Ga naar inhoud

navigatiesysteem

Kouzy

Aanbevolen berichten

Nou, nu ik geen nieuwe versnellingsbak neem, ga ik navigatie in de auto bouwen. Ik ben van plan een Becker INDIANAPOLIS PRO 7950 te kopen. Ik heb echter twee vragen.

Er zit een losse GPS antenne bij, welke niet belemmerd mag worden volgens de montagehandleiding. Ze zeggen, achter de voorruit plakken. Het mooie van deze radio is echter dat er geen kabels of andere zooi zichtbaar is. Is het ook mogelijk de antenne weg te werken achter bijvoorbeeld een plastic onderdeel? (bumper?).

Ook moet de radio aangesloten worden op de snelheidsmeter van de auto. Heeft de Z3 een electronische snelheidsmeter of een mechanische, en weet iemand waar die zit en hoe deze aangesloten kan worden (heeft iemand hier ervaring mee?).

Alvast bedankt...

Kaj-jan

Link naar reactie
  • Reacties 10
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

O ja, in de montagehandleiding staat het volgende over de snelheidsmeter:

Signaalkabel van de kilometerteller verwijderen, verlengen en met kamer A pin 1 verbinden.

De kabel van het GAL-signaal ligt naargelang de uitvoering van de wagen in de ISO-stekker van de autoradio. De bezetting van de DIN/ISO-stekkers kan afhankelijk van het type wagen verschillen.

Link naar reactie
Heeft de Z3 een electronische snelheidsmeter of een mechanische, en weet iemand waar die zit en hoe deze aangesloten kan worden (heeft iemand hier ervaring mee?).

Electrische... sensor zit op het diff.

Link naar reactie

s ontvanger kun je onzichtbaar plaatsen tussen luchttoevoer en dashboard, hiervoor moet je de uchtroosters verwijderen. Als het goed is zit de GAL-aansluiting in de BMW-stekker. Kabel om achteruitrijsignaal op aan te sluiten zit in de kabellboom achter de voetsteun (is niet persé nodig).

Voor verdere details zie de diverse goed gedocumenteerde onderwerpen op het forum over de inbouw van navigatie. Ik heb zelf een BMW Traffic Pro ingebouwd, was vrij gemakkelijk, was meer tijd kwijt om de mogelijkheden van de TP uit te zoeken

Link naar reactie

Hallo,

Becker indianapolis is een absolute aanrader.

Ik heb het apparaat nu ongeveer een maand, werkt perfect.

Enige nadeel is het telefoonboek, dat onthoud geen namen, alleen de nummers.

Antenne voor gps zit gewoon onder het dashboard bij de voorruit, is dus onzichtbaar en werkt prima.

Van de inbouw heb ik geen verstand, heb ik laten doen, in 45 minuten was alles ingebouwd.

Kwestie van onderhandelen bij aankoop en inbouw bij de prijs bedingen.

dsc02899vy3.th.jpg

Past ook erg mooi in het dashboard van de z3,

Groeten Maarten :D

Link naar reactie
Hallo,

Becker indianapolis is een absolute aanrader.

Ik heb het apparaat nu ongeveer een maand, werkt perfect.

Enige nadeel is het telefoonboek, dat onthoud geen namen, alleen de nummers.

Antenne voor gps zit gewoon onder het dashboard bij de voorruit, is dus onzichtbaar en werkt prima.

Van de inbouw heb ik geen verstand, heb ik laten doen, in 45 minuten was alles ingebouwd.

Kwestie van onderhandelen bij aankoop en inbouw bij de prijs bedingen.

dsc02899vy3.th.jpg

Past ook erg mooi in het dashboard van de z3,

Groeten Maarten :thumbup:

Nou ik heb m'n Becker Indianapolis...Nu alleen nog aansluiten, 't meeste is duidelijk en ligt voor de hand. Daar moet ik wel uitkomen. Alleen waar plaats je de GPS antenne precies, ik wil 'm namelijk in of onder het dashboard hebben (uit het zicht)...

heeft iemand hier ervaring mee?

tanx Kaj-jan

Link naar reactie
Dat is idd. het mooiste en makkelijkste plekkie, rooster trek je er zo uit.

Tacho singaal vind je op de radio stekker nl. de zwart/witte draad.

Succes.

Jah dat zeg ik :thumbup:

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in