroserie betreft,die is boven enige twijfel verheven,het wringen van de carrosserie is minimaal zelfs met een glasdakje erin.

Als het je niet stijf genoeg is kun je legio dingen aanpassen,ik denk wel dat je daardoor het rijgedrag onder extreme omstandigheden minder vergevingsgezind maakt.

Oja, en dit mag je niet verder vertellen......ons geheimpje: :nono:

de coupe is qua aanschafprijs en onderhoud een van de voordeligere achterwielaangedreven auto's die het een hoop duudere/snellere auto's te kijken zet in handen van een capabele bestuurder,maar ook in handen van een minder begaafd automobilist .Ook al is het geen volwaardige sportwagen.(ik heb het niet over :unsure: qpe's)

THIS IS THE SET OF WHEELS THAT MAKE'S YOU'R DRIVIN' LOOK GOOD. :P

suc6 met je zoektocht enne.... als je een slecht gevoel hebt bij de auto lekker laten staan!

Link naar reactie
In vergelijking met andere Fora is de techniek hier behoorlijk onderbelicht vind ik. Misschien is de gemiddelde Z3 rijder daar toch wat minder in geinteresseerd.

Dat komt mss omdat je voornamelijk op fora voor italiaanse auto's zat, daar MOET je namelijk over techniek spreken.

Op een BMW forum moet men niet zo vaak over techniek praten, die wagens zijn namelijk betrouwbaar en performant... :unsure:

En voor de rest, laat maar komen die vragen, het lijkt haast een examen waarop we kunnen bewijzen wat we zoal weten van onze lievelingswagens. Wel benieuwd hoelang je nog enthousiaste antwoorden gaat krijgen :nono:

Link naar reactie
suc6 met je zoektocht enne.... als je een slecht gevoel hebt bij de auto lekker laten staan!

Wijze raad.

Feiten en details zijn zeker belangrijk maar ik doe zelf ook busines wise geen zaken met lieden/bedrijven waar ik geen goed gevoel bij heb. En wat blijkt: in de praktijk waren dat achteraf ook steeds de juiste beslissingen.

Feiten verzamelen dus helemaal goed maar als je het andere (verbale, non verbale en onmeetbare) veronachtzaamd kun je toch nog van een koude kermis thuis komen.

Succes bij Ze Germans. :unsure:

Link naar reactie
Martin, je bent geen zeurpiet, maar je overdrijft wel vind ik. Ik heb een autotechnische opleiding achter de kiezen (en bedrijfskunde, nadat bleek dat ik toch wel twee linkerhanden had :P ) en ik heb een tijd lang beroepsmatig in technische beschrijvingen van auto's gezeten. Vandaar dat ik het erg interessant vind hoe een auto in elkaar steekt, wat na verloop van tijd de weak-points zijn, wat er aan modificaties mogelijk is, hoe je 'm sneller/beter krijgt, enz. enz. In vergelijking met andere Fora is de techniek hier behoorlijk onderbelicht vind ik. Misschien is de gemiddelde Z3 rijder daar toch wat minder in geinteresseerd. :unsure:

Wist je trouwens dat een S50 motor 6 gaskleppen heeft? :nono:

Ja, dat wist ik!

Wist jij dat de gaskabel daarvan uitrekt, waardoor de 6 gaskleppen in de loop der jaren niet meer helemaal openen??? Over motoren hoef je me niets te vertellen, vanaf dat ik kan lopen sleutel ik al aan motoren... ondanks mijn juridische studie, kan ik je er alles over vertellen (belangrijker: aan doen!!)

Mijn idee (en ik ben vast niet alleen) is dat je een auto koopt op gevoel. Wat maken alle technische gegevens uit, wanneer het ding er niet uit ziet of alsnog voor geen meter rijdt. Bij het aanschaffen van een auto, draait het voor een groot deel om emotie.

Ik vind de coupe gaaf, kan er lekker mee scheuren.... dus wat zal mij het uitmaken dat de deur niet meer opengaat als ik hem op krik, of dat ik achterin een zacht kraakje hoor.

En wat betreft de weak-points... elke auto heeft zijn weak-points. Wanneer je auto een als de Z3 (roadster of coupe) wilt hebben, zal je deze "weak-points" toch echt voor lief moeten nemen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.