Ga naar inhoud

Weer een interessant topic over de KW onderstellen

pierrez101

Aanbevolen berichten

• Reacties 14
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Ja met de smalle wieltjes geen probleem vanaf 8,5J breed echter een ramp wordt veel te breed met de spacers.

Vond het verder interessant omdat ik ook een keer op het Duitse forum en ook HIER gelezen dat KW Koni dempers gebruiken die niet echt deugen voor de M roadster en dat lees ik hier weer. :rolleyes:

aangepast door pierrez101
Link naar reactie

Met alle respect maar men kan overal over lopen zeiken wat voor onderstel je ook hebt, laat eerst de originele velgen er eens onder i.p.v. 18 of 19 inch :rolleyes: Ik ben in ieder geval uiterst tevreden en voor zover ik weet heeft RubenZ3 het zelfde eronder liggen en ook geen problemen :rolleyes:

Link naar reactie

Ik vind het geen gezeik als je net dik 1000 euro uitgegeven hebt voor een onderstel en het past niet, het gaat er net bij de forums om dat we leren van mekaars fouten!

Buitensporige maten velgen kunnen problemen geven, dus wat geeft het probleem? lijkt mij simpel.

Daar gaat het net om, wat is buitensporig, hier ff de feiten:

Eigenlijk past alleen origineel de 7,5J velg, zo gauw je naar 8,5J aan de voorkant gaat heb je al een probleem, je moet dan met spoorverbreders werken om de velg binnenrand niet tegen de veerpoot op te laten lopen.

We weten van Ruben en Rob dat hun velgen voor wel erg ver buiten staan, (buiten het spatbord) doordat spoorverbreders nodig waren bij de montage van hun KW onderstel.

Verder is het toch gek dat je bij een ander onderstel met spoorverbreders moet werken om het passend te krijgen.

Dat noem ik niet op maat gemaakt. :rolleyes:

Dit terwijl het net zaak is aan de voorkant relatief zo smal mogelijk te rijden voor een optimaal weggedrag.

Vond deze wel interessant omdat ik hier ook weer lees dat KW bij de Z3 onderstellen de oudere Koni oliedrukdempers monteert terwijl bijvoorbeeld Eibach, Schnitzer en H&R met Bilstein gasdrukdempers werkt :rolleyes:

aangepast door pierrez101
Link naar reactie
Ik vind het geen gezeik als je net dik 1000 euro uitgegeven hebt voor een onderstel en het past niet, het gaat er net bij de forums om dat we leren van mekaars fouten!

Mee eens, het gaat er niet om of KW nu beter of slechter is dan de andere merken, maar om het feit dat er (weer) iemand dergelijk onderstel koopt en dan vaststelt dat hij d'er niks mee kan doen. (of niet wat hij er dacht mee te doen...)

Vandaar een nuttig onderwerp op een forum.

Link naar reactie
Mee eens, het gaat er niet om of KW nu beter of slechter is dan de andere merken, maar om het feit dat er (weer) iemand dergelijk onderstel koopt en dan vaststelt dat hij d'er niks mee kan doen. (of niet wat hij er dacht mee te doen...)

Vandaar een nuttig onderwerp op een forum.

X2

Veelal wordt er verlaagd om juist de "buitensporige" maten beter tot hun recht te lanten komen.

Gemakshakve zou KW erbij moeten zetten (of diegene die het monteren) dat de set alleen een perfect fit is met de standaard velgmaten.

Vond deze wel interessant omdat ik hier ook weer lees dat KW bij de Z3 onderstellen de oudere Koni oliedrukdempers monteert terwijl bijvoorbeeld Eibach, Schnitzer en H&R met Bilstein gasdrukdempers werkt

Vond ik ook wel interessant, zou je in de prijs terug moeten zien, maar dat is nou ook niet echt bepaald het geval.

Link naar reactie

Nou we zijn het weer lekker eens met elkaar.

Meelullen en niet weten hoe het werkelijk zit.

Er wordt wat gelezen en men neemt het dan ook direct aan.

Groot gelul dat kw gebruikt maakt van oude koni dempers, je kan wel wat neer zetten hier maar gebruik wel harde feiten. niks ouds.

Kw rekent zelf de waardes en maten uit en laten dit maken bij koni. ( NIEUW )

Er wordt ook uitgegaan van de standaard maat velg, past toch. dat er velgen gemonteerd worden met de niet juiste verhouding ET en J waarde kunnen dan problemen geven maar dit is niet alleen bij Kw maar kan ook bij andere merken voorkomen.

Snap totaal niets van wat je met dit topic wilt bereiken, alleen afzeiken van de Kw schroefset.

8 j op de vooras is breedt zat voor een ZzZ waar de maat 225 prima op past, ga je breder zoals sommige type velgen is bepalend aan de ET waarde of dit past, je komt al gauw buiten de schermen, eigelijk waar de ZzZ niet voor gebouwd is.

Het is zeker een punt om rekening mee te houden met aanschaf van velgen en type schokbrekers.

Link naar reactie

Van sommige mensen (zoals Exdos) ben ik snel geneigd aan te nemen dat hij wel gelijk heeft.

Hij is iemand die al een hele tijd in de ZQP scene meedraait en menige zaken uitgebreid uitgezocht heeft,

Soms wat belerend overkomend maar zijn advies is nooit op handeltjes gericht.

Hij heeft het over de KW V2 die (voor de MQP) totally crap zou zijn, geloof ik ook best, dit heb ik ook van meerdere gehoord en gelezen verder heeft hij geen kwaad woord over de nieuwere versie geuit, alleen dat je spacers nodig hebt vanaf een bepaade maat.

Snap dan ook deze buitensporige reacties en onbeschofte taal gebruik niet echt, is een prima stuk informatie voor degene die aan verlagen denkt IMHO. :thumbup: tenzij............... :rolleyes:

Link naar reactie
Snap dan ook deze buitensporige reacties en onbeschofte taal gebruik niet echt

Niets buitensporige reactie, maar recht voor zijn raap.

Onbeschoft taalgebruik, sorrie hoor laten we elkaar geen mietjes noemen het zijn nederlandse woorden die gewoon in de van dalen staan.

Misschien komt het wat harder over dan je gewent bent maar dat is juist mijn bedoeling.

Ik voel mij ook aangesproken wat betreft de Kw sets, vandaar de felle reactie.

Zat er nog wat van waarheid in kan ik er mee leven, hier worden dingen aangehaald om Kw in zijn geheel nog eens na te trappen, wat geheel onterecht is.

Er worden teksten gelezen en met een schep er bovenop naar eigen idee neergezet om het verhaal nog wat smeuïger te maken.

Link naar reactie
Groot gelul dat kw gebruikt maakt van oude koni dempers, je kan wel wat neer zetten hier maar gebruik wel harde feiten. niks ouds.

Kw rekent zelf de waardes en maten uit en laten dit maken bij koni. ( NIEUW )

Ik bedoel natuurlijk niet echt oud maar het verouderde concept

Er wordt ook uitgegaan van de standaard maat velg, past toch. dat er velgen gemonteerd worden met de niet juiste verhouding ET en J waarde kunnen dan problemen geven maar dit is niet alleen bij Kw maar kan ook bij andere merken voorkomen.

Je weer zelf dat 8,5 J een heel gangbare maat is in de handel voor velgen

Snap totaal niets van wat je met dit topic wilt bereiken, alleen afzeiken van de Kw schroefset.

Ik wil maar een ding bereiken en dat is dat mensen goed geinformeerd worden en niet de verkeerde spullen kopen, mbt KW kom ik dat veel te veel tegen, de fabrikant licht de mensen onvoldoende voor

8 j op de vooras is breedt zat voor een ZzZ waar de maat 225 prima op past, ga je breder zoals sommige type velgen is bepalend aan de ET waarde of dit past, je komt al gauw buiten de schermen, eigelijk waar de ZzZ niet voor gebouwd is.

Het is zeker een punt om rekening mee te houden met aanschaf van velgen en type schokbrekers.

Dit klopt precies, helaas heeft niet iedereen een "Ruud" die hem hierover eerlijk informeert

Link naar reactie

Heren, heren, heren, het begint hier een beetje een haantjes topic te worden met wie er nu wel en wie er geen gelijk heeft. Wat mijn persoonlijke mening betreft denk ik dat wanneer je een dergelijk topic opent je dit niet alleen moet onderbouwen met wat er op andere fora wordt gezegt. Probeer dan i.i.g. je mening te onderbouwen met je eigen ervaringen uit de praktijk, dus Pierre bij deze nodig ik je uit een keer met mijn ;) een rondje te rijden zodat je kan ervaren dat het een prima onderstel is met goeie rij eigenschappen. Ik ben mij er van bewust dat er ook betere en duurdere verlagingssets in de markt zijn (iets waar Ruud mij overigens uitgebreid op heeft gewezen) Echter was voor mij het prijsverschil dermate hoog voor een auto die 5 dagen in de week in de garage staat dat ik voor KW heb gekozen iets waarvan ik tot op heden geen moment spijt van heb gehad. En inderdaad Pierre niet iedereen heeft een Ruud voor advies, maar ik gelukkig wel en ben tot op heden zeer tevreden met zijn adviezen. Is maar goed ook ik moet iedere keer ruim 160 km rijden om bij hem te komen daarbij neem ik die traject controle maar op de koop toe, het is iedere keer raak :rolleyes:

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in