Ga naar inhoud

Prijsstabilisatie Z3 QP's

Botty

Aanbevolen berichten

Nog even terugkomend op het onderwerp:

ANWB/BOVAG koerslijst:

Z3 3.0i QP:

jan/feb 00 (140.000 km)

inkoop: 15.200

verkoop: 21.100

jan/feb 01 (120.000 km)

inkoop: 18.100

verkoop: 24.100

jan/feb 02 (100.000 km)

inkoop: 21.500

verkoop: 28.000

Voor de Z3 M staan geen bedragen.

Als je kijkt waar ze hier in NL voor worden aangeboden zou dat in dit geval nog wel enigszins kloppen (alleen gekeken naar verkoopprijs) .Er is naar mijn idee weinig over te zeggen en het is aan de ene kant maar net wat een gek er voor geeft. Zeker bij de 2.8 zijn de prijsverschillen soms best groot vanaf 14K tot ongeveer 18 a 19K (Nederlandse prijzen).

Dit is trouwens wel een hele mooie :

Klikkerdeklik

Ik blijf van mening dat als je gunstig wilt kopen je toch echt gewoon DL in zal moeten gaan omdat je daar makkelijk (afhankelijk van je eisen)voor onder de 20K (incl BPM) een 3.0 vandaan kunt halen...

Link naar reactie
  • Reacties 41
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ik blijf van mening dat als je gunstig wilt kopen je toch echt gewoon DL in zal moeten gaan omdat je daar makkelijk (afhankelijk van je eisen)voor onder de 20K (incl BPM) een 3.0 vandaan kunt halen...

Mee eens. Ik verbaas me hoeveel geld men er nog voor vraagt in NL. Heb voor een vergelijkbaar bedrag als jij voor Duitsland noemt, betaald voor de 3.0 QP uit aug '00 met 63k op de teller aan BMW Den Haag. Vond ik eigenlijk wel fors veel knaken maar als ik de nu te koop staande 3.0 QP's in NL bezie, viel dat ook wel weer mee. :thumbup:

Link naar reactie
Mee eens. Ik verbaas me hoeveel geld men er nog voor vraagt in NL. Heb voor een vergelijkbaar bedrag als jij voor Duitsland noemt, betaald voor de 3.0 QP uit aug '00 met 63k op de teller aan BMW Den Haag. Vond ik eigenlijk wel fors veel knaken maar als ik de nu te koop staande 3.0 QP's in NL bezie, viel dat ook wel weer mee. :)

Zo'n slechte koop heb jij dan idd nog niet eens gedaan idd....je ziet gewoon dat de prijzen heel erg op en neer gaan...kenmerkend voor een aparte auto denk ik :thumbup:

Een aantal maanden geleden stonden er bijvoorbeeld een aantal 2.8 QP's voor rond de 15K ...als je nu kijkt zie je dat ook die weer duurder zijn (waaronder de mijne)...

Link naar reactie
Een aantal maanden geleden stonden er bijvoorbeeld een aantal 2.8 QP's voor rond de 15K ...als je nu kijkt zie je dat ook die weer duurder zijn (waaronder de mijne)...

je houdt je eigen markt in stand :thumbup: buy low & sell high :schater:

Link naar reactie
je houdt je eigen markt in stand :) buy low & sell high :schater:

:thumbup:

Jij snapt hem :schater:

Maar zonder gein ik weet ook dat ie het waard is want vind maar is een eerlijke en complete QP of je moet die QP van die andere louche gast (M....vh) kopen :schater: bovendien is het een vraagprijs.

Link naar reactie
Mee eens. Ik verbaas me hoeveel geld men er nog voor vraagt in NL. Heb voor een vergelijkbaar bedrag als jij voor Duitsland noemt, betaald voor de 3.0 QP uit aug '00 met 63k op de teller aan BMW Den Haag. Vond ik eigenlijk wel fors veel knaken maar als ik de nu te koop staande 3.0 QP's in NL bezie, viel dat ook wel weer mee. :kisstogether:

Dus als ik dit goed lees heb jij voor rond de 20K in NL een 3.0i QP, met lage km-stand bij de dealer gescoord. Lijkt me erg goeie deal!

;)

Link naar reactie
Dus als ik dit goed lees heb jij voor rond de 20K in NL een 3.0i QP, met lage km-stand bij de dealer gescoord. Lijkt me erg goeie deal!

:thumbup:

was wel iets meer... maar de QP stond er al een tijdje (sinds januari) en zoals David aangeeft, was het prijsverschil tov de 2.8's op dat moment evengoed fors, die stonden voor ongeveer 16k te koop. Denk dat ze er wel klaar mee waren: auto trok dromers en piloten die wel willen rijden maar niet aftikken. Iedere handelaar heeft belang bij hoge omzetsnelheid, stilstaande auto kost geld en dat speelde wellicht mee. Kennelijk genoeg verdient bij de inruil :thumbup:

Wel gemazzeld dus (..), is NL auto (dealer kon ieder detail voor ieder beurtje ophoesten) en kreeg ook nog 12 mnd garantie (gelijk aan Huisselectie, maar zo mag BMW het niet noemen voor een ouwe '00 bak :kisstogether:). Eigenlijk wel raar dat de prijzen nu tov 6 mnd geleden voor QP's hoger lijken te liggen.. (voor roadsters volg ik het niet dus weet ik het niet). Er valt amper wat zinnigs over te zeggen, staan er maar een paar tegelijk te koop en dat is dan even wat 'de markt doet'. Veel geld vragen maar niet verkopen schiet echter niemand iets mee op. Prijsontwikkeling lijkt wat strijdig met mn eerdere posts in dit topic ;)

@botty: kom je nog richting de meetng komende zondag?

Link naar reactie
Veel geld vragen maar niet verkopen schiet echter niemand iets mee op. Prijsontwikkeling lijkt wat strijdig met mn eerdere posts in dit topic :thumbup:

Persoonlijk vind ik de mijne niet te duur (tijd zal het leren denk ik ) en kan natuurlijk altijd nog iets zakken in prijs...als ik kijk naar de goedkopere auto's zijn deze meestal een stuk kaler ofwel minder compleet.

Maar goed tis niet mijn bedoeling mijn auto de hemel in te prijzen (al lijkt het er wel op haha) dus maar weer back on topic :schater:

Een goede eerlijke auto zal over het algemeen gewoon wat meer opbrengen als het tegenovergestelde...lijkt mij :kisstogether:

Maar goed....Botty vind je die blauwe niets die ik hierboven gepost heb ? Je kan altijd is een babbeltje gaan maken of in ieder geval ervaren hoe zo'n 3.0 rijd ;)

Link naar reactie
Maar goed....Botty vind je die blauwe niets die ik hierboven gepost heb ? Je kan altijd is een babbeltje gaan maken of in ieder geval ervaren hoe zo'n 3.0 rijd :kisstogether:

Ik vind dat lichte interieur niet zo mooi, althans, op de foto's niet. Ik heb al eens een midweek in een 2.8 cabrio (niet doorvertellen! :schater: ) gereden en toen was ik al erg enthousiast. Die 3.0i kan dus zekers nooit tegenvallen. Ben wel benieuwd hoe die bagageruimte er in het echt uit ziet, maar dat kan ik zondag mooi bekijken. Pa heeft net een andere station gekocht, dus voor het karten en de trolly is de ruimte nu niet echt belangrijk meer. Dan leen ik de auto van pa wel.

Link naar reactie
Ik vind dat lichte interieur niet zo mooi, althans, op de foto's niet. Ik heb al eens een midweek in een 2.8 cabrio (niet doorvertellen! :schater: ) gereden en toen was ik al erg enthousiast. Die 3.0i kan dus zekers nooit tegenvallen. Ben wel benieuwd hoe die bagageruimte er in het echt uit ziet, maar dat kan ik zondag mooi bekijken. Pa heeft net een andere station gekocht, dus voor het karten en de trolly is de ruimte nu niet echt belangrijk meer. Dan leen ik de auto van pa wel.

Meer kofferruimte als een Golf of iets dergelijks...verbaas me keer op keer hoeveel ik erin kwijt kan...

Tja zo'n licht interieur moet je van houden..ik persoonlijk vind het schitterend..

Leuk dat je zondag ook nog even komt kijken...

Link naar reactie
Leuk dat je zondag ook nog even komt kijken...

Ja, ik ben reuzebenieuwd. Heb ook echt zin in een QP. Ondanks gekloot met mn verzekeringstussenpersoon. Omdat ik altijd klassiekerverzekeringen heb gehad heb ik geen schadevrije jaren opgebouwd. Nooit een deuk gereden. Ik heb wel 8 jaar via mijn motor, bij Unigarant. Maar die willen weer geen Z3 QP doen! Gvrdgvr. Evt. kunnen we via een verzekeringswitsch met de motor naar een andere verzekering, en dan neem je misschien de jaren mee. Maar dan moet ik net doen alsof ik de motor heb verkocht (kan wel, schrijf ik over naar mn pa en weer terug). Maar wat een gedoe zeg. :thumbup:

Link naar reactie
Ja, ik ben reuzebenieuwd. Heb ook echt zin in een QP. Ondanks gekloot met mn verzekeringstussenpersoon. Omdat ik altijd klassiekerverzekeringen heb gehad heb ik geen schadevrije jaren opgebouwd. Nooit een deuk gereden. Ik heb wel 8 jaar via mijn motor, bij Unigarant. Maar die willen weer geen Z3 QP doen! Gvrdgvr. Evt. kunnen we via een verzekeringswitsch met de motor naar een andere verzekering, en dan neem je misschien de jaren mee. Maar dan moet ik net doen alsof ik de motor heb verkocht (kan wel, schrijf ik over naar mn pa en weer terug). Maar wat een gedoe zeg. :thumbup:

Mijne heb ik via Independer verzekerd zonder problemen !

Link naar reactie

Op autoweek vind ik wel de S54 de QP :

CarBase Waardebepaling

verkoop € 40.900

inkoop € 35.700

bouwjaar/maand augustus 2001

kilometerstand 40000 km

accessoires metallic lak, schuif/kanteldak, stereoinstallatie

en de roadster: ;)

CarBase Waardebepaling

verkoop € 41.300

inkoop € 36.100

bouwjaar/maand augustus 2001

kilometerstand 40000 km

accessoires inbraakalarm, metallic lak, stereoinstallatie

--------------------------------------------------------------------------------

De waarde van deze auto is bepaald met behulp van het Waardebepalings Systeem uit CarBase. Bij de waardebepaling wordt uitgegaan van een goed onderhouden schadevrije auto. De waarde verkoop is een indicatie van de gemiddelde vraagprijs. De hoogte van de vraagprijs is vaak afhankelijk van het geboden servicenivo (garantie, afleveringsbeurt), maar ook regionale verschillen kunnen van invloed zijn. De waarde inkoop geeft een indicatie voor een inruilprijs. Bij inruil kan het soort auto (nieuw/occasion, prijsklasse) dat u terugkoopt van belang zijn voor de hoogte van de inruilprijs. Belangrijk is vooral wat u moet bijbetalen (verkoopprijs nieuwe auto minus inkoopprijs in te ruilen auto).

--------------------------------------------------------------------------------

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in