Ga naar inhoud

Airbag lampje

Jamaz

Aanbevolen berichten

• Reacties 15
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

hoi hoi,

Ons airbag lampje op het dashboard brand continue , is dat normaal ?

Jan

ehhhh brandende waarschuwingslampjes zijn zelden normaal voor zover ik weet.

Deze dus ook niet. Moet na starten uitgaan. Stekker onder bijrijderstoel kan los of gecorrodeerd zijn.

Link naar reactie
ehhhh brandende waarschuwingslampjes zijn zelden normaal voor zover ik weet.

Deze dus ook niet. Moet na starten uitgaan. Stekker onder bijrijderstoel kan los of gecorrodeerd zijn.

Edwin,

Bedankt voor je reactie. Ik zal morgen eens controleren. Kan ik ook zien of de airbag er uberhaupt nog inzit ?

Jan

Link naar reactie
Gast france bleue
hoi hoi,

Jan

Kan verschillende oorzaken hebben met uiteenlopende financiele gevolgen. Bij onze Z brandt dat lampje al maanden continu maar heb de verzekering gekregen [van dr phil], dat het lampje op een dag vanzelf ophoud met branden.

Bij ons gaat het waarschijnlijk om het vervangen van de airbag en dat is nogal kostbaar. Ik hoop voor jou dat hat idd een los contactje oid is.

Er zijn wijze mannen grnoeg op het forum die je zeker verder kunnen en zullen helpen. :thumbup::rolleyes::blink:

grtz kristafred

Link naar reactie
hoi hoi,

Jan

Als je me even vertelt waar je vandaan komt (via PM) dan kan ik hem misschien voor je resetten!

Link naar reactie

Zodra de auto op contact wordt gezet, wordt er getest of alle componenten aanwezig zijn.

( 2 airbags in het dashboard, twee zijairbags en de twee gordelspanners, voor zover aanwezig)

Het airbag lampje gaat aan, zodra getest is ( en goed bevonden) gaat het lampje uit, daarna wordt in het geheugen gekeken of er een (voormalige fout) aanwezig is, zo ja dan gaat het lampje weer aan, anders blijft het uit.

Zelf was ik ooit zo slim om de auto op contact te zetten met een verwijderde rechtervoorstoel, er wordt dan een fout geconstateerd en opgeslagen.

Gevolg was een lampje wat even doofde en daarna weer aanging (vanwege de fout in het geheugen)

Na resetten bij de dealer was dit opgelost.

Een lampje wat na het op contact zetten aangaat en niet even dooft duidt op een nog bestaande fout, bij de Roadsters meestal de verbindingen onder de stoel voor de gordelspanners.

De stekker wil bij dit type corroderen (ze hebben geen dak en het regent wel eens)

De oplossing is de contacten in de connector opknappen of vervangen, ook worden de betreffende draden wel door gesoldeerd.

Als je hierna in de situatie komt dat het airbaglampje even dooft en dan weer aangaat weet je dat de installatie weer in orde is en dat de fout in het geheugen voor het brandende lampje zorgt, resetten en dan is het weer helemaal puikje.

JCK

Link naar reactie
Als je me even vertelt waar je vandaan komt (via PM) dan kan ik hem misschien voor je resetten!

beste Martin,

Als ik een PM wil sturen, krijg ik een foutmelding "Pagina kan niet worden weergegeven", daarom maar op deze manier

Ik woon in Lieshout (vlakbij Eindhoven).

Ik heb even gecontroleerd, maar het airbag lampje gaat aan, bij het aanzetten van het contact, dan weer uit en vervolgens weer aan en dan blijft het aan.

Ik heb onder de stoel van de bijrijder gekeken, maar kan geen wegwijs uit de bedrading.

groetjes,

Jan van Teeffelen

Link naar reactie
Zodra de auto op contact wordt gezet, wordt er getest of alle componenten aanwezig zijn.

( 2 airbags in het dashboard, twee zijairbags en de twee gordelspanners, voor zover aanwezig)

Het airbag lampje gaat aan, zodra getest is ( en goed bevonden) gaat het lampje uit, daarna wordt in het geheugen gekeken of er een (voormalige fout) aanwezig is, zo ja dan gaat het lampje weer aan, anders blijft het uit.

Zelf was ik ooit zo slim om de auto op contact te zetten met een verwijderde rechtervoorstoel, er wordt dan een fout geconstateerd en opgeslagen.

Gevolg was een lampje wat even doofde en daarna weer aanging (vanwege de fout in het geheugen)

Na resetten bij de dealer was dit opgelost.

Een lampje wat na het op contact zetten aangaat en niet even dooft duidt op een nog bestaande fout, bij de Roadsters meestal de verbindingen onder de stoel voor de gordelspanners.

De stekker wil bij dit type corroderen (ze hebben geen dak en het regent wel eens)

De oplossing is de contacten in de connector opknappen of vervangen, ook worden de betreffende draden wel door gesoldeerd.

Als je hierna in de situatie komt dat het airbaglampje even dooft en dan weer aangaat weet je dat de installatie weer in orde is en dat de fout in het geheugen voor het brandende lampje zorgt, resetten en dan is het weer helemaal puikje.

JCK

Keijzzzer',

Ik heb gekeken onder de bijrijdersstoel (kun je moeilijk bij), maar welke kabels moet ik hebben.

Jan

Link naar reactie
hoi hoi,

Jan

Niet normaal dus!Komt doordat condensvocht van de aircoslang onder dashboard,op het geheugen/computer /box druppelt.Dit vocht lekt dan in de behuizing zodat eea gaat oxideren.Dashboard kastje demonteren, en box/behuizing los schroeven,simpel, en voorzichtig schoonmaken .Als het te veel is geoxideerd.bypass maken .Wijst zich van zelf.Nieuwe box kost € 850.= excl BTW!!!
Link naar reactie
Niet normaal dus!Komt doordat condensvocht van de aircoslang onder dashboard,op het geheugen/computer /box druppelt.Dit vocht lekt dan in de behuizing zodat eea gaat oxideren.Dashboard kastje demonteren, en box/behuizing los schroeven,simpel, en voorzichtig schoonmaken .Als het te veel is geoxideerd.bypass maken .Wijst zich van zelf.Nieuwe box kost € 850.= excl BTW!!!

Tja Healey, dat zou allemaal kunnen kloppen, alléén er zit geen airco in.

Jan

Link naar reactie
Keijzzzer',

Ik heb gekeken onder de bijrijdersstoel (kun je moeilijk bij), maar welke kabels moet ik hebben.

Jan

Maak eerst de stoel maar eens los en volg de draden van de gordelspanner naar de connector.

Ik kan wel uitzoeken welke draden het zijn, maar daar schiet je weinig mee op, om erbij te kunnen moet de stoel toch los.

(Let op sleutelwijdte achterste bouten is 16 mm!)

Maar laat hem eerst maar resetten omdat het om een fout in het geheugen gaat, en niet om een bestaande fout.

Kan zijn dat de vorige eigenaar ook de stoel los heeft gehad en de auto op contact heeft gezet.

JCK

Link naar reactie
wat kost dit ongeveer

want ik heb er af en toe ook last van :thumbup:

mvg wesley

Lijkt me sterk dat het af en toe is...

Of er is een bestaande fout of een fout in het geheugen, maar beide resetten zichzelf niet!

Kortom er is een fout of niet en niet af en toe.

Wat het resetten kost bij de dealer, hangt er vanaf of de dealer de auto in onderhoud heeft.

Als hij anders niets aan je verdiend zal het niet gratis zijn.

Als je elke week komt zal het op een gegeven moment ook niet meer gratis zijn

Voor mij was het gratis omdat de auto er ook in onderhoud is, en ik aan kon geven wat de fout veroorzaakt had.

JCK

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in