Ga naar inhoud

Z3 Cpe 3.0i aanschaf, waar op letten


Botty

Aanbevolen berichten

  • Reacties 174
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Conclusie in gewone mensentaal : de 2.8 zal brutaler vertrekken en minder top hebben, de 3.0 heeft in de eerste meters wat moeite maar eens voorbij de 4000 tpm is er geen houden meer aan en zijn top is uiteraard wat hoger

heb met beide uitgebreid zelf gereden: 2.8 heeft 280nm bij 3950 toeren en de 3.0 300nm bij 3500 toeren

3liter is sneller weg én blijft harder gaan, uiteraard weten we ondertussen allen dat de 2.8 gemakkelijk sneller gemaakt kan worden dan de 3.0, maar het gaat in principe over de standaard wagens.

Link naar reactie
It's all in the mind ...

Dat denk ik niet. Je hebt de vermogens- en koppelkromme, de overbrengingsverhoudingen, de eindoverbrenging, en hey presto, daar rolt wat uit. Verder lijkt het me dat ze bij BMW bij het vernieuwen van een motor (van 2.8 naar 3.0) geen halve maatregelen nemen. Maar zoals ik al schreef, die 2.8 vond ik errug fijn. Ik rijd behoorlijk veel verschillende auto's gedurende een jaar, dus heb voldoende vergelijkingsmateriaal. :thumbup:

Link naar reactie
Daar komt meer bij kijken dan een 2.8, 3.0, of welke motorinhoud dan ook...

Klopt. Ik heb paar rondjes meegereden met een VLN-coureur (rijdt daar een E46-M3) die privé ook een Inte<censuur> :schater: heeft. Kent de baan, kent zijn auto, kan aardig potje sturen. Kortom: we gingen alles voorbij. En dat met 185 pk en 305 Nm, bij 1250 kg. Desalniettemin zegt de tijd van 8:34 op de Nürburgring veel over de auto. Die is dan gewoon errug goed.

Heb overigens GranTurismo 4 aangeschaft om de Ring te leren en de winter door te komen :thumbup:

Link naar reactie
Gast france bleue
Dat denk ik niet. Je hebt de vermogens- en koppelkromme, de overbrengingsverhoudingen, de eindoverbrenging, en hey presto, daar rolt wat uit. Verder lijkt het me dat ze bij BMW bij het vernieuwen van een motor (van 2.8 naar 3.0) geen halve maatregelen nemen. Maar zoals ik al schreef, die 2.8 vond ik errug fijn. Ik rijd behoorlijk veel verschillende auto's gedurende een jaar, dus heb voldoende vergelijkingsmateriaal. :thumbup:

Van harte uitgenodigd om in mijn Z 2.8 ritje te maken ,anytime. :D

Link naar reactie
Van harte uitgenodigd om in mijn Z 2.8 ritje te maken ,anytime. :thumbup:

geldt dat ook voor anderen??? Anytime ??? Dan wil ik hem graag op 1/2 sept, 8/9 sept, 15/16 sept, 22/23 sept, 29/30 sept. Daarbij aangetekent dat ik de laatste 3 weekenden in Frankrijk ben, dus dat maakt de transfer makkelijker (aardig van mij). :D

Misschien dat ik nog enkele data toevoeg later ...

Link naar reactie
geldt dat ook voor anderen??? Anytime ??? Dan wil ik hem graag op 1/2 sept, 8/9 sept, 15/16 sept, 22/23 sept, 29/30 sept. Daarbij aangetekent dat ik de laatste 3 weekenden in Frankrijk ben, dus dat maakt de transfer makkelijker (aardig van mij). :D

Misschien dat ik nog enkele data toevoeg later ...

Toen ik zijn post las dacht ik ook hetzelfde :schater::schater:

Maar jij was me voor...

Kan ik nog aan sluiten??? :thumbup:

Link naar reactie
Van harte uitgenodigd om in mijn Z 2.8 ritje te maken ,anytime. :thumbup:

Ik reageerde op de uitspraak "it's all in the mind". Het kan best dat de 2.8 op bepaalde gebieden beter is, maar dat ligt dan gewoon aan de "hardware" en niet aan een bepaalde "mind set".

Link naar reactie
uiteraard weten we ondertussen allen dat de 2.8 gemakkelijk sneller gemaakt kan worden dan de 3.0, maar het gaat in principe over de standaard wagens.

Dat wist ik niet maar ik neem aan dat je dan wel aan andere nokkenassen moet en een remap van het motormanagementsysteem, plus ander uitlaatsysteem. :thumbup:

Link naar reactie
uiteraard weten we ondertussen allen dat de 2.8 gemakkelijk sneller gemaakt kan worden dan de 3.0, maar het gaat in principe over de standaard wagens.

Ja, leg eens uit.... we hebben het hier bij Coupe's over DUBBEL vanos... (1 enkel op de 100 dubbel daargelaten)

Link naar reactie
It's all in the mind ... :thumbup: ...

... de 2.8 zal brutaler vertrekken en minder top hebben, de 3.0 heeft in de eerste meters wat moeite maar eens voorbij de 4000 tpm is er geen houden meer aan en zijn top is uiteraard wat hoger. En dat blijkt voor sommige onder ons doorslaggevend te zijn alhoewel je nergens meer hard mag rijden :D

ben van mening dat het wel meer is dan 'it's all in the mind'. En hardrijden mag gewoon op de Autobahn en dat doen sommigen hier regelmatig B) De 3.0 is wel degelijk merkbaar sneller dan een 2.8, laag toeren, hoog toeren maakt geen flaus aus, de 2.8 QP's zien bij knalritjes vaak alleen maar achterzijde met 3.0 badge en voelen stenen om hun oren vliegen. :D Ben wel met je eens dat er veel meer bij komt kijken dan hardware alleen, skills van de bestuurder wegen minstens zo zwaar. ;)

Ik beoogde slechts ter discussie te stellen of het (meestal aanzienlijke) prijsverschil, wel opweegt tegen de betere prestaties. Deze prestaties staan echter wel buiten kijf. Nog geen 2.8 meegemaakt die de 3.0 bijhoudt.. en wat aan een 2.8 verbouwd kan worden om aan te haken, zal ook vast voor een 3.0 beschikbaar zijn of komen, dus geen appeltjes met peertjes vergelijken ;) Ga er maar gewoon van uit dat BMW bij introductie 3.0, niet voor niets gestopt is met de 2.8... kwestie van ontwikkeling en progressie. Op diverse fronten.

Zie overigens weinig 3.0's hier op het forum en zoveel verhalen van eenieder... mmm :D

Link naar reactie
Zie overigens weinig 3.0's hier op het forum en zoveel verhalen van eenieder... mmm :P

Martijn, zojuist de niet-nader-te-noemen italo verkocht :unsure:

Wat betekent dat de jacht op de QP 3.0i volledig geopend is. :)

Ben benieuwd wat er voor de deur gaat komen te staan!

Link naar reactie
Martijn, zojuist de niet-nader-te-noemen italo verkocht :unsure:

Wat betekent dat de jacht op de QP 3.0i volledig geopend is. ;)

Ben benieuwd wat er voor de deur gaat komen te staan!

Gefeliciteerd met de verkoop en succes met de jacht!

:P Als je snel bent kan je nog mee met de Apeldoornrit... :)

Link naar reactie
Mooi Spul :unsure:

Hoi Huub, je pakt wel meteen de duurste uitvoering eruit! Dat is de FE, ofwel Final Edition. Mooie velgen heb jij onder de Z3. Ik twijfel tussen een zwarte of een topasblauwe. Maar eens in het echt kijken welke het best bevalt ...

Link naar reactie
:P Als je snel bent kan je nog mee met de Apeldoornrit... :)

Thanks! Ik woon in Deventer, dus kan wellicht even komen kijken naar de verschillende kleuren. Mmm, dan moet ik wel de tweewieler pakken :unsure:

Edit: Hopelijk juich ik niet te snel want er moet nog even onderzocht worden of er gordels achterin de Delta kunnen, zitten er nu niet in en dat eist de koper. ;)

Link naar reactie
Martijn, zojuist de niet-nader-te-noemen italo verkocht :unsure:

Wat betekent dat de jacht op de QP 3.0i volledig geopend is. :P

Ben benieuwd wat er voor de deur gaat komen te staan!

Een mooie (witte!) E30 M3 ;-) Of heb je dat inmiddels opgegeven?

Marc

Link naar reactie
Gast france bleue
geldt dat ook voor anderen??? Anytime ??? Dan wil ik hem graag op 1/2 sept, 8/9 sept, 15/16 sept, 22/23 sept, 29/30 sept. Daarbij aangetekent dat ik de laatste 3 weekenden in Frankrijk ben, dus dat maakt de transfer makkelijker (aardig van mij). :P

Misschien dat ik nog enkele data toevoeg later ...

You're too kind... :unsure:

Link naar reactie
Het is denk wel handig / leuk om bij de tourrit te komen kijken voor de verschillende kleuren....bovendien rijden er ook een aantal QP's mee dus kan je die ook is van dichtbij bewonderen.... :unsure:

Lijkt me leuk om even te kijken, staat vast op het Forum hier wanneer, waar enz? Overigens is gordels achterin mijn Integrale geen probleem, dus ik ga er van uit dat ie nu defi verkocht is.

Iemand een idee waar ik op internet de prijzen van opties kan vinden. Dit i.v.m. de bpm.

Dus:

-BMW alarm

-DSC

-Schuifdak

-Boordcomputer

-Leder interieur

-Cruisecontrol

-Stoelverwarming

-Harman Kardon soundsystem

-M-style stuurwiel

Slik, zal wel in de papieren lopen ben ik bang :P

Link naar reactie
Lijkt me leuk om even te kijken, staat vast op het Forum hier wanneer, waar enz? Overigens is gordels achterin mijn Integrale geen probleem, dus ik ga er van uit dat ie nu defi verkocht is.

Iemand een idee waar ik op internet de prijzen van opties kan vinden. Dit i.v.m. de bpm.

Dus:

-BMW alarm

-DSC

-Schuifdak

-Boordcomputer

-Leder interieur

-Cruisecontrol

-Stoelverwarming

-Harman Kardon soundsystem

-M-style stuurwiel

Slik, zal wel in de papieren lopen ben ik bang <_<

Een groot deel van bovenstaande opties zijn standaard en betaal je volgens mij geen BPM over ! Ik heb een kleine berekening voor je gemaakt via Autoweek klikklik

Ik denk dat als je er van uitgaat dat je ongeveer 3K kwijt bent aan BPM dat je dan wel goed zit ! Ik tel simpelweg altijd 2 a 3k op bij de catalogusprijs en zit dan meestal wel goed.

Mocht je verdere vragen hebben dan hoor ik het wel..

Succes !!

Link naar reactie
Ik denk dat als je er van uitgaat dat je ongeveer 3K kwijt bent aan BPM dat je dan wel goed zit ! Ik tel simpelweg altijd 2 a 3k op bij de catalogusprijs en zit dan meestal wel goed.

Thanks, ik gebruik daar altijd www.vwe.nl voor. Zat zelf ook aan iets van 3k totaal aan bpm te denken.

Iemand een idee of dat alarmsysteem van BMW zelf een klasse ? is? Ik heb eerlijk gezegd helemaal geen verstand van alarmsystemen. Behalve dan dat je ze beter niet op italo's kunt hebben ivm. storingen <_<

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.