Ga naar inhoud

wegligging ?

Marten

Aanbevolen berichten

Ik rij sinds oktober een z3. Dit is een heerlijke auto, maar ik ervaar dat hij heel veel last heeft van de sporen in de weg en van wind. Ligt dat aan mijn z3 of is dit een bekend gegeven en nog belangrijker: kan ik er iets aan verbeteren? Zou een veerpootbrug hier uitkomst bieden en zo ja welke kan ik dan het beste aanschaffen. Wie weet raad? Groet, Marten

Link naar reactie
  • Reacties 22
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ik rij sinds oktober een z3. Dit is een heerlijke auto, maar ik ervaar dat hij heel veel last heeft van de sporen in de weg en van wind. Ligt dat aan mijn z3 of is dit een bekend gegeven en nog belangrijker: kan ik er iets aan verbeteren? Zou een veerpootbrug hier uitkomst bieden en zo ja welke kan ik dan het beste aanschaffen. Wie weet raad? Groet, Marten

Nou ja ,soms helpt het je bandenspanning te controleren.Ook de breedte is daarbij zeer van invloed.De mijne staat op 225/45/17 met een bandenspanning van 2.2 in de regel.Heeft wel een veerpoot brug maar ben er niet zeker op dat dat nou daarop helpt.De carrosserie is wel een tikje BMW verlaagd (M)Dat scheelt wel in het zwalken denk ik.Mijn wegligging ben ik erg tevreden over.

Greetz wout

Link naar reactie
Ik rij een <_< heb een veerpootbrug laten monteren bij El Doktor Ruud is wel beter geworden maar heb nog wel last. Ligt dus ook aan de banden die je hebt (breedte)
Link naar reactie

Veerpootburg helpt zeer zeker, maar ook de draagarmrubbers voor vervangen door de M exemplaren helpt en wellicht opnieuw laten uitlijnen? Hoe breder de banden hoe meer last van spoorvorming, vooral de voorbanden. En zorg ervoor dat links en rechts dezelfde merk/type banden op zitten.

Windgevoeligheid is me niet zo veel van bekend. Ik heb er zelf nooit last van gehad.

Link naar reactie

Last van spoorvorming kan meerdere oorzaken hebben. Het beste startpunt is eerst eens je bandenspanning controleren en eventueel verhogen. Hoe is de staat van je banden: ongelijkmatige slijtage maakt ze ook gevoeliger voor spoorvorming. Daarna kun je je eens gaan bezighouden met uitlijning/camber, etc. Ik heb nu ook een veerpootbrug gemonteerd, maar merk toch geen verschil met daarvoor.

Link naar reactie

aller eerst welkom op 't forum. :blink:

ik heb er ook een veerpootbrug op laten zetten bij Dr. phill (roodkapje) en ik vind dat 't wel veel scheeld/t.

achter ligt er 255 onder , de zzz ligt als een blok op de weg en geen last van dat ie gaat zoeken.

Link naar reactie

Had eerst achter 235/40R17 op 7.5 j velgen en had er ook last van. Heb toen spoorververbreders achter gemonteerd 20 mm per kant met dezelfde velgen en bandenmaat en het was verbeterd. Nu heb ik achter gemonteerd 245/40R17 op 8.5 J velgen zonder spoorverbreders en het probleem is zo goed als verholpen. Voor liggen 225/45R17 7.5 J en rondom Michelin Pilot Sport met 2.0 bandenspanning. Volgens mij helpt een veerpootbrug alleen maar in bochtenwerk.

Link naar reactie
Mijn 1e ZZZ (1996) had rondom 225/17 en erg trekkerig in spoorvorming en oneffenheid (kuilen) , mijn huidige ZZZ (2002) heeft voor 225/17 en achter 245/17, en net zo trekkerig. Irritant probleem en volgens mij niet echt te verhelpen. :wave:

Ik heb de zelfde maten en geen enkel irritant probleem !!!??!!! :rolleyes:

Dus het kan wel goed !!! :P

Link naar reactie

Ik zelf had na velgenwissel erg veel last van spoorvorming, zo erg zelfs dat ik ze er na 500/1000 km al weer onderuit heb gehaald. Velgen waren wel erg breed, dus dit heeft er erg veel invloed op.

Verder kwam ik via de search veel mogelijke opties (draagarm rubbers vervangen, wiellagers vervangen...) tegen die spoorvorming kunnen veroorzaken of verminderen.

gezien het karakter van de Z (sportauto) zal deze volgens mij altijd gevoeliger voor spoorvorming en aquaplanning blijven dan een normale 'luxe' auto

Link naar reactie
Heb brede velgen (en banden) en geen last van slecht sporen.

Maar wel onder een :m: deze heeft standaad al bredere velgen en is er volgens mij beter op 'berekend' dan een 2.0 waarbij m'n velgen zo'n 2cm. buiten de achterschermen kwamen.

Weet niet of het klopt, maar lijkt me logisch dat hier bij een :m: toch wel rekening mee is gehouden

Link naar reactie
Ik heb 225 - 245 .... en op sommige wegen stuur ik bijna de sloot in.

deze QP-boys nemen dat letterlijk! als je 'sloot' vervangt met 'vangrail' mag je 'bijna' verwijderen :schater:

Ik heb 225 - 245 .... en op sommige wegen stuur ik bijna de sloot vangrail in.

spoorvorming 20-30% minder geworden na: verbreding (10mm per kant voor, 20mm per kant achter), verlaging (35mm rondom) en veerpootbrug, maar het blijft een onrustig beestje. Moeilijk vast te stellen wat (niet) heeft geholpen, sorry. Voet op het gas betekent: beide handjes aan het stuur.

Link naar reactie
Volgens mij helpt een veerpootbrug alleen maar in bochtenwerk.

zonder veerpootbrug was 't net of ik opsteeg als ik 140/150 reed.net of de neus omhoog kwam.

Link naar reactie

Tot zover bedankt voor al jullie reactie's.

Vorige maand heb ik nieuwe M5 velgen met nieuwe pirelly p zero rosso banden laten monteren in de hoop dat dit verbetering zou betekenen, voordien lag er een breedset (alpine) met dunlop banden op. Hij rijd nu gewoon een stuk lekkerder maar de last van sporen in de weg is nauwelijks minder geworden.

De M5 velgen waren nietleverbaar in een breedset maar dit heb ik (op advies van de leverancier)opgelost door achter m5 die bestemd zijn voor een 5 serie te monteren. Dit oogt gelijk aan een breedset. de bandenmaat is nu rondom 225 x45 x 17 .

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in