Ga naar inhoud

onderhoudskosten?


Mafkees

Aanbevolen berichten

goedemorgen mensen, ben hier nieuw en op zoek voor mijn eerste eigen auto, een Z3 1.8 of 1.9 lijkt me een geweldige auto en ik ben hiervoor dan ook serieus aan het kijken, voorlopig is het nog niet zover maar ik wil graag alles van te voren op een rijtje hebben :thumbup: maargoed mijn vraag is dus wat nou zo ongeveer de gemiddelde onderhoudskosten voor een 1.8 of 1.9 Z3 zijn? als deze niet te hoog zijn ben ik zeker van plan een z3 te nemen :party:

mvg,

een toekomstige (hopelijk :thumbup: ) z3 bezitter

Link naar reactie
  • Reacties 22
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

goedemorgen mensen, ben hier nieuw en op zoek voor mijn eerste eigen auto, een Z3 1.8 of 1.9 lijkt me een geweldige auto en ik ben hiervoor dan ook serieus aan het kijken, voorlopig is het nog niet zover maar ik wil graag alles van te voren op een rijtje hebben :thumbup: maargoed mijn vraag is dus wat nou zo ongeveer de gemiddelde onderhoudskosten voor een 1.8 of 1.9 Z3 zijn? als deze niet te hoog zijn ben ik zeker van plan een z3 te nemen :party:

mvg,

een toekomstige (hopelijk :thumbup: ) z3 bezitter

Beste Mafkees,

Naar mijn idee zijn de onderhoudskosten van een Z3 niet hoger dan die van een andere auto. Wanneer je een Jappanner koopt, kon het zelfs nog wel duurder zijn.

Het is verstandig om een ZZZ te kopen met de juiste onderhoudshistorie, zorg dat je er één koopt die netjes zijn beurten heeft gehad...

De 1.8 en 1.9's hebben trouwens al bewijzen betrouwbaar te zijn, er rijden er al heel wat rond met een astronomische km-stand.

Link naar reactie
Welkom hier. Hopelijk kunnen we binnenkort weer een nieuwe Zzz aanschouwen.

Wat de kosten betreft, check even de Zoekfunctie. Staat mij bij dat in het verleden andere mebers ook een dergelijke vraag hebben gesteld.

Succes verder!

Ruben

ik had inderdaad al geprobeerd te zoeken, maar kon niks vinden. bedankt voor de reactie's, als ik dit zo lees ben ik zo goed als zeker van mijn keuze :thumbup:

Link naar reactie
ik had inderdaad al geprobeerd te zoeken, maar kon niks vinden. bedankt voor de reactie's, als ik dit zo lees ben ik zo goed als zeker van mijn keuze :thumbup:

jij bent makkelijk te overtuigen! :thumbup:

Link naar reactie
Hee Mafkees,

Welkom op het forum!

Enne...laat je niet overhalen voor een QP hoor, een Roadster is veel leuker :thumbup:

Rene

Tja...daar zijn de meningen over verdeeld denk ik...

Maar natuurlijk is een 2.8 nou niet de beste keus als 1e auto....ik weet niet hoeveel je te besteden hebt maar mocht je voor een 96 - 98 ZZZ gaan kijken dan zou ik wel voor een 1.9 gaan aangezien die net dat beetje meer vermogen heeft en daarbij ook zeker niet duurder is in onderhoud...

Link naar reactie

ik heb zelf een zzz 1.9 140 pk want zoals je weet heb je 2 soorten in de 1.9 uitvoering de 8 en de 16 klepper

mijne heeft nu 91000 km gelopen en is van 96

en de beurten kosten niet veel meer dan mijn fiat punto van 2005

maar je moet er natuurlijk niet echt iets groots aan krijgen maar dat geld voor elke auto

dus zorg ervoor dat je goed rondkijkt en kijk goed naar de km stand

of koop de mijne die is prima :rolleyes:

succes

groetjes luc

Link naar reactie

Denk dat de onderhoudskosten (paar honderd euro?) in het niet vallen bij het geld dat veel forumleden uitgeven aan optische en technische tuning om hun speeltje te verfraaien. Dat geld slokt vaak een groot gedeelte van een gezinsbudget op, dat anders uitgeven zou kunnen worden aan dameskappers, schoenen, onnodige jurkjes enz. :newblush:

Link naar reactie

Ik zou zeggen: let vooral op de onderhoudshistorie:

Zit er een OH boekje bij?

Is de auto bij de BMW dealer in onderhoud geweest?

Is de auto van een liefhebber geweest? (let hiervoor op de staat van interieur en exterieur: vlekken, krasjes, kleine deukjes)

Hoeveel eigenaren heeft de auto gehad? (als ie bij dealers in alle uithoeken van het land is geweest dan weet je genoeg)

En ook: hoe lang heeft de huidige eigenaar de auto in bezit? op www.rdw.nl kun je dit opzoeken adhv het kenteken. Als het een autobedrijf is en ze hebben de auto al een poosje, dan kun je wellicht wat harder onderhandelen.

De km stand is mijns inziens minder belangrijk dan de OH historie. Er zijn als veel Z3 s met veel probleemloze kilometers.

succes met de zoektocht, voor de onderhoudskosten hoef je het zeker niet te laten.

Link naar reactie
.... voor de onderhoudskosten hoef je het zeker niet te laten.

Precies, zolang je geen :angry: koopt. Daar kan je behoorlijk op leeglopen.

Begin gewoon met een leuke 1.9!!! Daar heb je voorlopig een heleboel plezier van.

Hele betrouwbare motor en genoeg vermogen om lekker van je auto te genieten.

Onderhoudskosten houd je altijd, maar zolang je geen nieuwe remschijven of koppelingen nodig hebt, valt het allemaal echt reuze mee !!!

Lekker zoeken en je goed laten informeren.

Er is heel wat keuze op de markt, dus als je iets niet vertouwt..., gewoon verder zoeken.

Link naar reactie
  • 2 weken later...
Precies, zolang je geen ;) koopt. Daar kan je behoorlijk op leeglopen.

Begin gewoon met een leuke 1.9!!! Daar heb je voorlopig een heleboel plezier van.

Hele betrouwbare motor en genoeg vermogen om lekker van je auto te genieten.

Onderhoudskosten houd je altijd, maar zolang je geen nieuwe remschijven of koppelingen nodig hebt, valt het allemaal echt reuze mee !!!

Lekker zoeken en je goed laten informeren.

Er is heel wat keuze op de markt, dus als je iets niet vertouwt..., gewoon verder zoeken.

Remschijven zijn niet zo duur...

Link naar reactie
In de zin van 1e eigen auto ...redelijk veel vermogen voor beginnend bestuurder + hogere verzekeringskosten + hoger verbruik + onderhoudskosten..

Wil nu net lukken dat er nu een jongedame een 2.8 heeft aangeschaft, blijkbaar tot ieders tevredenheid (aan de reaktie's te lezen). Maar dat zal wel aan het feit liggen dat ze net een jongedame is, toch ? :kisstogether:

Persoonlijk ben ik nooit voorstander geweest om een hoop pk's (op de achterwielen dan nog) toe te vertrouwen aan een beginnend rijder...

Link naar reactie

bedankt voor de tips, zelf was ik ook niet van plan gelijk met veel pk te beginnen ook al zou ik het geld hebben, eerst maar een paar jaar km's maken van en naar wedstrijden en wat rijvaardigheidstrainingen ;) ben wel zeker van mijn zaak om een Z3 te nemen, het liefst een rode pre facelift 1.9 ;) bedankt iedereen

Link naar reactie

quote name='Mafkees' post='119875' date='11 Sep 2007, 17:01']bedankt voor de tips, zelf was ik ook niet van plan gelijk met veel pk te beginnen ook al zou ik het geld hebben, eerst maar een paar jaar km's maken van en naar wedstrijden en wat rijvaardigheidstrainingen ;) ben wel zeker van mijn zaak om een Z3 te nemen, het liefst een rode pre facelift 1.9 :wave: bedankt iedereen

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.