Ga naar inhoud

Aan de schandpaal ermee


(S)toploss

Aanbevolen berichten

Middels deze post wil ik voorstellen om een nieuwe rubriek te starten. In de afgelopen periode heb ik al een keer of drie contact gehad met diverse andere forumleden over de verkoop van mijn Z3 of onderdelen die ik over heb. Na het geven van bepaalde informatie zoals bijvoorbeeld mijn telefoonnummer en ook zelfs midden in een prijsonderhandelingstraject laat men opeens helemaal niets meer van zich horen. Ik ben van mening dat dit in het normale (zakelijke) verkeer al onfatsoenlijk is maar dat zulk gedrag op een forum als dat van ons zeker niet thuishoort. Opvallend (of misschien juist wel niet) is het dat het steevast gaat om nieuwe leden die denken zich zulk "Marktplaatsgedrag" te kunnen veroorloven. Ik weet niet of ik de enige ben met deze ervaringen en ben benieuwd naar jullie reacties. Misschien dat een nieuwe rubriek met de titel "Aan de schandpaal" of "Met pek en veren" helpt om deze mensen enigszins op te voeden. Gewoon noemen met naam en toenaam is een zeer probaat middel vermoed ik.

(Denk niet dat de rubriek er gaat komen maar wel weer een leuke nieuwe discussie toch?)

Link naar reactie
  • Reacties 68
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Heb dat hier op het forum nog niet meegemaakt eigelijk... :thumbup:

Kan me wel goed voorstellen dat dit de nodige irritatie oproept maar weet niet of jouw voorstel de juiste is al kan ik me er aan de ene kant wel in vinden...

De netste optie lijkt mij om gewoon via PM te laten weten wat je ervan vindt...dat iemand niet meer reageert zou namelijk meerdere oorzaken kunnen hebben die wellicht niets met jouw product te maken hebben...en op die manier zouden mensen onterecht beschuldigd kunnen worden wat ook neit de bedoeling kan zijn.

Link naar reactie
Over een week maar ik heb vanmiddag al twee uurtjes op kantoor doorgebracht. Hoezo, komt het over als ""achter de geranium" gezeur

:thumbup: nee hoor.....

Link naar reactie

Ik kan mij de frustratie van Frank helemaal voorstellen :thumbup: Van marktplaats weet je dat je dergelijke reacties kan krijgen. Echter op een forum verwacht je wat meer respect van je mede members. Ongelofelijk dat er mensen zijn die er plezier in hebben andere mensen aan het lijntje te houden zeg dan gewoon dat je eigenlijk geen geld hebt, wat mij het meest voorkomend probleem lijkt. Lijkt mij dat je voor je weer overgaat tot verstrekken van info. eerst een telefoon nummer vraagt als men echt serieus is begrijpt men wel wat hiervan de reden is. Wat die schandpaal betreft PEK en VEREN mijn zegen heb je :thumbup:

Link naar reactie

Ik denk persoonlijk dat zo'n topic weinig nut heeft.

Als iemand in zo'n topic vermeld word komt er toch wel een verweer danwel terecht danwel onterecht.

Wat resulteerd in een over en weer waarin men elkaar zwart maakt en een slechte sfeer op het forum.

Ik doe zelf veel zaken via marktplaats en dit gedrag is inderdaad heel herkenbaar en vaak frustrerend.

Ik houd dan ook voortaan niets meer vast voor wie dan ook, totdat diegene ook daadwerkelijk heeft betaald.

Dat is het vervelende bijkomende gevolg van de anonimiteit via internet...

Link naar reactie
Ik denk persoonlijk dat zo'n topic weinig nut heeft.

Als iemand in zo'n topic vermeld word komt er toch wel een verweer danwel terecht danwel onterecht.

Wat resulteerd in een over en weer waarin men elkaar zwart maakt en een slechte sfeer op het forum.

Ik doe zelf veel zaken via marktplaats en dit gedrag is inderdaad heel herkenbaar en vaak frustrerend.

Ik houd dan ook voortaan niets meer vast voor wie dan ook, totdat diegene ook daadwerkelijk heeft betaald.

Dat is het vervelende bijkomende gevolg van de anonimiteit via internet...

Kan ik me helemaal in vinden.

kan me de frustratie van Frank ook goed voorstellen.

Ik denk dat het rendement niet opweegt tegen vooral de schade die het qua sfeer teweeg gaat brengen.

Denk aan:

terechte of onterechte beschuldigingen.

Ik ken :thumbup: X persoonlijk en geloof niet wat jij beweert.

Jij bent op het forum ook niet altijd...... etc. etc.

Misschien een mooi klusje voor onze eigen rijdende rechter! :thumbup:

Link naar reactie

Het is hier erg gemakkelijk en anoniem aanmelden. Geen adres nodig, geen enkele privé-gegevens, niets.

Dat werkt helaas dit soort zaken in de hand, het kan allemaal straffeloos. De frustratie van Frank kan ik me helemaal voorstellen. Ik ben het helemaal met Roger eens: pek en veren. Ik heb er geenb enkel probleem mee.

Link naar reactie

Ook helemaal mee eens. Het forum draait op de goede wil van iedereen, en als daar misbruik van gemaakt wordt ondermijnt dat het hele forum. Een keer een 'miscommunicatie' kan, maar als het structureel wordt dan moet daar wat aan gedaan worden. De eerste melding hoeft niet echt publiek gemaakt te worden, maar bij een tweede keer kan ik me zoiets wel voorstellen.

Dus: stuur klachten met duidelijke omschrijvingen en mailwisseling naar de moderators of Danny / mij. Ik hou het wel bij en als er een keer een tweede melding komt dan volgt er een waarschuwing. Derde keer is schluss. :thumbup:

Link naar reactie
Dus: stuur klachten met duidelijke omschrijvingen en mailwisseling naar de moderators of Danny / mij. Ik hou het wel bij en als er een keer een tweede melding komt dan volgt er een waarschuwing. Derde keer is schluss. :thumbup:

goed bezig,Ies. helemaal mee eens.

Link naar reactie

Sorry, ik verkoop dan wel nooit iets, maar ik vind dit BS. Live and let die. Maak je svp druk over belangrijkere dingen (in het leven en hier op het forum). Frustratie over inefficientie is mij niet vreemd (na 2 dagen zaken in Milaan) en eigenlijk kan ik mensen die me verkeerd aankijken nu wel een schop verkopen (BWVS), maar hier moet ik om lachen.

3 keer een dooie eend. So what.

Link naar reactie

Daar kan ik me ook goed in vinden zeker omdat ik zelf hier vrij nieuw ben en ik hierbuiten veel handel doe via Marktplaats en Ebay (in- en verkoop) en het voor mij de gewoonste zaak van de wereld is om open te handelen met de tegenpartij en ik probeer ook altijd regelmatig contact te houden en ook om achteraf even feedback te geven. Achterlampjes pas hier vandaan gehaald en zeer fijn contact.

PS: Dat Marktplaats wordt je wel echt knettergestoord van; pas nog een Fiestatje te koop aangeboden ('98 voor 2.000 want moest weg); krijg je een redelijk bod en staat er 's avonds een Sjonnie of Ali die dan rustig begint te onderhandelen vanaf 500. Met klein spul gaat het wel een stuk makkelijker overigens.

Link naar reactie

Mijn zegen heb je! Topicnaam: de Nepper van de Maand. Doe je verhaal en zet er een poll op zodat de rest kan stemmen en met veren kan gooien. Ok, ik geef toe, een te hoog BNN gehalte (dus niet doen), maar ik kan me voorstellen dat de frustratie inmiddels diep zit. Onvoorstelbaar dat er zelfs via het forum, testpiloten en dagdromers op te koop staand ZZZ-speelgoed blijken af te komen. Als men daarbij de normen van fatsoenlijk gedrag bewust met voeten treedt, mag men daar best op gewezen worden. Laat het voordeel van participeren op het forum, voor dergelijke members maar eens omslaan in een nadeel. Suggestie Ies lijkt me een prima aanpak.

Belangrijkste reden is dat hiermee mogelijk wordt voorkomen dat anderen door dezelfde members, ook voor het karretje worden gespannen. Een gewaarschuwd mens telt voor twee. Hoe je het doet doe je het, maar in een community als deze mogen we nu eenmaal best wat meer van elkaar verwachten. Onverschilligheid lijkt me overigens niet op zn plaats: ben benieuwd hoe sommigen het hier vinden als ze zelf het bokkie zouden zijn: dan is het hok waarschijnlijk te klein.

aangepast door MdV
Link naar reactie

Sorry, ik vind het voorbeeld van Frank toch een persoonlijke kwestie (verkoop zzz), en dat het forum daar verder buiten kan worden gelaten !

Natuurlijk krijg je "geinteresseerde" via het forum, maar laat de eventueel daar uit voortkomende frustratie NIET op het forum komen ! 011.gif

Link naar reactie
Dus: stuur klachten met duidelijke omschrijvingen en mailwisseling naar de moderators of Danny / mij. Ik hou het wel bij en als er een keer een tweede melding komt dan volgt er een waarschuwing. Derde keer is schluss. :newblush:

Dit vind ik wel een goed idee. 1modje waarbij het gemeld kan worden en die een waarschuwing/ban geeft wanneer het te gek wordt. Openbaar in een topic lijkt me niet de oplossing :rolleyes: oa. vanwege eerder genoemde reden door Z3Mrunner

Link naar reactie

Volledig eens met Marvin. Laten we het hier geZZZelig houden. Schandpalen, pek en veren is uit de middeleeuwen. Interpersoonlijke kwesties vechten jullie maar buiten dit forum, via email, MSN, telefoon, PM of op een ander forum uit. Anderen betichten zonder direct weerwoord via een gemakkelijk medium als dit forum is iets te eenvoudig. Als dit de tendens is, hebben straks de "grote bekken" op dit forum de overhand en is het einde zoek en de lol er af. Kom op zeg. Wat mij betreft topic closed en dit zsm verwijderen van dit forum. Het hoort hier gewoonweg niet thuis. Polletje van maken?

Link naar reactie
Volledig eens met Marvin. Laten we het hier geZZZelig houden. Schandpalen, pek en veren is uit de middeleeuwen. Interpersoonlijke kwesties vechten jullie maar buiten dit forum, via email, MSN, telefoon, PM of op een ander forum uit. Anderen betichten zonder direct weerwoord via een gemakkelijk medium als dit forum is iets te eenvoudig. Als dit de tendens is, hebben straks de "grote bekken" op dit forum de overhand en is het einde zoek en de lol er af. Kom op zeg. Wat mij betreft topic closed en dit zsm verwijderen van dit forum. Het hoort hier gewoonweg niet thuis. Polletje van maken?
Kom op zeg wij zijn geen stel kleuters hier op het forum, topic closed is wel weer erg makkelijk. Er is hier nou eenmaal een rubriek te koop/ te koop gevraagt en daar kan je gebruik van maken. Ik kan mij Frank zijn reactie goed voorstellen dat wanneer iemand ergens info over vraagt je andwoord geeft en i.i.g. een reactie terug mag verwachten positief of negatief. Niemand hier hoeft mij te vertellen hoe de handel in elkaar steekt ik heb ervaring genoeg maar er zijn ook nog bepaalde gedrags regels die je kan respecteren.
Link naar reactie
Kom op zeg wij zijn geen stel kleuters hier op het forum, topic closed is wel weer erg makkelijk. Er is hier nou eenmaal een rubriek te koop/ te koop gevraagt en daar kan je gebruik van maken. Ik kan mij Frank zijn reactie goed voorstellen dat wanneer iemand ergens info over vraagt je andwoord geeft en i.i.g. een reactie terug mag verwachten positief of negatief. Niemand hier hoeft mij te vertellen hoe de handel in elkaar steekt ik heb ervaring genoeg maar er zijn ook nog bepaalde gedrags regels die je kan respecteren.

Dat kleuterachtige valt wel mee hoor, maar als je bedoelt dat je volwassen ben al je geen teleurstellingen kan verdragen en dan via het beeldscherm/toetsenbord anderen aan "de schandpaal" nagelen vind ik niet op dit forum passen. Dat noem ik pas makkelijk. Vier je teleurstelling ergens anders bot. :rolleyes:

Link naar reactie
(Denk niet dat de rubriek er gaat komen maar wel weer een leuke nieuwe discussie toch?)

Ik vermoed dat Frank gelijk krijgt met het eerste deel van deze regel.

Het tweede deel van deze regel loopt als een tierelier; Frank heeft zijn gelijk al.

Link naar reactie
Dat kleuterachtige valt wel mee hoor, maar als je bedoelt dat je volwassen ben al je geen teleurstellingen kan verdragen en dan via het beeldscherm/toetsenbord anderen aan "de schandpaal" nagelen vind ik niet op dit forum passen. Dat noem ik pas makkelijk. Vier je teleurstelling ergens anders bot. :rolleyes:
Volgens mij gaat het niet om teleurstellingen maar om fatsoens normen maar goed wellicht begrijpen wij elkaar verkeerd. Helaas heb ik geen teleurstellingen die ik moet botvieren :newblush:
Link naar reactie
Heren, heren, laten we nu onderling elkaar niet irriteren. Het gaat om enkele nieuwe leden die ons forum blijkbaar niet waardig zijn. Da's alles. :rolleyes:
De discussie irriteerd mij ook niet (ieder zijn mening) maar wel het feit dat er tegenwoordig om het minste geringste gevraagt wordt een topic te sluiten. Als dit de nieuwe stijl gaat worden zal ik voortaan inloggen als gast en mij onthouden van commentaar kan ik ook niet irriteren.
Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.