Ga naar inhoud

Leuke en mooie plaatsen in de Ardennen ??

Davids Z3

Aanbevolen berichten

Ik wil graag samen met mijn vriendin weer is een lang weekend in de Belgische Ardennen doorbrengen...

Nou ben ik vorig jaar in La Roche geweest..en afgezien van de mooie omgeving viel daar weinig te beleven,z ijn er ook ietswat grotere plaatsen die ook zeer de moeite waard zijn en waar ook wat meer te beleven valt??

Zelf ben ik ook zeer geintresseerd in de diverse oorlogsmonumenten en we zijn vorig jaar dan ook nog naar Bastogne geweest en hebben daar ook div. monumenten en musea bezocht....wat ik mij afvroeg is rond welke plaatsen je in de bossen nog "Foxholes" kunt vinden ?

Alle tips zijn welkom :m:

Link naar reactie
  • Reacties 27
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

Veel te vinden, voor zover je dit zelf al niet hebt gedaan.

Misschien vind je hier gedetailleerder wat je zoekt? Succes!

Bedankt voor de link Rob..staat wel wat bruikbare info tussen....echter ben ik natuurlijk ook nog benieuwd naar gewoon mooie en leuke plaatsen in de Ardennen...dit mede omdat ik natuurlijk niet alleen ben..

Link naar reactie
Bastogne en Vielsalm zijn ook leuk. Misschien daar eens proberen.

Er is ook ergens een klimwand, maar van die stad ben ik naam effe kwijt....

Succes in ieder geval met de voorbereiding.

Toen we in La Roche zaten ben ik idd ook een dagje naar Bastogne geweest....qua musea en monumenten is het daar wel leuk echter het stadje zelf stelt niet al te veel voor vind ik...weinig restaurants (leuke dan) en andere dingen om te doen.

Vielsalm zal ik is naar kijken...

Link naar reactie

Plaats met klimwand is Houton.

Er is daar een bed & breakfast wat gerund wordt door Nederlands. Moet je effe googlen.

En inderdaad, ga al jaren in het voor jaar die kant op. Bastogne is leuk als je geinteresseerd bent in WO II, maar verder inderdaad niet al te veel verder te zoeken.

Veel plezier!

Link naar reactie

Kan natuurlijk niet uitblijven met mijn raadgevingen :thumbup:

Via deze link kan je een aantal pdf's en brochures downloaden en/of bestellen over Wallonie.

Er zit er ook eentje tussen die specifiek gaat over de slag om de Ardennen.

http://www.opt.be/contenus/brochures/nl/801.html

Verder zijn er een aantal bewegwijzerde routes in de Ardennen, maar hiervan heb ik enkel een boek/atlas in bezit, maar ik geef je even de namen van een aantal routes en waar ze gesitueerd zijn :

De ourtalroute (105 km) : regio Sankt Vith

De Route des Fagnes et Lacs (137 km) : regio Eupen Malmedy Heb ik zelf al gereden, mooie wegen door kleine dorpjes

De route Sommets Lienne Amblève (127 km) : regio Stavelot

De route de Légendes (104 km) : regio Harzé, Aywaille, Sprimont

De route Buissonnière (125 km) : regio Hamoir, Ferrières tot aan buitenwijken van stad Luik (oa Tilff): Zelf gedaan, zeer de moeite, deels door vallei van de Ourthe.

De routes des Chateaux (79 km) : regio Drielandenpunt, Welkenraedt

De routes des Sources (135 km) : regio Spa, Verviers : de wegen van de legendarische Boucles de Spa rally... :D

Verder kan ik je nog een uitstapje naar Durbuy aanbevelen : klein, pitoresk stadje en natuurlijk moet je je begeleiding een dagje shoppen gunnen in Luik. ;)

Indien nog vragen, laat maar komen... :thumbup:

Link naar reactie
Kan natuurlijk niet uitblijven met mijn raadgevingen :D

Via deze link kan je een aantal pdf's en brochures downloaden en/of bestellen over Wallonie.

Er zit er ook eentje tussen die specifiek gaat over de slag om de Ardennen.

http://www.opt.be/contenus/brochures/nl/801.html

Verder zijn er een aantal bewegwijzerde routes in de Ardennen, maar hiervan heb ik enkel een boek/atlas in bezit, maar ik geef je even de namen van een aantal routes en waar ze gesitueerd zijn :

De ourtalroute (105 km) : regio Sankt Vith

De Route des Fagnes et Lacs (137 km) : regio Eupen Malmedy Heb ik zelf al gereden, mooie wegen door kleine dorpjes

De route Sommets Lienne Amblève (127 km) : regio Stavelot

De route de Légendes (104 km) : regio Harzé, Aywaille, Sprimont

De route Buissonnière (125 km) : regio Hamoir, Ferrières tot aan buitenwijken van stad Luik (oa Tilff): Zelf gedaan, zeer de moeite, deels door vallei van de Ourthe.

De routes des Chateaux (79 km) : regio Drielandenpunt, Welkenraedt

De routes des Sources (135 km) : regio Spa, Verviers : de wegen van de legendarische Boucles de Spa rally... :D

Verder kan ik je nog een uitstapje naar Durbuy aanbevelen : klein, pitoresk stadje en natuurlijk moet je je begeleiding een dagje shoppen gunnen in Luik. ;)

Indien nog vragen, laat maar komen... ;)

Heb meteen even een aantal brochures gedownload...dus bij dezen mijn dank !!! :thumbup:

Als jij nou een top 5 van leuke/ mooie / gezellige / goed bereikbare plaatsen moest samenstellen welke zou je dan kiezen ?? :thumbup:

Link naar reactie
Heb meteen even een aantal brochures gedownload...dus bij dezen mijn dank !!! :thumbup:

Als jij nou een top 5 van leuke/ mooie / gezellige / goed bereikbare plaatsen moest samenstellen welke zou je dan kiezen ?? :thumbup:

Luik zou ik zeker doen, leuke winkels in gezellige straatjes. Is mevrouw meteen zoet voor de rest van de reis. ;)

Verder is Verviers ook een leuke (en kleinere) stad.

Durbuy omdat het pitoresk is en de wegen er naartoe zo leuk zijn om te rijden.

Stavelot met het racemuseum van Francorchamps gevestigd in een oude abdij site.

Malmedy is ook een leuk stadje met toffe wegen in de omgeving en een paar leuke terrasjes aan een marktplein.

Succes ermee.

Link naar reactie
Luik zou ik zeker doen, leuke winkels in gezellige straatjes. Is mevrouw meteen zoet voor de rest van de reis. :thumbup:

Durbuy omdat het pitoresk is en de wegen er naartoe zo leuk zijn om te rijden.

Stavelot met het racemuseum van Francorchamps gevestigd in een oude abdij site.

Malmedy is ook een leuk stadje met toffe wegen in de omgeving en een paar leuke terrasjes aan een marktplein.

Succes ermee.

Bedankt voor de zeer bruikbare en goede tips !!! :thumbup:

Link naar reactie

Het gaat mij in dit geval niet om een tourrit (al is de leuke rit natuurlijk wel mooi meegenomen) maar puur om een aantal leuke en historisch interresante plaatsen in de Ardennen..

Mijn verzoek is dan ook om het zoveel mogelijk on topic te houden en voor het organiseren van een evt tourrit een nieuw topic te openen...(niet lullig bedoeld maar zo houd ik het voor mezelf een beetje overzichtelijk)

Verdere tips over leuke plaatsen / bezienswaardigheden zijn natuurlijk welkom !

Link naar reactie

David

Luik zou ik zeker doen, OK ... maar

OPPASSEN voor autodiefstal , Luik is de Europese topstad van criminaliteit

Licht te kort bij Luik dus terug oppassen voor de Z3

Zeker eens doen : Durbuy , Stavelot , Malmedy

Succes ermee.

Link naar reactie
David

Luik zou ik zeker doen, OK ... maar

OPPASSEN voor autodiefstal , Luik is de Europese topstad van criminaliteit

Licht te kort bij Luik dus terug oppassen voor de Z3

Zeker eens doen : Durbuy , Stavelot , Malmedy

Succes ermee.

Liggen al deze plaatsen enigszins in de buurt van elkaar ?

Link naar reactie
Mijn verzoek is dan ook om het zoveel mogelijk on topic te houden en voor het organiseren van een evt tourrit een nieuw topic te openen...(niet lullig bedoeld maar zo houd ik het voor mezelf een beetje overzichtelijk)
Je kan ook iets te streng zijn hoor.....een geintje tussendoor moet kunnen ;)

Een beetje humor op z'n tijd kan geen kwaad so losen up a bit ! :foto:

;)

Link naar reactie
Vergeet Bouillon niet en als grotere plaatsen ook meeteleen : Dinant en luxemburg (stad)

Luxemburg ben ik vorig jaar ook nog even geweest en was en is idd een mooie stad....

We zijn toen vanaf Bastogne geheel binnendoor ,dus via de landweggetjes,naar Luxemburg gereden...was een zeer mooie route door een werkelijk schitterend landschap...

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in