Ga naar inhoud

Vermogen weg - management error?

Superduper

Aanbevolen berichten

Vanavond wilde ik wegrijden starte zowaar de Z3 niet meer. Na een tweede keer aandringen kwam hij sputterend tot leven, maar echt rijden was er niet bij. Bij het optrekken sterke neiging tot afslaan, en zichtbaar een vrije val in toeren. Totaal geen vermogen en pas boven de 3000 kwam er een beetje gang in.

Nu wil het geval dat ik ergens nog zo'n obd sensor geval heb liggen, en na wat computer gepruts en software zoeken kon ik de auto ook nog uitlezen. In het error raport stond een foutcode (code natuurlijk vergeten) maar iets in de trand van 'CAMSHAFT SENSOR A ERROR'. Iets met de nokkeassensor dus.

Iemand (roodkapje...?) een idee hoe dit gekomen kan zijn; moet ik nog iets meer doen om dit te voorkomen, iets laten nakijken?

Overigens en het belangrijkste, na het wissen van de error liep hij weer prima, gezien de dikke strepen in de straat :kisstogether:

Link naar reactie
Heeft mijn vrouw met haar toenmalige 5 serie gehad.

Valt volgens de garage weinig aan te doen behalve de sensor te vervangen.

Blijft de ongein van de nieuwe techniek.

Dat lijkt me eerlijk gezegd inderdaad typisch iets wat een dealer zou zeggen: gewoon vervangen. Geeft mij eigenlijk geen echte informatie wat er nu aan de hand zou kunnen zijn.. Maar goed, ik ben 'iets' bevooroordeeld over dealers :kisstogether:

Link naar reactie
nou nou, gewoon een sensortje vervangen en gaan, niet zeuren, Ies :hamer: :thumbup:

:hamer:

kweet het; ik ben een eigewijze zeikerd, maar ik probeer mezelf niet (meer) in de maling te laten nemen.

Tja meneertje, sensor stuk he, lastig lastig. Zit heel diep maar moet echt vervangen worden. U kunt de auto over twee dagen weer halen. Kost ongeveer 200 euro. Als je de auto ophaalt na 4 dagen -want hij was nog niet klaar - is de rekening 500 euro. En dan moet je maar afwachten of ze iets vervangen hebben of gewoon de foutmelding hebben gewist. :offtopic:

Link naar reactie
. . . . . Nu wil het geval dat ik ergens nog zo'n oud sensor geval heb liggen, en na wat computer gepruts en software zoeken kon ik de auto ook nog uitlezen. In het error raport stond een foutcode (code natuurlijk vergeten) maar iets in de trand van 'CAMSHAFT SENSOR A ERROR'. Iets met de nokkeassensor dus.
En hoe komt het nu dat andere forummembers niet zon sensortje hebben liggen, niet met software kunnen prutsen en geen foucodes kunnn uitlezen?

Kortom, wat doen wij verkeerd?

Link naar reactie
En hoe komt het nu dat andere forummembers niet zon sensortje hebben liggen, niet met software kunnen prutsen en geen foucodes kunnn uitlezen?

Kortom, wat doen wij verkeerd?

Omdat (gelukkig) niet indereen de afwijking heeft om alles zelf te willen kunnen. Is veel goedkoper hoor... maar soms heb je er nog iets aan. :thumbup:

Link naar reactie
  • 10 jaren later...

Ik ben al even aan het zoeken naar of mijn storing hieraan gelijk is. Bij mijn Z3 2.8 Automaat, starten geen punt, maar tijdens het rijden valt het vermogen weg, reageren met gaspedaal geeft geen reactie tot op een gegeven moment, ;"grijpt" pakt de motor of versnellingsbak weer op. Dat gaat zo even door, geen gezicht met je Z3 op de vluchtstrook vooruit stotterend. En ineens is het weg, zeker als ik 'm opjaag in toeren (als dat al lukt), soms naar 3 schakel. Eerst meende ik de versnellingsbak, dacht ook a/d motor, maar anderen menen de benzine die tijdens de stalling in de tank is blijven zitten, oude benzine (gummen) vervuilen de sproeiers, Teller is net de klok rond, auto is altijd keurig onderhouden. Wie komt dit bekend voor?

Link naar reactie
1 uur geleden zei buikschuiver:

...de benzine die tijdens de stalling in de tank is blijven zitten...

Hoe lang heeft je ZZZ in stalling gestaan?

En aanvullend daarop: wanneer is voor 't laatst je brandstoffilter vervangen?

Tenzij je auto écht lang heeft stilgestaan denk ik toch aan een sensor; heb je kans gehad de auto uit te (laten) lezen sinds-ie dit gedrag vertoont?

Een quick 'n' dirty methode om je brandstofsysteem schoner te krijgen: flesje injectorcleaner in de tank, tank afvullen met verse benzine en een fors stuk rijden. 

Een meer drastische /grondige methode: brandstoftank zo ver mogelijk leegrijden, brandstoffilter vervangen, injectoren loshalen en ultrasoon (laten) reinigen. Daarna de boel weer in elkaar zetten, tank afvullen en weer de weg op!

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Hooguit 3 maanden heeft de ZZZ stil gestaan. Ik heb de auto sinds oktober 2017 en aan het onderhoud wat regelmatig is gedaan kan ik niet zien of het brandstoffilter is vervangen.

Wel heb ik afgelopen dagen ermee gereden en vrijwel geen last gehad. Maar ik geloof dat een inspectie/uitlezen van mijn Z tje misschien wel helpen kan.

Ben niet zo van de 'dirty' methode, doorgaans helpt je dat niet zoveel verder dan dat je er alleen armer van wordt.. Ik ga verder zoeken en 'm eens laten uitlezen.

Link naar reactie

Je woont niet echt bij mij in de buurt, je bent wel welkom om je auto uit te lezen in Hengelo.

Als daar niks uit komt zou het toch wel met de brandstof toevoer te maken kunnen hebben.

Voor mensen die zelf de BMW uit willen lezen, deze foutscanner is erg toegangelijk.

Deze gebruik ik als ik snel foutcodes wil checken.

https://diagnoseapparatuur.nl/obd-scanners/bmw-diagnose-scanner-b02

Verder gebruik in BMW inpa, je kan een clone kopen op ali express.

Je hebt dan een oude laptop nodig met windows Xp.

Nieuwe FT232RQ Voor BMW INPA Ediabas K   DCAN Interface Voor BMW Serie met Schakelaar INPA DIS SSS NCS Codering Diagnose Makkelijker te Bedienen
http://s.aliexpress.com/mimauieA?fromSns=Copy to Clipboard

• Like 1
Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in