Ga naar inhoud

Help!! Irritante tik wat niet te vinden is!!

Gast Anneke

Aanbevolen berichten

Ook heeft mijn auto een behoorlijk irritante tik, rechts voor bij de ventilatie, of achter/onder/naast het 'handschoenenkastje'. Heb al vanalles geprobeerd, maar de tik wil niet weg. Het lijkt of er iets los zit wat een 'tikkend' geluid geeft bij het rijden op een hobbelweg oid. Wie heeft een suggestie waar de tik kan zitten? Verder rijdt de BMW helemaal geweldig. Wanneer de 'tik' weg is en de motorkap weer open, gaat ie weer helemaal goed.

Link naar reactie
  • Reacties 14
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ik zal jou eens een behoorlijk irritante tik geven :schater:

kom maar op,je weet waar ik zit... ;) :schater:

bij de weg,Martin, off topic!

Link naar reactie

Mijn dochter is eens zo vriendelijk geweest om een knoop (die ze op straat had gevonden) op het dashboard te leggen. Deze verdween natuurlijk direct in één van de ventilatiesleuven onder het raam.

Met veel geduld en een dun ijzerdraadje heb ik de knoop er gelukkig uit kunnen vissen.

Waarom dit verhaal....

Misschien is er iets hards in de ventilatie sleuf gevallen.

Probeer eens om er in te kijken. Misschien ligt er wat.

Link naar reactie

Bedankt voor de tips! De tik gaat niet mee met de toerenteller. Of de tik blijft wanneer de airco uit is, ga ik straks testen. Anders zit er misschien inderdaad wel iets in de ventilatiesleuf.

Jullie horen nog van me.

Link naar reactie

Misschien is dat de kleinzoon van de scheepstimmerman, die klemzat tussen de beide scheepswanden van de Titanic. Met een hamer klopte hij op de scheepswand om de aandacht te trekken. Na een paar dagen hield het getikt vanzelf op.....

Adriaan ;)

Link naar reactie
Oké dan zal dat wel.

Maar daar helpen we Anneke's probleem niet mee.

Het enige wat ik kan bedenken is een te grote speling op de distributieketting, of een beschadiging op de aandrijfriem van de koelventilator. De tik is gerelateerd aan het toerental, dus wellicht kan Anneke daar iets mee.

Succes.

Adriaan

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in