Ga naar inhoud

Aan de schandpaal ermee


(S)toploss

Aanbevolen berichten

De soep wordt niet zo heet gegeten als 'ie wordt opgediend. We hebben zoals dat hier wel meer voorkomt enig verschil van mening in dit topic. Niets bijzonders. Loopt vast weer met een sisser af.

En dan gaan we weer gewoon over tot de orde van de dag.

En niet inloggen is helemaal niets voor jou, Roger. Je kunt immers de praatgroep niet zien.

En daar gebeurt 't. :rolleyes:

Link naar reactie
  • Reacties 68
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Ik vermoed dat Frank gelijk krijgt met het eerste deel van deze regel.

Het tweede deel van deze regel loopt als een tierelier; Frank heeft zijn gelijk al.

Haha, Rob, precies verwoord wat ik ook dacht.

Link naar reactie

Op diverse andere sites wordt inmiddels gewaarschuwd voor allerlei personen of andere kwaadwilligen en dat je vooral moet opletten. Er wordt hierbij niets gezegd over de personen zelf maar des te meer of de acties die ze ondernemen.

Een gewaarschuwd mens telt voor 2. Dus ik vraag me af of het niet mogelijk is elkaar te informeren over onverlaten zonder direct persoonlijk te worden?!

Wanneer ik slechte ervaringen zou hebben en ik ben dus belazerd zou ik mijn vrienden van het forum maar wat graag hierover informeren zodat meer schade uitblijft.

Bob

Link naar reactie
Op diverse andere sites wordt inmiddels gewaarschuwd voor allerlei personen of andere kwaadwilligen en dat je vooral moet opletten. Er wordt hierbij niets gezegd over de personen zelf maar des te meer of de acties die ze ondernemen.

Een gewaarschuwd mens telt voor 2. Dus ik vraag me af of het niet mogelijk is elkaar te informeren over onverlaten zonder direct persoonlijk te worden?!

Wanneer ik slechte ervaringen zou hebben en ik ben dus belazerd zou ik mijn vrienden van het forum maar wat graag hierover informeren zodat meer schade uitblijft.

Bob

Hangt er dus vanaf hoe het gebracht wordt. Andere Z3 rijders waarschuwen, bv bij poging tot oplichting, is wat anders dan schandpaal, pek en veren omdat iemand niet meer terugbelt. Er is verschil tussen oordelen en veroordelen. En ook van belang of er echt (ernstige) schade is geleden of dat het meer te maken heeft met omgaan met persoonlijke teleurstelling. That's all folks...

Link naar reactie
Dat kleuterachtige valt wel mee hoor, maar als je bedoelt dat je volwassen ben al je geen teleurstellingen kan verdragen en dan via het beeldscherm/toetsenbord anderen aan "de schandpaal" nagelen vind ik niet op dit forum passen. Dat noem ik pas makkelijk. Vier je teleurstelling ergens anders bot. :rolleyes:

Het gaat niet om het niet kunnen verdragen van teleurstellingen. Het interesseert mij geen reet of iemand mijn windschot nu wel of niet koopt. Wat mij irriteert in dit concrete voorbeeld is dat iemand uit een eerdere post concludeert dat ik nog zo'n ding heb liggen en mij benadert. Vervolgens ontstaat er wat mailverkeer dat zonder aanwijsbare reden plotseling ophoudt. Laat mij dan met rust en koop het lekker op Ebay of zo. Het gaat dus om normale omgangsvormen zoals respect en fatsoen en mensen die dit niet begrijpen zijn zelf wellicht ook potentiele schandpaalkandidaten. Als je je niet wilt conformeren aan de mores van dit forum dan mogen anderen dat best weten toch. Onaangepast gedrag leidt dan tot de situatie dat men genegeerd wordt en dat dit soort members vanzelf afdruipt. Ik denk zelfs dat je hierdoor het forum zuiver houdt omdat de rotte appels uit de boom vallen.

Link naar reactie

Dan hebben we nu zo'n beetje de meeste argumenten wel gehad, denk ik. Het komt er op neer dat we voorstanders voor de harde en de zachte aanpak hebben hier. Dat weten we dan nu. Zullen we 't verder voor gezien houden? Want tot iets concreets komt het toch niet.

Link naar reactie
  • 1 maand later...
Middels deze post wil ik voorstellen om een nieuwe rubriek te starten.

Ik ben van mening dat dit in het normale (zakelijke) verkeer al onfatsoenlijk is maar dat zulk gedrag op een forum als dat van ons zeker niet thuishoort.

Misschien dat een nieuwe rubriek met de titel "Aan de schandpaal" of "Met pek en veren" helpt om deze mensen enigszins op te voeden. Gewoon noemen met naam en toenaam is een zeer probaat middel vermoed ik.

Maak je svp druk over belangrijkere dingen (in het leven en hier op het forum).
Mijn zegen heb je! Topicnaam: de Nepper van de Maand. Doe je verhaal en zet er een poll op zodat de rest kan stemmen en met veren kan gooien.

Belangrijkste reden is dat hiermee mogelijk wordt voorkomen dat anderen door dezelfde members, ook voor het karretje worden gespannen.

Een gewaarschuwd mens telt voor twee.

Volgens mij gaat het niet om teleurstellingen maar om fatsoens normen
Het gaat dus om normale omgangsvormen zoals respect en fatsoen en mensen die dit niet begrijpen zijn zelf wellicht ook potentiele schandpaalkandidaten. Als je je niet wilt conformeren aan de mores van dit forum dan mogen anderen dat best weten toch. Onaangepast gedrag leidt dan tot de situatie dat men genegeerd wordt en dat dit soort members vanzelf afdruipt. Ik denk zelfs dat je hierdoor het forum zuiver houdt omdat de rotte appels uit de boom vallen.

Voor iemand die luidkeels via dit forum een verkieZing (klikerderklik)

organiseerde (waarbij notabene het record aan opkomst werd verbroken) en vervolgens nooit en te nimmer de beloofde beker opstuurde blaas je nu wel héél erg hoog van de bekende toren... :notok: :notok: :notok:

Bij deZe hang je virtueel aan de dikke schandpaal, door ons besmeurt met pek en veren... :unsure::rolleyes: :harhar:

Link naar reactie
Bij deZe hang je virtueel aan de dikke schandpaal, door ons besmeurt met pek en veren... :thumbup::m: ;)

Denk dat frank het gewoon vergeten is/er niet meeraan gedacht heeft.

Hoop dat tie het snel met frido uitpraat en met schaamrood op de kaken, de humor van bovenstaande posting inziet. :schater:

Succes mannen :rolleyes:

Link naar reactie
Kan me voorstellen wat je voelt.

Kregen de vraag om een tis op te sturen, gedaan en nooit meer iets gehoord nieteens of ie aangekomen was.

Ga de mensen niet bij naam noemen maar moet me wel even van het hart.

Anne

En nou maar afwachten of er iemand reageert :kisstogether: ik was het trouwens niet, en ik begrijp niet dat er mensen zijn die het maar als normaal beschouwen niets meer van zich te laten horen :kisstogether:
Link naar reactie
En nou maar afwachten of er iemand reageert ;) ik was het trouwens niet, en ik begrijp niet dat er mensen zijn die het maar als normaal beschouwen niets meer van zich te laten horen :kisstogether:

ifc1fd.jpg

:kisstogether:

Link naar reactie
Hoe krijg je het voor mekaar die 3 QPe boy's op de foto te zetten Martin, Martijn en David :schater:

Martin wil iets zeggen maar doet het maar niet, Martijn wil jou niet meer zien, en ik kan niet naar dat slappe geouwehoer luisteren hoor :schater::schater: :oops:

Link naar reactie

Zo ik heb Zedri nu wel voldoende tijd gegeven om zijn post te herzien en aangezien hij dat niet doet even een kleine toelichting.

Omdat de verkiezing van de mooiste Z van de M&W-rit op het allerlaatste moment in elkaar was gezet kon de prijs niet op de dag zelf worden uitgereikt. De bedoeling was dus om deze bij een volgende meeting uit te reiken. Ik heb echter verzuimd om dit aan Frido mede te delen omdat ik gewoonweg vergeten ben. Om mij nu via dit topic op deze manier aan te vallen vind ik stijlloos. Ik heb dit Frido ook middels enig mailverkeer van afgelopen vrijdag medegedeeld en hem gevraagd om op basis van deze informatie zijn post te herzien. Er is namelijk een groot verschil tussen het onderwerp van dit topic (tijdens een onderhandelingstraject bewust niets meer van je laten horen) en een misverstand als dit. Uit de mails van Frido begreep ik dat hij het heel erg oneens is met mijn stellingen uit dit topic en ik kan niet anders concluderen dat het misverstand over de beker nu wordt gebruikt om degene die dit topic is gestart te pakken. Ook na een tweede uitgebreide uitleg van mij heeft Zedri geen excuses aangeboden (hoeft niet, is wel leuk) en ook zijn post niet herzien (dat is een minimale vereiste lijkt mij)

Frido ik heb tijdens het typen van deze post een aantal vervelende opmerkingen gemaakt maar deze uiteindelijk weer weggehaald. Ook zonder krachttermen is het denk ik wel duidelijk wat ik van je vind.

Link naar reactie
Zo ik heb Zedri nu wel voldoende tijd gegeven om zijn post te herzien en aangezien hij dat niet doet even een kleine toelichting.

Omdat de verkiezing van de mooiste Z van de M&W-rit op het allerlaatste moment in elkaar was gezet kon de prijs niet op de dag zelf worden uitgereikt. De bedoeling was dus om deze bij een volgende meeting uit te reiken. Ik heb echter verzuimd om dit aan Frido mede te delen omdat ik gewoonweg vergeten ben. Om mij nu via dit topic op deze manier aan te vallen vind ik stijlloos. Ik heb dit Frido ook middels enig mailverkeer van afgelopen vrijdag medegedeeld en hem gevraagd om op basis van deze informatie zijn post te herzien. Er is namelijk een groot verschil tussen het onderwerp van dit topic (tijdens een onderhandelingstraject bewust niets meer van je laten horen) en een misverstand als dit. Uit de mails van Frido begreep ik dat hij het heel erg oneens is met mijn stellingen uit dit topic en ik kan niet anders concluderen dat het misverstand over de beker nu wordt gebruikt om degene die dit topic is gestart te pakken. Ook na een tweede uitgebreide uitleg van mij heeft Zedri geen excuses aangeboden (hoeft niet, is wel leuk) en ook zijn post niet herzien (dat is een minimale vereiste lijkt mij)

Frido ik heb tijdens het typen van deze post een aantal vervelende opmerkingen gemaakt maar deze uiteindelijk weer weggehaald. Ook zonder krachttermen is het denk ik wel duidelijk wat ik van je vind.

Ik snap je volkomen.

Maar hou er rekening mee dat er dingen gebeurt kunnen zijn.

Jouw mail niet ontvangen hebben, ziekte, relationele problemen, dood.

Je weet het allemaal niet!

Stel dat ik je nu een pm stuur en over een half uur de zZz tegen een boom parkeer.

Jij gaat je je dan opgeilen omdat ik niet meer reageer?!?! :oops:

Nee, zo hoort het niet. Dit is niet kinderachtig bedoeld. We zijn allemaal volwassenen en behoren ook zo te handelen.

Ik heb af en toe ook wel spullen te koop staan, maar als mensen me dan belachelijke voorstellen of absurde biedingen doen. Dan ga ik me daarover niet lopen opwinden.

Gewoon kortom; niet iedereen is zoals jou en denkt zoals jou. Dus wees vergevensgezind en heb er vrede mee.

Er zijn immer veel belangrijkere zaken waar we ons druk om moeten maken...

Als iedereen zo zou denken, zouden er veel minder oorlogen in de wereld zijn...

Tot zover Dr. Phil

:schater:

Link naar reactie
Er zijn immer veel belangrijkere zaken waar we ons druk om moeten maken...

Tot zover Dr. Phil

:schater:

Wat krijgen we nou? :schater: ;) Jij maakte je al druk omdat ik zwarte wielen niet bij je blauwe Z vond staan. Later helemaal nog een foto plaatsen van een Wishmann als bewijs dat het echt wel kan :thumbup:

En even voor de goede orde, er zijn maar twee echte Dr Phil's. Die van de TV en die uit Reeuwijk. ;)

Maar ik waardeer je bericht natuurlijk wel. Je probeert het tij te keren met een positieve reactie en dat is OK. ;)

Link naar reactie
Wat krijgen we nou? :schater::huh: Jij maakte je al druk omdat ik zwarte wielen niet bij je blauwe Z vond staan. Later helemaal nog een foto plaatsen van een Wishmann als bewijs dat het echt wel kan ;)

En even voor de goede orde, er zijn maar twee echte Dr Phil's. Die van de TV en die uit Reeuwijk. ;)

Maar ik waardeer je bericht natuurlijk wel. Je probeert het tij te keren met een positieve reactie en dat is OK. ;)

Ik me druk maken daarom??! Nee, joh. Ben je mal. :thumbup: Waaruit maak je dat op trouwens? Heb nooit zo'n reactie gegeven. :mellow:

Dat niet iedereen het mooi vind, dat weet ik.

Maar dat Wiesmann dan met zo'n combi komt. Tja, dat kon ik natuurlijk niet ongepost laten! :lmao: :lol2:

En in die thread heb ik op de vraag van M-roadster geantwoord...

Dat van 'Dr. Phil'. Het was i.o. van...... :lol: ;)

Maar je blijk van waardering stel ik natuurlijk wel op prijs! ;)

Link naar reactie

Ik heb net even het hele item " Aan de schandpaal " gelezen maar zonder hier een mening op te geven.... Ik dacht in een gezellige ploeg mensen terecht te zijn gekomen met als gemeenschappelijke item de Z3. Maar als ik deze dingen allemaal lees en de agressie die ' ik in ieder geval ' er in lees vraag ik mij af of Carin en ik zaterdag as. wel naar de BBQ moeten gaan. Volgens mij kunnen sommige leden elkaars bloed wel drinken. :lipssealed:

Link naar reactie
Ik heb net even het hele item " Aan de schandpaal " gelezen maar zonder hier een mening op te geven.... Ik dacht in een gezellige ploeg mensen terecht te zijn gekomen met als gemeenschappelijke item de Z3. Maar als ik deze dingen allemaal lees en de agressie die ' ik in ieder geval ' er in lees vraag ik mij af of Carin en ik zaterdag as. wel naar de BBQ moeten gaan. Volgens mij kunnen sommige leden elkaars bloed wel drinken. :unsure:

Klein geheimpje Ben maar jullie liggen zaterdag geroosterd met een appel in je mond op tafel met allemaal bloeddorstige members eromheen. :schater:

De agressie valt erg mee hoor. Soms zijn er wat conflictjes net zoals in real life maar dat komt voorzover ik weet altijd weer goed. Als ik Zedri weer tegenkom sla ik hem een keer hard op zijn bek en daarna gaan we een biertje drinken :lipssealed:

Link naar reactie
Ik heb net even het hele item " Aan de schandpaal " gelezen maar zonder hier een mening op te geven.... Ik dacht in een gezellige ploeg mensen terecht te zijn gekomen met als gemeenschappelijke item de Z3. Maar als ik deze dingen allemaal lees en de agressie die ' ik in ieder geval ' er in lees vraag ik mij af of Carin en ik zaterdag as. wel naar de BBQ moeten gaan. Volgens mij kunnen sommige leden elkaars bloed wel drinken. :lipssealed:

Beste Ben en Carin,

Je kan niet verwachten dat op een Forum met meer dan 1000 leden iedereen het altijd met elkaar eens is of iedereen met elkaar overweg kan aangezien dit in het dagelijks leven ook niet het geval is.

Het is toch niet meer dan normaal dat je af en toe discussies hebt op het forum die er soms wellicht wat fel aan toe gaan...maar let wel dat dingen op papier( of beeldscherm in dit geval) soms harder overkomen dan dat ze in feite bedoeld zijn, je kan immers het gezicht en de emotie die daaruit spreekt niet zien.

Mijn ervaring is gewoon dat iedereen hier op een respectvolle manier met elkaar omgaat (al worden wij QP rijders nogal is buitengesloten maar dat geeft niets :schater: ) maar het ook gewoon zegt als ie het niet eens is met iemand !

Ik denk dat jullie juist is een keer naar een meeting zouden moeten komen of dit nou de BBQ a.s. zaterdag is of een een andere dat maakt niet uit aangezien je dan gewoon met eigen ogen kunt zien dat het gewoon een heel gezellig clubje mensen is met allen dezelfde passie maar wel allemaal een verschillende personaliteit.....anderen hebben het al is gezegd maar ieder forum is natuurlijk een afspiegeling van de samenleving met zijn goede kanten en soms ook wat mindere...

Dus gewoon komen zaterdag om met eigen ogen te zien dat we toch allemaal best leuke en aardige mensen zijn !

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.