Ga naar inhoud

Laptop kopen, Ibook G4?


ivodl

Aanbevolen berichten

Al een tijdje wilde ik eens met Mac gaan rommelen, en ook omdat ik het wel leuk vind om een kleine laptop mee te nemen op de vakantie was mijn oog gevallen op de onderstaande laptop:

http://computer-hardware.marktplaats.nl/ap...t-garantie.html

Nou heb ik echt weinig verstand van Apple, maar dit ziet er erg leuk uit...iemand tips bij de aanschaf of misschien een ander idee?

Thanks!!!

Link naar reactie
  • Reacties 28
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Het is dus echt voor een beetje internet (er zit wireless op, dat heb ik al gevraagd...), dvdeetje kijken in het vliegtuig en misschien voor het bijhouden van een weblog, ga er dus niets extreems mee doen.
Het gaat hierom een basis mac dus wil je wat grafisch gaan klungelen zal je een ander software pakket moeten kopen en die zijn erg kostbaar. Als je het alleen om het bijhouden van de weblog gaat kun je beter een notebook aanschaffen die zijn qua software completer.
Link naar reactie

Ziet er goed uit.. Mac osX komt standaard al met een vrij uitgebreid pakket aan software, waardoor je de dingen die je aangeeft te willen gaan doen er gewoon mee kan doen. De Ibooks zijn inderdaad lekker klein en licht. Of 550 euro een goede prijs is weet ik niet, maar dat er nog AppleCare bijzit is zeker een pre!

Als je nog geen mac OS gewend bent, moet je er wel van uit gaan dat je even zult moeten wennen trouwens.. het is wel iets anders dan Windows XP.

(Z3Mroadster, ik heb zelf juist gemerkt dat Mac OS standaard uitgebreider is dan Windows. Ook foto bewerken op Windows kost een hoop geld. Paint shop pro of photoshop zijn beide vrij prijzige paketten voor de consument)

Link naar reactie
Ziet er goed uit.. Mac osX komt standaard al met een vrij uitgebreid pakket aan software, waardoor je de dingen die je aangeeft te willen gaan doen er gewoon mee kan doen. De Ibooks zijn inderdaad lekker klein en licht. Of 550 euro een goede prijs is weet ik niet, maar dat er nog AppleCare bijzit is zeker een pre!

Als je nog geen mac OS gewend bent, moet je er wel van uit gaan dat je even zult moeten wennen trouwens.. het is wel iets anders dan Windows XP.

(Z3Mroadster, ik heb zelf juist gemerkt dat Mac OS standaard uitgebreider is dan Windows. Ook foto bewerken op Windows kost een hoop geld. Paint shop pro of photoshop zijn beide vrij prijzige paketten voor de consument)

Het zal een budgetkwestie zijn, maar ik zou je aanraden om voor een nieuwere macbook te gaan. Die witte dingetjes zijn super (zwarte te duur..). Vlotte cpu (echte intel core2duo + ondersteuning), lange accuduur, compact, stevig, heel snel uit standbye. Kost rond de 1050-1250 incl BTW. Over een maand (dacht ik) staat de release van de nieuwe OSX gepland met volledige 64b ondersteuning wat met die intelCPUs goed samenwerkt en zorgt voor weer wat extra snelheid (gedeeltelijk al omgezet in nog meer eyecandy). Inmiddels zijn er al een stuk of 7 van die macbooks hier aanwezig en verdrijven ze heel snel de desktop iMac varianten.

product-white.jpg

Link naar reactie
Paint shop pro of photoshop zijn beide vrij prijzige paketten voor de consument.

Hoe kom je daar nu bij?? PsP is een heel goed pakket en kost voor de volledige versie slecht $ 80. Photoshop is inderdaad een heel ander verhaal. Dat is veel duurder, maar kan ook nog veel meer.

Qua software prijzen moet je niet overstappen naar Mac. Daar zijn de pakketten in het algemeen duurder dan voor Windows. Maar, daarbij komt dat OSX al wel behoorlijk wat dingen standaard redelijk goed kan doen. De macbooks waar ik het over had hebben wireless, bluetooth, camera, dvd brander etc al aan boord. Bij de niet MAC laptops zit je dan al in het duurdere segment.

Link naar reactie
Het is echt om eens mee te spelen en voor de vakantie, daarna gaat 'tie denk ik toch de kast in of op marktplaats dus een nieuwe is uitgesloten.

Nu nog even met de bazin overleggen ;)

Ik durf te wedden dat die macbook na de vakantie niet de kast in zal gaan.... Dan ben je verslaafd.. Bovendien is hij een stuk lichter dan die iBook.

Maar goed, waar ik al mee begon het is een heel ander financieel plaatje. (gewoon op je bedrijf gooien, dat kan je met die tweedehands ook doen maar is een stuk onaantrekkelijker. Een nieuwe - de BTW en afschrijving is dan veel handiger.. ) ;)

Link naar reactie
Ik durf te wedden dat die macbook na de vakantie niet de kast in zal gaan.... Dan ben je verslaafd.. Bovendien is hij een stuk lichter dan die iBook.

Maar goed, waar ik al mee begon het is een heel ander financieel plaatje. (gewoon op je bedrijf gooien, dat kan je met die tweedehands ook doen maar is een stuk onaantrekkelijker. Een nieuwe - de BTW en afschrijving is dan veel handiger.. ) ;)

Op naam van het bedrijf heb ik al aan gedacht, is zelfs interessanter...nah...dat kan dan na deze ook nog wel...jaar is nog niet om ;)

Denk ook wel verslaafd te raken, heb weleens met Mac gespeeld, gewoon leuk om eens een keer ergens anders in te duiken dan standaard Windows

Link naar reactie
Ivo,

Ik heb er nog een hier in Hulst....

Het enige probleem is dat de harde schijf kapot is.

Stuur anders een PM, misschien kunnen we wat 'regelen'

Ri ;) co

`

Ook een 12" ? Ik heb nog wel een gewone IDE 40GB laptop schijf uit een Dell, hitachi...dat zou toch gewoon moeten werken dan? Heb je ook de installatie CD's erbij? PM me anders even je prijs!

Link naar reactie

Heel iets anders maar voor een deel van je doelen geschikt, pda met wifi.

Superhandig op vakantie om wat basis dingen op internet mee te doen. Weblog uitebgreid bijhouden is iets minder......

Voor circa 125 - 175 op MP slaag je!

Link naar reactie

Ik zou dit niet doen.

1) G4 is verouderd; voor die lousy paar honderd euro meer heb je een nieuw dual core model (als je 500 euro over hebt om " even" tijdens de vakantie ermee te spelen, ga ikervan uit dat 1000 euro geen zware aderlating moet zijn)

2) Batterijen hebben waarschijnlijk capaciteit verloren tot 60-70%. Dvd in het vliegtuig kijken wordt dan wat minder.

3) iBooks zijn groter/zwaarder dan een MacBook (zie DvD kijken)

4) voor wat je wilt (even tijdens vakantie internetten) zijn andere en goedkopere alternatieven

5) 500 euro voor iets dat in de kast verdwijnt? Geef dan iets meer uit voor iets dat je echt kan gaan gebruiken

Als ik je posts lees heb ik het gevoel dat je jezelf een reden wilt geven om dit toch te doen. Je moet het natuurlijk zelf beslissen, maar 500 euro voor een outdated model is niet echt handig. Als je dit toch wilt doen; voor dit bedrag kun je waarschijnlijk wel een Powerbook 12 of 15 inch krijgen.

gr van Mac DrMurko

Link naar reactie

Bah, vroeger was ik de enige met een mac, toen was het nog leuk. nu gaan al die windozers er ook een kopen :blink: echter ik vind hem fors aan de prijs. Het word er vaak voor betaald ja. Maar wat SD al zegt... met een nieuwe heb je een volledige superb laptop waar je ook gewoon windows op kan draaien. Heb je trouwen die nieuwe imac al gezien... da's ook geen verkeerde investering.

aangepast door napoje
Link naar reactie
Ik zou dit niet doen.

1) G4 is verouderd; voor die lousy paar honderd euro meer heb je een nieuw dual core model (als je 500 euro over hebt om " even" tijdens de vakantie ermee te spelen, ga ikervan uit dat 1000 euro geen zware aderlating moet zijn)

2) Batterijen hebben waarschijnlijk capaciteit verloren tot 60-70%. Dvd in het vliegtuig kijken wordt dan wat minder.

3) iBooks zijn groter/zwaarder dan een MacBook (zie DvD kijken)

4) voor wat je wilt (even tijdens vakantie internetten) zijn andere en goedkopere alternatieven

5) 500 euro voor iets dat in de kast verdwijnt? Geef dan iets meer uit voor iets dat je echt kan gaan gebruiken

Als ik je posts lees heb ik het gevoel dat je jezelf een reden wilt geven om dit toch te doen. Je moet het natuurlijk zelf beslissen, maar 500 euro voor een outdated model is niet echt handig. Als je dit toch wilt doen; voor dit bedrag kun je waarschijnlijk wel een Powerbook 12 of 15 inch krijgen.

gr van Mac DrMurko

1) In principe meteen als reactie op bovenstaande: Ik heb al een PDA, da's leuk voor MP3 en daar houd het mee op, ook heb ik al een laptop van het werk, maar da's een breedbeeld dus veel te lomp om mee te nemen. En het is niet alleen het verschil van 1000 voor een nieuwe of 500 voor een oude: Die "oude" kan ik met wat verlies zo weer op MP kwijt, die nieuwe zal sneller afschrijven en lastiger te verkopen zijn.

2) Zit een nieuwe accu bij, da's dus geen probleem...

3) Gewicht is niet echt een issue vind ik...

4) Mwoah, vind ik dus niet...nogmaal, pda is niks, internet cafe's en internet PC in een hotel laat vaak te wensen over of is relatief duur (of bezet)

5) Alle apparatuur die ik nu thuis heb is van het werk zeg maar, een keertje iets uitgeven doet me dan niet echt "pijn" zeg maar...

Over de prijs ben ik wel uit (is lager dan de vraagprijs uiteraard...) en het is niet alleen voor op vakantie, wil gewoon wel eens met een mac kennis maken en dit lijkt me daarom een redelijk goedkoop begin (zie punt 1)

@Rimbro ik had je PM gehad, maar ik ben op zoek naar een 12" model, sorry voor de moeite :blink:

In ieder geval bedankt voor alle reacties!!!

Link naar reactie
:wave: En dat komt van jou Napoje?? :thumbup: Dat had ik nooit verwacht... Of ga je nu inderdaad veel windows mensen naar Mac lonken, juist weer terug naar Windows. Is wel jouw stijl. :schater:

;) ik heb NOOIT windows gehad en zal dat ook nooit doen. Al vanaf 1986 werk ik met macs. Het is alleen een zeer belangrijk argument voor windows mensen om een mac aan te schaffen. Ik hoef windows voor de rest niet meer af te branden, dat doet vista zelf wel :rolleyes:

trouwens...

imackeyboard_4_20070807.jpg

aangepast door napoje
Link naar reactie

Mensen, ik zou graag slap willen mee-ouwehoeren over computers.... maar ik weet er helemaal niets van.. :thumbup:

Link naar reactie
:thumbup: ik heb NOOIT windows gehad en zal dat ook nooit doen. Al vanaf 1986 werk ik met macs. Het is alleen een zeer belangrijk argument voor windows mensen om een mac aan te schaffen. Ik hoef windows voor de rest niet meer af te branden, dat doet vista zelf wel ;)

trouwens...

goed plaatje. Ga ik verder niet op in (want de dell xps is nu net een heel slecht voorbeeld van hoe een PC niet in elkaar moet zitten...) :wave:

Link naar reactie

Heb 'em vandaag opgehaald :wave: Die jongen had 'em helemaal in de doos terug gedaan en weer in het orginele platic gedaan...ik heb nog nooit iemand zo zuinig zien zijn op z'n spullen!!! Zit nog garantie op, alle software legaal, ook update van OSX geloof ik (dit omdat hij toch studenten korting kreeg) en het is echt een lieffie :D

Vandaag nog niet veel mee gespeeld maar DVD en internet werken dus da's het belangrijkste...kan me wel voorstellen dat dit ooit mijn nieuwe standaard gaat worden!

@Rimbro: Nog bedankt voor je PM, de prijzen die ik daar zag, dat heb ik er niet voor gegeven iig :wave:

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.