Ga naar inhoud

Z3 Cpe 3.0i aanschaf, waar op letten


Botty

Aanbevolen berichten

Zet die drie-liter nu maar uit je hoofd.

Ik heb een paar posts van je geleZen en het is meteen duidelijk dat jij naar een ///M wilt als je een 3L Zou kopen... :kisstogether:

Als je nu niet de poen hebt dan is doorsparen het beste.

Koop je meteen een héle mooie dan heb je echt iets om jaren pleZier van te hebben.

Het onderhoud kost een fractie meer maar daar krijg je dan ook flink wat voor terug:

Is zeker de overweging waard, al zal ik nog wel wat Forums nalezen over die S50 krukaslagerproblemen, oliepomp en VANOS. Daarnaast nog wat ge-emmer met de verzekering regelen. Voorla van dat laatste baal ik als een stekker. :thumbup:

Link naar reactie
  • Reacties 174
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ik had de volgende opties :

- Honda S2000

- Porsche 968 / Boxter / 911

- Audi S4

Uiteindelijk gaven de unieke looks van de QP de doorslag :thumbup:

Ja, die 968 stond ook op mijn lijst. En de S4. De 968 kent ook wel wat problemen met de nokkenasverstelling (verwacht je toch niet dat fabrikanten als Porsche en BMW hier problemen mee kennen). De S4 is lekker praktisch, maar nogal zwaar en zuipt volgens mij als een tempelier. En 2 turbo's, mmmm, dubbele kans op troubles? Inderdaad zijn de unieke looks van de QP hierin ook doorslaggevend bij mij. :kisstogether:

Link naar reactie
Is zeker de overweging waard, al zal ik nog wel wat Forums nalezen over die S50 krukaslagerproblemen, oliepomp en VANOS. Daarnaast nog wat ge-emmer met de verzekering regelen. Voorla van dat laatste baal ik als een stekker. <_<

Gezien je autohistorie had ik al hetzelfde idee, gewoon een QP kopen met onder de 80K dan hoef je over de lagers en oliepomp nog ff niet druk te maken :kisstogether: Is tevens beter voor de waardevastheid.

En ja zal dan wel ff doorsparen worden en goed uitkijken maar dat kun je wel heb ik het idee :thumbup:

aangepast door pierrez101
Link naar reactie
Gezien je autohistorie had ik al hetzelfde idee, gewoon een QP kopen met onder de 80K dan hoef je over de lagers en oliepomp nog ff niet druk te maken :rolleyes: Is tevens beter voor de waardevastheid.

En ja zal dan wel ff doorsparen worden en goed uitkijken maar dat kun je wel heb ik het idee ;)

Ja, of anders toch maar weer naar Italia toe om er een te halen:

http://www.autoscout24.de/Details.aspx?id=lkflblhpxrxe

http://www.autoscout24.de/Details.aspx?id=rqf3geywrp4

Als dit nu de prijzen bij de Oosterburen waren B)

Toch wel aan de prijs, interessante kleurcombi:

http://freenet-homepage.de/ruzilo/bmw/auswahl.htm

Link naar reactie

Die op Marktplaats staat is nu flink gezakt en zou er dus op kunnen duiden dat de verkoper er echt vanaf moet getuige zijn ongeduld...

Ik denk dat het wel een goede prijs is maar weet bijna zeker dat je hem voor 20 of wellicht iets eronder zou kunnen hebben :

Z3 3.0

Link naar reactie
Die op Marktplaats staat is nu flink gezakt en zou er dus op kunnen duiden dat de verkoper er echt vanaf moet getuige zijn ongeduld...

Ik denk dat het wel een goede prijs is maar weet bijna zeker dat je hem voor 20 of wellicht iets eronder zou kunnen hebben :

Zekers mooie auto en goede prijs. Steptronic, das de automaat he? Een soort Tiptronic. Aan de ene kant lekker relaxed, aan de andere kant, een automaat in een sportauto? ;)

Link naar reactie
Zekers mooie auto en goede prijs. Steptronic, das de automaat he? Een soort Tiptronic. Aan de ene kant lekker relaxed, aan de andere kant, een automaat in een sportauto? :kisstogether:

Moet je mischien ervaren om erover te kunnen oordelen...meen dat je ook zelf kunt schakelen (tikken) maar weet ik neit geheel zeker.. ;)

Link naar reactie
Moet je mischien ervaren om erover te kunnen oordelen...meen dat je ook zelf kunt schakelen (tikken) maar weet ik neit geheel zeker.. ;)

Mee eens. Ik ga ook effe op zoek naar rijtesten met Steptronic. Weet jij zo of de Z3 ooit in de "Blauwe Zone" van Autovisie is beschreven? Helaas heeft Autovisie het archief van internet gehaald, daar kon je anders middels een zoekfunctie zo uithalen in welk nummer een bepaalde auto beschreven was.

Link naar reactie
Mee eens. Ik ga ook effe op zoek naar rijtesten met Steptronic. Weet jij zo of de Z3 ooit in de "Blauwe Zone" van Autovisie is beschreven? Helaas heeft Autovisie het archief van internet gehaald, daar kon je anders middels een zoekfunctie zo uithalen in welk nummer een bepaalde auto beschreven was.

volgens mij niet. In Autoweek wordt de QP wel getest echter is dit een 2.8 :

Z3 Coupe 2.8 door Autoweek

Hier nog een testje van de 3.0 Roadster

3.0 Roadster

In my review wat ervaringen van mensen met een 3.0 :

My review 3.0 Coupe

My review 3.0 Coupe nr2

Link naar reactie

Thanks, leuk om even te lezen. Ik heb een tijdje rij-impressies getikt voor het jaarboek Autotest, waaronder eentje van de Z3 2.8. Wel een roadster, maar toen had ik nog voldoende haar op mn kop. :(

Ik kreeg net een mail van een vriend van mij die afgelopen weekend een dagje Zandvoort had. Hij rijdt een 964 C4. Dat doet hij best aardig. En wat voor auto kon hij niet bijhouden? Een QP 2.8, wel iets verlaagd. :lol:

Link naar reactie
Thanks, leuk om even te lezen. Ik heb een tijdje rij-impressies getikt voor het jaarboek Autotest, waaronder eentje van de Z3 2.8. Wel een roadster, maar toen had ik nog voldoende haar op mn kop. :(

Ik kreeg net een mail van een vriend van mij die afgelopen weekend een dagje Zandvoort had. Hij rijdt een 964 C4. Dat doet hij best aardig. En wat voor auto kon hij niet bijhouden? Een QP 2.8, wel iets verlaagd. :lol:

Hee wat leuk zeg dat je rij-impressies hebt getikt voor Autovisie....hield dat ook in dat je de auto zelf mocht uitproberen ??? En zo ja..wat heb je dan zoal getest ??

Hmmm das wel apart dat een 2.8QP sneller op het circuit is als een 964 C4 ....zou dat niet aan de rijkunsten van die vriend van je liggen dan ?

Link naar reactie
Ik kreeg net een mail van een vriend van mij die afgelopen weekend een dagje Zandvoort had. Hij rijdt een 964 C4. Dat doet hij best aardig. En wat voor auto kon hij niet bijhouden? Een QP 2.8, wel iets verlaagd. :lol:

Toevallig een zwarte Schnitzer uitegevoerde QP? :(

Die konden zelfs de 3liters afgelopen zondag niet bijhouden namelijk...

Link naar reactie
Hee wat leuk zeg dat je rij-impressies hebt getikt voor Autovisie....hield dat ook in dat je de auto zelf mocht uitproberen ??? En zo ja..wat heb je dan zoal getest ??

Hmmm das wel apart dat een 2.8QP sneller op het circuit is als een 964 C4 ....zou dat niet aan de rijkunsten van die vriend van je liggen dan ?

David, het was niet voor Autovisie (helaas), maar voor Autotest. Pfoe, ik heb best veel auto's kunnen uitproberen, was in 1998. Dan moet ik echt effe graven welke auto's dat allemaal waren. Overigens werk ik nog steeds voor een auto-uitgave, maar meer op management gebied en nieuws uit de branche. En we hebben zo nu en dan nog steeds leuke auto's op de redactie, zoals Z4M, Speedster, Elise of Nissan 350Z. Vooral die laatste was een geweldige bak.

Zal morgen effe informeren of die QP een Schnitzer was. Of dat ie gewoon een baddriversday had :lol:

Link naar reactie
David, het was niet voor Autovisie (helaas), maar voor Autotest, toen van uitgeverij Wolters Kluwer. Pfoe, ik heb best veel auto's kunnen uitproberen, was in 1998. Dan moet ik echt effe graven welke auto's dat allemaal waren. Overigens werk ik nog steeds voor een auto-uitgave, maar meer op management gebied en nieuws uit de branche (www.automobielmanagement.nl) . En we hebben zo nu en dan nog steeds leuke auto's op de redactie, zoals Z4M, Speedster, Elise of Nissan 350Z. Vooral die laatste was een geweldige bak.

Zal morgen effe informeren of die QP een Schnitzer was. Of dat ie gewoon een baddriversday had :(

Hmmm dan heb jij een zeer begerenswaardige baan al zeg ik het zelf...zoeken ze nog mensen :lol::schater:

Link naar reactie
Zal morgen effe informeren of die QP een Schnitzer was. Of dat ie gewoon een baddriversday had ;)

Of vraag het Gman op het forum.

Was er afgelopen zondag bij in de zwarte 2.8 schnitzer QP en vertelde vlak daarvoor op zandvoort te hebben gereden.

Was ook nog eens bloedsnel. Dus 't kan bijna niet missen

Link naar reactie
Ik meen dat er o.a een short shift versnellingsbak in zit ;) .....hij loopt ook maar net over de 200 maar zit er ook sneller op

Das ook een kant van de Z3 QP waar ik helemaal niets van afweet, dus de goodies die r voor kunnen worden aangeschaft. Velgen, veren, dempers (Bilstein?), uitlaten, noem maar op. Daar kan ik nog zeker een vraag of 250 over verzinnen. :)

O ja, eerst eentje aanschaffen. Vanavond maar effe een belrondje doen. Ik laat het M-avontuur lekker aan me voorbij gaan.

Link naar reactie
Ik meen dat er o.a een short shift versnellingsbak in zit ;) .....hij loopt ook maar net over de 200 maar zit er ook sneller op

Idd Schnitzer werkt ook veel met een korter Diff en heeft een 3.2 liter versie van de 2.8 geproduceerd met 240pk, die zit er niet alleen sneller op maar loopt desondanks nog 240 :m:

aangepast door pierrez101
Link naar reactie
Idd Schnitzer werkt ook veel met een korter Diff en heeft een 3.2 liter versie van de 2.8 geproduceerd met 240pk, die zit er niet alleen sneller op maar loopt desondanks nog 240 ;)

de Schnitzer QP van Gman is nog steeds een 2.8, inderdaad met korter diff. Trekt de 3.0 er uit bij sprint 0 - 100 km/u. Zit er snel op maar komt amper boven de 200 km/u. Details over top van meest betrouwbare bron vernomen: de eigenaar. Wie weet opent hij een topic en doet de specs in detail uit de doeken, al even een PM gestuurd. Is de komende weken natuurlijk alleen maar aan het rijden en genieten :m:. Ik werd behoorlijk geSchnitzerd tijdens de rit afgelopen weekend. :muur:

Link naar reactie

Het was inderdaad een Schnitzer op Zandvoort!

Is er een fototje van gemaakt afgelopen zondag? :m:

Leuke tekst overigens: ;)

With the Z3 Coupé, BMW has developed a vehicle which stands out sharply from the automotive monotony, and has already become established as a cult car in its own lifetime. This vehicle is built for individualists who aren't afraid to express their own opinion.

http://www.ac-schnitzer.de/en/bmw-cars/product/z3/z3-coupe/

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.