Ga naar inhoud

Z3 Cpe 3.0i aanschaf, waar op letten


Botty

Aanbevolen berichten

  • Reacties 174
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Mmmmmm, een M-Coupe van 1998 met iets van 130k op de klok neem je voor 18500 mee. Rest bpm: iets van 2567 euri. Dan heb je m voor tussen de 21 en 21.5 voor de deur staan. Das een klein meerbedrag t.o.v. een erg mooie 3.0i.

Lastig lastig ;)

Met die Km stand zou ik dan wel eerst de lagers en oliepomp laten vervangen a raison van een kleine duizend euri ;)

Link naar reactie
Met die Km stand zou ik dan wel eerst de lagers en oliepomp laten vervangen a raison van een kleine duizend euri :rolleyes:

Ja, daar heb ik inmiddels ook het e.e.a. over gelezen. Al met al lijkt me de 3.0i toch de verstandigste keuze. Maar dan zit er weer een duiveltje op mijn schouder die steeds harder roept: 321 pk, 321 pk, 321 PK! :rolleyes:

Link naar reactie
Ja, daar heb ik inmiddels ook het e.e.a. over gelezen. Al met al lijkt me de 3.0i toch de verstandigste keuze. Maar dan zit er weer een duiveltje op mijn schouder die steeds harder roept: 321 pk, 321 pk, 321 PK! :rolleyes:

Dat klinkt bekend.... :schater:

1 tip : Geen proefrit in een M maken :schater:

Link naar reactie
Weet iemand wie de Z3 QP ontworpen heeft? Kan het niet vinden mbv. ROBKNOP....

Wanneer koop je nou eens zo'n ding?

Link naar reactie
Wanneer koop je nou eens zo'n ding?

Ik dacht een mooie gevonden te hebben, van een BMW medewerker, helaas, voor ik kon gaan kijken verkocht. Gewoon rustig verder zoeken, auto's zat! Kan mn zuurverdiende centjes maar een keer uitgeven he :rolleyes:

Link naar reactie
Kan mn zuurverdiende centjes maar een keer uitgeven he :rolleyes:

Terecht, uiteraard. Daarnaast denk ik dat jij zo'n eeuwig twijfelaartje bent. Alles tot op het bot toe blijven uitzoeken, daarmee geen beslissing nemen en zo komt er uiteindelijk nooit wat. :rolleyes:

Link naar reactie
Terecht, uiteraard. Daarnaast denk ik dat jij zo'n eeuwig twijfelaartje bent. Alles tot op het bot toe blijven uitzoeken, daarmee geen beslissing nemen en zo komt er uiteindelijk nooit wat. :rolleyes:

Blijf vertrouwen in de "jeugd" hebben Rob !!! :schater::rolleyes:

Link naar reactie
Ja, daar heb ik inmiddels ook het e.e.a. over gelezen. Al met al lijkt me de 3.0i toch de verstandigste keuze. Maar dan zit er weer een duiveltje op mijn schouder die steeds harder roept: 321 pk, 321 pk, 321 PK! :rolleyes:
Als je voor dagelijks gebruik een QPe aanschaft zou ik zeker voor een 3.0l gaan i.p.v. een :m: hou je nog een beetje geld over qua onderhoud ;) MDV rijd, zoals je weet een 3.0l en kan de :m: redelijk bijhouden als die de weg niet kwijt raakt :rolleyes::wave: Is het een QPe voor erbij zeker de :m: nemen ;)
Link naar reactie
Ik dacht een mooie gevonden te hebben, van een BMW medewerker, helaas, voor ik kon gaan kijken verkocht. Gewoon rustig verder zoeken, auto's zat! Kan mn zuurverdiende centjes maar een keer uitgeven he :rolleyes:

Ik bewonder je geduld, maar dit is wel de beste methode :rolleyes:

Link naar reactie
Terecht, uiteraard. Daarnaast denk ik dat jij zo'n eeuwig twijfelaartje bent. Alles tot op het bot toe blijven uitzoeken, daarmee geen beslissing nemen en zo komt er uiteindelijk nooit wat. :rolleyes:

I agree...

Of 't moet zijn dat de ervaring met een italiaanse auto een natuurlijke "achterdocht" reflex naar de aanschaf van auto's geeft. :rolleyes:

Link naar reactie
Terecht, uiteraard. Daarnaast denk ik dat jij zo'n eeuwig twijfelaartje bent. Alles tot op het bot toe blijven uitzoeken, daarmee geen beslissing nemen en zo komt er uiteindelijk nooit wat. :rolleyes:

Peeeeep! Nu moet ik toch even in de pen klimmen. Ik orienteer me graag goed voor ik iets aanschaf wat me 20K gaat kosten. Zo zijn er de afgelopen jaren de volgende rij-ijzers in de stal gekomen:

Ducati 750 SS (verkocht)

Ducati 900 SL, heb ik nog, en gaat niet weg.

Ducati 916 (verkocht)

Autobianchi A112 Elite (verkocht)

Autobianchi A112 Elegant (naderhand zelf gesloopt)

Lancia A112 Abarth (naderhand zelf gesloopt)

Autobianchi A112 Abarth, gekocht in Ravenna Italia, met de trein heen, auto terugereden in 1 dag. Heb ik nog, en gaat niet weg.

Lancia Fulvia Coupe Ralley (verkocht)

Lancia Fulvia Coupe Zagato (verkocht)

Lancia Montecarlo, heb ik nog.

Lancia Delta HF Integrale, gekocht in Padova Italia, met de trein heen, auto teruggereden in 1 dag, nu net verkocht.

Beetje vragen stellen hier kan geen kwaad toch, en is voor andere mensen die voor eenzelfde beslissing komen te staan handig om te lezen.

Voor de heren die ik net gesproken heb in Apeldoorn: Bedankt voor de uitleg en het aanbod om mee te rijden. Ik ben weer een stapje verder in het orientatieproces! :schater:

Link naar reactie
Peeeeep! Nu moet ik toch even in de pen klimmen. Ik orienteer me graag goed voor ik iets aanschaf wat me 20K gaat kosten. Zo zijn er de afgelopen jaren de volgende rij-ijzers in de stal gekomen:

Ducati 750 SS (verkocht)

Ducati 900 SL, heb ik nog, en gaat niet weg.

Ducati 916 (verkocht)

Autobianchi A112 Elite (verkocht)

Autobianchi A112 Elegant (naderhand zelf gesloopt)

Lancia A112 Abarth (naderhand zelf gesloopt)

Autobianchi A112 Abarth, gekocht in Ravenna Italia, met de trein heen, auto terugereden in 1 dag. Heb ik nog, en gaat niet weg.

Lancia Fulvia Coupe Ralley (verkocht)

Lancia Fulvia Coupe Zagato (verkocht)

Lancia Montecarlo, heb ik nog.

Lancia Delta HF Integrale, gekocht in Padova Italia, met de trein heen, auto teruggereden in 1 dag, nu net verkocht.

Beetje vragen stellen hier kan geen kwaad toch, en is voor andere mensen die voor eenzelfde beslissing komen te staan handig om te lezen.

Voor de heren die ik net gesproken heb in Apeldoorn: Bedankt voor de uitleg en het aanbod om mee te rijden. Ik ben weer een stapje verder in het orientatieproces! :schater:

Leuk je vandaag even ontmoet en geproken te hebben :rolleyes:

Nog over te halen voor een 2.8... :rolleyes::schater: (kost je minder als een 3.0 of M )

Link naar reactie
Leuk je vandaag even ontmoet en geproken te hebben :thumbup:

Nog over te halen voor een 2.8... :rolleyes::schater: (kost je minder als een 3.0 of M )

Ja, leuk om wat gezichten bij de forumnamen te zien (wie was die persoon in de roze blouse trouwens?). Je hebt een erg mooie 2.8. Die zal je vast en zekers verkopen denk ik. Hopelijk heb ik binnenkort wat tijd om de grens over te gaan en een paar auto's te bekijken...

Link naar reactie
I agree...

Of 't moet zijn dat de ervaring met een italiaanse auto een natuurlijke "achterdocht" reflex naar de aanschaf van auto's geeft. :thumbup:

Eerlijk gezegd heb ik vandaag voor het eerst zo'n QP eens goed bekeken. Is tot voor kort nooit in me op gekomen als mogelijke vervanger voor de Grale. Dacht eerst aan Alfa GT, of GTV-V6, Mitsu EVO, of Sub 555. Maar wat een prachtbak in het echt die QP! :rolleyes:

Ben eigenlijk wel benieuwd wat de andere QP rijders nog meer op het lijstje hadden staan voor ze 'm kochten...

Link naar reactie
Eerlijk gezegd heb ik vandaag voor het eerst zo'n QP eens goed bekeken. Is tot voor kort nooit in me op gekomen als mogelijke vervanger voor de Grale. Dacht eerst aan Alfa GT, of GTV-V6, Mitsu EVO, of Sub 555. Maar wat een prachtbak in het echt die QP! :thumbup:

Ben eigenlijk wel benieuwd wat de andere QP rijders nog meer op het lijstje hadden staan voor ze 'm kochten...

Pieter, goed te horen dat vandaag nuttig was en dat je nu meer details over de QP hebt kunnen vergaren.. Grappig om te zien dat toen je mn 3.0 startte je een mega grijns niet kon onderdrukken :thumbup:

Alternatief voor de QP... nou ja.. eerste keus was een zwarte, anders een blauwe, of toch maar misschien een witte ;) oftewel, wist heel doelgericht dat dit het moest worden. Enige alternatief waar ik naar gekeken heb was een 993 (viel in de categorie jongensdroom), maar vond het gewoon teveel geld worden voor een fun car. Soms heb je van die dingen, daar val je in 1 keer als een M54-blok voor: dat had ik met de QP. Toen ik daarbij een keer met een ZZZZ 3.0 reed wist ik: die motor wil ik in mn QP hebben. :rolleyes:

Die QP van jou die komt er wel. Niets wat je hierboven noemt kan er aan tippen qua uitstraling, stijl en/of duurzaamheid. Maar dat is een kwestie van smaak.

Link naar reactie
Pieter, goed te horen dat vandaag nuttig was en dat je nu meer details over de QP hebt kunnen vergaren.. Grappig om te zien dat toen je mn 3.0 startte je een mega grijns niet kon onderdrukken :rolleyes:

Ja, dat geluid! Fantastisch. Overigens leuk detail, die luidsprekers in het dak. Dat zie je weer niet in de folders. Ook goed om te weten dat die stoelen zo super zitten en de zitpositie ok is. Is fijn om effe op het gemak te proberen, zonder dat er een verkoper allemaal details in je oor dreunt. AUF DEUTSCH! :thumbup:

Link naar reactie

Hey Drifter, ScheurijZer Snelle Itakken en Nürburgring-Freak:

Zet die drie-liter nu maar uit je hoofd.

Ik heb een paar posts van je geleZen en het is meteen duidelijk dat jij naar een ///M wilt als je een 3L Zou kopen... :rolleyes:

Als je nu niet de poen hebt dan is doorsparen het beste.

Koop je meteen een héle mooie dan heb je echt iets om jaren pleZier van te hebben.

Het onderhoud kost een fractie meer maar daar krijg je dan ook flink wat voor terug:

Voor iedere druppel benZine een liter rijpleZier...Maar dat geld voor elke BMW-Z... :thumbup:

Link naar reactie
Ben eigenlijk wel benieuwd wat de andere QP rijders nog meer op het lijstje hadden staan voor ze 'm kochten...

Vanuit mijn rally achtergrond (toen toch) zoch ik eerst naar een Escort Cosworth of een Impreza WRX. Ook effectief mee gereden (een driversday van Subaru en wat te koop staande Escorts). Fenomenale tractie en acceleratie, maar toen al prijzig wegens gezocht door liefhebbers.

Maar bij het bezichtigen van een Escort Cosworth kreeg ik van m'n vrouw de opmerking : dat is toch een Escortje met wat spoilers op. Zodoende op zoek gegaan naar iets "origineels" met RWD en liefst een zescylinder. Zo dus uitgekomen bij de ZZZ Qp ;)

Link naar reactie
Vanuit mijn rally achtergrond (toen toch) zoch ik eerst naar een Escort Cosworth of een Impreza WRX. Ook effectief mee gereden (een driversday van Subaru en wat te koop staande Escorts). Fenomenale tractie en acceleratie, maar toen al prijzig wegens gezocht door liefhebbers.

Maar bij het bezichtigen van een Escort Cosworth kreeg ik van m'n vrouw de opmerking : dat is toch een Escortje met wat spoilers op. Zodoende op zoek gegaan naar iets "origineels" met RWD en liefst een zescylinder. Zo dus uitgekomen bij de ZZZ Qp ;)

Ik had de volgende opties :

- Honda S2000

- Porsche 968 / Boxter / 911

- Audi S4

Uiteindelijk gaven de unieke looks van de QP de doorslag :wave:

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.