Ga naar inhoud

DSC


Botty

Aanbevolen berichten

Als je het DSC uitzet, staat het dan ook echt uit of grijpt het later in?

Of, m.a.w., kan je met DSC uit gezet goed driften indien daartoe de behoefte bestaat? Niet dat nu elke bocht dwars moet, ahum, maar toch. Ben benieuwd hoe dit systeem "voelt" in de praktijk.

Gr-P

Link naar reactie
  • Reacties 37
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Als je het DSC uitzet, staat het dan ook echt uit of grijpt het later in?

Of, m.a.w., kan je met DSC uit gezet goed driften indien daartoe de behoefte bestaat? Niet dat nu elke bocht dwars moet, ahum, maar toch. Ben benieuwd hoe dit systeem "voelt" in de praktijk.

Gr-P

Uit is uit. Niet later of een beetje, maar uit.

Link naar reactie
Ik heb het vaginale vermoeden dat Botty weer een vraag heeft.

Rob, dat klopt, ben je aan het glaasjedraaien of zo? :kisstogether:

In de folder van de M-QP staat helemaal niets vermeld over een ASC+T of DSC. Zit daar helemaal niets op? Overigens klopt de folder niet, want er staat dat de M hydraulische klepstoters heeft.

Link naar reactie
Toch gek dat het volgende nog niet vermeld is: het heeft twee standen. Een keer kort drukken, en het systeem laat je meer ruimte om te spelen (tractionlampje brandt) . Pas als je de knop 3 seconden vast houdt is het echt uit (traction en ABS lampje aan)

Is dat het ASC+T systeem of het DSC?

Link naar reactie
In de folder van de M-QP staat helemaal niets vermeld over een ASC+T of DSC. Zit daar helemaal niets op? Overigens klopt de folder niet, want er staat dat de M hydraulische klepstoters heeft.

Op de M Coupe zit geen tractioncontrol en ook geen DSC (Dat vonden ze stoerder). En voor zover ik weet heeft een M toch écht wel hydraulische klepstoters.

Link naar reactie
Op de M Coupe zit geen tractioncontrol en ook geen DSC (Dat vonden ze stoerder). En voor zover ik weet heeft een M toch écht wel hydraulische klepstoters.

Voor de volledigheid:

De amerikaanse M Coupe heeft het overigens wel.

Link naar reactie
Voor de volledigheid:

De amerikaanse M Coupe heeft het overigens wel.

Amerikanen zijn ook mietjes.

Ze hebben altijd een 7,2 V8 Quad-supercharger nodig om 320pk te halen.

Link naar reactie
Toch gek dat het volgende nog niet vermeld is: het heeft twee standen. Een keer kort drukken, en het systeem laat je meer ruimte om te spelen (tractionlampje brandt) . Pas als je de knop 3 seconden vast houdt is het echt uit (traction en ABS lampje aan)

Kijk daar hebben we wat aan. Ik wist dit niet. Als iemand mij nu nog gaat vertellen wat een burn-out is (en ik bedoel niet de geestelijke variant) dan kan ik mijn DSC half of helemaal uitzetten en de burn-out proberen ;)

Link naar reactie
Kijk daar hebben we wat aan. Ik wist dit niet. Als iemand mij nu nog gaat vertellen wat een burn-out is (en ik bedoel niet de geestelijke variant) dan kan ik mijn DSC half of helemaal uitzetten en de burn-out proberen :unsure:
Hou jij het maar eerst bij tourritjes... :schater: 30 september kun je bij mij in de weilanden een burn out maken op asfalt :thumbup:
Link naar reactie
Hou jij het maar eerst bij tourritjes... :schater: 30 september kun je bij mij in de weilanden een burn out maken op asfalt :thumbup:

Hou jij het maar eerst bij tourritjes ???? Wat is dat nou Roger. We gaan toch niet doen alsof ik een beginneling ben he? Toen ik mijn rijbewijs haalde wist jij nog niet of je er haren of veren op zou krijgen. :schater:

30 september kun je bij mij in de weilanden een burn out maken op asfalt

Rare jongens die Grunningers. Weilanden van asfalt. Hebben vast een speciaal gebit die koeien van jullie :unsure:

Link naar reactie
Hou jij het maar eerst bij tourritjes ???? Wat is dat nou Roger. We gaan toch niet doen alsof ik een beginneling ben he? Toen ik mijn rijbewijs haalde wist jij nog niet of je er haren of veren op zou krijgen. :schater:

30 september kun je bij mij in de weilanden een burn out maken op asfalt

Rare jongens die Grunningers. Weilanden van asfalt. Hebben vast een speciaal gebit die koeien van jullie :rolleyes:

Frank, fuck Roger. Een Fries die niets van de hele wereld begrijpt. Ik moet 'm voor geen meter. Echt niet. Met of zonder veren. je kunt er niets mee, met dat soort.

Link naar reactie

Frank, fuck Roger. Een Fries die niets van de hele wereld begrijpt. Ik moet 'm voor geen meter. Echt niet. Met of zonder veren. je kunt er niets mee, met dat soort.

Ik zeg pek en veren wat een klojo is dat zeg verbannen hier wat mij betreft een slotje :rolleyes:

Voor de rest gaat het wel goed met jullie jongens? Verder geen bijverschijnselen van de nieuwe medicijnen? :thumbup:

Link naar reactie
Frank, fuck Roger. Een Fries die niets van de hele wereld begrijpt. Ik moet 'm voor geen meter. Echt niet. Met of zonder veren. je kunt er niets mee, met dat soort.
Ik zeg pek en veren wat een klojo is dat zeg verbannen hier wat mij betreft een slotje :rolleyes:

:party: nuttig. Open een account op partyflock of hyves of zo en ga elkaar daar lekker zitten kietelen. Een ander moet eens proberen een topic van een van jullie zo compleet omver te zieken, dan is het mopperdemopperdemopper.

'Zwaar onrecht' vind ik het :schater:

Link naar reactie

DSC is aan of uit op de Z3 modellen, er is geen tussenstap bij mijn weten. Dus het is helemaal niet moeilijk om een donut te maken ;)

De europeese M-blokken (S50 S54) hebben geen hydrolische klepstoters.

ohja, het DSC is enkel een standaard optie bij de S54 modellen (en 3.0?)

m.v.g.

Link naar reactie
DSC is aan of uit op de Z3 modellen, er is geen tussenstap bij mijn weten. Dus het is helemaal niet moeilijk om een donut te maken ;)

De europeese M-blokken (S50 S54) hebben geen hydrolische klepstoters.

ohja, het DSC is enkel een standaard optie bij de S54 modellen (en 3.0?)

m.v.g.

Nu wilde ik het zeker weten. Ben zojuist de garage ingegaan, heb de Z3 gestart en DSC-toets uitgeprobeerd. Conclusie: Superduper heeft gelijk. Nog even het boekje erbij gepakt aangezien je door alle afkortingen door de bomen het bos niet meer ziet:

DSC bestaat uit ADB, CBC en DBC

DSC

Dynamische Stabiliteits Controle (DSC) verhoogt zowel de rijstabiliteit bij wegrijden en accelereren als ook de tractie. Het systeem herkent bovendien onstabiele rijtoestanden als onder- en overstuur en helpt de auto - binnen de grenzen van natuurkundige wetten - veilig in het spoor te houden. Uiterst gevoelige sensoren registreren wieltoerentallen, dwarsversnelling en draaiing om de hoogte-as

ADB (=volgens mij hetzelfde als ASC+T)

Automatic Differential Brake. Voert remingrepen op de achterwielen uit om de tractie te verbeteren en grijpt in in het motormanagement

CBC

Cornering Brake Control. Is een doorontwikkeling van ABS. Bij remmen in bochten wordt de stabiliteit verbetert.

DBC Dynamic Brake Control. Bij hard intrappen van het rempedaal wordt een maximale remkrachtversterking opgebouwd zodat de auto zo snel mogelijk stilstaat.

Bij kort indrukken van de DSC knop worden de functies CBC en DBC uitgeschakeld en blijft ADB geactiveerd. Bij drie seconden indrukken van de DSC knop wordt de volledige DSC uitgeschakeld dus zowel CBC, DBC als ADB

DSC was in ieder geval bij de introductie van de M54 motoren (2001) een optie op de Z3 Coupe 3.0i en de Roadster modellen 1.9i, 2.2i en 3.0i. Op de ///M zal het wel standaard zijn geweest maar daarover heb ik geen info

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.